Salty Dog
Hi-Fi freak
Hehe pahf - det er nok forklaringen ja...Vi er for opptatt med å spille musikk kan du skjønne!
Salty
Hehe pahf - det er nok forklaringen ja...Vi er for opptatt med å spille musikk kan du skjønne!
Hei Thn!Hei!
Jeg fikk laget en 10.1 for snart et år siden, da den gamle Adyton forsterkeren plutselig tok kvelden.
10.1 har vel 25Watt i klasse A og opp til vel 80 watt i det som kalles AB.
Adytonen P6000 hadde ca 350Watt, men styrkeforskjellen merker jeg ingen ting til.
Lyden er derimot noe helt annet, langt bedre.
Som en av mine venner sa, det var en lykkens dag for anlegget den dagen Adytonen sa tak og farvel.
Salty
Jeg ser ikke helt for meg at Kl. A forsvinner ut av huset mitt en gang i fremtiden. Jeg er meget fornøyd med MI 10.1. Den er kanskje det største kuppet innen High End akkurat nå. Jeg har hatt AB, Switch Mode, rør og mye trivelig i huset i løpet av mitt Hi-Fi liv. Men MI 10.1 SE er virkelig en stjerne blant alle disse. Hadde den bare hatt kraften til 9.1, så hadde den vært perfekt.Hei Thn!Hei!
Jeg fikk laget en 10.1 for snart et år siden, da den gamle Adyton forsterkeren plutselig tok kvelden.
10.1 har vel 25Watt i klasse A og opp til vel 80 watt i det som kalles AB.
Adytonen P6000 hadde ca 350Watt, men styrkeforskjellen merker jeg ingen ting til.
Lyden er derimot noe helt annet, langt bedre.
Som en av mine venner sa, det var en lykkens dag for anlegget den dagen Adytonen sa tak og farvel.
Takk for gladmelding, og velkommen som MI-venn!
...og du har rett - MI 10.1 er en strålende forsterker.
Salty
Denne sammenlikningen er jeg og litt interessert i. First Watt opp mot MI.funderer på en ting ; musical innovation 10.1 kontra pass firstwatt f2j-f3-f4 , noen som kan gi en karakteristikk ?
mvh
HEL har noen interessante kommentarer på dette i sin anleggstråd. Post #126, pluss noen poster foran og bak:Denne sammenlikningen er jeg og litt interessert i. First Watt opp mot MI.funderer på en ting ; musical innovation 10.1 kontra pass firstwatt f2j-f3-f4 , noen som kan gi en karakteristikk ?
mvh
Er ellers fortsatt kjempe fornøyd med min MI10!
Hei
har registrert at HEL har fra begge "familier" , små forsterkere 10 -25 w er kansje mer oppløste , så 60 wattern er kansje ikke noen fair sammenlikning til pass på alle områder, dessuten følte jeg det var mer riktig å poste spørsmålet her, skal finlese litt mer på HEL`s tråd.
mvh
Kjedelig svar: Bassen er mektigere, og enda mer presis, kontrollert og uanstrengt.TIPS OM BEDRE KVALITET PÅ BASSGJENGIVELSEN: Kjøp en MI 9 !!! Hvordan er MI 9.1
Takk, Salty. Det blir en 9.1 ...... på et tidspunkt. Min 9.0 har vært i hus bare noen mnd. HAR IKKE SETT NOEN 9.1 PÅ TORGET ENNÅ !!! ???Kjedelig svar: Bassen er mektigere, og enda mer presis, kontrollert og uanstrengt.TIPS OM BEDRE KVALITET PÅ BASSGJENGIVELSEN: Kjøp en MI 9 !!! Hvordan er MI 9.1
Egentlig svar: BASSEN ER DEILIGERE!!!
Du er hjertelig velkommen til en lytt, ol-fa. Hvis du bor i praktisk nærhet da...
Mvh Salty
Hehe - det blir vel heller slik at det blir noken MI 9 på Torget når MI 9.1 inntar markedet for fullt!Takk, Salty. Det blir en 9.1 ...... på et tidspunkt. Min 9.0 har vært i hus bare noen mnd. HAR IKKE SETT NOEN 9.1 PÅ TORGET ENNÅ !!!
NETTOPP ...... ,MEN SÅ.....!!!Hehe - det blir vel heller slik at det blir noken MI 9 på Torget når MI 9.1 inntar markedet for fullt!Takk, Salty. Det blir en 9.1 ...... på et tidspunkt. Min 9.0 har vært i hus bare noen mnd. HAR IKKE SETT NOEN 9.1 PÅ TORGET ENNÅ !!!
Mvh Arild
Antyder du at det ein gang vil komme ein MI 9.2??NETTOPP ...... ,MEN SÅ.....!!!Hehe - det blir vel heller slik at det blir noken MI 9 på Torget når MI 9.1 inntar markedet for fullt!Takk, Salty. Det blir en 9.1 ...... på et tidspunkt. Min 9.0 har vært i hus bare noen mnd. HAR IKKE SETT NOEN 9.1 PÅ TORGET ENNÅ !!!
Mvh Arild
Hei Cobalt!Nå har jeg lest igjennom en god del sider her på forumet, men lurer fortsatt på hvor dere kjøper utstyret deres, og hva slags specs. det er på de forskjellige effektforsterkerne: MI7, MI9, MI MOSFET / MI7.1 og MI9.1
Hei Cobalt!Nå har jeg lest igjennom en god del sider her på forumet, men lurer fortsatt på hvor dere kjøper utstyret deres, og hva slags specs. det er på de forskjellige effektforsterkerne: MI7, MI9, MI MOSFET / MI7.1 og MI9.1
Roar Malmin står selv for konstruksjon, produksjon, salg og service av sine Musical Innovation forsterkere.
Du når ham lettest på følgende måte:
Send en tekstmelding til ni-to-to 11 tre-nuller, eller send en mail til roamalmi krøllalfa online dått no.
Specs, priser etc finner du på Maxtors utmerkete MI-sider: Siden om MUSICAL INNOVATION
Maxtor vedlikeholder MI-sidene jevnlig, men han har ennå ikke fått med toppmodellen MI 9.1:
Effekt: 2 x 80W klasse A
Trafo: 2 x 650 VA
Kondensatorbank: 8 x 47.000 uF (40V) = 376.000 uF
Sanken transistorer i utgangstrinnet: 2 x 12 = 24
Mål: 46 x 22 x 42 (bhd)
Vekt: 37 kg
Veil. pris: NOK 45.000,-
Mvh Salty
Jeg bruker Mcintosh C-15 i øyeblikket. Synd å si det, men den gir betydelig mer i kombinasjon med MI9 enn MI11 Light. På den annen side gjør den glitrende lydkvaliteten jeg har nå meg fantastisk fornøyd med MI9.Takk for god informasjon. Den siden inneholdt det aller meste av det jeg lurte på
Har dere noen formening om hva slags pre-amp MI9 passer bra sammen med (utenom MI pre-amps)? Jeg har sett litt på Opera Consonance Cyber 222 MKII med klasse A PSU. Jeg har ikke fått muligheten til å høre på dem, ikke engang hver for seg, enda, og er usikker på om det lar seg gjøre uten å kjøpe først. Er det andre som passer bra til MI?
Jeg liker ikke lys klang med skarpe s'er bare så det er sagt
Tviler ikke på det. Mcintosh er dog litt utenfor mitt prisleie
Er det noen som kan anbefale en god pre-amp? Jeg har pr dags dato Canton Karat 790 DC (Chario Pegasus hvis jeg får tak i brukt) høyttalere og vurderer sterkt en MI9 som effekt til disse. Da er neste utfordringer pre-ampen! Jeg ser for meg å bruke rundt 15 lapper på denne, og hadde satt pris på tips og forslag. Som nevnt har jeg sett litt på Opera Consonance sine modeller. Primare og Parasound har jo også modeller til rundt 10-15k, og så finnes det jo et hav på bruktmarkedet...
Musikk: rock, prog, metal, klassisk, etc. Liker et dynamisk lydbilde med kontant bass, og samtidig god oppløsning.
Den finner jeg ikke info på - hva koster den? Jeg må også ærlig innrømme design og brukervennlighet har noe å si når jeg skal velge forforsterker, og da stiller ikke MI på topp
Det stemmer. Der et nytt print til MI 11 man kan oppgradere til. Om MI 15 "forblir" slik den er, er opptil Guru Malmin -inntil han får en åpenbaring igjen-Hei alle dere som allerede har MI forsterkere og dere som kan tenke dere og innvestere i MI forsterkeri i framtida.
De "dyre" forforstekerne MI-11 og MI-13 kan oppdateres for framtida.
Derimot de "rimligere" MI-15 (forforsterker) forblir slik sannsynligvis i all fremtid.
Roar har allerede klar den "nye" MI-11. Dvs. alle eiere av MI-11 kan levere sine preamper til oppdatering fra Mai måned.
Det er da ingen grunn for å selge sin gml. MI-11,for å kjøpe MI-15!
Mvh
OPS
Det stemmer. Der et nytt print til MI 11 man kan oppgradere til. Om MI 15 "forblir" slik den er, er opptil Guru Malmin -inntil han får en åpenbaring igjen-Hei alle dere som allerede har MI forsterkere og dere som kan tenke dere og innvestere i MI forsterkeri i framtida.
De "dyre" forforstekerne MI-11 og MI-13 kan oppdateres for framtida.
Derimot de "rimligere" MI-15 (forforsterker) forblir slik sannsynligvis i all fremtid.
Roar har allerede klar den "nye" MI-11. Dvs. alle eiere av MI-11 kan levere sine preamper til oppdatering fra Mai måned.
Det er da ingen grunn for å selge sin gml. MI-11,for å kjøpe MI-15!
Mvh
OPS
Veldig stille her!
Det er vel ikke pga innlegget mitt med innhold av billig produkt som ødelegger tråden..!
Finst nok sikkert andre høyttalere som passer bedre til MI produktene??
Kom gjerne med synspunkter!
Mvh.
oks
Vis vedlegget 180707
Adjø... MI14
Jeg var nok litt for rask på avtrekkeren da jeg handlet denne..
Kjøpte den med bare MC, men livet er underholdende..
Har oppdaget MM sine fantastiske egenskaper, så måtte selge denne for å delfinansere Avid mm/mc riaa.
Kom frem til at man må ha 2 platespillere...
MEN, poenget.. Kudos til RM her. 3 henvendelser på 2 timer, alle troverdige kjøpere.
VELDIG lettsolgt, også interessant for folk utenfor menigheten. Så at det er en bra Riaa
med godt rykte kan det ikke være mye tvil om.
(for de uinnvidde så er finish diy, ikke fra det Malminske verkstedet i Hokksund)
Og til deg j....o - NESTE gang må vi få til noe når jeg har noe for salg