Mitt system

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    Jeg gleder meg veldig! :D

Gleder meg også til AN 0,47 silver/mylar i pre ampen ;D

Mvh
    Andreas

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Det er så fryktelig logisk å åpne opp noe helt nytt! Hærlig. ;)

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Tror kanskje jeg ville sett om elementene fungerte først i alle fall. 8)

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    Ahh, Tom med Real Gone er en høydare..

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    922
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Har du fått sår på tommel'n Andreas? Don't drink and lodd delefilter vet du ;)

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.587
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har fått (kostet kr 800) 4 stk jupiter til mine RB-75. Vet du om det skal erstatte eller loddes utenpå eksisterende kondensatorer?
    :)
    Hans Erik

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    Hei! :)

De skal legges/limes/dobbelt sidig teip oppå de eksisterene kondisene. Så lodder du bena ned på de eksisterende bena.

Du vil merke en vesentilg oppgradering fra første minutt! Strammere, flottere, renere, mer dynamikk og skyv

Lykke til!

Mvh
    Andreas

Vedlegg

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    Grunnen til at det er en motstand oppå og en under er fordi jeg ikke fikk tak i en Mills motstand på 11ohm så jeg måtte bruke to Mills på 22ohm som blir 11ohm når de paralell kobles

Mvh
    Andreas

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Blir jo knall det der :) Bra jobba.

Nå er vi spente på en liten lytterapport Andreas.

/jan

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    Dere er vel litt spente nå tenker jeg? :)

Det ble vesentlig bedre på alle parameter! Vil trekker frem noen av de: Mer tyngde, større lydbilde, større dynamisk kontrast, mye flottere mellomtone og klang, mindre annstrengt,
    mer luft, mye strammere, spiller mye mer ekte bare for å nevne noe. Det er nok lettere om dere kommer å hører selv :D

Mvh
    Andreas

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    cardas skrev:

Det ble vesentlig bedre på alle parameter! Vil trekker frem noen av de: Mer tyngde, større lydbilde, større dynamisk kontrast, mye flottere mellomtone og klang, mindre annstrengt,
    mer luft, mye strammere, spiller mye mer ekte bare for å nevne noe. Det er nok lettere om dere kommer å hører selv :D

Mvh
    Andreas
    Interesant.
    Ikke så veldig overraskende at det ble bedre enn original filtrene men hvor mye bedre er interesant :)

/jan

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    JanR skrev:
    cardas skrev:

Mvh
    Andreas
    Interesant.
    Ikke så veldig overraskende at det ble bedre enn original filtrene men hvor mye bedre er interesant :)

/jan

Da vil jeg si de er sykt mye bedre! Selv uinnspilt er det vannvittig forskjell!
    Spiller som bare det her for å få litt fort gang i sakende. Sov litt gårlig i natt siden det sto å spilte da også. Cathrine mente jeg kunne dempet det litt men da fikk hun til svar dytt øre proppene lengere inn kjerring ;D

Mvh
    Andreas

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    cardas skrev:
    Cathrine mente jeg kunne dempet det litt men da fikk hun til svar dytt øre proppene lengere inn kjerring ;D

Mvh
    Andreas
    Hehehe høres kjent ut. Bortsett fra den delen med å si i fra.
    Hu kom rasende ned trappa her i natt, smalt igjen døre og forsvant opp igjen...uten ett ord ;D

/jan

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    Lytte inntrykk Audio Note sølv 0,47uF:

Har byttet ut 2stk Audio Note kobber 0,47uF med 2stk Audio Note sølv 0,47uF i preampen.
    Det var en gigant oppgradering! Fra første tone spiller sølv kondisen fletta av kobber utgaven.
    Trodde ikke helt på Olof da han sa at Audio Note sølv (uinnspilte) later bedre en alt annet han har testet som har vært ferdig innspilt.
    Skjønte fort hva han mente. Det er jo en selvfølge at også resten av delene oppi boksene er av høyeste kvalitet for å oppnå dette men like vel.
    Masse kropp uten at det går utover oppløsning og dynamikk. Fantastisk!

Gleder meg vilt til de får gått en 1000 timer og nærmer seg innspilt! Her spilles den 24/7 så med kjapp hode regning skulle det
    bli ca. 40 gøgn ;D

Mvh
    Andreas

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.587
    Torget vurderinger
    10
    Mae Setn min har mundorf sølv i olje i signalveien og det låter litt kvasst på Klipsch (vet ikke om det er mundorfen sin skyld). Tror du AN eller Jupiter kondiser kan bidra med noe her?

Hans Erik

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    hel skrev:
    Mae Setn min har mundorf sølv i olje i signalveien og det låter litt kvasst på Klipsch (vet ikke om det er mundorfen sin skyld). Tror du AN eller Jupiter kondiser kan bidra med noe her?

Hans Erik

Mundorf Sølv i Olje kan ikke sammenlignes med Audio Note Sølv/Mylar. Mundorf låter generelt litt metallisk, sterilt, umusikalk og har nok fått litt unødvendig mye og god oppmerksomhet her i landet. Pris forskjellen på Mundorf sølv og AN sølv er jo også der men vi hifi folk tenker jo ikke på sånt ;D
    Det finnes så fantastisk masse bra der ute som heter noe annet en Mundorf. Feks. V-Cap, SoniCap, Aura Teflon, Jupiter
    Byggkvalitet og finisch er vel kanskje Mundorf sin sterkeste side. Desverre ikke lyden i mine ører.

Dette er jo bare min mening så ikke bry deg så mye om det ;)

Jupiter er overlegne som by pass i Klipsch filter og gjør bare positive ting!

Mvh
    Andreas

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Må få takke for pakken Andreas :)
    Kondisene ligger pent nede og venter på å bli montert i Svampen.

Og sist men ikke minst, tusen hjertelig takk for t-skjortene og den herlige musematta.
    Klipsch, sier ikke mere :D

/jan

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    773
    Sted
    Nøtterøy
    JanR skrev:
    Må få takke for pakken Andreas :)
    Kondisene ligger pent nede og venter på å bli montert i Svampen.

Og sist men ikke minst, tusen hjertelig takk for t-skjortene og den herlige musematta.
    Klipsch, sier ikke mere :D

/jan

Veldig hyggelig at du satte pris på det JanR. Liker jo at Klipsch elskere får litt stasj de kan kose seg med ;)

Men det burde vel blitt tatt et bilde av deg liggende å posere foran en Klipsch K-horn med stersjet i hendene som legges ut på Klipsch vennetråden? ;)

Mvh
    Andreas

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn