mteinum
Æresmedlem
Her på sørlandet prøver vi å holde en hyggelig tone ;Droom skrev:Du som sittr på svaret! Hvem tråd hadde du i tankene.
Tråden din er bare SMOOTH!
Her på sørlandet prøver vi å holde en hyggelig tone ;Droom skrev:Du som sittr på svaret! Hvem tråd hadde du i tankene.
Da tror jeg at vi kanskje ikke mener det samme med mål Morten.(eller jeg utrykte meg dumt ) Mine mål er ikke en "endestasjon" og hvor jeg kan slå meg på brystet å si det du ref. til over.mteinum skrev:Jeg håper virkelig ikke det er noe mål! Det blir nesten samme tanke som: "Idag kan jeg alt - det er ikke mer å lære", tenk så trasig det måtte være.
Vi holder den linjen tror jeg!mteinum skrev:Her på sørlandet prøver vi å holde en hyggelig tone ;Droom skrev:Du som sittr på svaret! Hvem tråd hadde du i tankene.
Jepp! Dette har jeg tro på.gismo skrev:En råstilig vegg du har der, vil bli flott som bakrunn for ditt oppsett
johnnygrandis skrev:Fine bilder !
Det er vel i stor grad grunnet antall megapixler i bildet. Tar innebilder i RAW, korrigerer hvitbalanse i PS, legger til litt skarphet og det er vel mer eller mindre det.johnnygrandis skrev:Ser bildet er på hele 9.5 MB i JPEG formatet- er det fordi det er redigert i PS ?
Den største grunnen til at jeg ville til D300 var å få autofokusmotor i huset. Kombinasjonen D300 + 50mm/f1.8 er veldig fin. Kjapp fokusering og relativ lett vekt. Batterikapasiteten på kameraet er også meget bra.johnnygrandis skrev:Opplevde du stor forskjell å gå fra ditt D40 til 300 .., teller på fingerspissene for å investere i nytt kamera selv.
http://www.humblehomemadehifi.com/Solo206.htmlThe second tweak was to short the chassis of the driver to the minus pole of the connector. This is easily done by soldering a short piece of wire from the minus pole to the centre connection screw that holds the solder tab in place (see photo). This gave improved midrange clarity with a smoother treble and more punch in the bass amazing for a 5-minute tweak that costs absolutely nothing!
I now hear things I had never heard in recordings before and all this from a simple cheap full-range driver! This speaker really lets you hear the acoustics of the recording studio and for example you can visualise how close to the piano and where the recording microphones are placed. I must admit it still doesnt like large orchestras playing forte and lean recordings sound rather lean but otherwise I am very happy at the moment. The speaker works best with tube-amps: in combination with my KT88 monoblocks cymbals are so realistic it frightens you, with solid state they are a little too rough edged. Listening to track 11 on Diana Kralls Live in Paris you can hear the concert hall air vibrate, all the small noises the audience make are very tangible contributing to the effect that you are really there!
:-*Strøsand, formsand, filtersand, epoxyarbeider, avrettingsmasse, ballast, fuging av beleggningsstein, støpearbeider, murerarbeider, lydisolering, etc.Standardfraksjoner: 0 - 0,5 mm, 0,5 - 1,2 mm, 1,2 - 3,0 mm, 3,0 - 6,0 mm.
Det er ikke den du tar på alle veggene i huset. Det kan nok bli litt for mye av det gode...impulse skrev:Hyperspsykedelisk og kjempetøff tapet! ;D
Det har jeg ikke fått gjort ennå. Hvor mye går med ca? Jeg tenkte jeg skulle prøve med Biltema sin sandblåsesand. De selges i hendige pakninger.mteinum skrev:Nå har jeg akkurat sandfylt de med tørrsand. Kuttet av bunnen på en 1,5l flaske og brukte denne som trakt. Fungerte fin-fint
http://www.reptilweb.no/reptilforum/viewtopic.php?f=59&t=2025&start=0sandblåsesand inneholder tungmetaller og potensielt giftige materialer, og det er store debatter om det skal behandles som spesialavfall