Takker for rosen, er ikke strøkent, men gjør så godt jeg kan
Er 22 mm, kryssfiner i bjørk (15 lag) såkalt god kvalitet, tror det ble ca. 3000 for tre plater, kostet litt, men er nok verdt det. Er nok baltisk bjørk vil jeg tro, har bjørke allergi så jeg kan konstatere at det er bjørk hvertfall ;D
Finish er jeg ikke helt sikker på enda, i første omgang blir det naturell. Kommer litt ann på hvilken hornløsning jeg velger å gå for permanent til slutt. Ender jeg opp med Fostex woodhorn som hittil er min estetiske favoritt, så vil jeg nok prøve å staine/olje slik at Onken kassa og hornet matcher hverandre.
Ender jeg opp på polsk rundhorn (mange skryter jo av disse og i tilegg er de billigere i innkjøp enn woodhorn) så blir det hele veldig fritt i forhold til finish/fargevalg. Stealth sort er jo bæltøft og jeg lytter i mørket stort sett.
Når det er sagt, så er jeg jo en amatør, og blir det for ille slik at jeg blir nødt til å sparkle/pusse... så finner jeg en grei farge å lakkerer/maler dem i, ingenting er helt bestemt, holder mulighetene åpne som dem sier
Er også muligheter om jeg vil etterhvert å kjøpe Beyma elementene til MOnken 2 og bruke samme kasse ved enkel modifikasjon (tette to porter) og oppnå litt annerledes bass, litt mindre live/rå ifølge plan designeren.
Så det er muligheter for mer moro for en rimelig penge lengre frem i tid...
Pirrer fælt i fingrene for å lime/montere mer senere i kveld...
Men nå må det spilles litt over anlegget også ;D