MSB Technology musikk og teknikk i harmoni

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Så var det min tur....
    Tidlig i juli kom "ehvis" og "hifipuristen" på besøk med full MSB rigg som de satte opp i anlegget mitt. Det gikk som det måtte, så nå kan hifi-livet beskrives som før og etter MSB.
    Jeg fikk låne hifipuristen sin rigg med MSB Analog Dac med den største strømforsyningen og volumkontroll og MSB platinum data cd 4 transport med ekstern strømforsyning laget av Armand.
    Tidligere i sommer hadde Hifipuristen vært hjemme hos meg og hadde nok sine tanker om hva MSB riggen ville bidra med. Jeg har anlegget i stua som er ca. 27 kvadratmeter stor og det viser seg at rommet er bassfattig.
    Det tok bare et par sekunder etter vi startet første musikkspor før jeg jeg skjønte at dette ville bli spennende. En cd rigg på "speed" var det første jeg tenkte. For en kraft, trøkk, detaljering, klarhet og varme. Etter et par timer dro Hifipuristen og Ehvis, da kunne jeg sette meg til for å lytte og i hele 4 måneder fikk jeg låne MSB riggen, så det har blitt mange timer. Tross den varme sommeren har jeg tilbrakt uvanlig mye tid lyttende til musikk og blitt veldig kjent med hva MSB riggens inntog gjorde med lyden og mine lytteopplevelser.
    Nå har jeg solgt forforsterker og kilde jeg brukte tidligere og det står en identisk rigg fra MSB i racket, (bortsett fra strømforsyningen fra Armand som jeg håper kan komme etter hvert). Hifipuristen har fått tilbake sin MSB rigg som er klar for å lånes ut videre og jeg må takke han så mye for å dele sine erfaringer, kunnskap (og hifi utstyr) med oss andre.
    Jeg bruker den analoge volumkontrollen i Analog dac i Burmester 956 mk2 effektforsterker og Burmester B50 høyttalere. Jeg bruker bare CD så langt!

    God kveld!
    Skimann
    I mitt oppsett følte jeg at det ble mere detaljert uten at jeg mistet noe av det musikalske når jeg kuttet et Pre og gikk over til å kjøre signalet rett fra Analog DAC inn i effekttrinn, min REF 5 sto lenge ubenyttet før den ble solgt, så Analog rett inn kan fungere.
    Selv så mener de at pre-modulen i Reference og Select II er noe av det aller beste. Likevel så er det såpass mange av kundene som bruker en ekstern forforsterker at de måtte legge inn en mykvareoppdatering der kunden kunne slå av den interne. Som faktisk koster 6000 dollar ekstra hvis du velger den til din Reference (kommer som standard på Select) så det er ingen dårlig sak.

    Selv så kjørte jeg lenge min Bladelius Embla direkte inn i Bryston og siden APL direkte inn i Constellation. Når jeg la inn en forforsterker mellom kilde og effekt så hadde det IMO en positiv effekt. En dårligere en ville nok ha gitt en annen oppfatning.
    På Analog DAC så er det litt endring i lyden når man går fra 0 til -1 på volumet, så pre-amp delen er ikke 100% transparent. Mitt inntrykk er at hvis man har en topp pre-amp så vil det bli hakket bedre enn å bruke å den innebygde i Analog DACen, men de pre-ampene som jeg evt. ville vurdert å bruke mellom Analog DAC og et effekttrinn begynner vel på rundt 60k. Personlig så kjører jeg integrert og foretrekker å kjøre DACen gjennom den innebygde pre-ampen, kontra å kjøre på Analog DAC sin volumkontroll via bypass løsningen inn i effektdelen. Valgte å gå for integrert, for en del år siden, kontra å bytte effekt og deretter bruke 60k+ på forforsterker.

    Når det gjelder pre-ampen på de øverste DACene til MSB så kan det være et spørsmål om det er noen som foretrekker et skift i lyden eller om de ikke er 100% transparente i pre-amp delen kontra fullt volum ut. Min erfaring er at pre-ampen er den aktive komponenten som gir aller mest endring i lyden i et oppsett og at det er vanskeligere å få tak i en god pre-amp enn ett bra effekttrinn.
     

    Skimann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2008
    Innlegg
    129
    Antall liker
    130
    Testet også med forforsterker sammen med Analog Dac. Det låt pent, men uengasjerende i forhold til bruk av volumkontrollen til Analog Dac. Jeg mistet det som trigget meg i å høre på musikk, dynamikken og "live" følelsen ble redusert...
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Så var det min tur....
    Tidlig i juli kom "ehvis" og "hifipuristen" på besøk med full MSB rigg som de satte opp i anlegget mitt. Det gikk som det måtte, så nå kan hifi-livet beskrives som før og etter MSB.
    Jeg fikk låne hifipuristen sin rigg med MSB Analog Dac med den største strømforsyningen og volumkontroll og MSB platinum data cd 4 transport med ekstern strømforsyning laget av Armand.
    Tidligere i sommer hadde Hifipuristen vært hjemme hos meg og hadde nok sine tanker om hva MSB riggen ville bidra med. Jeg har anlegget i stua som er ca. 27 kvadratmeter stor og det viser seg at rommet er bassfattig.
    Det tok bare et par sekunder etter vi startet første musikkspor før jeg jeg skjønte at dette ville bli spennende. En cd rigg på "speed" var det første jeg tenkte. For en kraft, trøkk, detaljering, klarhet og varme. Etter et par timer dro Hifipuristen og Ehvis, da kunne jeg sette meg til for å lytte og i hele 4 måneder fikk jeg låne MSB riggen, så det har blitt mange timer. Tross den varme sommeren har jeg tilbrakt uvanlig mye tid lyttende til musikk og blitt veldig kjent med hva MSB riggens inntog gjorde med lyden og mine lytteopplevelser.
    Nå har jeg solgt forforsterker og kilde jeg brukte tidligere og det står en identisk rigg fra MSB i racket, (bortsett fra strømforsyningen fra Armand som jeg håper kan komme etter hvert). Hifipuristen har fått tilbake sin MSB rigg som er klar for å lånes ut videre og jeg må takke han så mye for å dele sine erfaringer, kunnskap (og hifi utstyr) med oss andre.
    Jeg bruker den analoge volumkontrollen i Analog dac i Burmester 956 mk2 effektforsterker og Burmester B50 høyttalere. Jeg bruker bare CD så langt!

    God kveld!
    Skimann
    Hei Skimann

    Gratulerer så mye med topp digitalrigg.😄
    Nå vet du hva MSB Technology er.
    Synd så mange er «fargeblinde» ifht. topp signalkilder.
    Du er herved kurert.😀
    Lykke til på ferden videre og velkommen i MSB klubben.

    Mvh
    puristen
    Hvorfor er det så synd? Selv ser jeg nyanser på over en million farger, hører helt greit i forhold til min alder og koser meg minst like mye med lyden hjemme som de som mener kilde må være ekstremt påkostet.
    Jeg får snakke for meg selv.
    Hvis det ikke hadde vært så stor forskjell på de rimlige signalkildene,
    og de mest påkostede.
    Da hadde jeg droppet å kjøpe «det beste»😄.
    Hvis noen ikke greier å høre forskjell, er de vel
    egentlig heldige.😄
    Da har de spart mange penger.😱
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.231
    Sted
    Langesund
    Så var det min tur....
    Tidlig i juli kom "ehvis" og "hifipuristen" på besøk med full MSB rigg som de satte opp i anlegget mitt. Det gikk som det måtte, så nå kan hifi-livet beskrives som før og etter MSB.
    Jeg fikk låne hifipuristen sin rigg med MSB Analog Dac med den største strømforsyningen og volumkontroll og MSB platinum data cd 4 transport med ekstern strømforsyning laget av Armand.
    Tidligere i sommer hadde Hifipuristen vært hjemme hos meg og hadde nok sine tanker om hva MSB riggen ville bidra med. Jeg har anlegget i stua som er ca. 27 kvadratmeter stor og det viser seg at rommet er bassfattig.
    Det tok bare et par sekunder etter vi startet første musikkspor før jeg jeg skjønte at dette ville bli spennende. En cd rigg på "speed" var det første jeg tenkte. For en kraft, trøkk, detaljering, klarhet og varme. Etter et par timer dro Hifipuristen og Ehvis, da kunne jeg sette meg til for å lytte og i hele 4 måneder fikk jeg låne MSB riggen, så det har blitt mange timer. Tross den varme sommeren har jeg tilbrakt uvanlig mye tid lyttende til musikk og blitt veldig kjent med hva MSB riggens inntog gjorde med lyden og mine lytteopplevelser.
    Nå har jeg solgt forforsterker og kilde jeg brukte tidligere og det står en identisk rigg fra MSB i racket, (bortsett fra strømforsyningen fra Armand som jeg håper kan komme etter hvert). Hifipuristen har fått tilbake sin MSB rigg som er klar for å lånes ut videre og jeg må takke han så mye for å dele sine erfaringer, kunnskap (og hifi utstyr) med oss andre.
    Jeg bruker den analoge volumkontrollen i Analog dac i Burmester 956 mk2 effektforsterker og Burmester B50 høyttalere. Jeg bruker bare CD så langt!

    God kveld!
    Skimann
    Hei Skimann

    Gratulerer så mye med topp digitalrigg.??????
    Nå vet du hva MSB Technology er.
    Synd så mange er «fargeblinde» ifht. topp signalkilder.
    Du er herved kurert.??????
    Lykke til på ferden videre og velkommen i MSB klubben.

    Mvh
    puristen
    Hvorfor er det så synd? Selv ser jeg nyanser på over en million farger, hører helt greit i forhold til min alder og koser meg minst like mye med lyden hjemme som de som mener kilde må være ekstremt påkostet.
    Jeg får snakke for meg selv.
    Hvis det ikke hadde vært så stor forskjell på de rimlige signalkildene,
    og de mest påkostede.
    Da hadde jeg droppet å kjøpe «det beste»??????.
    Hvis noen ikke greier å høre forskjell, er de vel
    egentlig heldige.??????
    Da har de spart mange penger.??????
    Snur det litt på hode jeg da, og mener de som "hører" stor forskjell på kilde er uheldig. Blir mye famling i blinde etter den halve prosenten bedre lyd, nå det er et kjempestort forbedringspotensialet på annet.

    Fasinert av folk som hører 40 db under støygulvet, og ikke hører at +- 20 db på frekvensgang er rart.

    Kos dere med Flotte produkter:).

    Tor
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor er det så synd? Selv ser jeg nyanser på over en million farger, hører helt greit i forhold til min alder og koser meg minst like mye med lyden hjemme som de som mener kilde må være ekstremt påkostet.
    Jeg får snakke for meg selv.
    Hvis det ikke hadde vært så stor forskjell på de rimlige signalkildene,
    og de mest påkostede.
    Da hadde jeg droppet å kjøpe «det beste»������.
    Hvis noen ikke greier å høre forskjell, er de vel
    egentlig heldige.������
    Da har de spart mange penger.������
    Snur det litt på hode jeg da, og mener de som "hører" stor forskjell på kilde er uheldig. Blir mye famling i blinde etter den halve prosenten bedre lyd, nå det er et kjempestort forbedringspotensialet på annet.

    Fasinert av folk som hører 40 db under støygulvet, og ikke hører at +- 20 db på frekvensgang er rart.

    Kos dere med Flotte produkter:).

    Tor
    Dette er en vennetråd for MSB Technology

    Da snakker vi ikke om akustikk.
    Dette selv om det er mye viktigere enn signalkilder.

    Jeg blir også fasinert av folk som avfeier strømforsyninger til våre kjære
    «Hifi apparater» at ikke betyr noe.
    Strømforsyninger til all elektronikk laget for formål å kunne gjengi musikk,
    er i min bok noe av det mest essensielle til alle våre signalkilder og forsterkere.
    Kvaliteten på disse betyr ofte hvor godt en forsterker låter?

    Strømforsyningene Armand bygger til meg ligger forøvrig <140db under støygulvet.(hjemme hos meg)
    Disse strømforsyningene leverer så ren strøm som hittil mulig.
    De trenger ingen strømfiltrering foran.

    Hvis du sikter til frekvensgangen hjemme hos meg, ligger den pt. på ca +- 5db.

    Nå er jeg ferdig med denne «diskusjonen».
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 521005

    En bruker fra Audioshark har testet femto93 klokka i sin Premier DAC og forskjellen var større enn forventet.
    Jeg kan godt henge meg på her.
    Har hatt alle femtoklokkene til MSB Technology.
    Har idag femto 33.
    Nå er det slik at klokkene er avhengig av powersupplyene.
    Derfor bør en ha den gromme(eventuelt 2stkstrømforsyninger)
    strømforsyningen(e) hvis en går for klokke oppgradering.😄
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Ble product of the year i the absolute sound og en fantastisk omtale fra Jonathan Valin for reference DAC. Venter dog i spenning på en evt. stereophile test da jeg er veldig nysjerrig på hvordan filterne oppfører seg i de nye DACene kontra det MSB brukte for 4-5 år siden.
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Er det noen som sitter med noe info om når de får renderen roon sertifisert og slipper manualen? Har hatt min renderer V2 i over 6 måneder nå merker at man begynner å bli litt lei når det står "Comming soon!" der hvor link til manualnedlasting skulle ha vært.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som sitter med noe info om når de får renderen roon sertifisert og slipper manualen? Har hatt min renderer V2 i over 6 måneder nå merker at man begynner å bli litt lei når det står "Comming soon!" der hvor link til manualnedlasting skulle ha vært.
    Roon sertifisering tar tid; det er ikke gjort på et par dager. Ofte krever det omskriving og fiksing av firmware før man er i mål, dette inkluderer selvsagt en god testperiode av ny firmware før den pushes ut til alle kunder også i forkant.
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Er det noen som sitter med noe info om når de får renderen roon sertifisert og slipper manualen? Har hatt min renderer V2 i over 6 måneder nå merker at man begynner å bli litt lei når det står "Comming soon!" der hvor link til manualnedlasting skulle ha vært.
    Roon sertifisering tar tid; det er ikke gjort på et par dager. Ofte krever det omskriving og fiksing av firmware før man er i mål, dette inkluderer selvsagt en god testperiode av ny firmware før den pushes ut til alle kunder også i forkant.
    Vet at det tar tid, men de skrev "soon" i sommer og "hopefully next week" for en del månder siden, men har kommet lite info etter det så hadde vært interresant å vite hvor langt unna de er. At de ikke er roon sertifisert i seg selv gjør meg ikke så mye da den fungerer med roon. Derimot så synes jeg de kunne ha sluppet en manual for renderer da den støtter mer enn bare roon, men uten manual så vet man ikke helt hva. Per i dag så har jeg både roon og jriver satt opp med renderer, men måtte bruke manualen for gamle renderer for å få satt opp jriver noenlunde riktig for renderer v2 (håper jeg). Er en del innstillinger som må inn når man skal bruke mer enn bare PCM med UPNP og da er man avhengig av å vite hva endepunktet støtter.
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Vis vedlegget 522455

    Litt info fra en som representerer MSB på WBF.
    Analog DACen er et godt eksempel på hvordan dette har fungert i praksis. Lydmessige oppgraderinger i firmware og en DAC som ble sluppet for 5-6 år siden som får støtte for roon internt. Den var i grunnen proof of concept for de nyere DACene, hvor de har tatt dette ett par hakk lenger, blant annet med at utgangstrinnet er modulert. Hvis jeg ikke tar helt feil så var et forbedret utgangstrinn en av hovedforbedringene fra DAC IV+ til DAC V. De 2-3 tingene som er dyrt å erstatte i DACene er moduler, klokke og delvis utgangstrinnet så det burde gi gode muligheter for rimelige eller moderat prisede oppgraderinger dersom de skulle trenge mer prosesseringskraft eller andre forbedringer i framtiden.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    07001BFF-560E-4AF5-9428-66AC6DA855BC.jpg


    Nytt innlegg fra DMSB på WBF. Synes dette var såpass interessant at flere bør lese det, derfor tillater jeg meg å kopiere dette inn i vår tråd.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    At lovnader og optimistiske roadmap’er ikke holder mål er vel heller regelen og ikke unntaket i HiFi bransjen.
    Firmaer ser ikke ut til å ha noe særlig kvalitetssikring knyttet til dette.
    Det er ikke vanskelig å ramse opp eksempler.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle fremtidige og nåværende eiere av MSB Technology

    Jeg ønsker dere alle ett riktig godt nytt År!😀

    Mvh
    puristen
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    1C3C7105-4560-43E8-9AD4-95871B60D6BD.jpg


    Nytt produkt varslet fra MSB. Samtidig har de gamle forsterkerene blitt satt som discontinued på nettsiden. Den nye kommer som S500 (stereo) og som mono M500. Utseende har som dere sikkert ser av bildet, ennå ikke blitt sluppet.
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    De nyere DACene er nå roon sertifiserte og firmware på render hos meg er 2.0R0. De har også sluppet en manual som er på nettsiden. Regner med at de har den på nettet for å lett kunne oppdatere den. Det er også linket til manualen fra en statisk infoside som er på renderer.

    Analog DACen er ikke sertifisert enda og regner med at det er pga. bugs. Vet om ihvertfall ting relatert til roon og en annen ting som ikke er relatert til roon som ikke fungerer som det skal på Analog DAC med 2.5 oppdateringen hos meg og som må fikses i DAC firmware. Forhåpentligvis så kommer det en ny oppdatering etterhvert som gjør at DACen blir Roon sertifisert.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    DE382F51-43C9-4304-B535-D2BF4E6D1F06.jpg


    Ny klokke 4/10, stor psu 3/10, begge deler sammen 10/10. Noe å tenke på for eiere av produkter fra MSB. Jeg har tidligere slått fra meg tanken på femto 93 clock, men nå er jeg litt i tenkeboksen igjen.
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    For noen uker siden så slapp MSB en ny USB modul, Pro USB, som i praksis er en mediakonverter som tar USB inn og sender ut over PRO-ISL (fiber). PRO-ISL er samme som brukes av de nye transportene til MSB. Det er en interresant løsning som gjør at støyen som genereres av USB-mottakeren flyttes ut av DACen og fiber overføringen skal ifølge MSB kunne håndtere avstander på opptil 1km. Blir spennende å se om dette kommer til å bli den nye måten MSB lager moduler på eller om det kun er USB de gjør dette med.

    Det er desverre kun de nyeste DACene som støtter PRO-ISL, så resten av oss vil ikke kunne bruke denne typen eksterne moduler.
     

    STRØM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    383
    Sted
    Troms
    Nesten ny firmware til Analog DAC

    Hei.

    Oppdaget at det er kommet en ny firmware til Analog DAC, ikke helt ny kanskje, men nesten, versjon M26, 21.03.2019.
    I følge MSB sin info skal denne firmware oppdatere support til Renderer V2 og div "issue" med DSD avspilling.
    Etter at jeg lastet inn denne versjonen, forandret volum visningen seg, volum sifrene er ikke slik som før oppdatering, ellers har jeg ikke merket noe forskjell i lyden. Jeg hadde ikke noen merkbare problemer med avspilling via Renderer V2 modulen før jeg oppgraderte til M26 heller, Roon med Tidal og Qubuz + forskjellige type filer som jeg har på min NAS fungerte helt OK.

    Fortsatt god helg folkens.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    MSB, Devialet og Master Audio vet å trykke på noen ‘må ha’ knapper (MA innvendig er dog ingen kompromissløs nytelse).
    Det er selvsagt for dem som liker slikt design. Mange vil kalle det for pompøst og reagere på prisklassen.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Dette er et nakenbilde av The Discrete Dac fra MSB Technology.
    Dette er entry level derfra.
    Bør ikke undervurderes.������
    Nesten trist - se det må brukes så mye aluminium for å huse litt elektronikk/kretskort...

    På den annen side - om økonomien tillot det - ja takk gjerne :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MSB Technology venner

    Det er lenge siden jeg har skrevet noe i denne tråden.
    Det er ikke fordi jeg har byttet til noe annet,eller har blitt
    misfornøyd med MSB Technology.

    Det er faktisk omvendt.😄

    Kanskje har jeg nå nådd potensialet til mine MSB Digitalrigger?
    Det har skjedd gradevis etter diverse oppgraderinger og en direkte
    feil fra min side.
    Etter og ha prøvd ut forskjellige filtere,og koblet ut oppsamplingen.
    Fått ny software,skiftet ut ethernet kablene mellom drivverk og
    Dacer.
    Tro det eller ei,men jeg hadde av en eller annen grunn «glemt» og
    jorde strømkablen til Powersupplyet til Dacen.🙄
    I tillegg kom Audio-Insight Isovolt inn i systemet med samme jordings-
    potensial til alle tilkoblede apparater.

    Alt dette gjorde at jeg synes nå at Digitalriggen på mange måter utfordrer
    analogriggen min?
    Derfor er nå neste steg og oppgradere hele analogriggen.
    Nye powersupplyer til Riaa og platespillerdrivverk.
    Videre med ny arm og pickup.

    Har skrevet litt om dette og mitt Streamer prosjekt i min tråd.
    (på besøk hos hifipuristen)

    Jeg ønsker dere alle en riktig god Jul!
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    MSB har sendt ut en oppgradert mykvare til Premier og Discrete. Den nye versjonen er 17.14 og anbefales til alle fra MSB og er obligatorisk for brukere av ProISL og ProUSB. Den løste også et problem med superhøy PCM og 8xDSD.

    Fikk problemer med å laste filen ned på en minnepenn og måtte gå til innkjøp av en kabel med USB-A til USB-C. Deretter gikk det smertefritt å laste ned filen til min server og avspille den slik at den ble lastet ned til Premier DAC.

    Tenkte ikke på å gjøre noen seriøs A/B test, men kan rapportere om at det fremdeles spiller glimrende her i stua.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn