Takk. Lykke til du også med dine vemodige salg Maxtor.
MEN som en smart mann en gang sa..
Det ER veien som er målet.
SELG BILEN !!!Takk. Lykke til du også med dine vemodige salg Maxtor.
Takker, ArildD Selv om det er like ille håper jeg at jeg får solgt høyttalerne slik at jeg ikke behøver selge MI 9'en.......Vi krysser fingrene.
Men som du sier er det veien som er målet
Mvh.
Maxtor
Takker, ArildD Selv om det er like ille håper jeg at jeg får solgt høyttalerne slik at jeg ikke behøver selge MI 9'en.......Vi krysser fingrene.
Mvh.
Maxtor
Mvh.
Maxtor
Vært inne på tanken, men kona er dessverre ikke helt enig
Mvh.
Maxtor
Mvh.
Maxtor
Vært inne på tanken, men kona er dessverre ikke helt enig
Mvh.
Maxtor
Selg kona !
Huff da!Den tanken har ikke slått meg Hm......Selg kona !Vært inne på tanken, men kona er dessverre ikke helt enigSELG BILEN !!!Takker, ArildD Selv om det er like ille håper jeg at jeg får solgt høyttalerne slik at jeg ikke behøver selge MI 9'en.......Vi krysser fingrene.Takk. Lykke til du også med dine vemodige salg Maxtor.
Mvh.
Maxtor
Mvh.
Maxtor
Mvh.
Maxtor
En standard MI 10.1 SE effektforsterker har en trafo på 500 VA, og en kondensatorbank på 8 x 15.000 uF = 120.000(!) uF.Av ren nysjerrighet. Noen som vet hvor stor strømforsyning det sitter i MI10SE ..?..
Har jo ikke noe og si, men liker og overaske venner og kjente med at det ikke er antal watt som teller men kvaliteten på desse via blandt annet solid og stor nokk strømforsyning. De fleste får hakeslepp når de får erfare MI10SE på CWIII.
Og hva takler MI10SE av last.? Hvor langt ned takler denne? De gamle RF82 hadde 3,2ohm som laveste, hva CWIII har som lavest vet jeg ikke.... Men det er i vertfall ikke så lavt ned at MI'en stresser..
Men jeg er en nysjerrig person som liker og vite
Huff da!Den tanken har ikke slått meg Hm......Selg kona !Vært inne på tanken, men kona er dessverre ikke helt enigSELG BILEN !!!Takker, ArildD Selv om det er like ille håper jeg at jeg får solgt høyttalerne slik at jeg ikke behøver selge MI 9'en.......Vi krysser fingrene.Takk. Lykke til du også med dine vemodige salg Maxtor.
Mvh.
Maxtor
Mvh.
Maxtor
Mvh.
Maxtor
Vi MI-venner kan jo ikke sitte rolige og se på at formannen vår må selge både bil og kone...
Maxtor: Du har PM.
Mvh Salty
cw lll mener jeg og huske at ikke dipper noe særlig under 5 ohmAv ren nysjerrighet. Noen som vet hvor stor strømforsyning det sitter i MI10SE ..?..
Har jo ikke noe og si, men liker og overaske venner og kjente med at det ikke er antal watt som teller men kvaliteten på desse via blandt annet solid og stor nokk strømforsyning. De fleste får hakeslepp når de får erfare MI10SE på CWIII.
Og hva takler MI10SE av last.? Hvor langt ned takler denne? De gamle RF82 hadde 3,2ohm som laveste, hva CWIII har som lavest vet jeg ikke.... Men det er i vertfall ikke så lavt ned at MI'en stresser..
Men jeg er en nysjerrig person som liker og vite
HVA HAR DU SOLGT ???Snufs
Mvh.
Maxtor
Kanskje bedre det, enn at du solgte kjerringa. Jeg er litt usikker på bruktverdien på koner for øyeblikket, i disse finanskrisetider. I mitt tilfelle; en eier, ganske pent brukt, med varseltrekant og nylig understellsbehandlet, så helt verdiløst kan det da ikke være. Jeg får overveie det...Jupp.
MI 9´en er solgt og det gjør mildt vondt. Men jeg hadde en lang og hyggelig prat med dens nye eier og trøster meg med at den kommer til å få et meget godt hjem. Og da er jeg fornøyd.
Ikke så galt at det ikke er godt for noe
Mvh.
Maxtor
Kanskje bedre det, enn at du solgte kjerringa. Jeg er litt usikker på bruktverdien på koner for øyeblikket, i disse finanskrisetider. I mitt tilfelle; en eier, ganske pent brukt, med varseltrekant og nylig understellsbehandlet, så helt verdiløst kan det da ikke være. Jeg får overveie det...Jupp.
MI 9´en er solgt og det gjør mildt vondt. Men jeg hadde en lang og hyggelig prat med dens nye eier og trøster meg med at den kommer til å få et meget godt hjem. Og da er jeg fornøyd.
Mvh.
Maxtor
Har du forresten noe å spille på nå, eller trenger du et uforpliktende lån av effektforsterker inntil du får skaffet noe mer eller mindre permanent igjen?
Etter en brakåpning har det vært litt stille rundt Malmins siste kreasjon på effektsiden, 80A-watteren MI 9.1.
Dette vidunderet av et sluttrinn fortjener langt større oppmerksomhet, imho.
...men nå skjer det noe:
I forholdsvis nær fremtid blir det mulig å oppleve MI 9.1 i kontrollerte omgivelser. Med tilnærmet State-Of-The-Art kilder, HT og infrastruktur ellers.
Så følg med her i tråden...
Vis vedlegget 181494
Vis vedlegget 181495
Det blir ikke på gutterommet mitt (3 x 4m)...Etter en brakåpning har det vært litt stille rundt Malmins siste kreasjon på effektsiden, 80A-watteren MI 9.1.
...men nå skjer det noe:
I forholdsvis nær fremtid blir det mulig å oppleve MI 9.1 i kontrollerte omgivelser. Med tilnærmet State-Of-The-Art kilder, HT og infrastruktur ellers.
Vis vedlegget 181494
Vis vedlegget 181495
Oh, man! Ikke et lite hint engang? Please
Mvh.
Maxtor
...og når vi først er inne på MI-sladder:
Det ligger an til at MI 9.1 får bred omtale/test i et herværende High Fidelity blad. Om ikke alt for lang tid.
Mvh Salty
hm...Det blir ikke på gutterommet mitt (3 x 4m)...Etter en brakåpning har det vært litt stille rundt Malmins siste kreasjon på effektsiden, 80A-watteren MI 9.1.
...men nå skjer det noe:
Vis vedlegget 181494
Vis vedlegget 181495
Mvh.
Maxtor
Derimot hos en virkelig entusiast. Vedkommende må sies å besitte noen av de beste kildene (både analoge og digitale) som er å skaffe for penger.
Og resten av infrastrukturen henger ikke så langt etter...
Mvh Salty
Eller, kanskje man må sikte litt høyere enn som så?hm...Det blir ikke på gutterommet mitt (3 x 4m)...Etter en brakåpning har det vært litt stille rundt Malmins siste kreasjon på effektsiden, 80A-watteren MI 9.1.
...men nå skjer det noe:
Mvh.
Maxtor
Derimot hos en virkelig entusiast. Vedkommende må sies å besitte noen av de beste kildene (både analoge og digitale) som er å skaffe for penger.
Og resten av infrastrukturen henger ikke så langt etter...
Mvh Salty
Kan tyde på at den får prøve seg i selveste redacteurens hule, og ikke som tiligere med MI-utstyr, hos mr dynamikk.
Ole G
NÅR KOMMER TESTER OG OMTALER I HIFIMAGASINENE ? FIDELITY ????????? !!!!!!!!!!!Etter en brakåpning har det vært litt stille rundt Malmins siste kreasjon på effektsiden, 80A-watteren MI 9.1.
...men nå skjer det noe:
Vis vedlegget 181494
Vis vedlegget 181495
And the decision is...Jupp.
MI 9´en er solgt og det gjør mildt vondt.....
Men jeg hadde en lang og hyggelig prat med dens nye eier og trøster meg med at den kommer til å få et meget godt hjem i fremtiden. Og da er jeg fornøyd.
Mvh.
Maxtor
Men jeg hadde en lang og hyggelig prat med dens nye eier og trøster meg med at den kommer til å få et meget godt hjem i fremtiden. Og da er jeg fornøyd.
Mvh.
Maxtor
Du har kanskje fått spilt litt nå, så hva synes du om denne? Tipper du er imponert. Jeg likte mitt innlånte eksemplar svært godt , så godt at jeg vurderte å kjøpe den. For lydkvaliteten alene; ingen tvil. Faktisk ennå litt bedre enn både 9 og de ( få ) 10.1 ++ variantene jeg har hørt.Jupp! Far i huset har fått låne en MI 10
Vis vedlegget 181588
Den er nå koblet til og står til oppvarming. Tross størrelsesforskjellen mellom denne tassen og "monsteret" MI 9 gleder jeg meg stort til hva denne sagnomsuste effektforsterkeren kan klare.
Lykke tross alt!
Mvh.
Maxtor
Mvh.
Maxtor
Tromsø!!!
Eller var det noe annet du tenkte på, kanskje?
Mvh.
Maxtor
Det er nå ikke helt det konstruktøren selv sier..? -men smak og behag, for all del.Du har kanskje fått spilt litt nå, så hva synes du om denne? Tipper du er imponert. Jeg likte mitt innlånte eksemplar svært godt , så godt at jeg vurderte å kjøpe den. For lydkvaliteten alene; ingen tvil. Faktisk ennå litt bedre enn både 9 og de ( få ) 10.1 ++ variantene jeg har hørt.Jupp! Far i huset har fått låne en MI 10
Vis vedlegget 181588
Den er nå koblet til og står til oppvarming. Tross størrelsesforskjellen mellom denne tassen og "monsteret" MI 9 gleder jeg meg stort til hva denne sagnomsuste effektforsterkeren kan klare.
Lykke tross alt!
Mvh.
Maxtor
Men siden jeg liker å dra på no' jævlig innimellom ønsket jeg litt mer guffe. Den hadde NESTEN nok. Litt lettere høyttalere, og/eller litt mer moderate lydnivåer, så kunne jeg levd et langt og lykkelig liv med MI10. Det var vel egentlig bare økonomiske hensyn som holdt meg fra å beholde den sammen med 9.1. Me får sjå hva fremtiden bringer..
Edit: Jo, vi menn kan helt klart bruke ord som søt om ting som dette.
...og når vi først er inne på MI-sladder:
Det ligger an til at MI 9.1 får bred omtale/test i et herværende High Fidelity blad. Om ikke alt for lang tid.
Mvh Salty
Etter en brakåpning har det vært litt stille rundt Malmins siste kreasjon på effektsiden, 80A-watteren MI 9.1.
...men nå skjer det noe:
Hei alle dere som er inntressert i MI
For de som har lyst og høre/bese nye MI9,1.
Dere er Velkommen til Bærums Verk.
Her kan dere lytte under "kontrollerte" forhold
til Roars siste kreasjon i effekttrinn.
Her på "Bærumsverket" har vi kontroll på fase, frekvensgang, etterklangstid,
strøm og vibrasjonsdemping.
Videre kan dere lytte på alle typer "sølvplater"(cd-sacd-hrx-hdcd-dvd-dxd-blu-ray)
og vinyl(LP).
Dere kan gjerne ta med egen musikk.
Skal forøvrig på hi-fi messe i Stockholm neste helg.
Dette vil da kunne skje fra uka etter messa.
Er dette av interesse,send meg en PM.
Mvh
OPS
Nok en god MI-søndag, MI-folk?
Mvh.
Maxtor