Sluket
Holistisk Hifi Helt
Du så vel ikke ut som en maur, da ;D ;Dslowmotion skrev:Prøvde meg med maursyre en gang, fikk aldri noe dreis på det.
Kjøpte en flaske på apoteket som de nesten ikke ville selge meg?
Du så vel ikke ut som en maur, da ;D ;Dslowmotion skrev:Prøvde meg med maursyre en gang, fikk aldri noe dreis på det.
Kjøpte en flaske på apoteket som de nesten ikke ville selge meg?
Er da et eller annet med helsa mi hele tiden for tiden, så om jeg skal få noe gjort så...slowmotion skrev:Er litt imponert over at du bygger videre med feber osv Milenko.
Det står det respekt av!
Ser den, men likevel. Det er så lett å gi opp. Det gjør ikke du.Milenko skrev:Er da et eller annet med helsa mi hele tiden for tiden, så om jeg skal få noe gjort så...slowmotion skrev:Er litt imponert over at du bygger videre med feber osv Milenko.
Det står det respekt av!
Hiraga brukte visstnok ulltepper til sykehusbruk i sine Onken-kasser. Du kan jo eventuelt sjekke utsalg som selger ulltepper fra militæret. Jeg vurderte også Biltemas lydisoleringsfilt, men endte opp med Dynabels Akustilux for bassreflekskasser. 15 - 20 mm tykk og ble på ingen måte feil lydmessig. Veldig grei å jobbe med og fin å feste med spraylim.Milenko skrev:Søkte på wool felt, men fikk opp de samme tynne flakene.
Lurer på å forsøke med Biltemas filt først, på alle flater, den er 7 mm tykk, så kan man evt legge til et lag til om det blir behov.
Brukte søkefunksjonen på sentralen og fant at at lyddempeplatene er no no, så da er den ideen skrapet...
Så da sitter jeg igjen med for tynn ullfilt eller biltemas lydisolerings filt, pest eller kolera...
Tenker at 15mm ullfilt vil plutselig koste like mye som selve kryssfineren kostet og det blir litt voldsomt...
Islagsmutter med gjenger fra baksiden!Milenko skrev:Lurer fortsatt litt på hva som er beste måte å feste elementene, treskruer eller bore hull og bruke bolt og mutter?
Takker, fant ut at det er tilgjengelig lokalt også, niceDazed skrev:Islagsmutter med gjenger fra baksiden!Milenko skrev:Lurer fortsatt litt på hva som er beste måte å feste elementene, treskruer eller bore hull og bruke bolt og mutter?
Enig med Leif her .. dem er noe her ... tror dem bare kalles gjengemuffer .. utvendig tregjenger (grove) Og maskin innvendig.LMC skrev:må advare mot noen av de islagsmutterne
enkelte av de har en stygg tendens til å "skli ut" ved bytting av elementer
det var noen andre som viste til en mye bedre variant med faste gjenger i en tidligere tråd....husker ikke helt hva det var
tror det var noen utvendig gjengede stykker som skruddes inn i treet med innvendige maskin gjenger
mvh
Leif
Akvarier skal ikke males ...... : Hvis du skal male dem etterhvert ... så sliter du med å få maling til å sitte der silikon har vært.Milenko skrev:Litt sent... men det kan jo skjæres bort med skalpell evt. hva anbefales brukt istedet?
Er noen små spriker her og der, hadde silikon og tenkte er det bra nok for de som bygger akvarium selv så...
Alternativer som er bedre?
Smal sak å fjerne silikon vil jeg tro med skalpell...
Ok, men er lite silikon på utsiden, er stort sett innvendig det var noen små spriker jeg ville sikre å få helt luft tett så da er det kanskje ikkje så ille likevel daJ.J skrev:Akvarier skal ikke males ...... : Hvis du skal male dem etterhvert ... så sliter du med å få maling til å sitte der silikon har vært.Milenko skrev:Litt sent... men det kan jo skjæres bort med skalpell evt. hva anbefales brukt istedet?
Er noen små spriker her og der, hadde silikon og tenkte er det bra nok for de som bygger akvarium selv så...
Alternativer som er bedre?
Smal sak å fjerne silikon vil jeg tro med skalpell...