MSB Technology musikk og teknikk i harmoni

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Gratulerer eggogbacon. Basert på min erfaring med MSB, så har du noe å glede deg til. Kommer til å vente spent på bilder når komboen ankommer og førsteinntrykk når det er satt opp.
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Gratulerer eggogbacon. Basert på min erfaring med MSB, så har du noe å glede deg til. Kommer til å vente spent på bilder når komboen ankommer og førsteinntrykk når det er satt opp.
    Takk ja gleder meg jeg og 😊 skal komme med bilder å inntrykk når jeg får det kobla opp, er på jobb i Africa for øyeblikket men kommer hjem neste helg så da blir det oppkobling av DAC først, så kommer Transport forhåpentlig vis etter et par uker 🎼
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Seriøse saker i hyllene :cool: Får du testet ut DACen, eller må du vente til MSB Reference transport kommer på plass. Skal du plassere de oppå hverandre eller setter du inn en ekstra hylle. Uansett så er gratulasjoner på sin plass.
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Seriøse saker i hyllene :cool: Får du testet ut DACen, eller må du vente til MSB Reference transport kommer på plass. Skal du plassere de oppå hverandre eller setter du inn en ekstra hylle. Uansett så er gratulasjoner på sin plass.
    Hei blir å vente til jeg får Transport , koser meg med Vinyl med en Super Pre-Amp😊 Transport og Powersupply blir stående på nederste hyller bilder kommer senere 👍,,, Glemte 1 Ting @Jabba_Jabba Gratulerer med Nydelige Høytalere :)
     
    Sist redigert av en moderator:

