Multinick, profiler og besvarelser her på HFS..

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Gjelder dette bruktbørsen også mon tro? Svært skjelden å se noen velkjente nick der. Ingen av annonsørene har fler enn et par innlegg?

Hvorfor?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.719
Torget vurderinger
1
Fordi annonsene blir gradvis slettet, mens på forumet så blir innlegg tatt vare på.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.767
Antall liker
21.657
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Vermin skrev:
Vurderer om jeg skal lage ett nick til, og søker derfor råd. Kan jeg fek.s kalle meg "Herremin" og være en opsternasig idiot som kun sverger til ICE forsterkere og EKKJ kabler?
Døh! Den profilen er min! Jeg har bare et vakrere visningsnavn for jeg er så flink til å smiske med Høvdingen.
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
mteinum skrev:
Da har vi funnet en ny oppgave til kroken: forumeksorsist.
Nei, Morten..
Eksorsister har noe med religion å gjøre, jeg er en ateist ;D
Tror faktisk jeg har mer oppgaver enn jeg klarer å håndtere, så vær snill gutt å ikke skaffe meg enda mer jobb 8)
Kjell
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
KW skrev:
Hmmmm!
For meg så virker det som de alle ::) er forsvunnet, både Arne_Belinda, Hr.Jemeni og Kindergarden Cop.
KW
Hvis ikke så hadde jeg aldri i verden slengt ut den linken ;)
Profilen ble slettet og ny profil ble startet..

Ansiktet bak den profilen hadde faktisk litt respekt hos meg, i dag så finnes det null respekt igjen..
La meg si det slik at nicket: Kindergarden Cop var det som passer han og hans oppførsel best, sett med mine øyne..
Kjell
 
D

Doffy

Gjest
Hvis en person her inne har flere nick og deler denne opplysningen med folka her så er det ikke et problem., men hvis personen ikke opplyser om sitt personlige bruk av flere nick så har personen tydeligvis noe å skjule..
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Doffy skrev:
Hvis en person her inne har flere nick og deler denne opplysningen med folka her så er det ikke et problem., men hvis personen ikke opplyser om sitt personlige bruk av flere nick så har personen tydeligvis noe å skjule..
Thanx 8)
Akkurat det som er poenget mitt også ;)
Når jeg fersket en av profilene det er snakk om, så byttet han nick på den samma profilen, men det hjalp jo ikke stort siden jeg hadde lagret profilen hans ;D
Så han slettet den "leke-profilen" sin når vi skjønte hvem det var snakk om og startet en ny, men han har hvertfall minst en annen profil som er litt mer kjent og berømt, tror faktisk det er to det er snakk om, hvis han ikke har slettet en av dem, men der har han vært åpen og ærlig og brukt nick som er i nærheten av begge profilene..

Han har hvertfall en seriøs profil som er meget annerkjent her inne, så har han minst en "leke-profil" som han herjer med..

Hadde dere visst hvem dette var, så vet jeg dere hadde blitt sjokkert.!
Nå har jeg bare tatt for meg en profil, men han er ikke alene om å spille med falske kort..
Kjell
 
D

Doffy

Gjest
På mange forumer er det faktisk ikke lov å ha flere nick. Er det ingen regler som sier noe tilsvarende her?
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.527
Antall liker
35.422
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Doffy skrev:
På mange forumer er det faktisk ikke lov å ha flere nick. Er det ingen regler som sier noe tilsvarende her?
Nei. Står ingen ting om det her: Regelverk for bruk av Hifisentralen.

Men du kan jo foreslå for Store Høvding at en slik regel innføres, selv om den vil være vanskelig å håndheve. Det ble også brått slutt på muligheten til å endre visningsnavn for en tid siden, så regelverket og utformingen av forumet vil sikkert utvikle seg videre over tid ut fra brukernes behov og oppførsel. Individer med flere nick har vel ikke vært opplevd som et tilstrekkelig stort problem til at man har innført en regel mot det.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.327
Torget vurderinger
1
asbjbo skrev:
Doffy skrev:
På mange forumer er det faktisk ikke lov å ha flere nick. Er det ingen regler som sier noe tilsvarende her?
Nei. Står ingen ting om det her: Regelverk for bruk av Hifisentralen.

Men du kan jo foreslå for Store Høvding at en slik regel innføres, selv om den vil være vanskelig å håndheve. Det ble også brått slutt på muligheten til å endre visningsnavn for en tid siden, så regelverket og utformingen av forumet vil sikkert utvikle seg videre over tid ut fra brukernes behov og oppførsel. Individer med flere nick har vel ikke vært opplevd som et tilstrekkelig stort problem til at man har innført en regel mot det.
100% vanntett blir det uansett ikke, men en enkelt tilnærming er å knytte brukerID opp mot e-post (en brukerID pr. e-postadresse), og verifisere nye brukere via e-post. Selv har jeg riktig nok 3 e-postradresser så det blir som nevnt ikke spesielt vanntett, men det gjør sjongleringen med brukerID litt mer omstendelig.

mvh
KJ
 
S

Storebror

Gjest
Kjell og Rolf, en liten oppklaring

Rotekroken skrev:
Doffy skrev:
Hvis en person her inne har flere nick og deler denne opplysningen med folka her så er det ikke et problem., men hvis personen ikke opplyser om sitt personlige bruk av flere nick så har personen tydeligvis noe å skjule..
Thanx 8)
Akkurat det som er poenget mitt også ;)
Når jeg fersket en av profilene det er snakk om, så byttet han nick på den samma profilen, men det hjalp jo ikke stort siden jeg hadde lagret profilen hans ;D
Så han slettet den "leke-profilen" sin når vi skjønte hvem det var snakk om og startet en ny, men han har hvertfall minst en annen profil som er litt mer kjent og berømt, tror faktisk det er to det er snakk om, hvis han ikke har slettet en av dem, men der har han vært åpen og ærlig og brukt nick som er i nærheten av begge profilene..

Han har hvertfall en seriøs profil som er meget annerkjent her inne, så har han minst en "leke-profil" som han herjer med..

Hadde dere visst hvem dette var, så vet jeg dere hadde blitt sjokkert.!
Nå har jeg bare tatt for meg en profil, men han er ikke alene om å spille med falske kort..
Kjell
Du setter deg selv litt høyt :D

Jeg har hatt følgende profiler:
RoDa, med visningsnavn RoDA
Konrad_Johnsen, med visningsnavn RoDa. Pluss noen visningsnavn innimellom som JauDå, Rolf_Da! ..... (Denne profilen ble født da jeg meldte meg ut i "skrekk" grunnet en ufin PM-sak.)
Rolf_Da!, Med visningsnavn Rolf_Da! og RoDa, grunnet tullet (manglet forumdeler og delvis sperret) med den gamle profilen som ble da slettet.
(Opplyste også om dette i signatur på profilen)

Det er faktisk litt tøft å være så "offentlig" som jeg har vært her inne, og jeg hadde derfor behov for å gjemme meg i mengden og være en av de mange ukjente fjes. (Hvor mange her på HFS er det egentlig du kjenner navnet på, ergo vet hvem er?)

Derfor slettet jeg alt, og startet som ny person: Arne_Belinda. Det var den eneste eksisterende profilen da. Jeg endret visningsnavn til Hr.Jemini og etter diskusjonene med Rotekroken som mente jeg hørte hjemme i barnehagen endret jeg til Kindergarten Cop på visningsnavnet. Humor, trodde jeg....

Engasjert som jeg er, så klarte jeg ikke å la være å diskutere og gjorde det.
Etterhvert diskuterte jeg med Kjell Helge alias Rotekroken, og var dessverre (?) uenig med han.

Ut av det har denne fanesaken kommet.
Jeg har ikke store behov for å gå mange runder med Rotekroken og hans meningen om kabler, transistorer og hva det nå måtte være.
På et diskusjonsforum burde man kunne være uenige? Vel, jeg gir meg og tar et steg tilbake.

Denne profilen benyttes til å holde koll på hvilke tråder jeg har lest og slikt.
Den skal ikke skrive i tråder, så Rotekroken får være i fred for meg. ;)

Personlig er jeg åpen for at folk kan være ukjente her inne, som eksempelvis valentino og parelius

Fortsatt hell og lykke, jeg ser dere 8)

Mvh
Rolf Inge Danielsen / RoDa
 
G

Gjestemedlem

Gjest
KJ skrev:
asbjbo skrev:
Doffy skrev:
På mange forumer er det faktisk ikke lov å ha flere nick. Er det ingen regler som sier noe tilsvarende her?
Nei. Står ingen ting om det her: Regelverk for bruk av Hifisentralen.

Men du kan jo foreslå for Store Høvding at en slik regel innføres, selv om den vil være vanskelig å håndheve. Det ble også brått slutt på muligheten til å endre visningsnavn for en tid siden, så regelverket og utformingen av forumet vil sikkert utvikle seg videre over tid ut fra brukernes behov og oppførsel. Individer med flere nick har vel ikke vært opplevd som et tilstrekkelig stort problem til at man har innført en regel mot det.
100% vanntett blir det uansett ikke, men en enkelt tilnærming er å knytte brukerID opp mot e-post (en brukerID pr. e-postadresse), og verifisere nye brukere via e-post. Selv har jeg riktig nok 3 e-postradresser så det blir som nevnt ikke spesielt vanntett, men det gjør sjongleringen med brukerID litt mer omstendelig.

mvh
KJ
Tja, hvis man som i dag ikke har denne begrensingen og folk bruker samme email så er det jo mye lettere for moderatorene å se hvem som har flere nicks hvis det skulle oppstå en situasjon der dette er interessant å få rede på, spesielt hvis ser på ip adr. i tillegg. Det eneste man begrenser med dette er å gjøre det litt mer tungvint for dem som lager flere nick på fleip; dem som har mer uredelige hensikter vil vel ha akkurat de samme mulighetene likevel.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Kjell og Rolf, en liten oppklaring

Storebror skrev:
Rotekroken skrev:
Doffy skrev:
Hvis en person her inne har flere nick og deler denne opplysningen med folka her så er det ikke et problem., men hvis personen ikke opplyser om sitt personlige bruk av flere nick så har personen tydeligvis noe å skjule..
Thanx 8)
Akkurat det som er poenget mitt også ;)
Når jeg fersket en av profilene det er snakk om, så byttet han nick på den samma profilen, men det hjalp jo ikke stort siden jeg hadde lagret profilen hans ;D
Så han slettet den "leke-profilen" sin når vi skjønte hvem det var snakk om og startet en ny, men han har hvertfall minst en annen profil som er litt mer kjent og berømt, tror faktisk det er to det er snakk om, hvis han ikke har slettet en av dem, men der har han vært åpen og ærlig og brukt nick som er i nærheten av begge profilene..

Han har hvertfall en seriøs profil som er meget annerkjent her inne, så har han minst en "leke-profil" som han herjer med..

Hadde dere visst hvem dette var, så vet jeg dere hadde blitt sjokkert.!
Nå har jeg bare tatt for meg en profil, men han er ikke alene om å spille med falske kort..
Kjell
Du setter deg selv litt høyt :D

Jeg har hatt følgende profiler:
RoDa, med visningsnavn RoDA
Konrad_Johnsen, med visningsnavn RoDa. Pluss noen visningsnavn innimellom som JauDå, Rolf_Da! ..... (Denne profilen ble født da jeg meldte meg ut i "skrekk" grunnet en ufin PM-sak.)
Rolf_Da!, Med visningsnavn Rolf_Da! og RoDa, grunnet tullet (manglet forumdeler og delvis sperret) med den gamle profilen som ble da slettet.
(Opplyste også om dette i signatur på profilen)

Det er faktisk litt tøft å være så "offentlig" som jeg har vært her inne, og jeg hadde derfor behov for å gjemme meg i mengden og være en av de mange ukjente fjes. (Hvor mange her på HFS er det egentlig du kjenner navnet på, ergo vet hvem er?)

Derfor slettet jeg alt, og startet som ny person: Arne_Belinda. Det var den eneste eksisterende profilen da. Jeg endret visningsnavn til Hr.Jemini og etter diskusjonene med Rotekroken som mente jeg hørte hjemme i barnehagen endret jeg til Kindergarten Cop på visningsnavnet. Humor, trodde jeg....

Engasjert som jeg er, så klarte jeg ikke å la være å diskutere og gjorde det.
Etterhvert diskuterte jeg med Kjell Helge alias Rotekroken, og var dessverre (?) uenig med han.

Ut av det har denne fanesaken kommet.
Jeg har ikke store behov for å gå mange runder med Rotekroken og hans meningen om kabler, transistorer og hva det nå måtte være.
På et diskusjonsforum burde man kunne være uenige? Vel, jeg gir meg og tar et steg tilbake.

Denne profilen benyttes til å holde koll på hvilke tråder jeg har lest og slikt.
Den skal ikke skrive i tråder, så Rotekroken får være i fred for meg. ;)

Personlig er jeg åpen for at folk kan være ukjente her inne, som eksempelvis valentino og parelius

Fortsatt hell og lykke, jeg ser dere 8)

Mvh
Rolf Inge Danielsen / RoDa
Å er det bare deg. Da er det vel ikke så farlig. Trodde det var en fæl konspirasjon mot stakkars kroken jeg.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
Storebror skrev:
Det er faktisk litt tøft å være så "offentlig" som jeg har vært her inne, og jeg hadde derfor behov for å gjemme meg i mengden og være en av de mange ukjente fjes. (Hvor mange her på HFS er det egentlig du kjenner navnet på, ergo vet hvem er?)

Derfor slettet jeg alt, og startet som ny person: Arne_Belinda. Det var den eneste eksisterende profilen da. Jeg endret visningsnavn til Hr.Jemini og etter diskusjonene med Rotekroken som mente jeg hørte hjemme i barnehagen endret jeg til Kindergarten Cop på visningsnavnet. Humor, trodde jeg....
Denne skjønte jeg ikke helt.

Vi er da bare en gjeng med hifientusiaster her inne.
Er det noen som tillegger noen noe, eller bryr seg om de andre, ut over det de måtte stå for og mene her på sentralen?

Jeg bare spør jeg, for jeg ramler av her. Ikke skjønner jeg poenget med flere nick heller.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.327
Torget vurderinger
1
Kjell og Rolf, en liten oppklaring

Storebror skrev:
...
Du setter deg selv litt høyt :D
...
Hvor alvorlige skal vi «ta» oss selv?

...
Jeg har hatt følgende profiler:
RoDa, med visningsnavn RoDA
Konrad_Johnsen, med visningsnavn RoDa. Pluss noen visningsnavn innimellom som JauDå, Rolf_Da! ..... (Denne profilen ble født da jeg meldte meg ut i "skrekk" grunnet en ufin PM-sak.)
Rolf_Da!, Med visningsnavn Rolf_Da! og RoDa, grunnet tullet (manglet forumdeler og delvis sperret) med den gamle profilen som ble da slettet.
(Opplyste også om dette i signatur på profilen)

Det er faktisk litt tøft å være så "offentlig" som jeg har vært her inne, og jeg hadde derfor behov for å gjemme meg i mengden og være en av de mange ukjente fjes. (Hvor mange her på HFS er det egentlig du kjenner navnet på, ergo vet hvem er?)

Derfor slettet jeg alt, og startet som ny person: Arne_Belinda. Det var den eneste eksisterende profilen da. Jeg endret visningsnavn til Hr.Jemini og etter diskusjonene med Rotekroken som mente jeg hørte hjemme i barnehagen endret jeg til Kindergarten Cop på visningsnavnet. Humor, trodde jeg....
...
Tja ... hva skal en «anonym» forumskirbler si ... 1) det er lov å tenke seg om før man trykker legg til innlegg, 2) det er lov å være uenig med seg selv, 3) det er lov å trekke tilbake tidligere utsang dersom man innser at man har tråkket over «streken», og 4) det er grenser for hvor høytedlig man bør da replikkvesklinger her på sentralen. Av og til så virker det som du ønsker «å være med på leken uten å smake å steken».

mvh
KJ, aka Knut Juul
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Jeg vil på generelt grunnlag si at det helt ok. og fleipe og tulle (med litt måte), men nettopp da er det viktig at det kommer fra et kjent nick, som de fleste potensielle motdebattanter har blitt litt dus med (over tid).
Dette kan selvfølgelig da være litt vanskelig å skjønne/forstå for de som virkelig er nye/ferske, men god tone er å ikke fleipe/tulle med de helt nye, men mot nick som man er ja i hvert fall noe dus med.
De fleste vet jo hvor lett det oppstår misforståelser ved denne type kommunikasjon, og dette blir jo bare verre i de tilfeller en ikke er dus med nicket / motdebattant.

Jeg har sagt det mange ganger, jeg skjønner ikke vitsen med å bytte nick, med mindre man har noe å skjule, har driti seg ut o.l.
Vi er bare mennesker (de fleste av oss) og gå tilbake på tidligere bastante påstander/sannheter (her på HFS) synes jeg er mye mer realt enn å skifte nick (av denne årsak)
Så kan det være at man av skifter av div. andre årsaker, og da synes jeg f.eks slik Valentino (og sikkert noen andre jeg ikke kommer på nå) å ha dette nevnt i profilen sin en god stund etter skifte er en fin måte å gjøre det på.

Jeg liker at det nå er innstrammet mulighet for skifte og vet samtidig at ikke alle er enig med meg i det.

Et argument er at det viktige er hva en mener/sier ikke hvem som mener/sier det, nei ikke hvem som helt konkret navngitt person, men hvem i form av et (innarbeidet) nick over tid så det blir (forhåpentligvis) litt seriøsitet over meningene og ikke bare noe enhver slenger ut av seg den ene dagen og ikke mener det samme uka etter, mener eg ;)

Har man møtt (front)veggen :-\ så er kanskje ikke HFS med alle muligheter til misforståelser det rette stedet å tømme seg, selv om det ofte kan være tøffere for en selv å gjøre det mot familie/samboere og kolleger.

Jeg har sagt det opp til fler ganger over noen år nå og tar det igjen :)
Tenker først og fremst på nye og ferske medlemmer, tenk dere NØYE om før dere bruker fullt eller lett gjenkjennelige riktige navn, det er det ingen grunn til imo (hvorfor skulle det?)
Samtidig oppfordrer jeg alle til å beholde sitt opprinnelig nick (ikke fulle navn ;) )
Jeg vet jo at enkelte hevder at det burde være et minstekrav( fullt navn), og de er muligens tøffe som gjør det, men jeg har vært med såpass mange år nå at jeg også vet at noen mest sannsynlig angrer eller skulle hatt det ugjort.
Hør på en gammal/erfaren/barnslig/til tider fleipete mann......(gutt :-\ ) nå ;D

Med vennlig hilsen Jan Johansen ::)
 
S

Storebror

Gjest
Til Fosse, KJ og delvis KW:

Det er grenser for hvor åpen jeg vil være om dette på forumet, men her er et par grunner:

Med jobb som tar mye tid, også en del av "fritiden", samt familie som selvfølgelig også skal ha litt av tiden, så er det for min del i hobbyen jeg samler tid og krefter samt kobler ut og kobler av fra tjas og mas.
Med hobbyen mener jeg drive med anlegget, skrive artikler, høre på musikk og være på hififorum.
Dette gir meg energi og er en positiv del av livet, som for så mange av oss.

Som "kjent" skribent og med offentlig kjent navn og kontaktinfo så havnet jeg noen ganger i ubehagelige situasjoner med ukvemsord som ikke bør gjentas her. Disse tingene kommer i min mening litt for tett på når det er et internettforum som er arena. In real life så er dette annerledes. Jeg synes KW og Valentino har vært smarte, de er kjente selv om man ikke kjenner dem. ;) Samtidig er de typen som man kan blir kjent med på annen måte enn kommuniserende via åpent forum.

Engasjementet mitt og impulsive krasse meldinger tar ofte dessverre overhånd og jeg må derfor tøyle mine skriblerier her inne.
Det var også planen med å være undercover, egentlig ikke skrive noe, men så var det dette engasjementet da...... huff :-[

Jeg får sørge for å holde meg unna diskusjoner som skaper varme og ild, og istedet spre bilder fra Østfold Hifi samt andre hifigleder.
Har jo prøvd det også før men...... hehe

Mvh
Vingle-Rolf med skit på vingan ;)
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.327
Torget vurderinger
1
Storebror skrev:
Det er mange her som burde finne ut av at det er helt greit «å slippe taket» på opphetede «diskusjoner», meg selv inkludert.

Jeg forventer som sådan ingen åpenhet, jeg bare håper du er herre over dine egne valg ... ;) ... og ellers kan holde deg til en - 1 - en profil, åpen eller anonym (det siste gjelder for øvrig for de fleste andre som operer med flere identiteter her på sentralen). De fleste av oss har forøvrig litt skit på vingan 8)

mvh
KJ
 
S

Storebror

Gjest
Hehe, bra sagt KJ.

Har forresten aldri brukt flere nick samtidig, det måtte i så fall være om jeg skulle føle meg splittet noen gang.

R
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
Jeg har full forståelse for at du ønsker bruke forumet til å lade opp og ha det hyggelig RoDa, det er min intensjon også.
Jeg tror imidlertid disse henvendelesene hadde gitt seg etterhvert jeg, om du bare unngikk de største slagene og konfliktene en stund.
Å dukke opp under stadig nye navn er ikke noen løsning, slik jeg ser det, det vil snarere provosere enkelte. Jeg bryr meg mindre, men synes vel ikke det er mest ryddig.

Håper du finner roen. Alt i beste mening.
 
S

Storebror

Gjest
Fosse skrev:
........unngikk de største slagene og konfliktene en stund.......
Vel, dette er en taktikk jeg mener er døden for forumet og livet her inne.
Men for meg er det all in eller borte vekk.

På tross av det, jeg skal forsøke å være bare hyggelig fremover så får vi se ;)

R
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
...en får være den en er når en ikke ble den en kunne ha blitt ..... 8)
 
S

Storebror

Gjest
Her kom det visdomsord...... ::) :D

Her kommer ett til:
Hvorfor går over bekken etter vann, når det finnes øl?

R
 
Topp Bunn