- Ble medlem
- 23.03.2006
- Antall liker
- 10.773
Dumskalle. 6-serien er jo bare nyyyydelig. Nesten like fin som gamle CS.
OI!!! En virkelig klassiker!!
Her forventes bilder!Min absolutte favoritt julereklame! Liker melodien, selv om det er en av tidenes største svisker.
Men for en SAAB fantast finnes det ikke noe vakrere enn en rød SAAB 96 !
Min aller første bil var en slik en, og jeg har den ennå! ( Til konas store fortvilelse!!)
Framhjuldrift er da ikke moro å kjøre
Det syntes nok også de som kjørte med bakhjulstrekk og tapte Rally Monte Carlo for en SAAB 96 som hadde halvparten så mange hester som de selv!;DFramhjuldrift er da ikke moro å kjøre
Dumskalle. 6-serien er jo bare nyyyydelig. Nesten like fin som gamle CS.
Er nok bare 22 år, kjøpte bilen da jeg var 17 år, noen kone har jeg ikke enda, men etter å ha gått ferdig i læretid og jobbet et år og gjennomført alle større utfordringer innen både firma og fag, samt et verdensmesterskap i yrkesfag satte jeg meg på skolebenken igjen på ingeniørskolen. Da måtte godbilen selges, så nå sitter jeg igjen med en Mercedes Benz E300Diesel av S124 karosseriet.OI!!! En virkelig klassiker!!
Og du solgte den??
Men vær nå ærlig å si at kona tvang deg fordi hun ville pusse opp badet med pengene!!!![]()
Det syntes nok også de som kjørte med bakhjulstrekk og tapte Rally Monte Carlo for en SAAB 96 som hadde halvparten så mange hester som de selv!;DFramhjuldrift er da ikke moro å kjøre
Jeg har blitt veldig glad i min turbo SAAB som kun er trimmet med software, bra drag over et stort register og draget er like bra i 4. gir som i 1. gir.Saab ble laget for folk som likte å kjøre bil, hvorav Volvo var motsatt... Synd Saab fikk den skjebnen den fikk. Savner fortsatt koppholderen i min lettere modifiserte Turbo..
Start med høyere fart så får du en ordentlig donut...
He he,kanskje det.Anbefaler deg å studere saaben nå i jula så vil du nok like den du også når du får vendt deg til den.He-he, du har det rette nicket, Auuu. Stortåen som er vond?
![]()
Start med høyere fart så får du en ordentlig donut...
Jeg får ikke til det samme med en 9 år gammel og 1600kg tung stasjonsvogn med forhjulstrekk og sluromat men jeg har ganske lik akselerasjon og toppfart som din sportsbil.
Hvis jeg skulle ønske høyere ytelse trenger jeg bare en ny turbo, noen rør og programvare for å hente ytterligere 50hk.
Sorry, julen er for kort. Jeg har brukt et halvt sekel på å prøve å forstå det geniale med SAAB, uten å finne svaret. Det samme gjelder forsåvidt VW Type 1.He he,kanskje det.Anbefaler deg å studere saaben nå i jula så vil du nok like den du også når du får vendt deg til den.He-he, du har det rette nicket, Auuu. Stortåen som er vond?
![]()
![]()
Smaken er som baken, og det er ganske typisk at man prøver å konvertere bilførere med sans for forhjulstrekk over til bakhjulstrekk og omvendt.Kjenner en del folk som tyter ørene fulle om hvor fantastisk "artig" det er med bakkhjulstrekk, og selvfølgelig med manuelt gir. Hvor tragisk trist det er med forhjulstrekk og en del andre modne og velfunderte argumenter for at det er bedre å dytte enn å dra. Det er helt greit det, selv koser jeg meg med mine forhjulstrekkere. Det fungerer helt fint, både mhp transport og kjøreglede.
Ispigg er ikke lov på vanlig vei, heldigvisPrøv en skikkelig 4wd med greit av hester og ispigg på isen så vil dere aldri se dere tilbake.
Ispigg er ikke lov på vanlig vei, heldigvisPrøv en skikkelig 4wd med greit av hester og ispigg på isen så vil dere aldri se dere tilbake.
Lovdata - Forskrift om tekniske krav og godkjenning av kjøretøy, deler og utstyr (kjøretøyforskriften)
Nå omhandler vel denne tråden biler som benyttes på vanlig vei, hvis du leser igjennom.Ispigg er ikke lov på vanlig vei, heldigvisPrøv en skikkelig 4wd med greit av hester og ispigg på isen så vil dere aldri se dere tilbake.
Lovdata - Forskrift om tekniske krav og godkjenning av kjøretøy, deler og utstyr (kjøretøyforskriften)
Fant du noe sted i mitt innlegg om at du skulle bruke ispiggen på vanlig vei da?
Nå omhandler vel denne tråden biler som benyttes på vanlig vei, hvis du leser igjennom.Ispigg er ikke lov på vanlig vei, heldigvisPrøv en skikkelig 4wd med greit av hester og ispigg på isen så vil dere aldri se dere tilbake.
Fant du noe sted i mitt innlegg om at du skulle bruke ispiggen på vanlig vei da?