Z
Zomby_Woof
Gjest
Prøver på det, men har ikke fått det til å spre seg på spissen.
Beklager om jeg gjør dette til en loddetråd, altså.
Beklager om jeg gjør dette til en loddetråd, altså.
Neida, langtifra sur. men sånn som eg ser på flere av brukerne her inne så ligger de langt over gjennomsnittet ang. kunskap av både spiiler og riaa. Synes det var rart at ingen har en mening, spesielt de som har bygget og prøvd den .Er du sur for at ingen kunne hjelpe deg med sammenligning av Jasmine LP-2 og Muffsy?
Nå har da Weller mange forskjellige produkter, prisklasser og da også kvalitet.Det er sølv i tinnet jeg har, ja. Så da blir det nok en spole nytt 60/40 etter å ha sett film.
Weller får 'enten eller' i brukeranmeldelse på Clasern. Er den så god som noen skal ha det til, eller så dårlig som de andre skal ha det til? Funderer på å slenge noen kroner etter det og kjøpe Hakko, men den kommer nok til å bli mindre brukt enn nesehårsfjerneren, så det svir litt i nøysomhertskjertelen...
Ser du bor på karmøy,det er kanskje mulighet for å låne muffsy fra meg i hgsd...Neida, langtifra sur. men sånn som eg ser på flere av brukerne her inne så ligger de langt over gjennomsnittet ang. kunskap av både spiiler og riaa. Synes det var rart at ingen har en mening, spesielt de som har bygget og prøvd den .Er du sur for at ingen kunne hjelpe deg med sammenligning av Jasmine LP-2 og Muffsy?
Ellers får du ha ein fin kveld :I
Kjøpte også en slik, kom heldigvis på bedre tanker og leverte den tilbake. Bare det at den har holderen til loddebolten på VENSTRE side bør være en pekepinn på å holde seg laaangt unna. Har kommet fram til noe a la Hakko sine dyrere loddestasjoner hvor loddespissen har integrert temp-sensor og varmeelement er stort sett overlegent det meste annet til betalelige priser. Problemet med HAKKO er at de digitale versjonene deres er spinnhakkende ubrukelig når det kommer til brukervennlighet. Må jo trykke XX antall knapper for å bytte temperatur.Nå har da Weller mange forskjellige produkter, prisklasser og da også kvalitet.Det er sølv i tinnet jeg har, ja. Så da blir det nok en spole nytt 60/40 etter å ha sett film.
Weller får 'enten eller' i brukeranmeldelse på Clasern. Er den så god som noen skal ha det til, eller så dårlig som de andre skal ha det til? Funderer på å slenge noen kroner etter det og kjøpe Hakko, men den kommer nok til å bli mindre brukt enn nesehårsfjerneren, så det svir litt i nøysomhertskjertelen...
Regner med det er ''rød'' welleren til Clasern du sikter til.. Kjøpte en slik engang pga kvaliteten i navnet, men den viste seg å være totalt ubrukelig. Elendig justering av temp, den spiser spissene (som også festes kun med en liten skrue. Etter litt oppvarming/nedkjøling ble skruen sprø, slik at hodet på skruen gikk i stykker). Ikke engang svampen var gjort skikkelig, den er helt løs. Skulle tro dette var noe som kostet en 50 lapp med gratis frakt på ebay.
Alt i alt en ubrukelig maskin, også til hobbybruk (som jeg den gang kjøpte den til). Etterhvert har det blitt noe mer lodding og jeg kjøpte en skikkelig ''blå'' Weller.. Skulle ikke tro dette var samme fabrikat. Natt og dag forskjell, trenger ikke si noe mer.
Mitt første møte med SMD ble gjennomført med denne loddebolten:Kjøpte også en slik, kom heldigvis på bedre tanker og leverte den tilbake. Bare det at den har holderen til loddebolten på VENSTRE side bør være en pekepinn på å holde seg laaangt unna. Har kommet fram til noe a la Hakko sine dyrere loddestasjoner hvor loddespissen har integrert temp-sensor og varmeelement er stort sett overlegent det meste annet til betalelige priser. Problemet med HAKKO er at de digitale versjonene deres er spinnhakkende ubrukelig når det kommer til brukervennlighet. Må jo trykke XX antall knapper for å bytte temperatur.
Har liggende en loddebolt fra Jula, 30W til 69,90. Fungerer overraskende "greit", også på blyfritt loddetinn, men ja...ville nok ikke beveget meg inn på SMD og denslags med den
Joda, den Muffsy'en bygger praktisk talt seg selv den. En standard loddebolt fra Jula eller Biltema/Kjell/Clas holder lenge. De er ikke sååå rævva, og til prisen er det ikke noe å utsette på dem.Mitt første møte med SMD ble gjennomført med denne loddebolten:Kjøpte også en slik, kom heldigvis på bedre tanker og leverte den tilbake. Bare det at den har holderen til loddebolten på VENSTRE side bør være en pekepinn på å holde seg laaangt unna. Har kommet fram til noe a la Hakko sine dyrere loddestasjoner hvor loddespissen har integrert temp-sensor og varmeelement er stort sett overlegent det meste annet til betalelige priser. Problemet med HAKKO er at de digitale versjonene deres er spinnhakkende ubrukelig når det kommer til brukervennlighet. Må jo trykke XX antall knapper for å bytte temperatur.
Har liggende en loddebolt fra Jula, 30W til 69,90. Fungerer overraskende "greit", også på blyfritt loddetinn, men ja...ville nok ikke beveget meg inn på SMD og denslags med den
Loddepenn - Loddeverktøy - Biltema
Det gikk overraskende bra å lodde SMD med den:
En bolt av denne typen er mer enn god nok for å bygge en Muffsy, så kan man heller investere i en proff loddestasjon hvis man blir bitt av basillen.
Unskyld for sent svar:Ser du bor på karmøy,det er kanskje mulighet for å låne muffsy fra meg i hgsd...Neida, langtifra sur. men sånn som eg ser på flere av brukerne her inne så ligger de langt over gjennomsnittet ang. kunskap av både spiiler og riaa. Synes det var rart at ingen har en mening, spesielt de som har bygget og prøvd den .Er du sur for at ingen kunne hjelpe deg med sammenligning av Jasmine LP-2 og Muffsy?
Takk for tilbudet men som sagt er Muffsy totalt uaktueltIstedet for å ha Muffsy oppi halsen, har jeg Muffsy opp til halsen. Jeg holder til på Karmøy og kan alltids låne bort ett for en periode hvis du ønsker å teste.
Som beskrevet tidligere, så venter jeg på min nye loddebolt. Den kom aldri frem, derfor ingen lyd fra megVis vedlegget 478842
Den får gode tilbakemeldinger, har Hakko spisser, så jeg tok sjansen og bestilte den. Pris; 370,- ink. Frakt, pluss moms hvis jeg er uheldig..
Jeg legger inn en kommentar ang. Kvalitet når jeg har mottatt den
Det er ingenting i denne tråden som har bidratt til din krenkelse, så skjerp deg rett og slett! Ikke minst av respekt for konstruktøren som stiller opp fullt her inne.Unskyld for sent svar:Ser du bor på karmøy,det er kanskje mulighet for å låne muffsy fra meg i hgsd...Neida, langtifra sur. men sånn som eg ser på flere av brukerne her inne så ligger de langt over gjennomsnittet ang. kunskap av både spiiler og riaa. Synes det var rart at ingen har en mening, spesielt de som har bygget og prøvd den .Er du sur for at ingen kunne hjelpe deg med sammenligning av Jasmine LP-2 og Muffsy?
Sier tusen takk for tilliten men jeg har fått denne oppi halsen, ser på en annen RIAA i stedet.
Mvh
Se, nå er designet i gang. Zomby snakket om noe monokobling under en viss frekvens også. (?)Noe sånt som et fjerdeordens høypassfilter med brytefrekvens på 18 Hz burde rekke. Men man må ha kontroll på impedanser og kanskje fase.
Kanskje ikke.Plass på originalkortet er det definitivt ikke.
Har vært mye snakk om det i det siste. Tenkte bare at det kanskje var et "naturlig" tillegg til et DIY phonotrinn. Relativt enkelt også?Er det mange som har problem med rumble? Har dere høyttalere som svinger masse ved 20 Hz?
OK ikke for å ødelegge tråden..det er jo alt Muffsy det handler om, men hva med denne loddestasjonen? D00677 - DURATOOL D00677 - 240V, 48W EU Plug Type Temperature Controlled Soldering Station | Farnell element14 NorgeSom beskrevet tidligere, så venter jeg på min nye loddebolt. Den kom aldri frem, derfor ingen lyd fra megVis vedlegget 478842
Den får gode tilbakemeldinger, har Hakko spisser, så jeg tok sjansen og bestilte den. Pris; 370,- ink. Frakt, pluss moms hvis jeg er uheldig..
Jeg legger inn en kommentar ang. Kvalitet når jeg har mottatt den
Etter å ha ventet i snart to mnd, har de nå sendt meg «a replacement», med ankomst 14-30 days.
Mye mulig prosjekt Norwgianwoodpecker-Muffsy blir liggende til høsten, for jeg har et takprosjekt, som starter så snart vinteren er over Synd, for jeg tror NAD riia`n er betydelig dårligere en Muffsy.. Det positive med Muffsy-prosjektet er at jeg har begynt å kjøpe lp-er igjen. Ha en fin-fin påske.