Bil, båt og motorsykkel Morrobil tråden.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.163
    Torget vurderinger
    0
    Noen finner glede i forvokste gressklippere, jeg derimot gleder meg til våren i denne:
    Fin bil Gubra. Fra den beste epoken med AmCars IMO. En helt annen opplevelse av bilkjøring enn det Pinky og Jane har. To helt ulike verdener.

Kunne godt tenke meg en kabriolet firehjulsutgave av USS Nimitz til vakre sommerdager og bare "gli" avgårde.:cool:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.761
    Kunne godt tenke meg en kabriolet firehjulsutgave av USS Nimitz til vakre sommerdager og bare "gli" avgårde.:cool:
    Eller du kan bli med meg en fin sommerdag. Da skal vi grisekjøre på noen svingete småveier, selvfølgelig uten å bryte fartsgrensene (Ikke så veldig, iallefall) Vi kan passere noen fjellskjæringer slik at du virkelig får høre motorlyden. Stumpen din er da 15 cm. over asfalten og når vi stanser så kan du åpne døren og legge håndflaten på asfalten, uten å bøye deg ut av bilen. To forskjellige verdener.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.163
    Torget vurderinger
    0
    Eller du kan bli med meg en fin sommerdag. Da skal vi grisekjøre på noen svingete småveier, selvfølgelig uten å bryte fartsgrensene (Ikke så veldig, iallefall) Vi kan passere noen fjellskjæringer slik at du virkelig får høre motorlyden. Stumpen din er da 15 cm. over asfalten og når vi stanser så kan du åpne døren og legge håndflaten på asfalten, uten å bøye deg ut av bilen. To forskjellige verdener.
    Indeed! To meget ulike verdener, men begge har sin charme! Når det gjelder din invitasjon så skal jeg IKKE glemme den!! ;)

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    805
    Noen finner glede i forvokste gressklippere, jeg derimot gleder meg til våren i denne:
    Fin bil Gubra. Fra den beste epoken med AmCars IMO. En helt annen opplevelse av bilkjøring enn det Pinky og Jane har. To helt ulike verdener.

Bilen ble eid av samme kar fra den ble kjøpt i 1976 til 2011 da han døde. Ungene var ikke interesserte og dermed ble den solgt (høres kjent ut, hva?).
    Har gått ca. 130kkm, er usedvanlig velholdt og alt av papirer fra kjøp og servicer fulgte med. Slikt er jeg svak for, og det ble handel.
    Convertible er jeg også svak for, men har innsett at dagene det er behagelig å kjøre åpent er forsvinnende få. Det + familie gjorde at jeg synes 4dht er et greit og komfortabelt alternativ.

Vedlegg

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    image.jpg
    Holder på med en morrobil på jobben :)
    Jeg har breddet den i stål, hjulbuene svelger unna 13x20" felger med 325.25.20 dekk.
    Bilen er en MB 600 SL fra førsten av nittitallet.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Dette er skikkelig morro bil :) Eneste drawback er Lucas hel#¤#e på disse også. Har eid 7 stykker gjennom tiden men er uten 'skikkelig' engelsk bil nå.

Land_Rover_Series_III_mud_bogging.jpg
    Bildet er ikke av meg/min bil.

edit : Land Rover for de som ikke ser det :)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.163
    Torget vurderinger
    0
    Dette er skikkelig morro bil :) Eneste drawback er Lucas hel#¤#e på disse også. Har eid 7 stykker gjennom tiden men er uten 'skikkelig' engelsk bil nå.

Vis vedlegget 235741
    Bildet er ikke av meg/min bil.

edit : Land Rover for de som ikke ser det :)
    Det finnes helt sikkert en diagnose for oss som elsker engelske biler, men det gjør ikke noe for vi er lykkelige slik vi er !;D

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Skal se om dette hjelper på pusten:
    snorkel.jpg

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Noen av mine 4-hjuls leketøy, beklageligvis dårlig bilde...
    Vis vedlegget 241085
    Herlig samling biler det der.

Opel Diplomat/admiral, Opel Manta B GT/E, Opel GT, og en nice alfa som jeg ikke huser betegnelsen på.
    Var bilmek på opel verksted i Stavanger for mange år siden når disse ikke var spes gamle.
    Var bla med på en lett restaurering av en Opel GT 1900 som senere bel stjålet og kjørt av veien, håper noen fikset den.

T

TT.

Gjest
    en nice alfa som jeg ikke huser betegnelsen på
    Er vel en Giulia GT Junior 1750 eller noe i den duren. Var på nippet til å kjøpe en sånn en gang, men kom på bedre tanker ;)

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Takk, 69 Diplomat B v8 ,77 manta b 3.0, 69 GT1900, 69 Alfa Romeo GTV 1750.
    Har noen flere leke/entusiast biler også: 69 rekord c coupe, 69 commodore a coupe v8, 70 Camaro 427, 75 Corolla ke30 og 91 Alfa 75 3.0 v6 qv men de siste her er i varierende stadie av restaurering/ombyging utenom ke30 som er i bra bruksstand.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.761
    En kollega av meg kjøpte Diplomat V8 som bruksbil tidlig på 80-tallet. På spørsmål om bensinforbruk svarte han "Litt over literen" På oppfordring av å presisere mumlet han "1,9......på langkjøring"
    GT er nok en våtere drøm enn Diplomat for meg. GTV hakk i hel.

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.845
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    savner denne luringen her jeg en go gammel 1970 datsun 1200 2 dørs sedan 1,2 liter på 70 hester og 695 kilo utrolig morsom bil, må ha meg en slik igjen om enn får tak i :)

datsun 1200.jpg 6571760_520x0.jpg 6571759_520x0.jpg

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.386
    Mekaniac: flott samling! :D (kjøpte du GTen av en ung kristiansander...?)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.163
    Torget vurderinger
    0
    En kollega av meg kjøpte Diplomat V8 som bruksbil tidlig på 80-tallet. På spørsmål om bensinforbruk svarte han "Litt over literen" På oppfordring av å presisere mumlet han "1,9......på langkjøring"
    Feilen er at folk måler "miles pr. gallon" det skal være "smiles pr. gallon"!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.163
    Torget vurderinger
    0
    savner denne luringen her jeg en go gammel 1970 datsun 1200 2 dørs sedan 1,2 liter på 70 hester og 695 kilo utrolig morsom bil, må ha meg en slik igjen om enn får tak i :)

Vis vedlegget 241129

Finner du en må du ikke tenke deg om, KJØP!!

Tidlige japanske biler hadde mildt sagt dårlig rustbeskyttelse så de aller fleste er borte nå. En 70 modell Datsun 1200 er et meget sjeldent stykke bilhistorie. De fortjener faktisk å bli tatt vare på.

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.845
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ja skal ikke nøle om jeg har penga som skal til om en først dukker opp :) er alt for mange som også ser dette som en herjebil og stapper i for eks en motor fra en nissan 200 sx, blir bare feil på en slik bil disse skal i det minste ha suge motor :) og deletilgangen til de orginale a12 motorene er fortsatt godt tiljengelig fra tomei om man vil lage en fullverdig og tidriktig racing replica med riktige deler fra 70 tallet samme medbreddere hekkspoiler og leppe:) , om jeg selv får tak i en igjen så, klarer jeg nok desverre ikke å la være å modifisere noe , men da blir det gjort sånn som det skal være etter kunstens regler :) og som sagt tidsriktig for eks som denne legendariske tomei 1200/ sunny b110-en bare elsker den looken kan ikke få nok også den lyden av den gode gamle støtstang motoren på 170 hester og maks varving på ca 9000 :) det er musikk i bilverdenen :)

IMG_7244.jpg DSC_0888.jpg 2010nismoFes-NewEra-NDSC_0945.jpg 0802_sccp_01_z+datsun_1200+left_front_view.jpg

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Mekaniac: flott samling! :D (kjøpte du GTen av en ung kristiansander...?)
    Hei og takk, nei jeg tror ikke det, var vel en eldre mann mener jeg.
    Ikke jeg som hentet bilen men mulig den sto i kr-sand ja

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    Feilen er at folk måler "miles pr. gallon" det skal være "smiles pr. gallon"!
    Jeg har e bilblad fra 1969 med test av Diplomat v8, der er det oppgitt forbruk på 2.2l/mil ( Chevrolet 327 230hk, balansert av Opel).
    Jeg har en 355 med ca 420hk i min (org motoren på lager) men har enda ikke giddet å måle forbruk, ikke akkurat relevant på en slik bil.
    Men jag har og får bra med smiles pr miles:cool:

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.845
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    fy søren den var strøken , regner med atdette er noen år siden :) men må si du var heldig der :) jeg har aldri klart å lande helt på engelsk fronten når d gjelder biler, her er d mest japanske veteran-er som er i fokus samt motorsykler :) men var pen denne her, nå har jeg en veldig særegen smak og, men finnes noe tøft i alle motor sjangere :)

JohnnyH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Takk, 69 Diplomat B v8 ,77 manta b 3.0, 69 GT1900, 69 Alfa Romeo GTV 1750.
    Har noen flere leke/entusiast biler også: 69 rekord c coupe, 69 commodore a coupe v8, 70 Camaro 427, 75 Corolla ke30 og 91 Alfa 75 3.0 v6 qv men de siste her er i varierende stadie av restaurering/ombyging utenom ke30 som er i bra bruksstand.
    Søsken barn til kona bygget en slik Manta B 3.0 med deler/bremser osv fra bla commodore har bla 5 bolt hjul pga dette.
    Han heter Sveinung Ålvik og er kjent i opel klubben for flere av hans biler, det var dengang en av hvis nokk 5 manta B 3.0 som var godkjent, mener han også kunne brukt 3.0-24 motoren også og fortsatt fått skiltene.

Artig med 3 liter i en såpass lett bil.:cool:

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    fy søren den var strøken , regner med atdette er noen år siden :) men må si du var heldig der :) jeg har aldri klart å lande helt på engelsk fronten når d gjelder biler, her er d mest japanske veteran-er som er i fokus samt motorsykler :) men var pen denne her, nå har jeg en veldig særegen smak og, men finnes noe tøft i alle motor sjangere :)
    Takk! Ja, det var mange år siden.. Den bilen minnet litt om en slik moderne diesel. 2,5 liters langslagsmotor med mekanisk bensininsprøytning. 8 kg trykk på bensinpumpa og 150 hk. 250 nm ved 1900 omd. Man kunne lage motor på 60-tallet også! ;-)

mvh
    lassemann

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.845
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    så absolutt at de kunne lage motorer før og om ikke bedre hehe :) nå tia`s kjøretøy har jo nesten blitt fjernstyrte sofaer hehe ;) har vel blitt mere smak sak med tia det også hva som er best av nytt og gammelt hehe, mere mekanikk før men igjen mindre som kunne gå i stykker , jeg pleier å si alt har finnes før det tar bare nye former :)

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    så absolutt at de kunne lage motorer før og om ikke bedre hehe :) nå tia`s kjøretøy har jo nesten blitt fjernstyrte sofaer hehe ;) har vel blitt mere smak sak med tia det også hva som er best av nytt og gammelt hehe, mere mekanikk før men igjen mindre som kunne gå i stykker , jeg pleier å si alt har finnes før det tar bare nye former :)
    Ja, synes ikke tiden har skapt bedre biler. I dag lønner det seg nesten ikke å eie utover garanti tid, iaf ikke visse merker.. Jeg elsker min gamle tyskerbrakke med snart 400k på kmtelleren. Kjøre- og eierglede hver eneste dag!

Mvh
    lassemann

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.562
    Torget vurderinger
    27
    I fjor? Må være lengre siden KW, synes du ser 15 år yngre ut!

• Liker
    Reaksjoner: KW

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Morobiler gjør en yngre vøtt.

Fargeforandringer med :)

Konge.jpg

Mvh.KW

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Erru gæærn :cool:
    Men bildene er tatt på tunet der jeg bor og der er det mye snadder innom stadig vekk, så jeg får nøye meg med synet og lydene.

KoenigseggL7.jpg

Her i sin opprinnelige farge, sammen med en Ferarri.

Mvh.KW

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn