Ren effekt, men åpen for å supercharge rør en gang, hadde vært morro.KW skrev:Gratulerer så mye med nye 750.
Skal brukes som rene efffektrinn eller "add on"?
Fra S eller N :
Bilder må vi ha
Mvh.KW
Ja, har som sagt prøvd den litt i hjemmekinoen. Den har ihvertfall ingen unoter, men jeg har ikke fått testet den systematisk ennå. Har blant annet tenkt å forsøke litt systematisk testing mot en Beresford-DAC, samt den innebygde DACen i Arcam AVR300.hroekk skrev:Du store roffe. Den der DAC'en der må jeg si var sexy, har du fått prøvd den på noe annet enn hodetelefon forsterkeren? Kjenner det rykker litt i kredittkort hånda her nå.
Det er jo rør i X-CAN, så det er vel både og; tar tid å varme opp, men rørene har tross alt begrenset levetid. Den tilhørende X-PSU har strømbryter, så det burde nok være kurant å dra ut ledningen; men så har man det at det nok sliter på tilkoblingen. Det er nok best å kjøpe psu-en også.Solo skrev:Har akkurat fått meg en x-can v8 så nå er jeg venn også
Denne mangler av og på knapp, noen som vet hva som anbefales. På hele tiden, eller kan je skru den av og på ved å kutte strømtilførselen?
Skal jeg tolke V-DAC/V-CAN-omtalen til Sam Tellig i en va de siste nummerne av Stereophile, så var en del av disse komponentene planlagt, men lagt på is. Han nevner i omtalen spesielt V-TILT, som visstnok skulle være en kontroll som kunne tilte hele klangbalansen i oppsettet. En utrolig spennende feature som muligens kunne være en liten "tryllestav" i forhold til enkelte innspillinger eller anlegg. V-PSU kunne også være meget interessant. De OEM-baserte veggvortene som leveres med henter ikke ut det beste for disse komponentene, tror jeg.De V-serie bestaat uit 7 modellen: V-CAN / V-LPS / V-DAC / V-10D / V-PSU / V-S2B / V-TILT.
Mute:Mute skrev:Melder meg inn her med 750K
Vet ikke med A5, men riaa'en i MF A308 er ikke spesielt god ihvertfall. Den blir gruset av MF's eget XLPS-v3 i mitt oppsett.friisand skrev:Hej MF-venner!
Jeg har en MF A5 forstærker og er glad for den ;D Jeg overvejer at købe en pladespiller og vil høre om der er noen her der har erfaringer med riaa'en i A5....er den god?
Det er forunderlig. Stereophile har vært (og er) rene menighetsbladet for MF. Aldri et nummer uten, for å si det sånn...zimon skrev:- kjøpte Stereophile sitt "Buyers Guide"n (New & revised for 2010) som ikke gjør mye annet enn å liste hva som er tilgjengelig på marketdet over there. Noterte meg at MF sine produkter helt glimrer med sitt fravær i deres lister. Any idea why?
Liten rettelse, ser nå at de har den nye v-can dac'en listet, likevel ikke MFs forsterkere/cd-spillere (se også mitt neste svar her i denne tråden)erlandsen skrev:Det er forunderlig. Stereophile har vært (og er) rene menighetsbladet for MF. Aldri et nummer uten, for å si det sånn...zimon skrev:- kjøpte Stereophile sitt "Buyers Guide"n (New & revised for 2010) som ikke gjør mye annet enn å liste hva som er tilgjengelig på marketdet over there. Noterte meg at MF sine produkter helt glimrer med sitt fravær i deres lister. Any idea why?
Forstår, men derfra til å utelate de i en oversikt som pretenderer å vise alt som finnes på det amerkanske markedet?rogera skrev:Det er nok riktig at Stereophile tidligere var reneste menighetsbladet for MF. Omtrent et par år tilbake tror jeg, så påpekte Stereophile selv at det kanskje hadde vært for mange omtaler og tester av MF. Tror noe av kritikken kom fra fra bladets lesere. De ville derfor ha litt mindre eksponering av dette merket fremover. Anthony M. var kanskje blitt litt for husvarm hos bladets skribenter.......
Lignende erfaring her med integrert riaa i A300 vs en Trigon Vaunguard II riaa. Prøvd med en AT-OC9 pickup på en rega p3-24.Palace skrev:Vet ikke med A5, men riaa'en i MF A308 er ikke spesielt god ihvertfall. Den blir gruset av MF's eget XLPS-v3 i mitt oppsett.friisand skrev:Hej MF-venner!
Jeg har en MF A5 forstærker og er glad for den ;D Jeg overvejer at købe en pladespiller og vil høre om der er noen her der har erfaringer med riaa'en i A5....er den god?
I det siste har det vært småboksene (V-LPS i desembernummeret, V-DAC i mainummeret, for eksemel).rogera skrev:Det er nok riktig at Stereophile tidligere var reneste menighetsbladet for MF. Omtrent et par år tilbake tror jeg, så påpekte Stereophile selv at det kanskje hadde vært for mange omtaler og tester av MF. Tror noe av kritikken kom fra fra bladets lesere. De ville derfor ha litt mindre eksponering av dette merket fremover. Anthony M. var kanskje blitt litt for husvarm hos bladets skribenter.......
I følge MFs oversikt over distributører http://www.musicalfidelity.com/international-distributors.php så har vi ikke noen distributør her på berget per idag. Stemmer dette?zimon skrev:Var innom nettsiden til www.audioart.no og ser at sidene ikker er oppdatert med ny produktinfo for MF produktene, linkene som ligger der går til produktsider hos MF som ikke finnes der mer. Prislisten ser jo også ut til være utdatert. Noen som vet om audioart.no er oppegående og fremdeles er den norske importøren og forhandler for MF sin produkter her på berget? Andre i landet som forhandler MF? Skal ikke kjøpe noe nå, bare lurer.
Takker for svar. Skrev følgende litt lengre opp i tråden her:kasol skrev:www.audioart.no fører MF tror jeg.
zimon skrev:Var innom nettsiden til www.audioart.no og ser at sidene ikker er oppdatert med ny produktinfo for MF produktene, linkene som ligger der går til produktsider hos MF som ikke finnes der mer. Prislisten ser jo også ut til være utdatert. Noen som vet om audioart.no er oppegående og fremdeles er den norske importøren og forhandler for MF sin produkter her på berget? Andre i landet som forhandler MF? Skal ikke kjøpe noe nå, bare lurer.
Jeg ringte dem forrige uke og de jobbet med oppdatering av siden. De hadde priser og info på mail om de nye MF produktene.zimon skrev:Takker for svar. Skrev følgende litt lengre opp i tråden her:kasol skrev:www.audioart.no fører MF tror jeg.
zimon skrev:Var innom nettsiden til www.audioart.no og ser at sidene ikker er oppdatert med ny produktinfo for MF produktene, linkene som ligger der går til produktsider hos MF som ikke finnes der mer. Prislisten ser jo også ut til være utdatert. Noen som vet om audioart.no er oppegående og fremdeles er den norske importøren og forhandler for MF sin produkter her på berget? Andre i landet som forhandler MF? Skal ikke kjøpe noe nå, bare lurer.
Takker, godt å høre at Audio Art er oppegående! Litt spent på prisene nå mtp kurser.kasol skrev:Jeg ringte dem forrige uke og de jobbet med oppdaterting av siden. De hadde priser og info på mail om de nye MF produktene.
Fremer/Stereophile får seg noen kraftige spark av Arthur Salvatore her http://www.high-endaudio.com/RR-STEREOPHILE.html#Junerogera skrev:Det er nok riktig at Stereophile tidligere var reneste menighetsbladet for MF.
...tja, det er vel ikke veldig kraftige spark spør du meg. Han angriper vel egentlig Stereophile's filosofi ang. high-power kontra eks. SET folkets low-power filosofi. Men som Salvatore selv skriver at han ikke har eid eller prøvd en "ultra-dyr forsterker", så er han vel egentlig ikke kvalifisert til å degradere Fremer & Co's observasjoner. Jeg har selv et par relativt heftige "forsterker-dyr" ( Luxman M6000 og MF Nu-Vista 300 ) og JA, de gjør ting som små forsterkere ikke klarer. Selv med relativt lettdrevne høyttalere er kontrollen og lyden vesentlig bedre når man har skikkelig krutt i forsterkeren.zimon skrev:Fremer/Stereophile får seg noen kraftige spark av Arthur Salvatore her http://www.high-endaudio.com/RR-STEREOPHILE.html#Junerogera skrev:Det er nok riktig at Stereophile tidligere var reneste menighetsbladet for MF.
etter deres anmeldelse av Titan i Juni nummeret i år.
Tja, kjennetegnet er vel mye kraft i forsterkerne og ganske varm lyd. Noen sier at MF låter som rør uten å være det (nødvendigvis).BanjoArrne skrev:Hva er det som kjennetegner MF?
Noen som har erfaring med deres integrerte A5.5,A 5?
Signatur,egenskaper osv.
Er et interessant merke dette.Rart det ikke er mer nevnt med tanke på all god omtale/test dette merket får og har fått.
*bump*Loevhagen skrev:Er det noen av MF-vennene som har hatt V-DAC og som fortsatt har den (les; fortsatt er så fornøyd at de valgte å beholde den)?