Hallo Godtfolk!
Kun en liten oppdatering fra denne kanten - humøret har i dag svingt fra glede til dyp depresjon og tilbake til glede igjen..............
Kort bakgrunnshistorie er vel kanskje på sin plass.
Glede:
MI 18 (og Sidewinder) skulle leveres i dag.
Sorg:
Sidewinder'en var så syk at den ikke lar seg reparere. Dette kom frem i den siste testen i går hvor Sidewinder'en både så og målte bra. Den ble dermed koblet opp mot MI 18 for en helt siste test. Sidewinder'en kvitterte for tilliten med å kortslutte utgangene på MI 18..........
Glede igjen:
Kort telefonsamtale med RM og vi ble enig om følgende: Det sitter en utrolig god relé-styrt attenuator (volumkontroll) i Sidewinder'en. Denne er i utgangspunktet bedre enn en "vanlig" volumkontroll og slik sett er det en fordel å bruke denne. Attenuatoren samt deler av Sidewinder-kabinettet (som er så stort at det gir mye handlefrihet for RM) beholdes og sammen med disse delene setter RM inn et spell nytt MI 12-print (balansert) og MI 12 PSU. Lykke!! Og nesten det beste av alt: RM leverer MI 18 kommende onsdag med adaptere som gjør at jeg kan benytte min lånte single-ended forforsterker til min MI 12 er klar i midten av juni!
Kort oppsummert:
Puh.....Mentale berg- og dalbaner er helt ok så lenge det ender godt. Og det gjør det jo nå
Jeg blir sittende igjen med en forforsterker som er lysår bedre enn hva jeg opprinnelig tenkte å bruke sammen med min MI 18. Og med en overkommelig løsning hva gjelder betaling er det gjennomførbart! Fantastisk! Nå er jeg virkelig glad igjen og gleder meg vilt til kombinasjonen MI 12 balansert forforsterker og MI 18 balansert effektforsterker
Mvh.
Maxtor