Fantastisk finnish! Har bygd denne riaaen selv men i mye kjedeligere boks. Dette gir inspirasjon til å bygge en til kanskje i et større kabinett.Lenge siden det er postet noe nytt i denne tråden, men noen ganger må man bare dele. Jeg har sakte men sikkert gitt etter for vinyltrangen (holdt stand i mer enn 20 år), men nå som jeg sitter sånn akkurat passe godt plantet midt i det hele kan jeg ikke si annet enn at – jeg angrer ingenting! Ikke bare låter det langt bedre enn jeg regnet med, men jeg har jo hatt det så gøy også. Skrodahl har tatt seg tid til å svare ytterst pedagogisk på mine utallige spørsmål, han har til og med supplert med ekstra deler når jeg måtte tilpasse gain til PU. Han har også konstruert noe som er så idiotsikkert at jeg nå har bygd min første DIY dings noen gang, den fungerer knallbra, og jeg er stolt som en hane. Snakk om å øke eiergleden.
Om ikke det var nok har jeg hatt gleden av å korrespondere med OB-BB her på forumet også i forbindelse med dette riaa-trinnet. Smuglest tråden hans i en liten evighet, og lettere inspirert av Electrocompaniet kontaktet jeg han for litt hjelp med frontene. Har ikke møtt mer tålmodig mann på lenge, selv da det tok alt for mange forsøk å få et tilfredsstillende resultat. Men slutt produktet taler for seg (synes jeg da):
Vis vedlegget 568677
Vis vedlegget 568678
Suget etter å kjøpe musikk igjen har for alvor meldt seg, og en stor takk til Skrodahl og OB-BB for å gjøre denne hobbyen enda bedre enn den allerede var. Dette er rett og slett gøy.
Nod
Bruker du avtrekk når du lodder? Blir det mye "røyk" av loddingen? Som rørlegger er jeg vant med lodding av rør, store og små, men det kan ikke sammenlignes med å lodde elektronikk. er jo så små mengder med tinn som skal til..Kveldens andre "steike ta"...
De fleste har sluttet med blyholdig loddetinn. Jeg panikkbestilte tre av denne, det burde holde en realt god stund.
https://www.digikey.com/products/en?keywords=24-6337-8806
EDIT:
Tro det eller ei, men det er første gangen jeg lodder med 63/37-tinn, det var faktisk veldig trivelig.
https://fctsolder.com/eutectic-solder/
Hahaha, ja du er vel lokalkjent her oppe? Bodd på Nesna mener jeg å huske? Jepp, jeg har tinn for en evighet fremover ;D men det hadde blitt like dyrt å bestille 200gr, for da hadde jeg måtte betale fraktIngenting på Amfi? Come on!
Godt valg av loddetinn. Det er nesten et halvt kilo, da har du for resten av livet.
Måler du at frekvensene er borte? Eller bare høres det slik ut....mørkere i toppen?Muffsy kutter de øvre frekvensene. Høres mer ut som Muffly enn Muffsy
Noen som har innspill?
Hei!Måler du at frekvensene er borte? Eller bare høres det slik ut....mørkere i toppen?
Oii, Oii Oii
Nåh, har du kjennskap til den?Eller du kan bruke en annen step up. F.eks en Lundahl trafo
Moving coil input - Lundahl Transformers
Moving coil input transformers Moving coil cartridges are low voltage devices. Typical output levels are below1 mV, and often as low as 0.1 mV. In order to generate 12.5W on an 8 ohm loudspeaker, a 0.1V signal must be amplifier 100000 times (or 100 dB). In particular for tube amplifier devices...www.lundahltransformers.com
Byggesett, eller brukt og ferdiglagd?Og da har æ akkurat fått kjøpt mæ en Muffsy,kjempefornøyd Hørte med en gang at dette var bra,bruker AT33EV så lyden går via Lundahl SUT Det er veldig stille,laveste støynivået æ har vært borti. Og den spiller veldig bra,man hører alt som foregår i musikken. 10 av 10