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer så mye eggogbacon.
    Det pleier å ta litt lenger tid med drivverk til europa.
    Grunnen er at drivverket også er en bluray spiller som
    ikke har samme sone som Amerika.
    Tidligere sendte de ut sonefrie drivverk,men jeg
    hadde litt problemer med det. Jeg fikk da første
    drivverk med europa sone.
    Etter dette har jeg forstått at de leverer «riktig» sone,
    derav lenger leveringstid fra Oppo.😄
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Gratulerer så mye eggogbacon.
    Det pleier å ta litt lenger tid med drivverk til europa.
    Grunnen er at drivverket også er en bluray spiller som
    ikke har samme sone som Amerika.
    Tidligere sendte de ut sonefrie drivverk,men jeg
    hadde litt problemer med det. Jeg fikk da første
    drivverk med europa sone.
    Etter dette har jeg forstått at de leverer «riktig» sone,
    derav lenger leveringstid fra Oppo.😄
    Hei Ja skjønner fikk beskjed i går at den skulle være klar for sending om ca 1 uke 🎼
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Alltid fint å se komponenter som er ergonomisk riktig utformet for den aktuelle kjøpegruppen... I dette tilfellet store display for gamle gubber, slike som meg..
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Alltid fint å se komponenter som er ergonomisk riktig utformet for den aktuelle kjøpegruppen... I dette tilfellet store display for gamle gubber, slike som meg..
    Må si meg enig begynner vel å dra på Åra jeg og :)
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Steike, grattis med flotte produkter. Droodla lenge på MSB selv om man endte opp med dCS. Var på en hyggelig MSB demo i Tromsø i fjor via STRØM her på sentralen og minnes god analog lyd uten den typiske digitale tilsløringa . :cool:
    Takk , jeg har og sett lenge på MSB og å så ble det Burmester på meg som jeg var veldig fornøyd med , men når jeg skulle ha noe nytt måtte jeg gå tilbake å se på MSB :)
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Takk , jeg har og sett lenge på MSB og å så ble det Burmester på meg som jeg var veldig fornøyd med , men når jeg skulle ha noe nytt måtte jeg gå tilbake å se på MSB :)
    Hei, prøvde å lete gjennom lista og bildet om hva du bruker som forforsterker, kom ikke helt frem til svaret. Fungere MSB som forforsterker?
    Ble også fascinert av opplegget for strøm!
    Så veldig lekkert ut:)
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Hei, prøvde å lete gjennom lista og bildet om hva du bruker som forforsterker, kom ikke helt frem til svaret. Fungere MSB som forforsterker?
    Ble også fascinert av opplegget for strøm!
    Så veldig lekkert ut:)
    Det er Analog Pre-Amp som alternativ valg på MSB Reference Dac som jeg bruker , Ja
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Blir spennende å høre hva du syns om Dac'n etter hvert da...
    Så langt spiller jeg bare Vinyl venter på Transport men har spilt ca 12 timer siden jeg jeg kom hjem i går kveld klokken 9 , å liker det jeg hører fra Pre-Amp sammenligner da med Pre-Amp fra Burmester Cd spiller 089 som jeg hadde før og siden MSB er helt ny så regner jeg med jeg har mere i vente , kommer med mere info når jeg har fått alt opp å gå :) når du nevnte Opplegget for STRØM Produkt tidligere så klarer ikke Isotek Genesis One å levere nok Strøm til MSB Reference Dac Power supply så der må det vel en Titan One inn:cool:
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Så langt spiller jeg bare Vinyl venter på Transport men har spilt ca 12 timer siden jeg jeg kom hjem i går kveld klokken 9 , å liker det jeg hører fra Pre-Amp sammenligner da med Pre-Amp fra Burmester Cd spiller 089 som jeg hadde før og siden MSB er helt ny så regner jeg med jeg har mere i vente , kommer med mere info når jeg har fått alt opp å gå :) når du nevnte Opplegget for STRØM Produkt tidligere så klarer ikke Isotek Genesis One å levere nok Strøm til MSB Reference Dac Power supply så der må det vel en Titan One inn:cool:
    Det har sikkert mye å si for ytelsen.
    Forøvrig (men uten direkte sammenheng) så har jeg akkurat spilt inn en R2R Dac, Denafrips Pontus, og den tok lang tid å spille inn.
    Mulig en liten tålmodighetsprøve først...
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Det har sikkert mye å si for ytelsen.
    Forøvrig (men uten direkte sammenheng) så har jeg akkurat spilt inn en R2R Dac, Denafrips Pontus, og den tok lang tid å spille inn.
    Mulig en liten tålmodighetsprøve først...
    Helt sikkert 🎼
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hvis dere lurer på innspillingstiden på
    R2R Dacene fra MSB Technology,
    er det bare å lese denne tråden fra start av.😀
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Du har ikke tilfeldigvis sidetall? eller enda lettere antall timer;)
    Jeg husker dessverre ikke sidetall, har skrevet ganske mye i denne tråden.
    Har hatt personlig kontakt med MSB familien.
    Via dette vennskapet har MSB lagt om produksjonen bl.a.
    Tidligere høvding har vært på besøk hjemme hos meg.😀
    Tidligere var det veldig lang innspillingstid.
    Jeg skrev et lang mail til dem om dette?
    De trodde meg fordi jeg hadde en oppegående digitalrigg når min første MSB rigg ankom.
    Da hadde jeg hele tiden mulighet for å sammenligne.
    Innspillingen på mine to første MSB rigger var vel nesten på 3 mnd!!
    Etter min mail la de om produksjonen.
    Alle R2R moduler «brennes inn» på fabrikken.
    Husker dessverre ikke hvor lang innspillingstid det har vært på mine siste MSB rigger?
    14dg. muligens?😀
    Det er tross alt ikke bare modulene som skal «brennes inn»?
    Tror nok innspillingstiden på preamp modulen på The Reference Dac og Select ll kan være lang?😀
    Den brukes kun når en bruker andre kilder enn Dacen.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Jeg husker dessverre ikke sidetall, har skrevet ganske mye i denne tråden.
    Har hatt personlig kontakt med MSB familien.
    Via dette vennskapet har MSB lagt om produksjonen bl.a.
    Tidligere høvding har vært på besøk hjemme hos meg.😀
    Tidligere var det veldig lang innspillingstid.
    Jeg skrev et lang mail til dem om dette?
    De trodde meg fordi jeg hadde en oppegående digitalrigg når min første MSB rigg ankom.
    Da hadde jeg hele tiden mulighet for å sammenligne.
    Innspillingen på mine to første MSB rigger var vel nesten på 3 mnd!!
    Etter min mail la de om produksjonen.
    Alle R2R moduler «brennes inn» på fabrikken.
    Husker dessverre ikke hvor lang innspillingstid det har vært på mine siste MSB rigger?
    14dg. muligens?😀
    Det er tross alt ikke bare modulene som skal «brennes inn»?
    Tror nok innspillingstiden på preamp modulen på The Reference Dac og Select ll kan være lang?😀
    Den brukes kun når en bruker andre kilder enn Dacen.
    Supert:)
    3 mnd, det er seriøst lenge, men det forundrer meg ikke. Tok sikkert 1 mnd med min Denafrips.
    Aner sensorer på åpent forum står klare nå da.
    Interessant å høre hva eggogbacon sier da.

    Ok med privat melding?
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    På MSB Reference Dac står det oppgitt minimum 100 timers inn spilling men erfaring fra eiere har vert ca 1 måned med fortsatt forbedring av lyd bildet så kanskje 200 timer er mere innafor 🎼
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    På MSB Reference Dac står det oppgitt minimum 100 timers inn spilling men erfaring fra eiere har vert ca 1 måned med fortsatt forbedring av lyd bildet så kanskje 200 timer er mere innafor 🎼
    Innspillingstid/innbrenning var nærmere 3mnd mange år tilbake.
    I dag er det nok mer 14dg.😄
    Dette betyr ikke at Dacen bare må stå på,men spille musikk 14 dager i strekk.
    Sett drivverket på autorepeat i 14 dg.Da er kanskje drivverket også innspillt.
    Innspillingstiden er nok lik på alle MSB’s modeller.😄(Dacer)
    Når Dacene står på 24/7 og brukes flittig,blir både powersupply og Dacer ganske varme.
    Til etterretning har Frode også solgt en Select ll Dac her i landet.
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Fikk noen bilder i dag fra Frode (Acoustic Tuning) av Reference Transport og Powersupply (e) mitt som jeg gleder meg til å få spilt på når jeg kommer meg hjem fra job i begynnelsen av Juni 🎼.En liten detalj jeg fikk gjort var å få fronten på skuffa i samme matt sort farge som resten av transporten til vanlig leveres fronten på skuffa i blank sort for å matche Display (En smak sak)

    MSB 4.JPG
    MSB 3.JPG
    MSB 5.JPG
    MSB 2.JPG

    MSB 1.JPG
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Nydelig rigg du har der @eggogbacon
    Jeg streifer av og til litt rundt gjennom jobben min, og har muligens oppdrag med utreise fra Brønnøysund i fremtiden.
    Hadde det vært innafor å spørre om audiens, om så var?
    Hei du er velkommen på besøk når det skulle passe deg og at jeg er hjemme det er bare hyggelig :)
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Takk for det!
    Sist jeg var der lå jeg å ventet på værbedring for helikopter nede på "brakke hotellet" på havna i 4 dager uten tv og internett.
    Kjedet vettet av meg mellom slagene på kinarestauranten😅
    Ok får håpe det blir bedre neste gang :) jeg bor i samme bygget Aker BP har Covid test stasjonen, 3 minutter å gå fra Kina restauranten
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    He he!
    Ja det håper jeg også. Det er forøvrig 3 minutter til ALT i Brønnøysund fant jeg ut.
    Forøvrig bor jeg på Clarion Sola nå som jeg reiser til Valhall. Tre døgn! Er du i olja du og?
    Ja jobber offshore på FPSO I West Africa, er på jobb nå lange ture pga Covid situasjonen kommer hjem ca 5 juni
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn