Morrissey: The charming man?

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Temmelig dumt og barnslig av ølkasteren, ja, men ufattelig barnslig og uprofesjonelt av en av tidenes største duster innen musikkbransjen. Sist forlot han scenen fordi noen spiste kjøtt, nå dette. Mon tro om det ikke er på tide å gi seg!? Usmakelig person.

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=576337
 

AKA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2007
Innlegg
211
Antall liker
90
Torget vurderinger
6
Birdman skrev:
Temmelig dumt og barnslig av ølkasteren, ja, men ufattelig barnslig og uprofesjonelt av en av tidenes største duster innen musikkbransjen. Sist forlot han scenen fordi noen spiste kjøtt, nå dette. Mon tro om det ikke er på tide å gi seg!? Usmakelig person.

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=576337
Han forlot scenen kun et øyeblikk. Sikkert for å samle seg litt, noe jeg har forståelse for. Må være vanskelig å å gi en bra konsertopplevelse for publikum hvis man er irritert...

Når det gjelder den kjøttepisoden grenser vel den til litt komisk ;D
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.232
Antall liker
6.350
Full respekt. Det burde være mulig å innrette seg noenlunde. Jeg hadde ikke stått på noen scene mens folk brente lik under arrangemanget jeg heller, det er forbanna kvalmt for en vegetarianer eller veganer å kjenne den lukta. Det må også kjennes respektløst fra hans side; han har frontet denne saken i hele sin karriere og det burde være godt kjent.

Du finner sikkert analogien syk, men hadde du fremført en konsert der folk mishandlet hunder og katter blandt publikum? Det oppleves noenlunde likt for en dyrerettighetsforkjemper. Jeg fatter ikke hva som er så kontroversielt i å vise et klart standpunkt for hva man mener om utnytting av dyr\artssjåvinisme.

Han skal heller ha cred for å komme tilbake og fullføre konserten for resten av publikum.
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
emokid skrev:
Han skal heller ha cred for å komme tilbake og fullføre konserten for resten av publikum.
Det har han fått fra folk som syns han er en bra mann.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Når publikum kaster ølglass på artistene, er artistene etter min mening i sin fulle rett til å forlate scenen. Det må da være grenser for hvilke arbeidsforhold de skal ha. Rockehistorien er full av artister som har fætt ølglass på seg, og de aller fleste har forlatt scenen prompte. Med full rett.

Hvis ikke arrangøren klarer å sørge for skikkelig vakthold, samt nekte drita folk servering, bør de ikke arrangere konserter.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.151
Antall liker
6.730
Torget vurderinger
4
Er vel også snakk om å skille skitt og kanel. Ølpælming var kanskje rett kotyme da man så wanna-be-pistols i -77....noen holder vel fortsatt det som storveis kompliment til bandet.....noe helt annet gjelder når man ser en middelaldrende engelsk dandy i 2009.

Synes Moz håndterte det greit, jeg...var litt sjef, litt diva, og scorte likevel poeng hos fansen da han kom på igjen. Go Moz !
 

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Innlegg
1.381
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Birdman skrev:
Temmelig dumt og barnslig av ølkasteren, ja, men ufattelig barnslig og uprofesjonelt av en av tidenes største duster innen musikkbransjen.
Tror ikke helt du begriper implikasjonene av det du skriver. Dersom han hadde akseptert 1 glass, måtte han ikke også da også akseptere og få 2, 3 eller flere glass kastet på seg? Hvorfor sette grensen ved et vilkårlig tall?

For øvrig en knallkonsert, Moz i kjempeslag og et band som har den nødvendige innsikten i sjefens oeuvre. For eksempel var ”How Soon Is Now” og “Let Me Kiss You” regelrett sublime!
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.877
Antall liker
9
Det er ikke spesielt mye rock'n roll over fyren, ihvertfall. Kanskje han kunne gjort seg bedre som barnehagetante hvor han kunne forklare små babyer forskjell mellom rett og galt. Hele historien er da for pokker en bagatell, for ikke å si en storm i et ølglass, og oppførselen til primadonnaen ler jeg meg skakk av. ;D
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Pesquera skrev:
Birdman skrev:
Temmelig dumt og barnslig av ølkasteren, ja, men ufattelig barnslig og uprofesjonelt av en av tidenes største duster innen musikkbransjen.
Tror ikke helt du begriper implikasjonene av det du skriver. Dersom han hadde akseptert 1 glass, måtte han ikke også da også akseptere og få 2, 3 eller flere glass kastet på seg? Hvorfor sette grensen ved et vilkårlig tall?
Jeg har aldri antydet at han skulle akseptere kastingen av et tomt plastbeger. Hvis han hadde vært litt kul hadde han imidlertid taklet situasjonen ganske annerledes. F.eks. kunne han sagt at han "ikke hadde bestilt noe øl", "takk, men nei takk" e.l. I stedet ber surpumpen en folkemengde på 1750 mennesker om å finne den stakkars "jævelen" som kastet det tomme begeret og knuse ansiktet hans. Fin fyr :p.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg liker morrissey, men her tråkker han på to grunnpilarer i kostholdet mitt: kjøtt og øl.
 
U

utgatt60135

Gjest
emokid skrev:
Full respekt. Det burde være mulig å innrette seg noenlunde. Jeg hadde ikke stått på noen scene mens folk brente lik under arrangemanget jeg heller, det er forbanna kvalmt for en vegetarianer eller veganer å kjenne den lukta. Det må også kjennes respektløst fra hans side; han har frontet denne saken i hele sin karriere og det burde være godt kjent.

Du finner sikkert analogien syk, men hadde du fremført en konsert der folk mishandlet hunder og katter blandt publikum? Det oppleves noenlunde likt for en dyrerettighetsforkjemper. Jeg fatter ikke hva som er så kontroversielt i å vise et klart standpunkt for hva man mener om utnytting av dyr\artssjåvinisme.

Han skal heller ha cred for å komme tilbake og fullføre konserten for resten av publikum.
Yes. I agree ...
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.621
Antall liker
1.315
Jeg trenger åpenbart hjelp. Jeg har aldri synes at Morrissey er en sjarmerende mann, ei heller har The Smiths klart å bevege meg på noen som helst måte.
Har jeg fått mye tyn for dette ? Å ja da. Såpass mye at jeg har bestemt meg for å gi bandet en ny sjanse.
Platebaren har fått inn 'Meat Is Murder,' 'The Queen Is Dead,' 'Smiths,' og 'Strangeways, Here We Come.'

Så da spør jeg dere, hvilken lp skal jeg kjøpe for å skjønne hvor bra The Smiths egentlig er ?
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.073
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
Roberten skrev:
Jeg trenger åpenbart hjelp. Jeg har aldri synes at Morrissey er en sjarmerende mann, ei heller har The Smiths klart å bevege meg på noen som helst måte.
Har jeg fått mye tyn for dette ? Å ja da. Såpass mye at jeg har bestemt meg for å gi bandet en ny sjanse.
Platebaren har fått inn 'Meat Is Murder,' 'The Queen Is Dead,' 'Smiths,' og 'Strangeways, Here We Come.'

Så da spør jeg dere, hvilken lp skal jeg kjøpe for å skjønne hvor bra The Smiths egentlig er ?
Egentlig Hatful of Hollow, som samler en del tidlige radio-opptredener. Men siden den er ikke nyutgitt på vinyl, så ville jeg startet med debuten 'The Smiths'.

Prøv å hør etter hvordan Mike Joyce' enkle og stressa trommer - det er punk - nesten spiller mot Andy Rourkes veldig groovy og meloditunge basslinjer. Over dette ligger det lag på lag med melodiøse Marr-gitarer. Og på toppen synger Morrissey sin helt egne melodi igjen. Som jeg skrev litt tidligere i tråden: "The Smiths' 4 viljer gir hver eneste låt en rekke lag av musikalsk genialitet. Vokal, gitarer, bass og trommer gjør sin egen greie og krever alene masse oppmerksomhet. Kaotisk, men nøye regissert. Alltid interessant og man går aldri lei."

Morrissey spilte som regel inn vokalen tidlig på morgenen etter at Joyce, Rourke og Marr hadde gjort kompet ferdig natta i forveien. De visste aldri hva Morrissey skulle synge over, og noen ganger sang han refreng der bandet hadde lagt planene for vers og omvendt.

Morrisseys tekster evner å være ekstremt vittige og poengterte, samtidig som de velter seg i melankoli, utillpasshet og generell misnøye ved tilværelsen. Det er en dualitet der som er genial, og som gjør Morrisseys livsanskuelse lettere å takle enn mange andre popsangere som kun beveger seg i tjukke lag av selvmedlidenhet og tristesse.

Morrisseys tekster traff meg voldsomt i tenårene. Og jeg hadde nok ikke fått de samme følelsene for bandet om jeg skulle 'oppdaget' de i voksen alder. Kanskje har toget gått for deg?
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.621
Antall liker
1.315
Takk Wergeland, da har jeg et sted å starte. Det kan være at du har rett når du spør om The Smiths toget har gått for min del, det kan godt hende jeg hadde hatt en helt annet syn på bandet hadde jeg møtt de i tenårene.

Jeg har ingen problem med å se begeistringen for Morrissey som låtskriver, jeg er meget betatt av The Boy With Thorn In His Side, men da versjonen som J Mascis gjør på 'Martin & Me.' Dette gjør at jeg tror det kan være kvaliteter hos The Smiths som jeg har oversett tidligere. 'The Smiths,' står på handlelista og jeg skal holde utkikk etter 'Hatful of Hollow,' på ebay.
 
M

musicus

Gjest
Disse kom inn i samlingen idag.

Morrisey "Swords"


The Smiths "The Singels, orginal recording mastered"


mvh
 
M

musicus

Gjest
Og etter noen gjennomlyttinger, er vel dette imo, noe av det bedre mannen har kommet med de siste årene....

mvh
 
M

musicus

Gjest
Har vel kommet til den konklusjonen for meg selv at det tidligere Morrisey er hva jeg liker best, og da er denne perfekt..

3 cd.


mvh
 

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Innlegg
1.381
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
om.s skrev:
Disse kom inn i samlingen idag.

Morrisey "Swords"

mvh
Fikk den i hus i dag og det er antageligvis det mest skjellsettende plateomslag jeg har sett på lang tid. Forside og bakside er av en slik kvalitet at musikken nesten blir overflødig; alt er liksom sagt før en note er spilt. Morrissey blir bare mer Morrissey med årene!
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Plateomslaget så bra at musikken blir overflødig? Ja, nå datt jeg av her...
 

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Innlegg
1.381
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Ikke helt bokstavelig da; men på forsiden uttrykker han den eksistensielle smerten som synes å være en en del av den moderne tilværelsen - det isolerte mennesket som mangler en adresse for fortvilelsen, men som langt i fra er uten håp og som lever med håpløsheten uten å be om sympati.
Baksiden bare drøy (et armbåndsur på hver hånd som ser ut som Panerai) i all sin ambivalens.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.151
Antall liker
6.730
Torget vurderinger
4
Kom i posten til meg i dag også. Lover bra!

Og ja, jeg måtte flire litt av bildet på baksiden...ser ut som en panerai på hver hånd.
 

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Innlegg
8.784
Antall liker
15.783
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Vår alles venn og helt har blitt beæret med en egen episode i The Simpsons.
I kjent stil så misforstår Mozza hele greia og reagerer på sitt eget vis 😂


Uansett så feires begivenheten med avspilling av en av hans mange mesterverk.

E7552B97-4293-4ED1-BB67-EEF764673910.jpeg
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.681
Antall liker
5.115
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Fantastisk artist og en av mine absolutt favoritter som jeg har heldigvis fått sett live noen ganger nå.

Men Southpaw Grammar plata - her trenger vi en reutgivelse, eneste studioalbumet jeg mangler på LP, den begynner å bli usmakelig dyr.
 
Topp Bunn