Arendal og XTZ er ihvertfall meget gode til begge deler, W10 fra MA var god til og være rimelig det skal den ha sånn sett.Egentlig musikk som er mest interressant, film bråker det nok med den jeg har.
Ja gode begge to mulig litt forskjellig klang og muligheter, har bare hatt mye erfaring med XTZ og ikke Arendal Sound men vil tro AS er meget gode også + for at det også er et norsk merke også =)Ser de kommer bra ut i test begge 2.
Supra funkar kanon på min. Single kabel inn i "LFR In". Har subben påslagen hele tiden. Ingen LEO eller EQ.Hei, nettopp blitt medlem av klubben. Noen som har erfaringer med subwooferkabel til Monitor Audio Gold W15?
Ingen LEO=Law Enforcement Officer? Enda godt de ikke har dukket opp. 8)Supra funkar kanon på min. Single kabel inn i "LFR In". Har subben påslagen hele tiden. Ingen LEO eller EQ.Hei, nettopp blitt medlem av klubben. Noen som har erfaringer med subwooferkabel til Monitor Audio Gold W15?
Helg enig - denne funksjonen er en vits . Trodde kanskje denne var forbedret nå , men det høres ikke slik ut....I dette sammenheng står det fra MA for "Listening Environment Optimizer" og er en DSP lignende Anti-Mode dvs med en mikrofon så kjører den ulike toner og prøver tune in rommets innvirking.
Det hørtes konge ut syntes jeg, men etter å ha kjørt den og så målt føre/etter med REW så viser det seg at hjemme hos meg så bare senker den hele kurven slik at den høyste toppen havner under ett visst nivå. Den flater altså ikke ut peaken, uten flytter hele kurven as-is nedover. Dette medfører hos meg at veldig mye havner langt under akseptabelt nivå da den får en veldig stor peak ved 30hz.
Jeg kjører med LEO av, og har en MiniDSP for å tune bassen flat.
Arendal subene er fantastiske . Kjøp to stk sub 1 hvis du har plass , og du er fortsatt godt innenfor budsjett[emoji2]Hvis jeg skulle finne på å kikke etter en subwoofer for å parre med mine pl300 til musikk, hva burde jeg kikke på i prisklasse opptil 20k?
Hva mener du?Interessant. Målefeil er ikke uvanlig i forhold til subwofere.
Jeg har brukt innebygde måleprogrammer i hjemmekinoreceivere, men avstanden blir sjelden og aldri korrekt hvis man tar hensyn til forsinkelse i elektronikken til subwooferen. Normalt er denne forsinkelsen 5-6ms.Hva mener du?Interessant. Målefeil er ikke uvanlig i forhold til subwofere.
Hva vil det bli i meter som min receiver måler i.Jeg har brukt innebygde måleprogrammer i hjemmekinoreceivere, men avstanden blir sjelden og aldri korrekt hvis man tar hensyn til forsinkelse i elektronikken til subwooferen. Normalt er denne forsinkelsen 5-6ms.Hva mener du?Interessant. Målefeil er ikke uvanlig i forhold til subwofere.
Husker jeg ikke helt feil nå er ett ms omtrent en fot. Mer eksakt er 2,92ms 1 meter. Så man kan egentlig enkelt regne det ut at hvis subwooferen har en antatt forsinkelse på 6ms, så må du plusse på omtrent 2 meter for å kompensere for dette.Hva vil det bli i meter som min receiver måler i.Jeg har brukt innebygde måleprogrammer i hjemmekinoreceivere, men avstanden blir sjelden og aldri korrekt hvis man tar hensyn til forsinkelse i elektronikken til subwooferen. Normalt er denne forsinkelsen 5-6ms.Hva mener du?Interessant. Målefeil er ikke uvanlig i forhold til subwofere.
Er litt usikker da den har Yamahans avstand i bunn. Matte er ikke min starke side.Hvor mange ms forsinkelse har den?
Jeg vil si det er enklere å bare bruke en subutgang fra Yamaha’en. Time først de to subene med Minidsp slik at dem spiller best mulig i fase og nivå. Så kjøret du RK på Yamaha , og finjustere avstand til sub etterpå. Da «ser» Yamaha’en kun en sub , og det blir lettere å etterjustere [emoji2]Vel jeg har ikke gjort det slik i det hele tatt.
Jeg har 1 kabel ut fra yamaha til minidsp. Derifra har jeg 2 kabler ut til 2 ulike subber som står forskjellig.
Med måling med umik og REW ser jeg at de har ulike forsinkelse og da ikke minidsp kan flytte noe nermere hvilket man kan med yamahaen så jeg tenker da at jeg "flytter" begge med Yamahaens distanse-kontroll slik at den ene da havner riktig i tid. Og så flytter jeg nr.2 med minidsp.
Jeg har startet med sub.nr1 på 0 i yamahaen og så sett på step-respons og flyttet subben i yamahaen og målt mellom flyttene (med umik og REW) ende tils subben spiller sammtidig som frontene. Så har jeg gjort det samme med sub.nr2 (Monitor Audio Gold W15) men da brukt delay i minidsp fordi sub.nr.1 står nå riktig i tiden....og så har jeg justert in slik att begge subbene, frontene og centern nå spiller fra exakt samme tid (sjekket med step-respons i REW).
Men når jeg tenker meg om så kan det jo faktisk vare tvertom, får litt vondt i huvvet av å skjønne baklenges-tenk som man må ha her, men hvis jeg flytter sub med yamaha så vil sub spille tidligre.......her havner da sub.nr1 riktig, men så må jeg flytte "tillbake" sub.nr2 (MA SUB) så kansje den faktisk har mindre elektronisk delay?? Orker nesten ikke tenke på dette lol.....
Men her er fronter, center og 2 subber - starter akkurat sammtidig i tiden:
Vis vedlegget 555313
Ok, har vist glemt det jeg [emoji2]Ja du tipset meg om det og det er derfor jeg kun bruker 1 ut. Kjenns som at det kan bli mindre feil på denne måten og begge subbene sett fra Yamaha er 1 system.