Mobiltelefoner og audiorelatert strømming, blåtann og datafiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

Danke

Gjest
    Jeg slettet Onkyo player etter oppdateringen så den ut som en lassaron.

Poweramp til blåtannhøytaler nå. Spekulerer i å kjøpe en audio pro høytaler nå som de kommer med batteri.

Må fabrikk resette Huawei P10 Fordi Google play ikke vil oppdateres uten omstart ofte.

Tror Spotify ga oss et försvarsvirus når jeg og kona ved feil brukte samme konto mens jeg var på gym og hun var hjemme. Problemet med play kom og samtidig ble minnekortet mitt ødelagt...

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

D

Danke

Gjest
    Fikk fikset factory reset, og nytt Samsung 64GB SDXC minnekort fra mytrendyphone.se til P10. En solid oppgradering fra det dyre 16G Sandisk SD fra Clas Ohlsson.

Fikk beholde bilder og musikk, og fikk gjenopprettet alt fra sikkerhetskopi på laptop med Huaweis Hisuite program....

Var litt styr med Bankid og Spotify innlogging men fikset seg.

D

Danke

Gjest
    Minnekort krasj? Fikk det hele systemet til å krasje?
    Ja stod at minnet var fult, selvom jeg bare brukte 60% eller noe av SDkort og det fikk mobilen til å krasje i flere timer. Alt hang, musikk ville ikke spilles, telefon var treg lenge.

Jeg tror Spotify kjørte overload virus på kortet mitt... Slemt gjort for en simpel feil... Hva med å bare stanse appen og sende en email om at man må bruke Familiekonto for å bruke på flere mobiler.. Vi tenkte ikke på det for Spotify funker med alle andre gadgets, bluray osv...

Det er mye rart som kan skje på trening gitt...

Sist redigert:
    S

svk

Gjest
    Trøbbel er det første jeg tenker. Men mulig android appen virker bedre enn ios appen

D

Danke

Gjest
    Da tror jeg at jeg fortsetter med Spotify, så får heller kona la være å ha spotify appen på sin mobil...

Men surt at de kjører skadeprogram/virus mot feilbruk.

Virusrykter er ikke akkurat fremmed for Spotify, reklamer ads osv... Men at de gjør det med premium er surt..

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.391
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Tror nok neppe Spotify har mekanismer for å ødelegge telefonen om det logges inn på to kontoer samtidig. Jeg tror nok det hele bunner ut i at minnekortet ditt har tatt kvelden. Når det er tomt (eller ubrukelig) minne, så får telefonene hetta - Apple sine også.

For å si det slik - å herpe enheten fordi at en uheldigvis har logga på to enheter samtidig betyr at en advokat trenger ikke en gang bli svett for å ta rotta på deg i et gruppesøksmål i USA med 2-3-sifret millionbeløp i utbetalinger som resultat.

Johan-Kr

D

Danke

Gjest
    Ja er nok muligens riktig det... Kortet herpa, men nå skal vel det nye holde håper jeg.

S

svk

Gjest
    Telia har sony deal i helga.
    Men får ikke bestilt pga av teknisk feil

S

svk

Gjest
    Har bestillt manuellt.
    12 mnd binding 3gb og 12 mnd avbetaling kr 649. Og mdr1000x
    Med på kjøpe.
    Grei deal

D

Danke

Gjest
    Har bestillt manuellt.
    12 mnd binding 3gb og 12 mnd avbetaling kr 649. Og mdr1000x
    Med på kjøpe.
    Grei deal
    Sony mdr er sikkert en genial hodetelefon. Har 100 selv med ledning. Meget fornøyd.

Hvem mobil bestilte du?

S

svk

Gjest
    Da ringte de fra telia. De holdt på å legge inn bestillingen min manuellt. Jeg bestillte svart via kundeservice’n.
    Men de 5 de hadde på lørdag var utsolgt. Så om det var greit med grå/blå.
    Ikke helt fornøyd. Men får gå.svarte mdr1000, får heller veie opp

D

Danke

Gjest
    Da ringte de fra telia. De holdt på å legge inn bestillingen min manuellt. Jeg bestillte svart via kundeservice’n.
    Men de 5 de hadde på lørdag var utsolgt. Så om det var greit med grå/blå.
    Ikke helt fornøyd. Men får gå.svarte mdr1000, får heller veie opp
    Grå blå er alltid fetere enn svart. Det er sikkert sølv grå....

Jeg ville valgt blå om jeg kunne, grafittsvart er konservativ og sikker stil.. Om enn litt kjedelig...

Sonyene er genialt med på kjøpet, tror du kommer til å ha mye fine stunder med de klokkene.

Venter spent på leveransen din.

S

svk

Gjest
    Sendt fra sverige igår.. satser på dette blir en bra combo. Ldac skal jo gi hires.
    Så sony bd-soiller matet med sacd og mdr1000 tilkoblet skal jo låte bra.
    Må få kjøpt meg et minnekort

okalles

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    Tror det står skrevet en plass at det må benyttes kabel for å få" Ldac skal jo gi hires". Det følger med ganske tykk kabel, tykkere en den som følger med bose 35. Har begge to.

S

svk

Gjest
    Ldac er jo bt ok ikke kabel. Må sikkert bruke kabel for og få de laveste frekvensene

S

svk

Gjest
    Kjøper disse for å bruke trådløst.har jo kablet utstyr fra før. Satser på at ldac gjør susen

D

Danke

Gjest
    Kjøper disse for å bruke trådløst.har jo kablet utstyr fra før. Satser på at ldac gjør susen
    Har Ldac i blurayspilleren min. Meget bra lossy løsningen deres er også übercool om man feks spiller av Spotify osv

S

svk

Gjest
    Sikkert veldig greit med en sony bd med ldac. Så stapper en platene sine i den og sender over til mdr1000.
    Kjenner en som har en slik spiller. Får kjøpe meg noen sacd og ta meg en tur på besøk.

okalles

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    Noen som vet om det er muligt å koble sony mobil til dac med kabel. Har Hegel dac20 med usb inn. Det beste ville vere om eg kunne koble til Primare BD 32 som har en bedre dac men ingen innganger bortsett fra usb dongle som tar minnepenn med bilde og musikkfiler.

D

Danke

Gjest
    Noen som vet om det er muligt å koble sony mobil til dac med kabel. Har Hegel dac20 med usb inn. Det beste ville vere om eg kunne koble til Primare BD 32 som har en bedre dac men ingen innganger bortsett fra usb dongle som tar minnepenn med bilde og musikkfiler.
    Beror jo på modellen det. Mange Sony mobiler...

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.012
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Danke: Du vet du kan skru av den "Sent fra min.... via Tapatalk" kvitteringen
    ??

S

svk

Gjest
    Fikk min sony mobil for 2 dager siden. Første android mobilen jeg får til å fungere med ekstern dac. Dog E5

okalles

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland

Sony Xperia xz Premium

okalles

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    Fikk min sony mobil for 2 dager siden. Første android mobilen jeg får til å fungere med ekstern dac. Dog E5
    Grattis med ny mobil, hva er E5?

D

Danke

Gjest

Sony Xperia xz Premium
    Skal funke det, OTG USB.

Last ned en OTG sjekk app.

S

svk

Gjest
    Svar til innlegget 153 :Søk på creative e5

Sist redigert av en moderator:

okalles

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    Tenkte først og fremst på å overføre radio fra mobilen til stasjoner Dac. Bilder og musikk går greit idag via usb dongle på Primare. Går det med type OTG som er gresk for meg:cool: Gjelder også E5

D

Danke

Gjest
    Tenkte først og fremst på å overføre radio fra mobilen til stasjoner Dac. Bilder og musikk går greit idag via usb dongle på Primare. Går det med type OTG som er gresk for meg:cool:
    Otg står for on the go.

Det betyr i enkle grep at en mobil kan kobles akkurat som en data eller harddisk og utveksle feks musikk, data og funksjoner...

Om det funker med Hegel OTG USB dongle vet jeg ikke. Men Hegel eller Soundgarden kan sikkert svare på dette i en ukedag.

okalles

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    Kan noe bli ødelagt om eg kobler usb kabelen fra mobilen til usb donglen i Primaren?

D

Danke

Gjest
    Kan noe bli ødelagt om eg kobler usb kabelen fra mobilen til usb donglen i Primaren?
    Jeg ville snakket med Primare først.

Sånn jeg forstår er OTG mest for bærbare DACs, harddisker, tastatur, osv..

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn