Morrissey: The charming man?

I

ijustpop

Gjest
Synes ikke Johnny Marr fortsatt tar seg bra ut. Er jo ikke så gammel heller. Var jo bare en drittunge når han og Morrissey starta The Smiths.
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Det var det der med å bli kjendis og "rik" i ung alder da - ikke like lett og takle for alle tror jeg - Blir omtrent som å få for mye makt, nesten umulig for homosapiens og ikke misbruke den har jeg inntrykk av -trist :-\
 
I

ijustpop

Gjest
decibelius skrev:
Det var det der med å bli kjendis og "rik" i ung alder da - ikke like lett og takle for alle tror jeg - Blir omtrent som å få for mye makt, nesten umulig for homosapiens og ikke misbruke den har jeg inntrykk av -trist :-\
Da The Smiths skulle overbevise USA om at de var verdens beste band (et forsøk som gikk i dass delvis fordi alle mann ble sjuke, og Morrissey var i sitt vrange hjørnet og ville hjem nesten så fort han gikk av flyet) hadde Morrissey og Marr en samtale, hvor de snakket om hvordan de nå var større enn sine helter; Roxy Music og T.Rex, og om de virkelig ville dette. Marr var tydligvis ikke klar, for det tok ikke lang tid før han forlot The Smiths.

Morrissey gjorde senere noen forsøk på å spille inn noen låter som The Smiths uten Johnny Marr, (bl.a med Vini Reilly) uten å lykkes.
 

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2008
Innlegg
439
Antall liker
6
Konge tråd. Morrissey er abselutt en av mine favoritt artister, fantastisk artist!!!
 
H

Hugh

Gjest
Har nettopp spilt Viva Hate og The Queen is dead. Blir man lei? Nei!

But sometimes I'd feel more fulfilled
Making Christmas cards with the mentally ill
I want to live and I want to Love
I want to catch something that I might be ashamed of
 
M

musicus

Gjest
Selv om man har de fleste av disse låtene ble disse to skivene innhandlet idag, også litt inspirert av en bok jeg leser der noen både myrder djér (og andre vakre kvinner som lager graver) samt brenner ned discoér, fikk lissom en ny dimensjon på noen av tekstene deres, (ikke minst på hvordan de ikke skal tolkes)....



og



mvh
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
rolfozzy skrev:
Ble inspirert av denne tråden, og har ikke noe Smiths eller Morrissey fra før. Ikke hørt så mye på det heller. Så jeg bestilte disse på vinyl. Kanskje jeg liker det, kanskje ikke.




Nå har jeg hatt disse i hus en ukes tid, og spilt de en del ganger. Slett ikke verst dette. Faktisk ganske så bra begge to. Er nok ikke helt der oppe blant mine absolutte favoritter, men blir som sagt spilt mye. Kan sågar hende at fler plater med Morrissey vil havne i hylla her etterhvert.
 
M

musicus

Gjest
Takker for påminnelsen med denne tråden Hugh, det har sporet en til å riste støv av det som finnes i samlingen av The Smiths/Morrisey, og ansporet til en bestilling av de manglende Morrisey skivene...

mvh
 
I

ijustpop

Gjest
Years of Refusal coveret:



Påsminkede arr, akkurat som på nittitallsplatene.
 
I

ijustpop

Gjest
Plata har vært ferdig i 6 måneder og skulle egentlig blitt sluppet i høst, men er altså utsatt til neste år.

Confirmed tracks

"Mama Lay Softly on the Riverbed" (Morrissey, Alain Whyte) – 3:50
"Something Is Squeezing My Skull" (Morrissey, Whyte) – 2:35
"I'm Throwing My Arms Around Paris" (Morrissey, Boz Boorer) – 2:30
"That's How People Grow Up" (Morrissey, Boorer) – 2:59
"One Day Goodbye Will Be Farewell" (Morrissey, Boorer) – 2:55
"Black Cloud" (Morrissey, Boorer)

The following is a list of known songs that have yet to be confirmed for album inclusion or B-side release.

Ringleader sessions:
"Action Man" (Morrissey, Whyte)
Refusal sessions:
"Teresa, Teresa" (Morrissey, Whyte)
"When I Was Young" (Morrissey, Whyte)
"When Last I Spoke to Carol" (Morrissey, Whyte)
"You Were Good in Your Time" (Morrissey, Whyte)
"I Was Bully, Do Not Forget Me" (Morrissey, Whyte)
"It's Not Your Birthday Anymore" (Morrissey, Whyte)
"I'm Looking Forward to Going Back" (Morrissey, Whyte)
"I'm Ok By Myself" (Morrissey, Jesse Tobias)
"Sorry Doesn't Help" (Morrissey, Tobias)

Singel, I'm Throwing My Arms Around Paris slippes 9. Februar, albumet 23. februar. 12 spor, 4 Moz/Boorer komposisjoner, 6 eller 7 Moz/Whyte og resten er skrevet av Moz og Tobias. Selv om Whyte har skrevet store deler av plata spiller han faktisk ikke gitar på denne. Første gang Whyte ikke spiller på en Morrissey-plate siden Your Arsenal (1992)

Mer trivia: Jerry Finn, produsenten av plata (og tidligere You Are The Quarry) døde en måned etter at plata ble ferdig. Han ble bare 39 år gammel.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.164
Antall liker
6.829
Torget vurderinger
4
Deres nær legendariske opptreden på Top of the Pops ble vist på TV i dag ifbm. et program om indie/britpop. Morrisey dekadent viftende med en lang blomsterkvast overtydelig mimende til The Charming Man.
 
H

Hugh

Gjest
Trane skrev:
Deres nær legendariske opptreden på Top of the Pops ble vist på TV i dag ifbm. et program om indie/britpop. Morrisey dekadent viftende med en lang blomsterkvast overtydelig mimende til The Charming Man.
He, he - han var og er noe for seg selv! Etter hvert ble blomster og bluselignende skjorte byttet mot Savile Row og Panerai. Like dekadent!
 

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Innlegg
1.381
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Hugh skrev:
He, he - han var og er noe for seg selv! Etter hvert ble blomster og bluselignende skjorte byttet mot Savile Row og Panerai. Like dekadent!
Dette er og kaller man aldersadekvat adferd! Mannen er aldri av tiden men har alltid vært i den. Er jo derfor det har vært mulig å følge ham med like sterk begeistring fra videregående skole til sterkt middelaldrende……
 

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Innlegg
2.441
Antall liker
1.988
Sted
Bergen
Halleluja ;D ;D ;D Morrissey er HELT FANTASTISK inkludert de siste platene og da spesielt live albumet og you are the quarry(dobbelt albumet "spesial utgivelse"). Live albumet (Live at earls court) er uten tvil mitt favoritt live album gjennom tidene!! Har nettopp kjøpt det på vinyl også, og det låter fantastisk der også. Elsker de nye versjonene av de gamle låtene, mye mere sjelfullt og voksent!! Etter min mening blir mannen bare en bedre og bedre vokalist.

Mvh
Kjetil
 
H

Hugh

Gjest
Kjetil_M skrev:
Halleluja ;D ;D ;D Morrissey er HELT FANTASTISK inkludert de siste platene og da spesielt live albumet og you are the quarry(dobbelt albumet "spesial utgivelse"). Live albumet (Live at earls court) er uten tvil mitt favoritt live album gjennom tidene!! Har nettopp kjøpt det på vinyl også, og det låter fantastisk der også. Elsker de nye versjonene av de gamle låtene, mye mere sjelfullt og voksent!! Etter min mening blir mannen bare en bedre og bedre vokalist.

Mvh
Kjetil
Jeg er nok enig med deg, men som du skjønner er ikke alle det! Slik jeg ser det må låten tilpasses geniets alder. Måten han uttaler ordene. Rrrrrrrene og trykksettingen er formidabel.
 
H

Hugh

Gjest
Live at Earls Court I have forgiven Jesus samt The world is full of...
I was a good kid
I wouldn't do you no harm
I was a nice kid
With a nice paper round
Forgive me any pain
I may have brung to you
With God's help I know
I'll always be near to you
But Jesus hurt me
When he deserted me, but

I have forgiven Jesus
For all the desire
He placed in me when there's nothing I can do
With this desire

I was a good kid
Through hail and snow I'd go
Just to moon you
I carried my heart in my hand
Do you understand?
Do you understand?
But Jesus hurt me
When he deserted me, but

I have forgiven Jesus
For all of the love
He placed in me
When there's no-one I can turn to with this love

Monday - humiliation
Tuesday - suffocation
Wednesday - condescension
Thursday - is pathetic
By Friday life has killed me
By Friday life has killed me

(Oh pretty one, Oh pretty one)

Why did you give me
So much desire?
When there is nowhere I can go
To offload this desire
And why did you give me
So much love
In a loveless world
When there's no one I can turn to
To unlock all this love
And why did you stick me in
Self-deprecating bones and skin
Jesus - do you hate me?
Why did you stick me in
Self-deprecating bones and skin
Do you hate me? do you hate me?
Do you hate me? do you hate me?
Do you hate me?




You must be wondering how
The boy next door turned out
Have a care, But don't stare
Because he's still there
Lamenting policewomen policemen silly women taxmen
Uniformed whores, They who wish to hurt you, Work within the law
This world is full, So full of crashing bores
And I must be one, 'Cos no one ever turns to me to say
Take me in your arms, Take me in your arms, And love me

You must be wondering how
The boy next door turned out
Have a care, And say a prayer
Because he's still there

Lamenting policewomen policemen silly women taxmen
Uniformed whores, Educated criminals, Work within the law
This world is full, Oh oh, So full of crashing bores
And I must be one, cos no one ever turns to me to say
Take me in your arms, Take me in your arms
And love me, And love me

What really lies, Beyond the constraints of my mind
Could it be the sea, With fate mooning back at me
No it's just more lock jawed pop stars
Thicker than pig shit, Nothing to convey
They're so scared to show intelligence
It might smear their lovely career

This world, I am afraid, Is designed for crashing bores
I am not one, I am not one
You don't understand, You don't understand, And yet you can
Take me in your arms and love me, Love me, And love me

Take me in your arms and love me, Love me, love me
Take me in your arms and love me, Take me in your arms and love me
 
I

ijustpop

Gjest
Finnes ikke så mange nære intervjuer med Morrissey, særlig ikke fra denne før 2004. Her er et ukringkastet fra 1997. I del 1 snakker han om bl.a Cilla Black. Del to, T.Rex og Bolan

Del 1:

Del 2:

Noen som kjenner igjen bilen?
Sist gang jeg så bilder av Morrissey kjøre bil var det hans egen Jaguar XK8 convertible i dokumentaren The Importance of Being Morrissey fra 2002. En film alle fans bør se. Han er hjemme i Los Angeles, kjører rundt i Jagen, på scooter, hos barberer i Saville Row, på strippeklubb etc. Kan sikkert lastes ned som torrent et sted.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.164
Antall liker
6.829
Torget vurderinger
4
Wergeland skrev:
Han er hjemme i Los Angeles, kjører rundt i Jagen, på scooter, hos barberer i Saville Row...
Saville Row i LA ?
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.164
Antall liker
6.829
Torget vurderinger
4
Billetter legges ut onsdag.

Jeg skuffet en kompis ved å takke nei til AC/DC på Valle Hovin......Morrisesy på Sentrum Scene derimot ! Tror dette blir en årntli konsertopplevelse med ståpels og øresus.
 
I

ijustpop

Gjest
Har annet å gjøre den dagen, men det er nesten like greit. Morrissey i Norge er en trist affære. Nordmenn skjønner bare ikke greia. Ingen fankultur her. Langhåra(!!) kids, ingen quiffs, ingen kø på konsertdagen og når jeg prøver å dra i gang obligatoriske Morrissey-chants blir jeg bare stående å skrike aleine. Ta turen til Sverige, der har de quiffs, påskeliljer, Morrissey tatovert på brystkassa og de overnatter (flere netter) for å komme så nærme mannen som mulig. Stor kontrast til Sentrum for et par år siden hvor man kunne komme tasslende 20 min før dørene åpner og likevel ende opp klint intill scenegjerdet.
 
H

Hugh

Gjest
For et album, for en åpning,
Eeeeeeeerrrrrrrrrereererrrreeeererrrrr (gurgle)
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Prøvde dette stuntet selv i ren inspirasjonståke...singel dugde ikke gitt. Måtte opp på lp str. ::)

Kjøpte meg ny platespiller istad. Førstemann ut var selvsagt Morrissey...
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Noterer meg at det brukes singler med små hull. Selv foretrekker jeg de med store hull. 8)

Fint bilde forresten. Er vel noen hallelujah-skruller som lar seg sjokkere av det der òg, ::)
 

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Innlegg
1.381
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Synes nesten det blir noe paradoksalt over Boorer's tilbaketrukne plassering. Men når det er sagt, så forstår jeg ham.....

Ellers er vel Morrissey den eneste mann på denne kloden som kan gjøre noe så vidt "corny" og like fullt være ufattelig kul. Visuelt kan han knapt gjøre noe galt, håper inderlig at "Refusal" overskrider "Ringleader". Og den 20.VI er det fest i Torggaten :)
 

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Innlegg
2.441
Antall liker
1.988
Sted
Bergen
Da sitter jeg og hører i gjennom denne:


Det høres meget lovende ut etter en gjennomlytting, så denne skal absolutt kjøpes!!

01. Something Is Squeezing My Skull (2:38)
02. Mama Lay Softly On The Riverbed (3:53)
03. Black Cloud (2:48)
04. I’m Throwing My Arms Around Paris (2:31)
05. All You Need Is Me (3:13)
06. When Last I Spoke To Carol (3:24)
07. That’s How People Grow Up (2:59)
08. One Day Goodbye Will Be Farewell (2:57)
09. It’s Not Your Birthday Anymore (5:10)
10. You Were Good In Your Time (5:01)
11. Sorry Doesn’t Help (4:03)
12. I’m OK By Myself (4:48)
 
H

Hugh

Gjest
Denne er jo til å dø for. Regner med at menigheten har sikret seg denne nå da tiden har vært mer enn tilstrekkelig. De som vegrer seg eller nekter vil bli henrettet og deres etterlatenskaper brent og spylt ned i dass.
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Var innom den lokale pusheren i dag, med de var utsolgt. For å bøte på det, ble det "Ringleader of the tormentors og "You are the quarry" istedenfor.
 
H

Hugh

Gjest
Griffenfeldt skrev:
Var innom den lokale pusheren i dag, med de var utsolgt. For å bøte på det, ble det "Ringleader of the tormentors og "You are the quarry" istedenfor.
Elendig forsøk. Vi liker det ikke.

Gir deg kommende uke.
 
P

Parelius

Gjest
Hugh skrev:
Denne er jo til å dø for. Regner med at menigheten har sikret seg denne nå da tiden har vært mer enn tilstrekkelig. De som vegrer seg eller nekter vil bli henrettet og deres etterlatenskaper brent og spylt ned i dass.
Punkt 1: Limited Edition? Hva er poenget? Markedsføringsgimmick som jeg finner usmakelig, om det da ikke er et fortvilt forsøk på å gjøre det til et samlerobjekt. Jeg foretrekker å kjøpe ting for musikken.

Punkt 2: Hvorfor i all verden kunne de ikke ha gjort dette skikkelig og gitt det ut på 12"?

Dette er bare kjedelig!
 
Topp Bunn