Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Jeg forstår innvendingene mine meget godt Armand. Men personlig hadde det ferdige produktet blitt mye mer attraktivt om det er en diktert streamer funksjon innbygget. Min er faring er at en slik løsning har mange fordeler, sammenlignet med en delt DAC-avspillerløsning. Man trenger kanskje ikke utvikle denne funksjonaliteten fra bunnen selv, med tilhørende programvare. Det finnes mange spennende OEM-løsninger, Man eventuelt kan modifisere. Det finnes også åpen programvare som kan benyttes. Og for enkelhets skyld, og selvsagt Lydens, trenger man ikke trådløs nettilkobling, ethernet er enklest, og best.

    jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke er noen elektronikkekspert. I tillegg kjenner prosessen deres, og idéene deres for dårlig til å vite om dette er interessant, men her er likevel en lenke Til en interessant OEM-løsning.

    http://www.mariobon.com/Glossario/___Componenti_Passivi/Bohmer_Audio_Hardware_Specification_v3.pdf
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hei MI-frender! :)

    Jeg har nå koblet opp den nye preampen MI 25 mot sluttrinnet MI 9.1 i kjellerstua, og foretatt den første, forsiktige prøvelytten. MI 25 erstatter MI 16.

    Det er altfor tidlig å komme med noen bastante uttalelser, men førsteinntrykket er så absolutt positivt. Bedre klarhet/gjennomsiktighet (årsaken er vel bedre oppløsning, samt den nye digitalt styrte analoge volumkontrollen...). Mer pondus/bedre skyv nedover. Kan spille høyere uten at lydbildet blir ubehagelig.

    Fjernkontrollen og mulighetene til å konfigurere preampen er et kapittel for seg selv. Her har Armand og Roar gjort en kjempeinnsats! Men dette krever et eget innlegg... ;)

    MI_25_001.JPG


    MI_25_004.JPG


    Mvh Salty
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Lekkert, Salty!! Grisekekkert! Men -17,5dB. Så forsiktig da!

    jeg vil forresten også ha en forsterker som faktisk passer inn i racket! :p
     
    Sist redigert:

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Lekkert, Salty!! Grisekekkert! Men -17,5dB. Så forsiktig da!

    jeg vil forresten også ha en forsterker som faktisk passer inn i racket! :p
    Hehe - jeg går forsiktig ut, vet du... ;)

    Men jeg dro litt på etter hvert, og kan lett spille opp til -6,0 dB uten å ødelegge opplevelsen. Sikkert også høyere.

    Det blir moro å følge denne preampen i innspillingsperioden! Som deg så har jeg gått stigen MI 11 -> 16 -> 25, og føler at jeg har tatt to trinn opp hver gang. Og at preampens rolle i kjeden er viktig!

    Mvh Salty
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Lekkert, Salty!! Grisekekkert! Men -17,5dB. Så forsiktig da!

    jeg vil forresten også ha en forsterker som faktisk passer inn i racket! :p
    Hehe - jeg går forsiktig ut, vet du... ;)

    Men jeg dro litt på etter hvert, og kan lett spille opp til -6,0 dB uten å ødelegge opplevelsen. Sikkert også høyere.

    Det blir moro å følge denne preampen i innspillingsperioden! Som deg så har jeg gått stigen MI 11 -> 16 -> 25, og føler at jeg har tatt to trinn opp hver gang. Og at preampens rolle i kjeden er viktig!

    Mvh Salty
    Jeg er virkelig imponert over at en allerede suveren forforsterker som MI11 har så mye utviklingspotensial. Og så har vi MI23, da.

    Jeg hadde likt å se den forforsterkeren mot den verdenseliten.

    Og MI25 trenger lang innspillingstid, og den vokser hele tiden. Men det vet du, Salty.

    jeg har fått prakket på meg en MI22, så behovet for ny forforsterker kommer, frykter jeg.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    7.098
    Sted
    Kongsberg
    Jeg forstår innvendingene mine meget godt Armand. Men personlig hadde det ferdige produktet blitt mye mer attraktivt om det er en diktert streamer funksjon innbygget. Min er faring er at en slik løsning har mange fordeler, sammenlignet med en delt DAC-avspillerløsning. Man trenger kanskje ikke utvikle denne funksjonaliteten fra bunnen selv, med tilhørende programvare. Det finnes mange spennende OEM-løsninger, Man eventuelt kan modifisere. Det finnes også åpen programvare som kan benyttes. Og for enkelhets skyld, og selvsagt Lydens, trenger man ikke trådløs nettilkobling, ethernet er enklest, og best.

    jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke er noen elektronikkekspert. I tillegg kjenner prosessen deres, og idéene deres for dårlig til å vite om dette er interessant, men her er likevel en lenke Til en interessant OEM-løsning.

    http://www.mariobon.com/Glossario/___Componenti_Passivi/Bohmer_Audio_Hardware_Specification_v3.pdf
    Takk for innspill. Det fint å høre hva dere tenker. Jeg skal undersøke de der svenske sakene litt nærmere. De hadde en romkorrigeringsfunksjon som var interessant også. På den annen side har jeg har ikke lyst til å gjøre dette for omfattende heller.
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Lekkert, Salty!! Grisekekkert! Men -17,5dB. Så forsiktig da!

    jeg vil forresten også ha en forsterker som faktisk passer inn i racket! :p
    Hehe - jeg går forsiktig ut, vet du... ;)

    Men jeg dro litt på etter hvert, og kan lett spille opp til -6,0 dB uten å ødelegge opplevelsen. Sikkert også høyere.

    Det blir moro å følge denne preampen i innspillingsperioden! Som deg så har jeg gått stigen MI 11 -> 16 -> 25, og føler at jeg har tatt to trinn opp hver gang. Og at preampens rolle i kjeden er viktig!

    Mvh Salty
    Jeg er virkelig imponert over at en allerede suveren forforsterker som MI11 har så mye utviklingspotensial. Og så har vi MI23, da.

    Jeg hadde likt å se den forforsterkeren mot den verdenseliten.

    Og MI25 trenger lang innspillingstid, og den vokser hele tiden. Men det vet du, Salty.

    jeg har fått prakket på meg en MI22, så behovet for ny forforsterker kommer, frykter jeg.
    MI 23 er ikke noe dårlig valg I så henseende. ;D Utrolig lyd I den. Det er langt andre ting som jeg jobber med for tiden enn forforsterkeren. Den viser virkelig hva den kan og styrer lydbildet uten den minste svakhet. Absolutt referanselyd! Alt annet utstyr jeg har virkelig noe å strekke seg etter. :)
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Dette var trist nytt. Men det har kanskje en grunn, at siden legges ned?

    image.jpg
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    MI-venn igjen da. :rolleyes:

    Denne gang en MI16 i MI11-kabinett. Antakeligvis har denne tilhørt en av dere som har oppgradert til MI25.

    Forrige gang jeg var venn, for mange år siden, hadde jeg en liten periode MI11. I den tiden bytta jeg mer enn jeg lytta. Er bedre tilstander nå, men man er langt fra kurert...

    Nå skal MI16 inn i et oppsett jeg kjenner godt. Jeg er derfor veldig spent på hvordan det vil låte i forhold til de nylige kombinasjoner jeg har hatt: En Accuphase E213 og Parasound P5 med Goldmund Klone effekt (hvor innmaten ville gitt RM lettere angst).

    Vil allerede gi en stor tommel opp til Roar som har svart veldig raskt på sms, og vært meget imøtekommende. :)
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg forstår innvendingene mine meget godt Armand. Men personlig hadde det ferdige produktet blitt mye mer attraktivt om det er en diktert streamer funksjon innbygget. Min er faring er at en slik løsning har mange fordeler, sammenlignet med en delt DAC-avspillerløsning. Man trenger kanskje ikke utvikle denne funksjonaliteten fra bunnen selv, med tilhørende programvare. Det finnes mange spennende OEM-løsninger, Man eventuelt kan modifisere. Det finnes også åpen programvare som kan benyttes. Og for enkelhets skyld, og selvsagt Lydens, trenger man ikke trådløs nettilkobling, ethernet er enklest, og best.

    jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke er noen elektronikkekspert. I tillegg kjenner prosessen deres, og idéene deres for dårlig til å vite om dette er interessant, men her er likevel en lenke Til en interessant OEM-løsning.

    http://www.mariobon.com/Glossario/___Componenti_Passivi/Bohmer_Audio_Hardware_Specification_v3.pdf
    Takk for innspill. Det fint å høre hva dere tenker. Jeg skal undersøke de der svenske sakene litt nærmere. De hadde en romkorrigeringsfunksjon som var interessant også. På den annen side har jeg har ikke lyst til å gjøre dette for omfattende heller.
    Jeg er vel litt tilhenger av å ha kontroll på hver del av oppsettet. Såkalte "alt-i-ett" løsninger gir større sjanse for å måtte bytte boks fordi en av partene I boksen plutselig er gårsdagens teknologi. Streaming finnes det løsninger på ned til 300 spenn og her er det rivende utvikling. Logisk sett er dette en kilde og ikke en bearbeider av signalet. I mine øyne er denne delen for simpel til å komplisere nytt utstyr. Vi er fremdeles I barndommen på denne fronten.

    For egen del er det viktig å ha en fleksibel løsning for å konvertere signalet til en best mulig analog output. I den konteksten er en romkorreksjon en mulig naturlig del. En korreksjon som kan gi best mulig resultat I kjeden og kunne gi en mer kompromissløs løsning enn mange av dagens tilbud på denne fronten. Å ha denne muligheten på kildene mine (inklusive analoge) ville vært knall. Jeg er novise på de fleste fronter her, men etter å ha vurdert endel akustiske utfordringer i heimen så vil det i mitt hode vært elegant å gjort dette før lyden går inn I forsterkerenes kretser uten enda en boks. DAC'en har inngangene...

    Jeg vet ikke om dette ble forståelig. ??? :):)
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    MI-venn igjen da. :rolleyes:

    Denne gang en MI16 i MI11-kabinett. Antakeligvis har denne tilhørt en av dere som har oppgradert til MI25.

    Forrige gang jeg var venn, for mange år siden, hadde jeg en liten periode MI11. I den tiden bytta jeg mer enn jeg lytta. Er bedre tilstander nå, men man er langt fra kurert...

    Nå skal MI16 inn i et oppsett jeg kjenner godt. Jeg er derfor veldig spent på hvordan det vil låte i forhold til de nylige kombinasjoner jeg har hatt: En Accuphase E213 og Parasound P5 med Goldmund Klone effekt (hvor innmaten ville gitt RM lettere angst).

    Vil allerede gi en stor tommel opp til Roar som har svart veldig raskt på sms, og vært meget imøtekommende. :)
    Så hyggelig å se deg her også Valfy. Ser fram til å høre om erfaringer du gjør deg I oppsettet ditt. Velkommen skal du være! :):):)
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    7.098
    Sted
    Kongsberg
    Jeg er vel litt tilhenger av å ha kontroll på hver del av oppsettet. Såkalte "alt-i-ett" løsninger gir større sjanse for å måtte bytte boks fordi en av partene I boksen plutselig er gårsdagens teknologi. Streaming finnes det løsninger på ned til 300 spenn og her er det rivende utvikling. Logisk sett er dette en kilde og ikke en bearbeider av signalet. I mine øyne er denne delen for simpel til å komplisere nytt utstyr. Vi er fremdeles I barndommen på denne fronten.

    For egen del er det viktig å ha en fleksibel løsning for å konvertere signalet til en best mulig analog output. I den konteksten er en romkorreksjon en mulig naturlig del. En korreksjon som kan gi best mulig resultat I kjeden og kunne gi en mer kompromissløs løsning enn mange av dagens tilbud på denne fronten. Å ha denne muligheten på kildene mine (inklusive analoge) ville vært knall. Jeg er novise på de fleste fronter her, men etter å ha vurdert endel akustiske utfordringer i heimen så vil det i mitt hode vært elegant å gjort dette før lyden går inn I forsterkerenes kretser uten enda en boks. DAC'en har inngangene...

    Jeg vet ikke om dette ble forståelig. ??? :):)
    Jo det var forståelig :)
    Du har noen gode poeng. Man har i dag kommet langt i forhold til de første USB løsningene men det kommer til å komme mer. Både på USB, streaming og på romkorrigering. En god "ren" DAC med digitale innganger kan alltid brukes uavhengig av de fremtidige løsningene.

    Armand
     

    tyan

    Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Innlegg
    257
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Anbefaler Floyd Tooles foredrag hvor han blant annet snakker om romkorreksjon. Mye av problemet starter med ujevn spredning fra høyttaleren som ender opp i en håpløs power respons. Soundstage network har mange høyttalermålinger gjort hos Canadian Research Council for de som er interessert. Ikke uvanlig at høyttalere til 200k for paret har store avvik.

    Jeg er definitivt tilhenger av å separere DAC og transport og er også nysgjerrig på USB implementering. Har fortsatt ikke lykkes med å få tilsvarende lydkvalitet fra PC som min lille Blacknote transport/DAC. Den bruker Linux plattform og kan lese minnepinner og harddisk via USB. Ellers bruker jeg kun coax etter å ha A/B testet mot Toslink og HDMI. Spennende med MI DAC. :cool:
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er vel litt tilhenger av å ha kontroll på hver del av oppsettet. Såkalte "alt-i-ett" løsninger gir større sjanse for å måtte bytte boks fordi en av partene I boksen plutselig er gårsdagens teknologi. Streaming finnes det løsninger på ned til 300 spenn og her er det rivende utvikling. Logisk sett er dette en kilde og ikke en bearbeider av signalet. I mine øyne er denne delen for simpel til å komplisere nytt utstyr. Vi er fremdeles I barndommen på denne fronten.

    For egen del er det viktig å ha en fleksibel løsning for å konvertere signalet til en best mulig analog output. I den konteksten er en romkorreksjon en mulig naturlig del. En korreksjon som kan gi best mulig resultat I kjeden og kunne gi en mer kompromissløs løsning enn mange av dagens tilbud på denne fronten. Å ha denne muligheten på kildene mine (inklusive analoge) ville vært knall. Jeg er novise på de fleste fronter her, men etter å ha vurdert endel akustiske utfordringer i heimen så vil det i mitt hode vært elegant å gjort dette før lyden går inn I forsterkerenes kretser uten enda en boks. DAC'en har inngangene...

    Jeg vet ikke om dette ble forståelig. ??? :):)
    Jo det var forståelig :)
    Du har noen gode poeng. Man har i dag kommet langt i forhold til de første USB løsningene men det kommer til å komme mer. Både på USB, streaming og på romkorrigering. En god "ren" DAC med digitale innganger kan alltid brukes uavhengig av de fremtidige løsningene.

    Armand
    Hva med en insert for tredjeparts løsninger? Hehehe. ..
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.724
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Siggerud
    Spennende! Jeg er etter hvert i markedet for en bedre DAC enn min steingamle MF. Hvor høyt legger dere lista, som en MSB-konkurrent?
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.160
    Antall liker
    5.220
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Tror Armand har rett - ren DAC uten streamer vil være den beste og mest varige løsning. Utdatering blir fort resultatet med streamer funksjon. Mer serviceutfordringer som involverer tredjepart er vel heller ikke en ønskesituasjon. Digital volumkontroll - det bør være med - større bruksområde - flere kunder - tror jeg
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.206
    Antall liker
    2.471
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Koser meg glugg ihjel med min nye MI22. Og det er med en Yamaha RXV3067 som pre og dac! Den elsker sine nye lekekamerater Impulse H6 kloner. Det er så gjennomsiktig, rytmisk og dynamisk at jeg sitter bare og gliser. Hvordan blir dette når jeg får igang Oppoen og MI 16 igjen? Gleder meg kraftig ril det!
    Minuset er varmen og lille rommet. Det blir noen korte men hyppige seanser :cool:
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    968
    Torget vurderinger
    7
    Er vel en kjent sak at man burde ha noe annet å tilby om man tar bort et tilbud. Mao, hvor er den nye mi-siden? :) Jeg er i hvert fall avhengig av å bla innom mi-siden fra tid til annen for å gruble og mimre!
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Jeg bor i en by med et ganske stort, og levende musikk miljø. En hyggelig bieffekt av det, er at det finnes en relativt stor, og velassortert musikkinstrumentforretning i nabolaget. Da jeg stakk innom i dag, oppdaget jeg at de hadde noen nye profesjonelle RCAkabler av merke Roland, Den samme prisen du betaler for tynne lakrissnører på Elkjøp.

    Derfor bestemte meg jeg meg for å kjøpe et par, for moro skyld.

    image.jpg


    min foretrukne musikkilde har tre parallelle utganger - to balanserte, og en balansert. Det gir muligheter for parallelltesting av kabler.

    Det er her jeg kommer inn på hovedpoenget i denne posten. Med min MI25 er det å skifte mellom to innganger, omtrent like moro som å skifte gir på en Ferrari. Det er nesten umulig å merke overgangen, når man skifter mellom to innganger, omtrent på akkurat samme måte som overgangen fra ett gir til ett annet nesten er umerkelig på en luksusbil med dobbeltkløtsj.

    jeg kan ikke høre et hundredels sekund opphold i musikken. Det eneste tegnet på at noe har skjedd, er et diskret, nesten uhørlig klikk fra Forforsterkeren.

    Dette er virkelig et luksusprodukt!
     
    Sist redigert:

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.827
    Antall liker
    3.241
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle Musical Innovation venner

    Nå er det bare to dager til MI treffet på
    Bærums Verk.😀
    Både Roar og Armand kommer, så da blir
    dette ekstra intresant.😀
    Håper flere av dere som kanskje kunne
    komme, dukker opp.😀
    Været er meldt akkurat nå sol og 23* til
    lørdagen her på Bærums Verk:
     

    Vedlegg

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Tråden er allerede stappfull av bilder som dette, men en god MIholiker tåler et til. :D


    Min antakeligvis godt brukte MI16 ankom meg i dag. Den tok plassen til en Parasound P5, som jeg bare har hatt en ukes tid. Jeg måtte slå til på MI16 etter et tips om at Roar kanskje hadde en del (ikkesådyre) saker liggende på lur.

    Egentlig er det idiotisk å gjøre seg for mange inntrykk etter så kort tid med en ny komponent, men e ekje reidd.

    Førsteinntrykket var WOW! Det første som slo meg var den enorme dybden og nyanser i bassen jeg ikke kan minnes å ha hørt på mine Spendor før. Faktisk har jeg hatt store problemer med å få nok, og god nok, bass i rommet jeg hører musikk i.
    Andre ting som stakk seg ut meget positivt var hvor behagelig og mykt det spilte i de lysere tonene. Dette uten at det går på bekostning av detaljer (tror jeg?)
    Hvis det er mulig å beskrive lyd som flytende, er det slik jeg til nå vil beskrive MI16.

    Fikk bare hørt noen låter, og vil nok garantert oppdage nye ting, og kanskje vil tidligere lytteinntrykk forandre seg litt.

    Så til det negative. Jeg opplevde til tider lydbildet som en smule grovkornet og litt "bløsete".
    Jeg vil anta dette kan skyldes følgende:
    Dessverre er jeg for tiden uten RIAA til vinylriggen, så musikk ble spilt som flac fra Squeezebox Touch til en Audio GD SA1.32 dac. En DAC som aldeles ikke gjør skam på seg, men henger nok ikke på nivå med MI16 eller Spendor SP100R2.

    Enda mer dessverre bruker jeg for tiden reserve-effekten min; en billig Goldmund-klone.


    Da lurer jeg på om det er en snill sjel i Bergensområdet som har en MI-effekt de kan avse noen dager, sånn at jeg kan vurdere å gå til innkjøp selv? :rolleyes::rolleyes:
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Tråden er allerede stappfull av bilder som dette, men en god MIholiker tåler et til. :D


    Min antakeligvis godt brukte MI16 ankom meg i dag. Den tok plassen til en Parasound P5, som jeg bare har hatt en ukes tid. Jeg måtte slå til på MI16 etter et tips om at Roar kanskje hadde en del (ikkesådyre) saker liggende på lur.

    Egentlig er det idiotisk å gjøre seg for mange inntrykk etter så kort tid med en ny komponent, men e ekje reidd.

    Førsteinntrykket var WOW! Det første som slo meg var den enorme dybden og nyanser i bassen jeg ikke kan minnes å ha hørt på mine Spendor før. Faktisk har jeg hatt store problemer med å få nok, og god nok, bass i rommet jeg hører musikk i.
    Andre ting som stakk seg ut meget positivt var hvor behagelig og mykt det spilte i de lysere tonene. Dette uten at det går på bekostning av detaljer (tror jeg?)
    Hvis det er mulig å beskrive lyd som flytende, er det slik jeg til nå vil beskrive MI16.

    Fikk bare hørt noen låter, og vil nok garantert oppdage nye ting, og kanskje vil tidligere lytteinntrykk forandre seg litt.

    Så til det negative. Jeg opplevde til tider lydbildet som en smule grovkornet og litt "bløsete".
    Jeg vil anta dette kan skyldes følgende:
    Dessverre er jeg for tiden uten RIAA til vinylriggen, så musikk ble spilt som flac fra Squeezebox Touch til en Audio GD SA1.32 dac. En DAC som aldeles ikke gjør skam på seg, men henger nok ikke på nivå med MI16 eller Spendor SP100R2.

    Enda mer dessverre bruker jeg for tiden reserve-effekten min; en billig Goldmund-klone.


    Da lurer jeg på om det er en snill sjel i Bergensområdet som har en MI-effekt de kan avse noen dager, sånn at jeg kan vurdere å gå til innkjøp selv? :rolleyes::rolleyes:
    Det skal ikke overraske meg, om det er min gamle MI16 du har der.

    Det er, som du ganske riktig sier, en skammelig god forforsterker. Det er først når man får noe slikt i stereoanlegget, man forstår hvor viktig forforsterkeren er i kjeden...
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.206
    Antall liker
    2.471
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Husker samme følelsen selv. Koblet først 9.1 rett i Oppo'en som har volumkontroll på utgangen. Det spilte bra det med masse detaljer og dynamikk. Koblet den så til Yamaha 3067 surround receiver, og fikk mer trøkk og morofaktor men mistet detaljer og dynamikk. Fikk så MI 16 og det er den største oppgradering jeg har hatt. Punktum!
    Enda mer dynamikk, mer detaljer, mer morofaktor og trøkk. Mer av alt kort og godt.
    Nå prøver Roar å friste meg med MI 23, og jeg er veldig fristet for jeg vet at den vil gi meg enda mer av alt.
    Men fordelen jeg har med å dele høyttalerne mot suben vil jeg miste, så tror nok ikke det kommer på tale.

    Uansett så er MI 16 det beste hifi produktet jeg har hatt i mitt eie!!
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.206
    Antall liker
    2.471
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Må bare i samme slengen skryte av MI22. Det var ikke bare en liten oppgradering ifra MI9.1.
    Fikk som sagt prøvd de nye Impulse H6 klonene mine på en Graaf GM20 her om dagen. Skal ikke si så mye om det annet enn at de låter utrolig likt! Hurtighet, detaljer og morofaktor... De som kjenner til GM20 vet hva slags radedyr dette er, 2x20W OTL forsterker.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Du skal forresten få tre oppgraderingstips, Vafy. Et lite, ett mellomstort, og ett stort tips.

    Det lille tipset er å skaffe bedre føtter til forforsterkeren din, enn standardføttene av gummi. Jeg bruker Nordost Pulsar Points Aluminium. Det finnes bedre, og dyrere løsninger. Her er det mulig å få et løft i lyden, for en relativt billig penge.

    Det mellomstore tipset er å oppgradere forsterkeren din med den digitale kontrollerenheten til Roar og Armand.

    Det store tipset er å oppgradere til MI25, etterhvert. Jeg gikk den veien, og ble slått i bakken av at det er mulig å forbedre et allerede suverent produkt som MI16.

    Jeg gleder meg også til å få min MI22, cbarth1. Den er vist like rundt hjørnet nå, ettersom jeg forstår. Den MI9-eren jeg har som standin er slettes ingen dårlig effektforsterker, men...
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Husker samme følelsen selv. Koblet først 9.1 rett i Oppo'en som har volumkontroll på utgangen. Det spilte bra det med masse detaljer og dynamikk. Koblet den så til Yamaha 3067 surround receiver, og fikk mer trøkk og morofaktor men mistet detaljer og dynamikk. Fikk så MI 16 og det er den største oppgradering jeg har hatt. Punktum!
    Enda mer dynamikk, mer detaljer, mer morofaktor og trøkk. Mer av alt kort og godt.
    Nå prøver Roar å friste meg med MI 23, og jeg er veldig fristet for jeg vet at den vil gi meg enda mer av alt.
    Men fordelen jeg har med å dele høyttalerne mot suben vil jeg miste, så tror nok ikke det kommer på tale.

    Uansett så er MI 16 det beste hifi produktet jeg har hatt i mitt eie!!
    Ikke for å dytte, men MI 23 er fantastisk. :):)
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    968
    Torget vurderinger
    7
    Noen som vil sitte på mellom jessheim og melboden i morgen, eller skal jeg ta tog? :)

    Ps. Dvs at om vi blir 2-3 stk, så kan jeg kjøre, om ikke så hopper jeg på toget og krysser fingrene for at Puristen plukker meg opp på stasjonen:rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Håper dere server Malmin sjøl både flytende og mannlig kjærlighet, sånn at jeg kan sende et skambud på en MI Mosfet uten å tenke på dårlig samvittighet. ;D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.964
    Antall liker
    66.535
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekt at Hifipuristen får stelt i stand slike ting som treffet i morgen. Nesten så jeg skulle ønske jeg hadde et MI produkt :) men bare nesten :cool: Lykke til pizza og haifai-prat!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn