Sluket
Holistisk Hifi Helt
Sjeleglad for at jeg hverken er eller skal på strømmekjøret men det er jo ille synd på de som må - eller har valgt bort andre alternativ av makelighetshensyn eller gjerrighet... Musikk, hifi og databransjen (sikkert andre bransjer også) har blitt en herlig tumleplass for bondefangere av alle slag. Vi kjøper ikke lenger særlig håndfaste produkter, vi kjøper tillatelse til å bruke et eller annet (som fungerer i en kort periode) som så havner rett i "oppgraderingsfella" hvor man er sjanseløs hvis man ikke henger seg på... Strikken har aldri vært kortere og lengre på samme tid en nå. nye problemer dukker opp (eller skapes) og må tas hånd om på stadig mer avanserte måter, trebokstavs pissprat betegnelser er utvidet til fire, forbrukerne kaster seg inn i dansen ofte uten å forstå hva som skjer og spiller markedet rett i hendene på aktører som er mestere i å tåkelegge enda mer. En opplyst forbruker er en kritisk forbruker og det er ikke bra... Og å låse software til et resultat som er dårligere enn utgangspunktet - uten mulighet til å reversere prossessen.. det må være verdensrekord i motproduktivt tweak og det med formidabel margin!
Selger man deretter "nøkkelen" til en forbedring som ikke en gang er en forbedring - da må man nesten ha lov til å stille et aldri så lite spørsmålstegn ved lovligheten til hele konseptet. Men det er et kjent faktum at vi nerder som påstår å kunne høre forskjeller og attpåtil bevise ting med målinger nok er i sørgelig mindretall og utgjør bare en liten brysom mus som piper. Det vil ikke forundre meg om en overveldende stor del av musikkbransjen ender opp med slike funksjoner som standard... - and Joe Sixpack couldn't care less!
Selger man deretter "nøkkelen" til en forbedring som ikke en gang er en forbedring - da må man nesten ha lov til å stille et aldri så lite spørsmålstegn ved lovligheten til hele konseptet. Men det er et kjent faktum at vi nerder som påstår å kunne høre forskjeller og attpåtil bevise ting med målinger nok er i sørgelig mindretall og utgjør bare en liten brysom mus som piper. Det vil ikke forundre meg om en overveldende stor del av musikkbransjen ender opp med slike funksjoner som standard... - and Joe Sixpack couldn't care less!
Sist redigert: