Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Takk. Lykke til du også med dine vemodige salg Maxtor.
    MEN som en smart mann en gang sa..
    Det ER veien som er målet.

Sist redigert:

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12

Takker, ArildD :) Selv om det er like ille håper jeg at jeg får solgt høyttalerne slik at jeg ikke behøver selge MI 9'en.......Vi krysser fingrene.

Men som du sier er det veien som er målet ;)

Mvh.
    Maxtor

ol-fa

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1

Takker, ArildD :) Selv om det er like ille håper jeg at jeg får solgt høyttalerne slik at jeg ikke behøver selge MI 9'en.......Vi krysser fingrene.

Mvh.
    Maxtor
    SELG BILEN !!!

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12

Mvh.
    Maxtor
    SELG BILEN !!!

Vært inne på tanken, men kona er dessverre ikke helt enig :(

Mvh.
    Maxtor

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.395
    Torget vurderinger
    4

Mvh.
    Maxtor
    SELG BILEN !!!

Mvh.
    Maxtor

Selg kona !

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12

Mvh.
    Maxtor
    SELG BILEN !!!

Mvh.
    Maxtor

Selg kona !

Den tanken har ikke slått meg :) Hm......

Mvh.
    Maxtor

JLmorten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Antall liker
    143
    Av ren nysjerrighet. Noen som vet hvor stor strømforsyning det sitter i MI10SE ..?..
    Har jo ikke noe og si, men liker og overaske venner og kjente med at det ikke er antal watt som teller men kvaliteten på desse via blandt annet solid og stor nokk strømforsyning. De fleste får hakeslepp når de får erfare MI10SE på CWIII.

Og hva takler MI10SE av last.? Hvor langt ned takler denne? De gamle RF82 hadde 3,2ohm som laveste, hva CWIII har som lavest vet jeg ikke.... Men det er i vertfall ikke så lavt ned at MI'en stresser..

Men jeg er en nysjerrig person som liker og vite ;)

JLmorten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Antall liker
    143
    Masse bilder av denne fra før, men våger meg og legge ut jeg også

Vedlegg

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3

Mvh.
    Maxtor
    SELG BILEN !!!

Mvh.
    Maxtor
    Selg kona !

Mvh.
    Maxtor
    Huff da!
    Vi MI-venner kan jo ikke sitte rolige og se på at formannen vår må selge både bil og kone... :cool:

Maxtor: Du har PM.

Mvh Salty

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Av ren nysjerrighet. Noen som vet hvor stor strømforsyning det sitter i MI10SE ..?..
    Har jo ikke noe og si, men liker og overaske venner og kjente med at det ikke er antal watt som teller men kvaliteten på desse via blandt annet solid og stor nokk strømforsyning. De fleste får hakeslepp når de får erfare MI10SE på CWIII.

Og hva takler MI10SE av last.? Hvor langt ned takler denne? De gamle RF82 hadde 3,2ohm som laveste, hva CWIII har som lavest vet jeg ikke.... Men det er i vertfall ikke så lavt ned at MI'en stresser..

En standard MI 10.1 SE effektforsterker har en trafo på 500 VA, og en kondensatorbank på 8 x 15.000 uF = 120.000(!) uF.
    Men jeg har hørt om varianter med større trafoer, f.eks 750 VA.

Ifølge Roar Malmin er hans sluttrinn komfortable med høyttalerlaster helt ned til 2 Ohm.

Mvh Salty

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12

Mvh.
    Maxtor
    SELG BILEN !!!

Mvh.
    Maxtor
    Selg kona !

Mvh.
    Maxtor
    Huff da!
    Vi MI-venner kan jo ikke sitte rolige og se på at formannen vår må selge både bil og kone... :cool:

Maxtor: Du har PM.

Mvh Salty

Hjertelig takk for omtanken, Salty :) Det setter jeg meget stor pris på. Virkelig.

Håpet har vært å selge MI 9'en til en grei pris slik at jeg kan bruke noe av pengene på et brukt og rimeligere MI-effekttrinn enn min nåværende MI 9. Mitt største håp i så måte har vært å bytte det i et MI 10.1 SE og få noen få tusenlapper på konto. Men nå er jo ikke MI 10.1 SE av de rimeligste modellene heller så denne tanken tror jeg at jeg slår fra meg.

Jeg ser det ligger både en MI Mosfet og en MI 7 ute på torget her på sentralen. MI 7 kjenner jeg fra før, men synes prisen var noe stiv. Kjøpte en MI 7 selv for ca 2 år siden og betalte da kr. 6.000,-. Det var forsåvidt MI 7 som overbeviste meg at Musical Innovation var veien å gå så et gjensyn hadde ikke gjort noe. MI Mosfet vet jeg ingenting om annet enn at de som bruker Mosfet er meget fornøyd. Verdt å prøve, kanskje?

Vi får se hva som skjer, men planen er at jeg fortsatt skal ha et eller annet MI-trinn til min MI 15 forforsterker :)

Mvh.
    Maxtor

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7

cw lll mener jeg og huske at ikke dipper noe særlig under 5 ohm

Lieberung

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Antall liker
    50
    Torget vurderinger
    2
    Hei, er det noen i Oslo/omegn som har en MI klasse A som kunne lånt den bort til meg for prøving en liten stund? Har lyst til å teste god klasse A på mine Tannoys DC10t (sensitivitet 92db / 8 ohm) og sammenlikne med min Chapter. Har audiolab cdq pre så både integrert og effekt går fint. Betaler sef depositum, og er villig til å betale leiepris for en kort periode, f.eks 1-2 mnd.

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Jupp.

MI 9´en er solgt og det gjør mildt vondt.....

Men jeg hadde en lang og hyggelig prat med dens nye eier og trøster meg med at den kommer til å få et meget godt hjem i fremtiden. Og da er jeg fornøyd.

Ikke så galt at det ikke er godt for noe :)

Mvh.
    Maxtor

Sist redigert:

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.271
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    Jupp.

MI 9´en er solgt og det gjør mildt vondt. Men jeg hadde en lang og hyggelig prat med dens nye eier og trøster meg med at den kommer til å få et meget godt hjem. Og da er jeg fornøyd.

Mvh.
    Maxtor
    Kanskje bedre det, enn at du solgte kjerringa. Jeg er litt usikker på bruktverdien på koner for øyeblikket, i disse finanskrisetider. I mitt tilfelle; en eier, ganske pent brukt, med varseltrekant og nylig understellsbehandlet, så helt verdiløst kan det da ikke være. Jeg får overveie det...
    Har du forresten noe å spille på nå, eller trenger du et uforpliktende lån av effektforsterker inntil du får skaffet noe mer eller mindre permanent igjen?

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Jupp.

MI 9´en er solgt og det gjør mildt vondt. Men jeg hadde en lang og hyggelig prat med dens nye eier og trøster meg med at den kommer til å få et meget godt hjem. Og da er jeg fornøyd.

Mvh.
    Maxtor
    Kanskje bedre det, enn at du solgte kjerringa. Jeg er litt usikker på bruktverdien på koner for øyeblikket, i disse finanskrisetider. I mitt tilfelle; en eier, ganske pent brukt, med varseltrekant og nylig understellsbehandlet, så helt verdiløst kan det da ikke være. Jeg får overveie det...
    Har du forresten noe å spille på nå, eller trenger du et uforpliktende lån av effektforsterker inntil du får skaffet noe mer eller mindre permanent igjen?

Sant nok - etter samme øvelse som det du har gjort falt jeg på konklusjonen om at kona var helt ok å beholde :)

Hjertelig takk for tilbudet, Petre. Det setter jeg virkelig pris på. Nå er det mulig jeg får anledning til å låne en MI 10 til min "nye" effektforsterker kommer. Men jeg skriker ut om lån av MI 10 ikke går likevel :)

Mvh.
    Maxtor

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Etter en brakåpning har det vært litt stille rundt Malmins siste kreasjon på effektsiden, 80A-watteren MI 9.1.

Dette vidunderet av et sluttrinn fortjener langt større oppmerksomhet, imho.

...men nå skjer det noe:
    I forholdsvis nær fremtid blir det mulig å oppleve MI 9.1 i kontrollerte omgivelser. Med tilnærmet State-Of-The-Art kilder, HT og infrastruktur ellers.

Så følg med her i tråden...

MI_9_1_Front.jpg

MI_9_1_Back.jpg

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Etter en brakåpning har det vært litt stille rundt Malmins siste kreasjon på effektsiden, 80A-watteren MI 9.1.

...men nå skjer det noe:
    I forholdsvis nær fremtid blir det mulig å oppleve MI 9.1 i kontrollerte omgivelser. Med tilnærmet State-Of-The-Art kilder, HT og infrastruktur ellers.

