Hei!
Dro til Hokksund i går for å hente mine MI 10.1SE monoblokker. Ble vel tatt i mot av Salty i hans fine bolig i Hokksund.
Ble geleidet inn på gutterommet til Salty hvor jeg ble møtt av ett imponerende syn. Usher Danser Mini 2 er ikke en liten høyttaler, og MI
9.1 er heller ikke en liten forsterker
. Ett ryddig og flott oppsett inne på ett relativt lite rom, møblert med CD'er og bøker.
Intimt og trivelig rom.
Jeg ble plassert i godstolen(den var forresten, innmari god), og en av mine favoritt CD'er havnet i CD spilleren , Pink Floyd The Wall.
Du verden dette var mektig, Her var det kraft og punch.. En nydelig mellomtone, oppløst diskant og sist ,men ikke minst en bass som MI'en
hadde veldig god styr på.
Det beste ordet jeg kan komme på er raffinement, når utstyret tvers igjennom er av høy klasse da høres det,sånn er det bare
.
Ble egentlig imponert over alle sider ved lyden hos Salty, til og med bassen var bra inne på ett så lite rom. Spilte flere CD'er , mange sjangre.
Til slutt ble jeg uforberedt utsatt for litt 'plutselighet' fra Salty hvor han spilte ett klassisk stykke med ett smell som fikk meg til å hoppe i godstolen(som jeg ser han har kommentert
=.
Dette var bra.. Må innrømme at jeg har en vei å gå for å før jeg er der(hvis jeg noengang kommer så langt).
Salty hadde forresten 2 anlegg til av høy klasse , det ene var visst til kona
og det tredje stod nede i ett kommende lytterom i
kjelleren,som nærmer seg ferdig.
Så etter lytting, god mat og omvisning var tiden inne for å ta med meg min gamle ombygde og min nyervervede mi10.se hjem til min hule.
Den hadde lagt på seg siden sist merket jeg, en ekstra strømforsyning veier en del. Tror hver forsterker nå veier ca 18,5 kg, hvis ikke
badevekta viser allt for mye(noe jeg synes den gjør
)
Etter å ha koblet opp utstyret ble musikken satt på og joda her hadde det skjedd noe.Snodig det med ekstra kraft, det gir en ro og en
autoritet som kommer lenge før man spiller høyt. Det ble en hektisk time med kobling og litt lytting, men i den tilstanden er det ikke lett å
høre noe som helst.
I dag derimot har jeg klart å få til et par timer foran anlegget og du verden, dette er veldig bra, vet ikke hva som gjør hva av disse
faktorene : Mye større strømfosyning, AGSS intern kabling, Balansert. Summen er ihvertfal dette : Ett slør er fjernet fra lyden, veldig
kraft i bunn , det virker som om det har kommet mer 'luft' mellom instrumenter/stemmer. Snert i slaginstrumenter, total kontroll på lyden uansett nivå. Det er førsteintrykket!. Luftighet,klarhet og snert.
Spiller nå på ett par JBL 590 Studio som jeg kjøpte på 'salg' i Larvik for 2 mnd siden, disse reagert veldig positivt på mer pulver.
Klipschene(RF63) har jeg ikke koblet på ennå, spent på hvordan disse låter, det kan blir heftig.
Dette blir testet i pinsehelgen hvis jeg får noen fridager i en hektisk arbeidsperiode.
PS! Takk til R.Malmin som har gjort en god jobb og vært veldig hjelpsom!
Takk for hyggelige meldinger og gratulasjoner.
Rapport kommer.Bilder også...
Mvh Bjørn S