MSB Technology musikk og teknikk i harmoni

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.377
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle venner

Jeg har fått spørsmål om hva som er forskjellen mellom Dac 4Plus, og den nye Dac 5 familien.
    Da kan jeg informere dere om at Select dacen har stort sett blitt Dac 5.
    Den innehar helt ny software, bedre klokkestyring flere muligheter, flere nye innganger som
    options mm. Først og fremst har de også brukt mye tid på lytting og blitt litt klokere ifbm.
    jordings forbindelser og loops.
    Dette har også resultert i et helt nytt produkt som er "Isolation Base".
    Denne isolationen isolerer strømnettet mellom stikkontakten og støpslet til powersupplyet til
    Dacen.(untatt Select Dacen). Det skal trekkes en jordingskabel fra dette "apparatet" til sluttrinnets
    chassis. De som ikke greier og høre forskjell med dette apparatet innkoblet eller utkoblet får
    pengene tilbake?? Snakk om selvsikkerhet.

Dette er MSB Technology folkens

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.377
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle venner

Nå er det igjen tid for hi-fi messer?
    Vi starter med hifimesse i Stockholm lørdag og søndag.(7-8 februar)
    Dette er forsatt en delt messe mellom Hilton Hotel og et "messesenter" noen hundre
    meter unna.
    Jeg pleier og bo på Hilton, også denne gangen.
    Brdr.Martens har importen på MSB Technology i Sverige.
    I fjor klinte de til med godlyd fra et i utgangspunktet vanskelig rom.
    De fikk hjelp til dette av svenske Svanø Miljøteknikk.(absorbenter og diffusorer)
    Strømrensing fra Gigawatt.(Norsk importør er Rune Spångberg)

Vi får håpe de gjentar dette i år også. Frank fra MSB Technology(importøren i Belgia)
    samarbeider med importørene i Europa. Han pleier og demonstrere i Stockholm.

Jeg syntes det er ekstra spennende i år, da MSB har kommet med så mye nytt.
    Gleder meg til og se og høre dette.

Kan ikke love noe, men skal prøve og få tak i noen bilder om det skulle være intressant?

Håper vi ses der nede?

Mvh
    puristen

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.316
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Hei alle venner

Dette er forsatt en delt messe mellom Hilton Hotel og et "messesenter" noen hundre
    meter unna.
    De fikk hjelp til dette av svenske Svanø Miljøteknikk.(absorbenter og diffusorer)

Vi får håpe de gjentar dette i år også. Frank fra MSB Technology(importøren i Belgia)

Kan ikke love noe, men skal prøve og få tak i noen bilder om det skulle være intressant?

Håper vi ses der nede?

Mvh
    puristen
    Hoppas att du bokat på Sheraton och inte på Hilton, för då är du i fel stadsdel och några kilometer fel i förhållande till mässan.

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.377
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle venner

meter unna.

Håper vi ses der nede?

Mvh
    puristen
    Hoppas att du bokat på Sheraton och inte på Hilton, för då är du i fel stadsdel och några kilometer fel i förhållande till mässan.

Hei Figge

Selvfølgelig er det Sheraton hotell og IKKE Hilton.
    Beklager feil igjen

Tusen Takk Figge for at du rettet på meg😄

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.377
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle venner

I dag har jeg vært en tur på hifi messa i Stockholm.
    Tok en tur inn på Martens/MSB Technology rommet.
    Frank MSB's representant fra Belgia som demonstrerte bl.a Martens nyeste toppmodell Supreme 2
    og MSB's nye toppdac Select, hadde et "lite" uhell.
    Han skulle spille av en SACD med 1812 Overtyren. Kanskje han glemte kanonskuddet, for ikke vet jeg
    men når kanonskuddet kom blafret bassene som seil i sterk storm og det ene mellomtoneelementet
    i keramikk sprakk! Videre røk begge diamantdiskantene. Et lite uhell? Kostet "bare" 100K.
    Kommer i hvertfall aldri til og glemme 1812 Overtyren etter dette. Det var litt av ett brak.
    Ene broder Marten fortalte meg at deres 2000W's forsterker klippet og var følgelig synderen.
    Martensfolket var sikkert fornøyd, både med lyden og all "PR'n"
    Tror kanskje dette systemet koster 6-8mill kr.

Skriver kanskje litt mer senere. Prøver og få tak i noen bilder som kan legges ut.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.102
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hei alle venner

Frank MSB's representant fra Belgia som demonstrerte bl.a Martens nyeste toppmodell Supreme 2
    Han skulle spille av en SACD med 1812 Overtyren. Kanskje han glemte kanonskuddet, for ikke vet jeg
    men når kanonskuddet kom blafret bassene som seil i sterk storm og det ene mellomtoneelementet
    i keramikk sprakk! Videre røk begge diamantdiskantene. Et lite uhell? Kostet "bare" 100K.
    Kommer i hvertfall aldri til og glemme 1812 Overtyren etter dette. Det var litt av ett brak.
    Ene broder Marten fortalte meg at deres 2000W's forsterker klippet og var følgelig synderen.

Skriver kanskje litt mer senere. Prøver og få tak i noen bilder som kan legges ut.
    Klar for å høre litt mer, og spesielt noen bilder :)

N

Næss

Gjest
    hvilken forsterker brukte de i dette oppsettet? det kan være interessant og høre om uansett... :)

Edit: det er sikkert jeg som missforstår så kanskje der virker som ett dumt spm, men jeg tolket det slik at det var en Marten forsterker, men jeg ser kun at de har en 550W. Var det noe nytt de hadde på gang? I fjord tror jeg de brukte MSB sin monoblokk? :)

Sist redigert av en moderator:

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    834
    Hei,
    Nå fikk jeg ikke rotet meg til Stockholm verken i fjor eller i år, men i følge hjemmesiden til Marten var det i år kun DAC (MSB Select) og drivverk (MSB Signatur) fra MSB. Forsterkeriet var fra Analog Domain - et merke jeg kan innrømme at jeg aldri har hørt om. Hifipuristen får evt. korrigere meg her.

Blir litt OT i denne tråden, men siden Marten typisk har en litt tilbakelent spillestil, er det lett å tro at man spiller lavere enn det man faktisk gjør. Så dette er nok ikke første gangen at noen sprenger elementer på en Marten ht.:).

N

Næss

Gjest
    Mitt ankepunkt mot Marten på messer har vært at jeg har syntes de har spilt for lavt. Skulle vært i Stockholm.
    Men da måtte du vært der tidlig nok, for det ble nok enda mer stille en du er vant til etter episoden :)

Men for å være litt alvorlig, håper at det ordnet seg for Marten til slutt? Det er jo veldig trist hvis en såpass stor messe i hjemlandet skal gå fløyten pga ett slikt uhell.

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.377
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle venner

Hei TOMZ

Etter hva jeg har forstått dro kona til Frank (MSB's representant) til Tyskland for
    og hente 2stk nye diamant domer. Tror hun kom tilbake til Stockholm sent i
    går kveld med domene.
    I dag var business as usual. Martens hadde besøk av Michael Fremer som spilte
    sine favoritter på vinyl, i tillegg til vanlige demoer.
    Her skal jeg prøve og legge ut et bilde tatt i dag fra evenementet. Tatt med Iphone 4 kamera
    av en uduglig fotograf.

Vedlegg

Sist redigert:

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.377
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    hvilken forsterker brukte de i dette oppsettet? det kan være interessant og høre om uansett... :)

Edit: det er sikkert jeg som missforstår så kanskje der virker som ett dumt spm, men jeg tolket det slik at det var en Marten forsterker, men jeg ser kun at de har en 550W. Var det noe nytt de hadde på gang? I fjord tror jeg de brukte MSB sin monoblokk? :)

Hei mfufu

Martens hadde noen "små" monoblokker på 2000W i 8 Ohm.
    Navnet på dem er Analog Domain tror nok dette var kl D monoblokker.
    Ingen høyttalere ville tålt denne "behandlingen".
    Martens Supreme 2 har følsomhet på 94db i 4 Ohm, dvs 91 Ohm.
    Når du da har 2000W til rådighet og forsterkerne klippet som bare den,
    tror ikke jeg noen hifi høyttalere ville tålt dette.

Ellers ble det spilt god gammel Jazz fra vinyl i dag, og det låt helt greit.

Stakkars Martens.

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.377
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei,
    Nå fikk jeg ikke rotet meg til Stockholm verken i fjor eller i år, men i følge hjemmesiden til Marten var det i år kun DAC (MSB Select) og drivverk (MSB Signatur) fra MSB. Forsterkeriet var fra Analog Domain - et merke jeg kan innrømme at jeg aldri har hørt om. Hifipuristen får evt. korrigere meg her.

Blir litt OT i denne tråden, men siden Marten typisk har en litt tilbakelent spillestil, er det lett å tro at man spiller lavere enn det man faktisk gjør. Så dette er nok ikke første gangen at noen sprenger elementer på en Marten ht.:).
    Hei torem

Du har helt rett i at Martens høyttalere ble drevet av Analog Domain forsterkere på 2000W i 8 Ohm.
    De har også (endelig) byttet platespiller til Rui Borges Ultimo mk 2.
    I mine ører spilte dette mye bedre enn Bergmanns toppmodell, som brdr. Martens tidligere benyttet.
    Forvrengningen på disse Supreme 2 er nok rimelig lav ifht. konvensjonelle høyttalere.
    Det har du sikkert rett i torem.

Ellers ble det også spilt på MSB Technology's nyeste toppdac Select.(1,1mill)
    Noen syntes det låt bedre enn vinyl, og omvendt. Når jeg lyttet på digitalriggen
    ble det desverre bare spilt på så gamle innspiller(dårlige dessverre) så jeg fikk
    ikke noe inntrykk på hvor dårlig/bra det var.
    Da de spilte vinyl, spilte de noe gammel Jazz som jeg syntes låt bedre enn det
    jeg hadde hørt digitalt.
    Tror nok at innspillingene "bestemte" hva som låt best?

Ses vi på neste hi-fi messe i Munchen?

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.377
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle venner

Vi i Musical Innovation (norske forsterkere)tråden skal
    ha en liten sammenkomst førstkommende fredag kl 18.
    Dette skjer på pizza resauranten Melboden på Bærums
    Verk. Vi er foreløpig ikke så mange MSB eiere her på
    berget, så kanskje vi skulle slå oss sammen?

Dere er hjertlig velkommen!

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    834
    Noen syntes det låt bedre enn vinyl, og omvendt. Når jeg lyttet på digitalriggen
    ble det desverre bare spilt på så gamle innspiller(dårlige dessverre) så jeg fikk
    jeg hadde hørt digitalt.

Tipper det er vanskelig å få fullt inntrykk av en så dyr Dac på ei messe. Dacen er sikkert litt følsom for kvaliteten på "inputfila". Hvis du skal teste noe slikt bør du sikkert ha et eget sett med "lydfiler" som du kjenner godt. Enda bra at MSB tilbyr gratis 10 års oppgraderinger. Å risikere å bli sittende med en utdatert dac til 1,1 mill er neppe gøy.

Ja, jeg prøver å komme meg til Munchen. Der kunne det sikkert vært gøy om MSB satte opp sin egen demo også (ikke bare sammen med Marten)?

ToreM.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.902
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    10 års "gratis" oppdateringer :) dac til 1.1 mill . Fin måte å se det på.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.932
    Torget vurderinger
    2

Hei mfufu

Stakkars Martens.
    Har selv blåst elementer med klasse D-forsterkere med massevis av Watt, og jeg er faktisk litt usikker på om noen av klasse D-løsningene rett og slett er litt skumle. De sier ikke fra før det er for sent, og da blir det dyrt, som regel. De spiller silkemykt og kraftfullt, inntil de plutselig tipper over kanten, og det høres ikke særlig pent ut.
    Dette er ikke noe jeg er sikker på, men jeg har en nagende mistanke om at de under høy, plutselig peakbelastning klipper på en måte som er særdeles ødeleggende.

Mvh
    Håkon Rognlien

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.902
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Me2. Dyrkjøpte erfaringer. Endel både diskant og basselementer som har tatt kvelden. Var ikke pga for mye effekt men tydligvis noe annet.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    834
    10 års "gratis" oppdateringer :) dac til 1.1 mill . Fin måte å se det på.
    Jeg var litt rask på labben der. Ser på hjemmesidene at det bare er 1 års gratis oppdatering. De neste årene er "includes an upgrade guarantee for 10 years (you only pay the difference in price)" :)

N

Næss

Gjest
    Hei alle venner

Vi i Musical Innovation (norske forsterkere)tråden skal
    ha en liten sammenkomst førstkommende fredag kl 18.
    Dette skjer på pizza resauranten Melboden på Bærums
    Verk. Vi er foreløpig ikke så mange MSB eiere her på
    berget, så kanskje vi skulle slå oss sammen?

Dere er hjertlig velkommen!
    Hei det hadde jo vært hyggelig, MI og MSB burde vel gå bra sammen?
    Jeg må desverre melde pass uansett til fredag, ble litt kort varsel så planer er allerede lagt :)

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.377
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    jeg hadde hørt digitalt.

Tipper det er vanskelig å få fullt inntrykk av en så dyr Dac på ei messe. Dacen er sikkert litt følsom for kvaliteten på "inputfila". Hvis du skal teste noe slikt bør du sikkert ha et eget sett med "lydfiler" som du kjenner godt. Enda bra at MSB tilbyr gratis 10 års oppgraderinger. Å risikere å bli sittende med en utdatert dac til 1,1 mill er neppe gøy.

Ja, jeg prøver å komme meg til Munchen. Der kunne det sikkert vært gøy om MSB satte opp sin egen demo også (ikke bare sammen med Marten)?

ToreM.
    Hei torem

Tror kanskje at MSB Technology skal stille "alene" til neste messe.(Munchen Highend 2015)
    De som fortsatt lever får se?
    Marten er importør for MSB i Sverige, derfor er det alltid demo med Martens og MSB Technology
    på hi-fi messene i Stockholm og Gøteborg.
    I Munchen er det anderledes. Der er det den Tyske importøren av MSB som demonstrerer sine
    produkter(merker) sammen.

Håper vi møtes der nede?

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.377
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1

Hei mfufu

Stakkars Martens.
    Har selv blåst elementer med klasse D-forsterkere med massevis av Watt, og jeg er faktisk litt usikker på om noen av klasse D-løsningene rett og slett er litt skumle. De sier ikke fra før det er for sent, og da blir det dyrt, som regel. De spiller silkemykt og kraftfullt, inntil de plutselig tipper over kanten, og det høres ikke særlig pent ut.
    Dette er ikke noe jeg er sikker på, men jeg har en nagende mistanke om at de under høy, plutselig peakbelastning klipper på en måte som er særdeles ødeleggende.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Hei Håkon

Det smalt helt jæ....... når kanonskuddene kom. Tror nok ikke det hadde spilt noen rolle på
    hvilke høyttalere(hi-fi), eller hvilken forsterker det hadde blitt spilt på.
    Martens skriver at deres Supreme 2 tåler vel 500W. Dette betyr sikkert et par tusen watt i noen
    mikrosekunder, men her var dynamikkforholdet for stort mellom den innspilte musikk og kanon-
    skuddene.(SACD)
    Frank Fermeylen så ikke særlig lykkelig ut etterpå, det kan jeg underskrive på.(MSB's representant
    som kom for og fortelle og vise fram Select Dacen til MSB Technology)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.736
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei alle venner

Hmmm....kjent senario TOMZ:confused::rolleyes:
    Nei dette er nok "moderatnivå" ht disse Marten:p;)

gismo

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.377
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle venner

Hmmm....kjent senario TOMZ:confused::rolleyes:
    Nei dette er nok "moderatnivå" ht disse Marten:p;)

gismo
    Hei Gismo og TOMZ

Jeg har lagt merke til at det finnes mange bra høreapperat?
    På disse hi-fi messene finnes det dessverre nesten bare gråhårede gentlemen,
    veldig mange med høreapperat.
    Begynner nå og forstå hvorfor?
    Hva har dere gjort i ungdomstida? Forresten det tror jeg ikke vi vil vite.😳😄

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.434
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hei Puristen.
    Vet du hvilken innspilling/utgave av 1812 Overturen som ble brukt?

Final

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.377
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Puristen.

Final
    Hei Final

Beklager er for gammal/sløv til og få med det dessverre.
    Det eneste jeg kan hjelpe deg med er at det er en SACD.
    Du kan gå inn på www.msbtech.com og finne fram til deres representant for Europa
    (Frank Fermejlen fra Belgia) og maile han direkte?
    Jeg har bare kontakt med høvdingen og teknisk høvding i MSB Technology.

Mvh
    puristen

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.377
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Puristen.

Final
    Forsiktig med talerne nå da:p;)

gismo

Hei gutter

Som gammal kystartlerist mener jeg og huske at et kanonskudd med 10,5 eller 12,7cm
    når lydtrykk på 140db!
    Lykke til med høyttalerne dine Final og andre som har tenkt og prøve😩😄

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.434
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    He he.... Dette må vel prøves, men under kontrollerte former. Liten lyst til å bli med i TOMZ eksklusive sprengt high end høyttaler klubb.;

Mitt sluttrinn har dioder som lyser ved 1% klipping. Det gjør det mulig å gå litt forsiktig frem. Jeg har aldri spilt så høyt at sluttrinnet har gått i klipping. Ser heller nesten ingen bevegelse i basselementet nå jeg spiller høyt.
    En gang skal kanskje være den første.

Final

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.377
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle venner

Jeg må si jeg er litt overrasket over interressen for MSB Technology������?
    I det siste er det to personer som skriver at de har testet MSB Rigg, mot
    endel andre merker.
    Finner vel kanskje dette litt underlig, da jeg kjenner alle som har MSB Technology's digitale
    rigger her i landet og ingen har lånt dem bort������
    Moro og være pop.������
    Er det flere som faktisk er intressert, kan de bare ta kontakt med Audio Art a/s
    Der kan det bli mulighet for og teste ut MSB The Analog Dac med masse utstyr og
    ett drev.
    Prøvde og legge på haugh med smilys, men denne gangen fikk jeg bare firkanter.

Lykke til

N

Næss

Gjest
    Hehe jeg har sett én som slang med MSB på listen sin over dac'er han hadde hørt på, sammen med en del andre til halv pris og under det også, en som jeg også testet selv i sin tid. Men når jeg var på besøk hos Vidar for halvannen uke siden så fikk jeg ikke intrykk av at den Analog dac'en har vært lånt ut på en lang lang stund nå? Du har sikkert pratet med han konkret om dette og har sikkert bedre oversikt puristen? :)

Men samtidig så forstår jeg ikke med min enkle logikk hvorfor folk ville skrive at de har testet noe de faktisk ikke har testet? Kanskje for å forsvare valget de har gjort... selv om ingen trenger å forsvare valgene de gjør imho, da dette er en subjektiv interesse vi har. Så rart er det jo uansett, forstå det den som kan, jeg gjør det ikke :p

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.377
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hehe jeg har sett én som slang med MSB på listen sin over dac'er han hadde hørt på, sammen med en del andre til halv pris og under det også, en som jeg også testet selv i sin tid. Men når jeg var på besøk hos Vidar for halvannen uke siden så fikk jeg ikke intrykk av at den Analog dac'en har vært lånt ut på en lang lang stund nå? Du har sikkert pratet med han konkret om dette og har sikkert bedre oversikt puristen? :)

Men samtidig så forstår jeg ikke med min enkle logikk hvorfor folk ville skrive at de har testet noe de faktisk ikke har testet? Kanskje for å forsvare valget de har gjort... selv om ingen trenger å forsvare valgene de gjør imho, da dette er en subjektiv interesse vi har. Så rart er det jo uansett, forstå det den som kan, jeg gjør det ikke :p

Hei mfufu

Man bør være forsiktig med og kaste ut beskyldninger i øst og vest.
    I dette tilfellet gjaldt det også en større MSB Dac fra Dac 4 familien.
    Her i Norge finnes det kun to personer som eier Dac 4(plus).
    Ingen av disse to personer har noengang lånt ut dacen sin, eller tatt den
    med til andre for en "sammenligning".
    De fleste som låner The Analog Dac, henter dacen herfra, da Vidar bor på Sørlandet.
    Tror og håper at jeg har fått med meg hvem som har lånt denne dacen.
    Ellers stod den vel en ca 3ukers periode på OHC.
    Uansett så ser jeg på episoden med humor😄
    Dette skaper mere blest om disse Dacer som er cutting edge innen D/A konvertering.
    Det de fleste ikke har fått med seg, er deres A/D konverter(e)
    De har laget en A/D konverter i 2 kanaler som jeg pt. ikke kan se har noen konkurenter.
    Har blitt fortalt at Diamond modulene og "grom" klokka først når sitt fulle potensiale når
    innspillingen har gått gjennom deres egen A/D konverter, som er lik av utsendet.

mfufu er du fortsatt fornøyd med din MSB Technology The Analog Dac?
    Selv er jeg dessverre purist, så lydkvaliteten er best fra drivverkene.
    Blir derfor litt deprimert når "folk" tester Dacer på dette nivået med PC løsninger.
    Har vært hos 7personer tror jeg, som alle brukte forskjellige PC løsninger, tatt med
    originaldrev og sammenlignet. Sjokkerende!!!
    Kilden er det viktigste, det er der det starter. Du kan ikke rette opp eventuelle "feil" her
    senere i signalkeden.
    mfufu du er en av disse personene som jeg har beskrevet. Kjenner du deg igjen?😉

N

Næss

Gjest
    mfufu er du fortsatt fornøyd med din MSB Technology The Analog Dac?
    Selv er jeg dessverre purist, så lydkvaliteten er best fra drivverkene.
    Blir derfor litt deprimert når "folk" tester Dacer på dette nivået med PC løsninger.
    Har vært hos 7personer tror jeg, som alle brukte forskjellige PC løsninger, tatt med
    originaldrev og sammenlignet. Sjokkerende!!!
    Kilden er det viktigste, det er der det starter. Du kan ikke rette opp eventuelle "feil" her
    senere i signalkeden.
    mfufu du er en av disse personene som jeg har beskrevet. Kjenner du deg igjen?������
    Hei, nå sliter jeg med å quote, så måtte gjøre det litt kronglete. Men for å svare på spørsmålene dine, jeg er i utgangspunktet fornøyd med lyden fra Analog Dac'en, men de siste 2-3 ukene har den vært hos "doktoren" for og rekalibrere klokken, vi håper ihvertfall det kun er det. Men kjenner ikke status på dette nå, så begynner og bli litt utålmodig...

Ellers så kjenner jeg meg igjen ifm det du skriver om det som står før dac'en også. Det var mulig å høre en viss forskjell på forskjellige cd drivverk (jeg testet kun 2), laptop og en Sonos enhet som jeg hadde den gang :)

Edit: snakker om sola, nå er den klar :D

evhvis

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Har noen av dere som eier Analog DAC testet forskjellen mellom AES/EBU og S/PDIF når man kjører fra dedikert transport? Er det noen forskjeller å spore mellom interfacene eller låter det likt?

N

Næss

Gjest
    Har noen av dere som eier Analog DAC testet forskjellen mellom AES/EBU og S/PDIF når man kjører fra dedikert transport? Er det noen forskjeller å spore mellom interfacene eller låter det likt?
    Interessant spørsmål, jeg tenker på generellt grunnlag, selv har jeg ikke AES/EBU så jeg får desverre ikke testet dette for deg. Kanskje noen andre kan? Men forskjellen på de forskjellige kommunikasjons/overførings metodene er interessante å vite om.

Kommer til å teste forskjellen på USB og S/PDIF (via coax) fra streameren når jeg får tilbake dac'en. Selv om jeg på forhånd tror at, og blir veldig overrasket hvis ikke, USB fungerer best :p Det er også den som må brukes hvis en skal streame DSD direkte uten konvertering til PCM ut fra streameren.

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.377
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei evhvis

Teoretisk er AES/EBU alltid bedre enn Spdif.
    Interface til MSB er verdens desidert beste. Til og med Toslink kan ta imot 24/384,DSD 64 og nå også DSD 128.
    Det er utgangen på DITT drev som bestemmer hva som blir best.
    Digitalkabler har like stor påvirkning som hvilken inngang/utgang du bruker😄😡😡😡

Håper mine smileys virker som de skal.

Lykke til evhvis!

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.377
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle venner

Nå tror jeg evhvis har testet ut innganger, powersupplyer og Dacer.
    Regner med at han har blitt noen erfaringer rikere?

Selv har jeg dessverre fortsatt ikke fått Laptop'n min tilbake for "fintilpassing"
    som musikk "gjengiver".
    Tror ikke det skulle ta så lang tid nå.

Vurderer og bytte ut hele min MSB Technology Dac 4 Plus serie til nye Dac 5 Serie.
    I mitt tilfellet er det 6 stk "bokser" og ikke helt gratis, så jeg er redd jeg må
    vente til 2016. Har litt tilsalgs på Finn.no. Har jeg flaks og får solgt alt kan det
    jo hende at Jula kommer veldig tidlig i år?

Ellers skjer det veldig mye annet rundt stereoanlegget for tiden, men det kommer
    jeg selvfølgelig tilbake til.

Nå er det snart tid for Verdens største og viktigste hi-fi messe, nemlig Munchenmessa.
    Drar nedover på onsdag den 13 mai på kvelden og returnerer lørdag 16mai. Pga. flystreik i Lufthansa
    ble flyet mitt kansellert tilbake til Oslo. Dette resulterte i at jeg måtte ta et tidligere
    fly tilbake enn det jeg hadde planlagt.
    Håper og se maange edrue Nordmenn der nede?

Apropo at det skjer mye rundt anlegget mitt for tiden.
    Neste fredag (siste arbeidsdag før Påske) for jeg visst ny preamp også.
    Da har Roar Malmin (Musical Innovation) overgått seg selv, og laget en "ultra"
    utgave av toppmodellen MI-13(fullbalansert preamp med spesiallaget balansert hodetelefonutgang
    til Sennheiser HD-800) Den har data ut av denne verden, og låter der etter.
    Data på std. utgave er lagt ut i vennetråden for Musical Innovation.
    Dette helt i MSB Technology's ånd. Støy? Lavere enn -150db osv. osv....
    Eneste som jeg syntes var trist, var at han denne gangen "bare" har 500Khz båndbredde, noe
    som er lavt for Musical Innovation. Denne preampen er nemlig stabil til 2,7Mhz!!

Kommer tilbake til dette og mye annet.

Tusen Takk for meg i denne omgang og tusen Takk til dere som gidder og følge med!!!!!

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn