Mer sølv her enn i skuffene hos bestemor.
Er jo slutt på sølv inne i de nye modellene. Det er bare litt igjen på signal inngangen på mine MI-17 mono og så fikk jeg Roar til å lage kabler til meg i AGSSMer sølv her enn i skuffene hos bestemor.
"Experiment" er tøfft !!!Det har ligget en MI9.1 på Finn noen dager nå. Noen tanker om prisen på denne? Ser den står i et MI8Ex kabinett, ikke så farlig at kabinettet ikke har samme dimensjoner som det originale så lenge det kjøler godt nok - men litt kjedelig med MI8Experiment skriften foran..?
Ikke mange som har enn sånn."Experiment" er tøfft !!!Det har ligget en MI9.1 på Finn noen dager nå. Noen tanker om prisen på denne? Ser den står i et MI8Ex kabinett, ikke så farlig at kabinettet ikke har samme dimensjoner som det originale så lenge det kjøler godt nok - men litt kjedelig med MI8Experiment skriften foran..?
Ble vel tilbudt å få innskrift og en liten lysdiode, men ble glad i den anonyme looken, så det har blitt at de er helt "rene"...Skrift eller ikke, jeg synes dine 17mono riktig så flotte, jeg. Liker størrelsen, - kompakt elegante uten overdrivelser.
Men, sant nok, de hadde tålt "MI 17 mono" diskret på frontplatene.
Og kjenner man kjellern i Hokksund rett så kan det jo være de på et tidspunkt vil bli oppdatert til en ny inkarnasjon av MI-himmelen. Slik sett er de jo klare for fremtiden.Ble vel tilbudt å få innskrift og en liten lysdiode, men ble glad i den anonyme looken, så det har blitt at de er helt "rene"...Skrift eller ikke, jeg synes dine 17mono riktig så flotte, jeg. Liker størrelsen, - kompakt elegante uten overdrivelser.
Men, sant nok, de hadde tålt "MI 17 mono" diskret på frontplatene.
Det er jo lyden som teller og man kan fortsatt se at det MI forsterkere.
Hei Cbarth1Heisann MI-venner!
Er det noen her inne som har erfaring med MI og Harbeth eller Spendor?
Har avtalt med demo av Spendor A5R og Harbeth SHL5+ hos Norsk HiFi Center til torsdag.
Det er litt flaut å innrømme det, men jeg tror jeg begynner å bli voksen!
Og det er bare noe med den engelske lyden som tiltaler meg...
Cbarth
Om det er MI 17 balansert mono bør du sannelig prøve MI 13, eller ein MI 12.1!Har spilt på Harbeth C7 og MI et par tre år nå. Syns personlig det er en flott match. Har hatt 10.1, 10.1 SE, bruker nå MI 17 mono.
Mvh
gs
Dresscode: tweed ?Heisann MI-venner!
Har avtalt med demo av Spendor A5R og Harbeth SHL5+ hos Norsk HiFi Center til torsdag.
Cbarth
Hei Cbarth1Heisann MI-venner!
Cbarth
Da er det bare og fortsette turen etterpå til Bærum?������
Mvh
puristen
Dresscode: tweed ?Heisann MI-venner!
Cbarth
Syntes faktisk den fronten er tøff. Ikke mange av den rundt omkring. Nå er det jo heller ikke værre enn at man kan kjøpe en ny front om man vil ha annen skrift.Det har ligget en MI9.1 på Finn noen dager nå. Noen tanker om prisen på denne? Ser den står i et MI8Ex kabinett, ikke så farlig at kabinettet ikke har samme dimensjoner som det originale så lenge det kjøler godt nok - men litt kjedelig med MI8Experiment skriften foran..?
Hei! Ser flere andre her har sagt at Spendor og MI er en god match. Jeg skal ikke hive meg på den bølgen. Jeg hadde Spendor S3/5R på test hjemme koblet mot MI12/18 balansert som spilte etter en AudioGD Master7 dac, og det var vel strengt tatt noe av det mørkeste, mest lukkede og dvaskeste jeg har hørt av noen høyttalere i det hele tatt (ikke bare mine egne), billige fountek-ht inkludert.Heisann MI-venner!
Cbarth
Alle har jo rett på sin mening Påsan. Når jeg fikk en test var det med en rørpre og ikke de nye eminente MI-pre som finnes.Hei! Ser flere andre her har sagt at Spendor og MI er en god match. Jeg skal ikke hive meg på den bølgen. Jeg hadde Spendor S3/5R på test hjemme koblet mot MI12/18 balansert som spilte etter en AudioGD Master7 dac, og det var vel strengt tatt noe av det mørkeste, mest lukkede og dvaskeste jeg har hørt av noen høyttalere i det hele tatt (ikke bare mine egne), billige fountek-ht inkludert.Heisann MI-venner!
Cbarth
Jeg er sikker på det er mange som mener at å slakte engelske monitorklassikere som dette er å banne i hifikirka, men akkurat det høyttalerparet, i mitt rom og etter min mening var intet mindre enn en total miss.
Når det er sagt så ble Spendor testet fordi rommet ble ansett som vanskelig, og Spendor skulle være "stuevennlige" og enkle å få til. Noe som derimot virket rimelig bra i det rommet var Elac FS257 (but i digress).
Spendor'ene er forøvrig også de eneste høyttalerne jeg har prøvd i mitt anlegg som var direkte miss på samtlige parametere med MI, høyttalere fra samtlige andre produsenter som har gjestet min tilværelse har hatt i det minste "et eller annet" godt ved seg koblet opp mot samme kilder og pre/effekt, være seg oppløst diskant, fin mellomtone, spenstig bass eller hva det nå måtte være.
Ellers er det jo også verdt å nevne at jeg aldri har hatt VIRKELIG dyre høyttalere innom anlegget.
Det er da min erfaring og mening. Jeg vet enkelte her inne får trusene skikkelig på vranga av hva jeg mener kan gi engasjerende lyd og rockefot da, så du får ta det med den vanlige "ymmv" prefiksen...
I beste mening -P-
Har også vært der og hatt gode lyttestunder.
Hvilken modell av Harbeth var du hørte på?
mvh
gs
Takk for det..! Ønsker å tro at de fleste her inne ikke er bekymret for å si det de mener..Jeg synes Påsans innlegg var befriende ærlig. Dersom noe låter dritt, er det bare å si det rett ut og ikke legge noe imellom!
Hei AudirvanaJeg kan prøve å komme med noen spørsmål.
Hva ble messens største/beste lydmessige overraskelse for deg?
Hvordan ligger Musical Innovation an, i forhold til konkurransen?
Hva lærte du?
Var mange av de nye forsterkeronstruksjonene basert på klasse D-teknologi?
Det virker som at det er noe som er i ferd med å bli akseptert i high end kretser?
Heisann Puristen!
Fikk du hørt noe på de nye Harbeth'ene der nede?
Det ser ut til at de har fått en usedvanlig god mottakelse av pressen...
Cbarth
Du finner Kl. D i NAD og Denon også.Var mange av de nye forsterkeronstruksjonene basert på klasse D-teknologi?
Det virker som at det er noe som er i ferd med å bli akseptert i high end kretser?
Hei igjen Audirvana
Er der bare du og jeg som leser denne tråden pt.?
Jeg så faktisk ikke så mange nye kl D amper på messa.������
Dan A'agostino som lager Master Series kommer med nye
store effekttrinn i to boxers monotrinn så vidt jeg vet.
De er IKKE kl D. Tror kl D er mest vanlig i subwoofers,
som må ha innebygd forsterker og elektronisk delefilter,
fase, gain mm.
Wadia, Jeff Rowland, Theta og Audio Alchemy bygger kl D forsterkere.
Tror vel at disse merkene har blitt stuerene?������