Vis vedlegget 181494

Vis vedlegget 181495

Oh, man! Ikke et lite hint engang? Please :)

Mvh.
    Maxtor

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3

...men nå skjer det noe:

Vis vedlegget 181494

Vis vedlegget 181495

Mvh.
    Maxtor
    Det blir ikke på gutterommet mitt (3 x 4m)... :cool:

Derimot hos en virkelig entusiast. Vedkommende må sies å besitte noen av de beste kildene (både analoge og digitale) som er å skaffe for penger.

Og resten av infrastrukturen henger ikke så langt etter...

Mvh Salty

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    ...og når vi først er inne på MI-sladder:

Det ligger an til at MI 9.1 får bred omtale/test i et herværende High Fidelity blad. Om ikke alt for lang tid.

Mvh Salty

olisn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    706
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6

...men nå skjer det noe:

Vis vedlegget 181494

Vis vedlegget 181495

Mvh.
    Maxtor

Derimot hos en virkelig entusiast. Vedkommende må sies å besitte noen av de beste kildene (både analoge og digitale) som er å skaffe for penger.

Mvh Salty
    hm...
    Kan tyde på at den får prøve seg i selveste redacteurens hule, og ikke som tiligere med MI-utstyr, hos mr dynamikk.

Ole G

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.271
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1

...men nå skjer det noe:

Mvh.
    Maxtor

Mvh Salty
    hm...
    Kan tyde på at den får prøve seg i selveste redacteurens hule, og ikke som tiligere med MI-utstyr, hos mr dynamikk.

Ole G
    Eller, kanskje man må sikte litt høyere enn som så?

ol-fa

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1

...men nå skjer det noe:

Vis vedlegget 181494

Vis vedlegget 181495
    NÅR KOMMER TESTER OG OMTALER I HIFIMAGASINENE ? FIDELITY ????????? !!!!!!!!!!!

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Og mens far (altså undertegnede) i huset er i ferd med å ta ut MI 9 av racket, tørke noen tårer og samle seg for å ikke virke svak ovenfor sine barn gløtter jeg til min side og ser denne:

MI 10 2.jpg

Jupp! Far i huset har fått låne en MI 10 :)

MI 10.jpg

Dette må da være noe av det søteste (vi menn kan bruke slike ord, kan vi ikke?) jeg har sett på lang tid!

MI 10 3.JPG

Den er nå koblet til og står til oppvarming. Tross størrelsesforskjellen mellom denne tassen og "monsteret" MI 9 gleder jeg meg stort til hva denne sagnomsuste effektforsterkeren kan klare.

Lykke tross alt!

Mvh.
    Maxtor

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Jupp.

Men jeg hadde en lang og hyggelig prat med dens nye eier og trøster meg med at den kommer til å få et meget godt hjem i fremtiden. Og da er jeg fornøyd.

Mvh.
    Maxtor
    And the decision is...

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Jupp.

Mvh.
    Maxtor
    And the decision is...

Tromsø!!!

Eller var det noe annet du tenkte på, kanskje?

:)

Mvh.
    Maxtor

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.271
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 181588

Den er nå koblet til og står til oppvarming. Tross størrelsesforskjellen mellom denne tassen og "monsteret" MI 9 gleder jeg meg stort til hva denne sagnomsuste effektforsterkeren kan klare.

Lykke tross alt!

Mvh.
    Maxtor
    Du har kanskje fått spilt litt nå, så hva synes du om denne? Tipper du er imponert. Jeg likte mitt innlånte eksemplar svært godt , så godt at jeg vurderte å kjøpe den. For lydkvaliteten alene; ingen tvil. Faktisk ennå litt bedre enn både 9 og de ( få ) 10.1 ++ variantene jeg har hørt.
    Men siden jeg liker å dra på no' jævlig innimellom ønsket jeg litt mer guffe. Den hadde NESTEN nok. Litt lettere høyttalere, og/eller litt mer moderate lydnivåer, så kunne jeg levd et langt og lykkelig liv med MI10. Det var vel egentlig bare økonomiske hensyn som holdt meg fra å beholde den sammen med 9.1. Me får sjå hva fremtiden bringer..

Edit: Jo, vi menn kan helt klart bruke ord som søt om ting som dette.

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo Petre.

Fikk dessverre ikke anledning til å høre så mye på musikk i går, men i ettermiddag skal den i "ilden" :)

Mvh.
    Maxtor

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle dere som er inntressert i MI

For de som har lyst og høre/bese nye MI9,1.
    Dere er Velkommen til Bærums Verk.
    Her kan dere lytte under "kontrollerte" forhold
    til Roars siste kreasjon i effekttrinn.
    Her på "Bærumsverket" har vi kontroll på fase, frekvensgang, etterklangstid,
    strøm og vibrasjonsdemping.
    Videre kan dere lytte på alle typer "sølvplater"(cd-sacd-hrx-hdcd-dvd-dxd-blu-ray)
    og vinyl(LP).
    Dere kan gjerne ta med egen musikk.

Skal forøvrig på hi-fi messe i Stockholm neste helg.

Dette vil da kunne skje fra uka etter messa.
    Er dette av interesse,send meg en PM.

Mvh
    OPS

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 181588

Lykke tross alt!

Mvh.
    Maxtor
    Du har kanskje fått spilt litt nå, så hva synes du om denne? Tipper du er imponert. Jeg likte mitt innlånte eksemplar svært godt , så godt at jeg vurderte å kjøpe den. For lydkvaliteten alene; ingen tvil. Faktisk ennå litt bedre enn både 9 og de ( få ) 10.1 ++ variantene jeg har hørt.
    Men siden jeg liker å dra på no' jævlig innimellom ønsket jeg litt mer guffe. Den hadde NESTEN nok. Litt lettere høyttalere, og/eller litt mer moderate lydnivåer, så kunne jeg levd et langt og lykkelig liv med MI10. Det var vel egentlig bare økonomiske hensyn som holdt meg fra å beholde den sammen med 9.1. Me får sjå hva fremtiden bringer..

Edit: Jo, vi menn kan helt klart bruke ord som søt om ting som dette.
    Det er nå ikke helt det konstruktøren selv sier..? -men smak og behag, for all del. :)

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vil gjerne komme med en presisering... merker at noen har misforstått/blandet sammen to av mine innlegg.
    Det første innlegget er kun et rykte; det snakkes om en mulig reportasje i Fidelity, uvisst når:

...og når vi først er inne på MI-sladder:
    Det ligger an til at MI 9.1 får bred omtale/test i et herværende High Fidelity blad. Om ikke alt for lang tid.
    Mvh Salty

Dette andre innlegget er derimot fakta, og har ingenting med Fidelity å gjøre:

...men nå skjer det noe:

Det er OPS i Bærum som har sørget for å sette sluttrinnet MI 9.1 i sine rette omgivelser, dvs sammen med andre komponenter i verdensklasse. Her kan du virkelig få høre potensialet i denne 80A-watteren, sammen med State-Of-The-Art kilder, ht, og en infrastruktur/rom der ingenting er overlatt til tilfeldighetene. Hvis du er interessert i MI forsterkere, vil jeg anbefale en PM til OPS, for å få en lytteopplevelse av de sjeldne. Og det skader jo ikke at OPS er en trivelig og uhøytidelig entusiast, som vet hva han driver med.

Mvh Salty

Hei alle dere som er inntressert i MI

For de som har lyst og høre/bese nye MI9,1.
    Dere er Velkommen til Bærums Verk.
    Her kan dere lytte under "kontrollerte" forhold
    til Roars siste kreasjon i effekttrinn.
    Her på "Bærumsverket" har vi kontroll på fase, frekvensgang, etterklangstid,
    strøm og vibrasjonsdemping.
    Videre kan dere lytte på alle typer "sølvplater"(cd-sacd-hrx-hdcd-dvd-dxd-blu-ray)
    og vinyl(LP).
    Dere kan gjerne ta med egen musikk.

Skal forøvrig på hi-fi messe i Stockholm neste helg.

Dette vil da kunne skje fra uka etter messa.
    Er dette av interesse,send meg en PM.

Mvh
    OPS

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo.

En opplevelse av MI 9.1 hos OPS skulle jeg gjerne ha vært med på!

Dessverre, tross mine 41 år, har jeg aldri hatt førerkort og en tur til Bærum blir dermed en aldri så liten utfordring å få til. Og jeg tror ikke kona deler min interesse for denne hobbyen nok til å svippe meg en tur til Bærum..........

Men skulle noen, bosatt i nærheten av Ski/Langhus, ønske å gjøre den samme turen og har lyst på bilselskap på veien er jeg klar som et egg!!!!!

Mvh.
    Maxtor

Sist redigert:

Elo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Antall liker
    236
    Sted
    Innlandet
    Torget vurderinger
    2
    Skulle vært veldig morro å høre MI 9.1 med skikkelig utstyr, og generelt egentlig!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn