MQA - The awakening

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.342
    Sted
    Østfold
    Vel, gitt at dette er firkantpulser er det forsåvidt riktig. Men dette er opprinnelig PCM audio spilt av i samme oppsett. se Asbjørn sin post #1409 med link til referanse
    Vis vedlegget 726781

    Jo da, jeg forstår det, jeg har også sett videoen. Om du tar bort selve firkantpulsene og DC-elementene som ligger der, så ser du at i tillegg til overshoot er den en del variasjoner i støyen som man gjerne kunne tenke bare er variasjon i nivå. Men dette er også subharmonisk informasjon som ikke fantes der i det opprinnelige signalet, og som etter all sannsynlighet ligger godt innenfor det hørbare både i frekvens og nivå.

    Det fokuseres mye på overshoot og høyfrekvent støy. Det første kan være et problem om man skal encode en eksisterende master. Det andre er neppe et problem om elektronikken er stabil. Men det som ikke får så mye oppmerksomhet er at denne støyen ikke er konstant men har en rekke sub-frekvenser. På begge kurvene i ditt forrige innlegg kan vi se ulike former for variasjoner i den høyfrekvente støyen som betyr at det ligger frekvenskomponenter der som ikke var der opprinnelig.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Nemlig, og det som bekymrer oss er at The Orchard er del av Sony paraplyen.
    Det blir da nærliggende å tro at det samme 'tekniske problemet' da vil gjelde alt Sony gir ut?

    Vis vedlegget 726790
    Hvis The Orchard har den samme begrensningen internasjonalt som de har i Norge, kan vel det tenkes.

    Roy
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.342
    Sted
    Østfold
    Jeg begynner å tenke at den tekniske debatten vil holde seg blant de teknisk interesserte, og vi er jo tross alt ikke bare i et mindretall men har også et begrenset nedslagsfelt blant forbrukerne.

    Men strømmetjenestene som distribuerer dette distribuerer et produkt som påberoper seg egenskaper det ikke har, og her til lands har vi et lovverk som forbyr markedsføring som påberoper seg noe man ikke kan bevise. Dersom man kunne få et krav om at man enten lar være å distribuere MQA-innhold, eller at MQA beviser sine påstander (noe som vil bety at de må svare på veldig mye av det de har feid under teppet til nå) kan det inspirere markedsføringsorganisasjonene rundt i EQ. Står strømme og distribusjonstjenestene i fare for å miste EU-markedet kan de bli veldig raske med å kvitte seg med MQA. Dessuten vil risikoen for monopolisering være et argument som ytterligere forsterker mistankene som bør undersøkes, altså at dette bidrar med noe av reell verdi for sluttbruker.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.508
    De slapp gjennom forbrukerorganisasjon i ASA. Grunnlaget for dom virker delvis bevistløst slik det ofte blir på tekniske egenskaper evalueres av ikke teknisk personell uten en eneste kontrollmåling.

    Her snakker vi godagmannøkseskaft.
    The ASA noted that behind the claim “MQA reveals every detail of the original recording” was a loop of two videos of musicians recording music in a studio. We considered, in that context, that consumers would interpret the claim to mean that the technology was capable of replicating the sound that could be heard on a recording captured in a studio.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.433
    Antall liker
    35.229
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Sporene fra tidligere formatbataljer skremmer. Det er flust av eksempler hvor teknisk dårligere formater vant i markedet fordi de sterkeste aktørene stilte seg bak det formatet. Det er ingen historisk lovmessighet i at det teknisk beste formatet eller de mest rasjonelle argumentene vinner. Rå makt fungerer også.

    Tidal blir ganske små i den sammenhengen. Her er nok det viktigste spørsmålet om aktører som Spotify, Apple, Amazon, Sony etc ser seg tjent med å la det dryppe noen pennies i MQA Ltd’s kasse hver gang et musikkspor strømmes eller avspilles. Jeg ser ikke helt hvorfor de skulle det, egentlig. De eneste som er villige til å betale ekstra for «autentisert masterkvalitet» er sånne som oss, og nå er den katta grundig ute av sekken.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.416
    Antall liker
    102.444
    Torget vurderinger
    23
    Utvikling per se har aldri vært automatisk sidestilt med fremskritt. Det er som alltid markedsmakta som bestemmer. Verden er smekkfull av eksempler - og hifi/musikk/film er bare en liten del av det selv om tallene er store nok.... og målgruppene (til stor del kidsa og voksne med nok interesse) couldn't give a Rat's Ass og/eller catcher ikke forskjellene. Ikke rart det kjempes med nebb & klør om en bit av kakene - selv smuler blir betydningsfulle når det er mange nok kaker!
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.508
    For strømmeselskapenen fungerer MQA om det er det eneste formatet som tilbyes trolig like godt som fyllmasse som noe annet format om det er snakk om å bygge kataloger med kvantitet. Det enkleste for dem blir trolig å la MQA passere som lossless.

    ...om da ikke forbrukerne klager strømmeselskapene inn til https://www.forbrukerradet.no/ for slik praksis.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.342
    Sted
    Østfold
    Lindberg nevner at "det er jo ingen som kritiserer Dolby". Jo, det er det, og det de fleste er skeptiske til er jo at MQA åpner muligheten for tilsvarende monopolvirksomhet.

    MQA er forsøksvis monopolisering av noe som fra før av er åpent.

    Hele dialogen baserer seg på at formatet angivelig ikke skal gjøre noen feil som er store nok til at de er hørbare, og at de dermed ikke har gjort seg skyldige i noe. Men salgsretorikken baserer seg på at dette skal dekke et behov, og at det innebærer et slags teknisk løft for sluttkunden. Så hvorfor kan ikke da også den juridiske debatten handle om hvorvidt de leverer noe det er et behov for som står i stil til det markedsføringen deres sier?

    Og @Morten_Lindberg, for det første skjer ikke pre-ring som følge av digitalisering av impulsresponsen fra innspilt musikk på den måten du beskriver. Man kan få godt synlig pre-ring på en impuls som følge av at pulsen er teoretisk perfekt og man har maksimalt med nivå ved utstyrets båndbreddebegrensning, men det du holder på med er innspilt musikk og ikke teoretiske impulser som har 100% nivå langt utenfor audioområdet. Dessuten, pre-ring på en slik impuls ligger i avrullingsområdet til utstyret, altså også utenfor audioområdet. Den type prering du beskriver (fra magnetbånd) ligger midt i audioområdet og gjerne i størrelsesorden et sekund før selve lyden. Men her snakker vi kanskje 3 signalperioder ved 100kHz ved -80dB. Det finnes ikke noe menneske som hører slike ting. Hvis du har svært ugunstige forhold med bratt filter og lav sample rate kan du høre envelopingen som dekoder til en lavere frekvens, men i realiteten er den modulert av selve signalet den skal gjengi og den vil dermed egentlig bare representere det originale signalet.

    Hvis du virkelig mener dette låter bedre så synes jeg du går helt gal vei. Det du snakker om er ting som enten ikke har noe med saken å gjøre eller er direkte feil. Samtidig er det gjort kjent at det er langt alvorligere ting som skjer i det hørbare området som absolutt ikke skulle ha skjedd. Dette lar du være å adressere og da er det vanskelig å ikke betrakte deg som en ren nikkedukke for hvem det måtte være. Husk at om du skal fjerne pre-ring fra innspillingen ville en effektiv metode være å gjøre det rett i innspillingen ved å sample opp signalet, kjøre et FIR-filter, og sample det ned igjen. Da får du en løsning som faktisk er 100% og ikke legger igjen spor av den typen du snakker om. Dessuten kan den legges rett på alle formater du tar ut av dette senere, så argumentene du tar frem er simpelthen ikke for MQA.

    Vi har allerede sett at høyfrekvent informasjon ikke dempes tilstrekkelig når den konverteres ned, og at den heller ikke konverteres opp igjen uten gjenværende spor i audioområdet. Vi vet at det legges igjen betydelig støy rett over audioområdet, noe som utstyret må håndtere og det er det ikke alt utstyr som trives like godt med. Ja, du hører forskjell, det skulle bare mangle, det er beviselig forskjell, ikke fordi det skjer magiske ting over 20kHz, men fordi det skjer en faktisk og høyst uønsket endring nedover i audioområdet.

    Jeg har personlig ingen problemer med at du liker å lytte til MQA, men argumentasjonen er vag og du snakker om alle kritikerne som om de ønsker seg åpen kildekode for å lure til seg dette gratis. Men det er ikke det kritikerne sier, ikke i nærheten. Det kritikerne sier, og har bevist, er at dette endrer på ting som burde forblitt uendret. Det er også fint lite som tyder på at særlig mange av kritikerne ønsker seg dette, selv om det gjøres gratis. Jeg finner dette svært respektløst. Slik saken står har kritikerne vist frem seriøs dokumentasjon, mens folkene bak MQA har vist frem absolutt ingen ting, men de har forsøkt å hindre kritikerne i å vise problemene med MQA.

    Men uansett hvor useriøst det er å tilby et produkt som ikke gjør det det lover, og kanskje til og med ødelegger lyden, det virkelig skumle er at vi ikke har kontroll på hvilken maktfaktor dette risikerer å bli i bransjen. Historisk sett vet vi at dette er folk som forsøker å skaffe seg den samme type makt som Dolby, HDMI, BD osv har i bransjen. Det er en grunn til at vi ikke slipper ulven inn på sauebeitet for å se om det kanskje går bra denne gangen.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Nå kommer Apple med 24/192. Da er spørsmålet hvorfor man skal distribuere i MQA - som krever at kunden kjøper ny elektronikk for best lyd - når den største aktøren streamer opp til 24/192. Hvis man distribuerer i MQA, betyr det at de fleste brukerne om en uke eller to får et dårligere produkt enn de kunne fått.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.488
    Antall liker
    8.022
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Men strømmetjenestene som distribuerer dette distribuerer et produkt som påberoper seg egenskaper det ikke har, og her til lands har vi et lovverk som forbyr markedsføring som påberoper seg noe man ikke kan bevise.
    ...om da ikke forbrukerne klager strømmeselskapene inn til https://www.forbrukerradet.no/ for slik praksis.

    Rent teknisk of formelt har vi slike lover og et slikt organ, men i praksis tar de kun i saker som involverer liv & helse eller som er åpenbare overtramp og ikke krever dypere teknisk/vitenskapelig kunnskap. Lurendreieri og løgn som ansees som trivielt, smalt eller for vanskelig tas dessverre ikke i overhode. Det er bare å se på reklame for kosmetikk, helsekost eller selvsagt HiFi.

    Forbrukermyndighetene er kronisk underbemannet og underfinansiert og har ikke ressurser til å bry seg med ting som krever dybdedykk eller kostbar innleid kompetanse med mindre det står om folkehelsa.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.508
    Rent teknisk of formelt har vi slike lover og et slikt organ, men i praksis tar de kun i saker som involverer liv & helse eller som er åpenbare overtramp og ikke krever dypere teknisk/vitenskapelig kunnskap. Lurendreieri og løgn som ansees som trivielt, smalt eller for vanskelig tas dessverre ikke i overhode. Det er bare å se på reklame for kosmetikk, helsekost eller selvsagt HiFi.

    Forbrukermyndighetene er kronisk underbemannet og underfinansiert og har ikke ressurser til å bry seg med ting som krever dybdedykk eller kostbar innleid kompetanse med mindre det står om folkehelsa.
    Er nok mye riktig dessverre.

    Det sagt, alle tre sakene jeg har klaget inn (som en av mange) f.eks. gebyrhelvete som transportørene praktiserte ved import verdi over 3k fikk de bedre orden på. Strømavtaler som i praksis drives er samme type parasitter som BS med sitt MQA jobber de seg sakte gjennom for å gjøre det lettere å unngå bli lurt. Og siste problemet med å få avsluttet Amazon Prime er saker de om ikke annet sender oppdateringer på innimellom.

    Greia med alle disse sakene er at forbrukere ikke satt på gjerdet men på egenhånd rapporterer problemer til Forbrukerombudet. På et tidspunkt vipper vektskålen over og saker fikk prioritet.

    MQA i seg selv som produkt er trolig ikke noe poeng å klage inn. Men om MQA leveres som lossless FLAC slik Morten 2L legger opp til kan trolig prosesseres. Og selskapet hans registrert i Norge vil nok bli brukt som eksempel i en klage. Men til syvende og sist er det nok strømmeselskapet som er ansvarlig for produktet de leverer. Så da blir det spennende å se om avtaletekster tilpassen en framtid med MQA også for tilbydere av lossless.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.488
    Antall liker
    8.022
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det er klart, kommer det tilstrekkelig mange klager (som speditørgebyrene og strømavtalene) eller om problemet ellers ansees som inngripende for mange så tas det tak i. Dessverre tror jeg ikke veldig mange vil bry seg om å klage på MQA her til lands, eller i det hele tatt forstå eller bry seg om/vite om problemstillingen. HiFi-reklamen er allerede innrapportert og påklaget flere ganger uten at den ble tatt i, så også det ble presumptivt funnet for smalt og ikke tilstrekkelig viktig.

    Da har jeg mer tro på at EU kan ta tak i saken på sikt, noe som selvsagt vil få konsekvenser også i Norge.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo interessant, at du mener at MQA-filene låter best når de ikke blir MQA-dekodet, men at MQA-filene låter best når de blir avspilt uten noen som helst form for dekoding.

    Roy
    noen mener jo at mqa låter bedre enn dxd-masteren de er ment å levere ubesudlet. utrolig.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.385
    Antall liker
    35.135
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Synes det er rart at han nevner "lyttetretthet" som en positiv "ting" med mqa - det er jo der jeg personlig synes mqa "bommer" mest.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    En liten sidenote her. Strømmer aldri musikk for å lytte men benytter Spotify (standard) et al for å analysere om noe er verdt å bruke HD penger på.

    Har valgt å kjøpe FLAC der dette er mulig og noe fra Apple der det er interessant.

    MQA blir aldri noe alternativ. Den musikken jeg bryr meg om finnes hos meg som HiRes datafiler eller vinyl. En del svært vellydende CDer har jeg og, case closed så å si.

    Jeg "Kjøpte" to ferdig snekrede og utpakkede MQA sanger med Kari Bremnes - de låter svært unaturlig og er direkte plagsomme å høre på - hadde faktisk glemt at jeg hadde de. Om jeg skal forsøke å tolke lydinntrykket minner det meg mest om en kassett-Walkman med Dolby innspilt kassett uten at Dolbyfunksjonen er aktiv men med "Turbo Boost" uten wastegate.... get the picture ? Aka Zap.....

    Som en slags referanse har jeg også to FLAC versjoner av sanger fra Band On The Run, en masterversjon som er børstet litt av litt i toppen og en helt urørt. Begge i 96/24 samt at jeg har Paul Simons Graceland i 96/24. Denne har usedvanlig bra lyd/kvalitet. Alle kjøp/nedlastet fra HD Tracks. Dette utgjør en referanse base for meg og MQA som aldri var aktuelt uansett har i hvertfall ikke styrket sin posisjon.

    Its all about the money som det har vært uttrykt ved flere anledninger. Boikott driten. Det er min mening.
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    større nedsmelting er neppe bevitnet.

    amir utfordret go, han med mqa-videoen. ville ta rotta på denne subjektivisten som hadde utfordret objektivistene på deres hjemmebane, og samtidig hadde noen sleivbemerkninger om amir. amir var i det minste ved siden av det faglige, personlig støtt, og skulle avkle mannen som mente å høre ting som amir ikke hadde målt i en anmeldelse av noe schitt. (go oppførte seg som god objektivist i mqa videoen, men skulle nå bli fratatt all ære vha av hans subjektivisme i andre sammenhenger. liker vi ikke målingen så tar vi mannen.)

    dermed utfordring til blindtest; en utfordring go tok. ny tråd opprettet, og med forsøk på å finne en metode for det hele. masse idioter kastet seg inn, og hadde lite annet å bidra med enn personlig gørr mot go.

    og nå, kommer amir med nok litt høypotent gørr:

    #258

    nesten ikke til å tro… sjelden vendetta i vitenskapen navn!
     
    Sist redigert:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.508
    En observasjon. I to siste utgivelsene har Stereo+ satt fokus på MQA og stilt spørsmål om det er muligens er kongens nye klær. I siste magasin finner vi likevel at denne egenskapen med å kunne gjengi MQA vektes.

    Man kan velge å tolke dette til at joda "vi forstår hvem som betaler regningene" men vil så gjerne få ytrykke våre egne meninger samtidig. Problemet jeg som leser da sliter med er: "Hva er det ellers i den artikkelen som har noe som helst troverdighet når journalisten selv har mistet troen på MQA men samtidig mener det er viktig at bransjen fortsetter støtte opp under formatet?" Man burde vel heller heie fram produsenter som tør stå imot og forklare leseren hvorfor mange produsenter velger bort MQA?

    1622795319411.png
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Denne Golden er en 25 år gammel blogger. Amir er en 50 år gammel ekspert med en diger fanbase og lang CV. Dette er David mot Goliat, men kommer ikke til å ende som i gamletestamentet. Sjøl om det kanskje burde det.

    I have zero respect for our blogger


    bra utgangspunkt
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    2.535
    Denne Golden er en 25 år gammel blogger. Amir er en 50 år gammel ekspert med en diger fanbase og lang CV. Dette er David mot Goliat, men kommer ikke til å ende som i gamletestamentet. Sjøl om det kanskje burde det.





    bra utgangspunkt
    Jeg syns hvertfall det er hysterisk morsomt når Amir kritiserer andre for å være "emotional"
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Jeg har sjeldent opplevd en mer drittsekk oppførsel og varianter på hersketeknikker enn det som skjer der. Er noe "Trumpsk" over det hele.
    Han har gjort mye for hobbien mtp. alle objektive målinger men dette..
    Skjønte fra første post (opprettelsen av tråden) at dette ikke var noe annet enn ett fordekt forsøk på karakterdrap. Alt for å sette andre i dårlig lys og glorifisere seg selv.

    Han burde tatt for seg alle hifi-skribenter i samme slengen. Gitt de samme behandling. Inkl. hele MQA fansen (og MQA selv) som også bare ytrer subjektive inntrykk.
     
    Sist redigert:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.508
    Man skal ikke se bort ifra at Amir også ser på GoldenSound som en ren konkurent gitt GS planlegger innkjøp av tilsvarende målerigg. Slik sett er nok målet med å bringe miskreditt til GoldenSound samenfallende med MQA sine ønsker. Amir sin plattform virker være et greit sted å utføre dette. Gitt måten moderatorene har jobbet MQA trådene har nok GS satt foten i en synkemyr.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Det som slår meg er at "science"-delen i ASR er mest skadelidende her – utestbare forskningsspørsmål, total uenighet om eksperimentdesign og hypoteser, og mest av alt at man ikke skal finne ut av noe interessant, men bevise at man har rett. For noe surr og rør.

    Goldensound er kanskje ikke noen forsker han heller, men han har i alle fall gjort noe riktig: stilt overordnede spørsmål som kan besvares, og vært åpen om framgangsmåten. Hva det er Amir prøver på nå er jo helt i det blå. Jeg synes det ville vært veldig interessant å få vite om det går an å høre forskjell på to dingser som måler transparent, men det er han visst ikke interessert i.
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Se her ja, en konkurrent dukker opp


    Intonation Audio Technology are an Irish company that are launching new techniques to recover lost digital information, preserve analogue sound integrity and allow analogue sound to be held in small files.


    "this technology can be applied to any original audio file size. The original digital audio files are now realised as lossless 384kHz ‘natural’ quality sound from point of origin – not lossless from an indiscriminately compressed digital conversion – in tiny file size (3-8 MB). arcs’ 20-20 (Hz /kHz) ‘natural’ sound is designed to counter instances such as the controversial ‘hypersonic sound’. Intonation’s technologies can be applied to all types of audio media and will dramatically improve the digital audio recording process, seamlessly complementing and advancing developments including binaural and spatial audio and codecs such as MQA amongst others. We use the term analog to describe the richness of detail and warmth created by the arc process, not the kHz of analog media"
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    En observasjon. I to siste utgivelsene har Stereo+ satt fokus på MQA og stilt spørsmål om det er muligens er kongens nye klær. I siste magasin finner vi likevel at denne egenskapen med å kunne gjengi MQA vektes.

    Man kan velge å tolke dette til at joda "vi forstår hvem som betaler regningene" men vil så gjerne få ytrykke våre egne meninger samtidig. Problemet jeg som leser da sliter med er: "Hva er det ellers i den artikkelen som har noe som helst troverdighet når journalisten selv har mistet troen på MQA men samtidig mener det er viktig at bransjen fortsetter støtte opp under formatet?" Man burde vel heller heie fram produsenter som tør stå imot og forklare leseren hvorfor mange produsenter velger bort MQA?

    Vis vedlegget 726941
    Det var ikke ment som noe annet enn at jeg synes det var snodig at en digitalkonverter som kan kjøre unfolding av MQA, ikke kan gjøre det med den nye og enklere måten å streame Tidal på, nemlig Tidal Connect. Altså at når den først gir deg muligheten for å full MQA, så må du knote mer enn nødvendig for å få det til.

    Roy
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.508
    Se her ja, en konkurrent dukker opp

    Dette er egentlig en genial måte å undergrave MQA ved å spre fake news med salgspunkter og buzz-ord fra MQA sin markedsføring helt ute av kontekst. Leseren provoseres til å forsøke forstå betydningen av ordene og hvordan de er bukt.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Ja, jeg skjønner ingenting og det tror jeg ikke Hifi pig-journalisten gjør heller. Da ville han nok ikke sitert alt det der direkte fra produsenten…
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    større nedsmelting er neppe bevitnet.

    amir utfordret go, han med mqa-videoen. ville ta rotta på denne subjektivisten som hadde utfordret objektivistene på deres hjemmebane, og samtidig hadde noen sleivbemerkninger om amir. amir var i det minste ved siden av det faglige, personlig støtt, og skulle avkle mannen som mente å høre ting som amir ikke hadde målt i en anmeldelse av noe schitt. (go oppførte seg som god objektivist i mqa videoen, men skulle nå bli fratatt all ære vha av hans subjektivisme i andre sammenhenger. liker vi ikke målingen så tar vi mannen.)

    dermed utfordring til blindtest; en utfordring go tok. ny tråd opprettet, og med forsøk på å finne en metode for det hele. masse idioter kastet seg inn, og hadde lite annet å bidra med enn personlig gørr mot go.

    og nå, kommer amir med nok litt høypotent gørr:

    #258

    nesten ikke til å tro… sjelden vendetta i vitenskapen navn!
    Jeg har sjeldent opplevd en mer drittsekk oppførsel og varianter på hersketeknikker enn det som skjer der. Er noe "Trumpsk" over det hele.
    Han har gjort mye for hobbien mtp. alle objektive målinger men dette..
    Skjønte fra første post (opprettelsen av tråden) at dette ikke var noe annet enn ett fordekt forsøk på karakterdrap. Alt for å sette andre i dårlig lys og glorifisere seg selv.

    Han burde tatt for seg alle hifi-skribenter i samme slengen. Gitt de samme behandling. Inkl. hele MQA fansen (og MQA selv) som også bare ytrer subjektive inntrykk.
    Det er sterkere ord enn jeg selv har brukt😂

    Men etter å ha blitt kalt rasist av både ham og moderator i ulike diskusjoner (å bli kalt rasist av en sterkere part på et sted hvor man utfordrer, er vel noe av det verste kortet en meningsmotstander kan trekke på 2020-tallet?), er jeg ikke uenig. Og jeg klarer dessverre ikke å leve etter Thatchers visdom:

    «I always cheer up immensely if an attack is particularly wounding because I think, well, if they attack one personally, it means they have not a single political argument left».
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Like greit. Det kan jo faktisk også hende at man har politiske argumenter igjen, men at man har oppført seg såpass dårlig at det blir viktig for den andre å si fra om. :LOL:

    (og nå er det spesielt Thatcher jeg tenker på!)
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Like greit. Det kan jo faktisk også hende at man har politiske argumenter igjen, men at man har oppført seg såpass dårlig at det blir viktig for den andre å si fra om. :LOL:

    (og nå er det spesielt Thatcher jeg tenker på!)
    Jada, selv verdens «voldemorter» kan ha hatt et glimt eller to ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn