Det har jeg.Er det noen som har har testa RS1 mot RX1?
Det har jeg.Er det noen som har har testa RS1 mot RX1?
Lydmessig så likner RX1 mer på f.eks. GS10 enn RS1 -sistnevnte har en noen varmere klang, som er veldig behagelig og stor. RX1 har en litt annen klangkarakter i form av mer oppløsning oppover, men mangler litt av glitteret i toppen enn eksempelvis GS10. Men mellomtonen vil jeg si er bedre på RX1, men også strammere. Det blir litt hipp som happ hva man foretrekker. Noen foretrekker varmen til RS1, andre detaljeringen til RX1.Hadde vært greit å skrevet om hva dine synspunkter på de 2 mot hverandre er da, enn bare: Det har jeg .
Hvordan syns du MI er på MA da?
Hei. Hvis jeg ikke husker feil har du kjøpt noe brukt utstyr av meg tidligere. Hvis du er interresert kan du ta med deg ditt forsterkeri og teste ut påJeg er nysgjerrig på Platinum-serien, og for min del er det nok pl200 som er mest aktuell. Er det noen som har noen formening om Arcam A32 + P35 som biamp vil være kompetent forsterkeri til disse? Eller trengs det enda heftigere saker?
Suben er meget bra den!Hei, er det noen som har eller har sammenlignet Monitor Audio GXW-15, som kan anbefale eller beskrive dens egenskaper?
Har hatt SVS sub, men er ute etter noe med fjernkontroll, samt at den er god nik på musikk og tøff nok til film. Vis vedlegget 166215
Suben er meget bra den!Hei, er det noen som har eller har sammenlignet Monitor Audio GXW-15, som kan anbefale eller beskrive dens egenskaper?
Har hatt SVS sub, men er ute etter noe med fjernkontroll, samt at den er god nik på musikk og tøff nok til film. Vis vedlegget 166215
Har en sånn en selv,og den spiller med bra respons ned til 18 hz i mitt rom,selv om den ikke klarer å "filleriste" hele huset på samme måte som min SVS PC12 plus!
Men den leverer veldig stram og deilig bass med masse punch litt oppover i området,og den smelter veldig fint sammen med frontene slik at den blir "usynlig" i lydbildet ved god kalibrering!
Den har også innebygd romkorreksjon,men den synes jeg virket heller dårlig - jeg bruker en Antimode , og den gjør en mye bedre jobb med å rette opp frekvensgangen,samt å redusere etterklangen!
Den er også veldig lekker,og størrelsen tatt i betrakning,så yter den meget bra også i dypet , og det er som du sier kjekt med fjernkontroll og noen enkle EQ innstillinger!
Dette er såpass rom avhengig at du må nesten bare prøve deg frem for å finne ut hva som passer best i ditt tilfelle !Har ett oppsett med Ma Pl 300-350 som nå har fått selskap av en Jl Audio Gotham. Ser att Jl anbefaler deling på 80 Hz. Er de noen som har meninger om dette er den beste innstilling i forhold til Platinium.
Det var en "nusselig sub" du har fått deg. Som Torolan sier så må du prøve deg frem, men vil tippe at 80 hz skulle funke greit. Jeg bruker 2 av de mindre, dog 1 på hver side og synes 80 hz funker bedre enn 60 hz.Har ett oppsett med Ma Pl 300-350 som nå har fått selskap av en Jl Audio Gotham. Ser att Jl anbefaler deling på 80 Hz. Er de noen som har meninger om dette er den beste innstilling i forhold til Platinium.
Hvorfor måtte du stille den inn 20 db lavere? 80 db ved en 50 hz tone på frontene og så på sub bruker å være et greit startutgangspunkt. Målt individuelt. Når du aktiverer Gotham i tillegg til frontene skal du oppnå ca 86 db ved denne sinustonen. Hvis du ikke får det så kan du justere på fasen eller på avstand på Meridian-en. Frontene skal stå på large når du gjør dette og kan settes tilbake til small når du er ferdig. Sjekk gjerne nivå ved 30 hz også.Takker for tilbakemelding. Da prøver jeg dette. Har en Meridian 861 prosessor og er litt usikker på om jeg kan sette 2 forskjellige crossover i film modus,burde vel være mulig til den prisen. Ble litt overrasket når jeg skulle calibrere Gotham da jeg måtte stille den inn 20 db lavere en hoved høyttalere. Håper jeg ikke har blinksa.
Tror første refleksjon slår inn i skjermens bakside. Har ikke registrert at de ble dårligere lyd, ikke bedre heller.Tror egentlig bilde lyver litt.Voksen sub du har der ja. Skjermen du har i anlegget så da ut til å være skremmende nær førsterefleksjon ift sweetspot?
Har en sånn en selv,og den spiller med bra respons ned til 18 hz i mitt rom,selv om den ikke klarer å "filleriste" hele huset på samme måte som min SVS PC12 plus!
Men den leverer veldig stram og deilig bass med masse punch litt oppover i området,og den smelter veldig fint sammen med frontene slik at den blir "usynlig" i lydbildet ved god kalibrering!
Den har også innebygd romkorreksjon,men den synes jeg virket heller dårlig - jeg bruker en Antimode , og den gjør en mye bedre jobb med å rette opp frekvensgangen,samt å redusere etterklangen!
Den er også veldig lekker,og størrelsen tatt i betrakning,så yter den meget bra også i dypet , og det er som du sier kjekt med fjernkontroll og noen enkle EQ innstillinger!
Bør "kuttes lavt" sier du - er det x-over du sikter til da?Hvordan oppfører den seg på høyt volum under film? Stresser den slik at den bør kuttes veldig lavt, siden det er lukket konstruksjon? har du merket forbedringer etter som den spilles inn?Suben er meget bra den!Hei, er det noen som har eller har sammenlignet Monitor Audio GXW-15, som kan anbefale eller beskrive dens egenskaper?
UtenPlatinium eiere. Bruker dere høyttalerne med eller uten spikes?
Hvis jeg skulle ha kjøpt ny effektforsterker i den prisklassen hadde jeg valgt XPA-2 | 300W x 2 | Emotiva Audio | High-end audio components for audiophiles and videophiles, spanning 2-channel music systems, as well as 5.1 and 7.1 home theaters. Products include multichannel amplifiers, stereo amplifiers, and monoblock amplifier blir godt under 8000,- inkldert frakt og moms, levert på døra på under en uke.Noen som kan tipse om en svært bra effekt til 8k brukt til MA RX 8. Første jeg tenker på er Halo A23 eller NC 2250. Men vet at han foretrekker nytt eller demo fra butikk. Regner med at Primare vil sikkert fungere bra også. Noen flere forslag?