Multinick, profiler og besvarelser her på HFS..

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
room skrev:
Helt enig rotekroken. til vanlig er det et par 3 håndfulle jeg legger merke til men ikke i denne tråden. ikke for og tråkke noen på bena, de kan jo ha andre ting de bedriver tiden med. Da "Multinick, profiler og besvarelser her på HFS.." har hat god oppslutning idag så savner jeg noen av de vanlige..... ;)
Litt av poenget mitt, men den tilleggs kommentaren min ;)
Men for all del, vi skal ikke på noen måte bedrive heksejakt på noen.!
La oss heller ha dette litt i minnet når vi surfer rundt på HFS..
Mitt poeng er å belyse dette litt mer enn det har vært gjort tidligere..
Kjell
 

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
1.071
Antall liker
536
Sted
Jæren
Helt enig rotekroken.Greit å få det frem i lyset.Da går det an og forstå at noen får støtte på chatten når det går hett for seg.Ja jeg har sett det,at en logger på med et annet nick og trer støttende til seg selv.
 

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
1.071
Antall liker
536
Sted
Jæren
Greit å ha i bakhode at når du er i en kabeldiskusjon på chatten så snakker du med en som utgir seg for å være tre forskjellige.
 

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Innlegg
2.598
Antall liker
360
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
kabeldiskusjonen er vel kanskje et ømt punkt for mange for ja.. vi skal vel ikke ta den her skal vi vel.
 

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
1.071
Antall liker
536
Sted
Jæren
NEI for all del!! ;D
Jeg mente bare at det er greit å ha i bakhode at når en diskuterer med flere så er det en og samme person.
Den ene diskusjonen jeg har et utklipp av er om kabel. ;)
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
Jurassic skrev:
Rotekroken skrev:
janb skrev:
jane skrev:
Kan du ikke si hva/hvem du sikter til da, istedenfor å komme med disse halvkvedede visene?

Jan E Veiset
Hvilket er navnet mitt.
-en god idé...

Se bare på hvor mange det er som ikke er med å diskuterer temaet her, som er på hugget i "alle" andre tråder..
Kanskje noen av dem har litt dårlig samvittighet.?
Kjell
Hva om de ikke gidder å engasjere seg i en så teit tråd som det her?
- hvorfor er tråden teit?

Det finnes sikkert en & annen oppegående person som kan svare på det...
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.527
Antall liker
35.423
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jeg ser ikke dette som noe stort problem. Selv har jeg dessverre ikke kreativitet nok til å finne på et antall nicks med ulik personlighet, og langt fra nok til å å opptre "in character" under hvert enkelt. Ikke har jeg brydd meg om å lage et eget "off-topic-nick", heller. Jeg har vel knapt fantasi nok til å kamuflere meg skikkelig på den ene profilen jeg har, og har en tendens til å bruke samme nick på ulike fora. Så viktig eller kontroversielt er ikke dette. (Og de som ikke tror meg på dette, må så gjerne mistenke meg for å være både den ene og den andre. Affa, for eksempel.)

Det er klart at man av og til gjør seg noen tanker om at enkelte debattanter kanskje kan være klonet eller at det foregår knoppskyting. Det er i så fall til å leve med, og kanskje verdt en god latter for de som vet hvem som er hvem. Hvis noen skulle tro at de "vinner" en diskusjon f eks om visse kablers fortreffelighet ved å opprette nye profiler, så får vi bare ønske dem lykke til. Pygmeer med pil og bue imponerer meg ikke, selv om de er aldri så mange. Sånt skjer i avisenes debattspalter også. Det sies at Kjell Aukrust i sin tid hadde mye moro med dette, helt til persongalleriet hans begynte å bli litt for godt kjent i debattredaksjonene.

Husk også at det er mindre enn ett år siden et medlem ble offentlig beskyldt for å være et alias for et annet medlem i en opphetet situasjon hvor sistnevnte medlem nettopp hadde blitt utestengt for en periode. Ingen kom spesielt gunstig ut av den situasjonen, så her kan "medisinen" lett være mer skadelig enn "sykdommen".
 

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Innlegg
3.080
Antall liker
1.085
Sted
'
Me jane forsøkte å registrere meg som Tarzan men fikk beskjed om at det nicket var brukt, så da så...

Jan E.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg kan ikke se det helt store problemet. I praksis kan man vel ikke gjøre noe for å forhindre slikt, og om man vet om hvem det gjelder så har man jo skaffet seg en god kilde til fremtidig underholdning, og som der har vært nevnt er det vel få som lar seg imponere om en eller annen ny ukjent person dukker opp og er svært så enig med forige taler. Og hvis noen er sofistikert nok til å føre lange og saklige diskusjoner med seg selv.. så ser jeg heller ikke problemet med det. Noen som har lest 'Enders Game' forresten?
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Har registrert at enkelte skifter brukernavn innimellom, det kan være litt forvirrende, og jeg skjønner ikke hvorfor ikke den muligheten kan stoppes. Er man registrert med et navn bør det ikke være mulig å endre brukernavn, det må da vel kunne gjøres noe der?
At noen har flere brukernavn kan jeg ikke se er noe stort problem, har noen glede av å diskutere med seg selv så er de vel såpass få at det ikke får store konsekvenser egentlig.
Å bare kunne ha en bruker pr ip-adresse vil føre til problemer der det er flere brukere per adresse, (som hos oss) dessuten kan det være flere på en arbeidsplass med samme adresse, og man bruker gjerne flere forskjellige maskiner til å logge på (jobb/hjemme), så det blir vanskelig å kontrollere. Om noen virkelig vil kan de jo få venner til å registrere seg for dem for å få flere brukere og.

At noe melder seg ut og så inn igjen med nytt navn er jo ganske vanlig, men man kjenner ofte igjen en person på skrivestil og meninger, så de fleste blir vel gjenkjent, men jeg har ikke registrert at en person bruker flere navn samtidig i samme type diskusjoner.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Bedre at multinicerene diskuterer med seg selv enn at de lar det gå utover foreksempel kona
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Komponenten skrev:
Har registrert at enkelte skifter brukernavn innimellom, det kan være litt forvirrende, og jeg skjønner ikke hvorfor ikke den muligheten kan stoppes. Er man registrert med et navn bør det ikke være mulig å endre brukernavn, det må da vel kunne gjøres noe der?
At noen har flere brukernavn kan jeg ikke se er noe stort problem, har noen glede av å diskutere med seg selv så er de vel såpass få at det ikke får store konsekvenser egentlig.
Å bare kunne ha en bruker pr ip-adresse vil føre til problemer der det er flere brukere per adresse, (som hos oss) dessuten kan det være flere på en arbeidsplass med samme adresse, og man bruker gjerne flere forskjellige maskiner til å logge på (jobb/hjemme), så det blir vanskelig å kontrollere. Om noen virkelig vil kan de jo få venner til å registrere seg for dem for å få flere brukere og.

At noe melder seg ut og så inn igjen med nytt navn er jo ganske vanlig, men man kjenner ofte igjen en person på skrivestil og meninger, så de fleste blir vel gjenkjent, men jeg har ikke registrert at en person bruker flere navn samtidig i samme type diskusjoner.
Ja, se bare på bildetråden du har startet, der var det en som hadde lagt inn bilder som en person, så skifter han nick i løpet av dagen, legger ut nye bilder og det blir total kaos..
Jeg spør meg selv, hva er hensikten med dette.?

Sitter her å klør i fingrene etter å slenge ut en link til deg ;D
Er nok noen som trenger litt mer oppmerksomhet enn andre, som gjerne svarer seg selv i sin egen tråd :eek:
Kjell
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Nå har muligheten til å endre brukernavn blitt fjernet i følge Høvdingen, så da blir det litt mindre forvirring.

Du kan jo sende en link til en tråd hvor du mener noen snakker med seg selv, så får det bli opp til hver enkelt å finne ut hvem det er.. ::)
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Holmium skrev:
Hva med Copland-Klipsch ;D
Kun ett innlegg, men allikevel.... ;)
hehehehe.. Lurer på hvem dette kan være jeg ;D
Det er nok meg med registrering fra jobben, fikk ikke tilgang til mail via jobben på den andre brukerkontoen, så jeg gjorde et forsøk på å ha 2 forholdsvis like profiler slik at alle kunne skjønne hvem jeg var, men jeg ga opp hele prosjektet og ordnet meg en mail som virket på jobben også ;)
Se om jeg klarer å få slettet den profilen der, jaggu gått meg hus forbi den der..
Åssen i all verden kom du på den da, Holmium.? :D
Kjell
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Rotekroken skrev:
Holmium skrev:
Hva med Copland-Klipsch ;D
Kun ett innlegg, men allikevel.... ;)
hehehehe.. Lurer på hvem dette kan være jeg ;D
Det er nok meg med registrering fra jobben, fikk ikke tilgang til mail via jobben på den andre brukerkontoen, så jeg gjorde et forsøk på å ha 2 forholdsvis like profiler slik at alle kunne skjønne hvem jeg var, men jeg ga opp hele prosjektet og ordnet meg en mail som virket på jobben også ;)
Se om jeg klarer å få slettet den profilen der, jaggu gått meg hus forbi den der..
Åssen i all verden kom du på den da, Holmium.? :D
Kjell
Tja, bare kom på det i forbifarten.
Du kontaktet meg via det brukernavnet en gang for leeeeeenge siden. En elefants minne ;D
Nesten så jeg tenker at du har lite nick nr 3 også............
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Holmium skrev:
Rotekroken skrev:
Holmium skrev:
Hva med Copland-Klipsch ;D
Kun ett innlegg, men allikevel.... ;)
hehehehe.. Lurer på hvem dette kan være jeg ;D
Det er nok meg med registrering fra jobben, fikk ikke tilgang til mail via jobben på den andre brukerkontoen, så jeg gjorde et forsøk på å ha 2 forholdsvis like profiler slik at alle kunne skjønne hvem jeg var, men jeg ga opp hele prosjektet og ordnet meg en mail som virket på jobben også ;)
Se om jeg klarer å få slettet den profilen der, jaggu gått meg hus forbi den der..
Åssen i all verden kom du på den da, Holmium.? :D
Kjell
Tja, bare kom på det i forbifarten.
Du kontaktet meg via det brukernavnet en gang for leeeeeenge siden. En elefants minne ;D
Nesten så jeg tenker at du har lite nick nr 3 også............
Bare så det er heeeelt klart for alle, så har jeg bare ett nick som er aktivt, det er rotekroken som jeg har hatt en god stund..
Men rotekroken er egentlig en annen profil som jeg har skiftet nick på..

Visste jeg skulle hatt 4 profiler som har gått i glemmeboken, men med den siste som elefanten, Holmuim kom på ;D så er det 5 profiler som jeg har startet her på HFS..
2 av dem husker jeg ikke brukernavnet på, en av de har jeg brukernavnet på men kommer ikke inn, så har jeg da det som elefanten våres husket mye bedre enn meg, som jeg ikke vet om jeg kommer inn på å får slettet, men jeg skal prøve å få det til..

Copland nicket var jo ikke ment til å forvirre eller drive ap med noen, det er som jeg forklarte over..
Kjell
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Komponenten skrev:
Nå har muligheten til å endre brukernavn blitt fjernet i følge Høvdingen, så da blir det litt mindre forvirring.

Du kan jo sende en link til en tråd hvor du mener noen snakker med seg selv, så får det bli opp til hver enkelt å finne ut hvem det er.. ::)
Flott tiltak av Høvdingen.! ;)
Setter stor pris på den jobben han gjør.!
(kanskje flere av oss som burde gjøre det også.?)

Det er så gjennomskuelig at jeg vil ikke legge ut noen tråd..
Men om andre vil gjøre det, så er det jo helt opp til dem ;)
Kjell
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Ja da blir det vel orden på sakene da. Vil jeg tro.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
rolfozzy skrev:
Ja da blir det vel orden på sakene da. Vil jeg tro.
Er dette noe du trenger og bekymre deg om ? Idiot !!
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
room skrev:
kabeldiskusjonen er vel kanskje et ømt punkt for mange for ja.. vi skal vel ikke ta den her skal vi vel.
hmmmm!
Hvordan kan du vite noe særlig om det, siden du er helt ny her 2 mai mener jeg?

Mvh.KW
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.926
Antall liker
8.236
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
rolfozzy skrev:
Ja da blir det vel orden på sakene da. Vil jeg tro.
Er dette noe du trenger og bekymre deg om ? Idiot !!
rolfuzzy: du får ikke lov til å kalle deg selv stygge ting, noe som er brudd på Hifisentralens regel 1. Fortsetter du å være ufin med deg selv og mangle folkeskikk, slettes innleggene. Prøv å være uenig med deg selv på en høfligere og korrekt måte uten at Alter-Ego kommer i konflikt.


bjornh, moderator
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
bjornh skrev:
rolfozzy skrev:
rolfozzy skrev:
Ja da blir det vel orden på sakene da. Vil jeg tro.
Er dette noe du trenger og bekymre deg om ? Idiot !!
rolfuzzy: du får ikke lov til å kalle deg selv stygge ting, noe som er brudd på Hifisentralens regel 1. Fortsetter du å være ufin med deg selv og mangle folkeskikk, slettes innleggene. Prøv å være uenig med deg selv på en høfligere og korrekt måte uten at Alter-Ego kommer i konflikt.


bjornh, moderator
;D ;D ;D 8)

/jan
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.482
Antall liker
35.322
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
bjornh skrev:
rolfozzy skrev:
rolfozzy skrev:
Ja da blir det vel orden på sakene da. Vil jeg tro.
Er dette noe du trenger og bekymre deg om ? Idiot !!
rolfuzzy: du får ikke lov til å kalle deg selv stygge ting, noe som er brudd på Hifisentralens regel 1. Fortsetter du å være ufin med deg selv og mangle folkeskikk, slettes innleggene. Prøv å være uenig med deg selv på en høfligere og korrekt måte uten at Alter-Ego kommer i konflikt.


bjornh, moderator
Det var enormt som dere moderatorer bestemmer ;D

Finnes det noen måter å beskytte seg mot at en med den samme ip'n kan ha flere nick, uten å få tillatelse på det? (bare et spørsmål)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
bjornh skrev:
rolfozzy skrev:
rolfozzy skrev:
Ja da blir det vel orden på sakene da. Vil jeg tro.
Er dette noe du trenger og bekymre deg om ? Idiot !!
rolfuzzy: du får ikke lov til å kalle deg selv stygge ting, noe som er brudd på Hifisentralens regel 1. Fortsetter du å være ufin med deg selv og mangle folkeskikk, slettes innleggene. Prøv å være uenig med deg selv på en høfligere og korrekt måte uten at Alter-Ego kommer i konflikt.


bjornh, moderator
Jeg skal gi den der kødden bekjed.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
rolfozzy skrev:
bjornh skrev:
rolfozzy skrev:
rolfozzy skrev:
Ja da blir det vel orden på sakene da. Vil jeg tro.
Er dette noe du trenger og bekymre deg om ? Idiot !!
rolfuzzy: du får ikke lov til å kalle deg selv stygge ting, noe som er brudd på Hifisentralens regel 1. Fortsetter du å være ufin med deg selv og mangle folkeskikk, slettes innleggene. Prøv å være uenig med deg selv på en høfligere og korrekt måte uten at Alter-Ego kommer i konflikt.


bjornh, moderator
Jeg skal gi den der kødden bekjed.
Moderator ! Der var han med ukvemsord igjen.
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
Den mannen trenger å beskyttes mot seg selv!
Denne tråden har tilsynelatende utløst noe som har ligget latent hos Rolf...

;D
 
S

Storebror

Gjest
Rotekroken lyktes med sin vendetta, det er vel og bra.
Nå er det bare å fortsette med de andre som ikke legger ut fullt navn eller nummer på HFS. (Tror det er et par :D )
Håper Kjell Helges dager blir bedre av dette.
Hell og lykke :)
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Storebror skrev:
Rotekroken lyktes med sin vendetta, det er vel og bra.
Nå er det bare å fortsette med de andre som ikke legger ut fullt navn eller nummer på HFS. (Tror det er et par :D )
Håper Kjell Helges dager blir bedre av dette.
Hell og lykke :)
Det er vel du som var denne:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?action=profile;u=10413 brukeren og som fremdeles driver å herjer med meg både på forumet og på PM.?
Kunne du i såfall ikke holdt deg til Arne_Belinda, Hr.Jemeni eller Kindergarden Cop.?
Spesielt det siste om du faktisk er den samme person.!

Å ha HFS som deres barnehage syns jeg lite om, hva med å finne dere en barnehage og leke med likesinnede i steden.?
Så kan vi voksne få lov til å ha HFS for oss selv, det hadde jeg satt umåtelig stor pris på..
Kjell
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hmmmm!
For meg så virker det som de alle ::) er forsvunnet, både Arne_Belinda, Hr.Jemeni og Kindergarden Cop.
KW
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.121
Antall liker
3.903
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Da har vi funnet en ny oppgave til kroken: forumeksorsist.
 
Topp Bunn