Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.252
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    samstemmer med alle overnevnte talere!! :)

Twsts

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Antall liker
    420
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Noen i nærheten må jo bortover og klippe plen!

M

MusicBear

Gjest
    Noen i nærheten må jo bortover og klippe plen!
    Bedre å la det stå sommeren ut, så kommer trolig Fylkesmannen eller Riksantikvaren og erklærer det som ur-mark, som bortsett fra mangelen av trær kan sammenlignes med ur-skog. Det lille lageret hans kan hende blir fanget opp av Riksantikvaren, mens verkstedet i kjelleren trolig fanges opp av Arbeiderbevegelsen eller Arkeologigforeningen eller noe sånt.

Selv klarte jeg å ripe opp høyreskjermen på min (den gang) nesten speller nye 2017 modell GMC, i grunnmuren på huset hans, da jeg skulle snu i gården hans med henger, hvor alternativet var å rygge hengeren ned i bekken bak lageret.

Skulle veien forbi han gjøres om til tofelt, vil inngangsdøra til huset blokkeres slik at han da kun blir sittende i kjelleren og lage forsterkere. Armand må da komme til Roar per flatbunnet båt, opp elva bak lageret, som igjen vil begrense nye innslag i MI konstruksjonene da elva er nesten tørr om sommeren og islagt om vinteren.

Som alle forstår; Malmin kunne trengt den omtalte slektsgården! Men, siden denne gården ligger relativt nært Electrocompaniet på Tau, må man anta muligheter for felles utvikling og produksjon ville ødelagt MI produktene. Med andre ord - vi skal være glade ting er som de er.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.252
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Synd man ikke fikk med seg den gården.. vi sitter å myser etter gård/småbruk sørpå.. :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.252
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Forøvrig står mitt tilbud fortsatt ved lag..

Om noen har en mi10.1se med matchende pre.. mi11-12 så vil jeg gjerne overta det for rett sum penger :)

Annonse_Fidelity.jpg

RM

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    1.503
    Torget vurderinger
    2
    Da har det vært trekning i lotteriet. Ser ut som om P&P vinner i siste halvdel av Juli.

RM

M

MusicBear

Gjest
    Da har det vært trekning i lotteriet. Ser ut som om P&P vinner i siste halvdel av Juli.

RM
    Synd De ikke arbeider på en gigantisk forsterkerfabrikk, Herr Malmin, da innlegget Deres klokken 23:34 lukter av 100 % overtidsbetalt ;)

KoperViking

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Har ikke vært inne her på sikkert 1 år altså like lenge som RM's mobil var utladet.. Har skumlest litt nå.

Har aldri brydd meg om religion eller menigheter. Allikevel har jeg her fått tanker om hvordan en menighet, deres tro og samhold oppstår:)
    Forstår at Han har hatt problemer etter tap av kjæreste og en gård i Rogaland(?) for noen år siden etc. Håper livet er bedre nå.
    Virker slik, da Han er klar for nye skaperverk til de menige troende og displene.
    Håper at de som var først, får først -især når "kollekt" forlengst er gitt. Disse er de mest prøvede.
    Omskapte verk og andre skaperverk bør gis snarest -også til dem som er kastet og forvist av menigheten.
    Jeg er helt sikker på at de betalte kollekt nok når troen var størst, uansett hva Skaperen og en disippel eller 3 måtte forkynne.

Det er utvilsomt at de merkverdigste hendelser kan skje i små lukkede samfunn og menigheter.

Sist redigert:

RM

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    1.503
    Torget vurderinger
    2
    Puristen og Professoren.

Det er ellers veldig hyggelig å registrere at aktiviteten i tråden øker. Og i positiv retning. Jeg skal prøve så godt jeg kan til at den trenden fortsetter.

R

Sist redigert:

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.363
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Jeg heier på ampene til Puristen, og at de på en eller annen måte blir ferdigstilt i 2018, slik at hans tilårskomne MSB-blokker får seg to tette og en badehette av MI! :)
    Jeg har dessverre blitt litt irritert på RM.
    Dette fordi jeg hele tiden har kommet sist i køen.
    Etter uttalige forsøk har RM lovet å legge ut i denne tråden,
    når mine ting er ferdige.😄

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.363
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1

RM
    Da ser det ut til at vi vinner lotteriet denne gang.😄
    Dere ser her at våre ting skal være ferdig siste halvdel
    av juli.😄
    Vi har faktisk også ventet aller lengst.
    I mellomtiden gleder vi oss.😄
    Hvis det er interresse for det,kan jeg da legge ut bilder
    av herlighetene?

M

MusicBear

Gjest
    Puristen er sikkert glad jeg tar kritikk bedre en Putin og Kim Jong-un.

R

De kjører sikkert med fete atomdrevne rørforsterkere, begge to, i alle rommene i alle palassene sine.

Ring Donald, få han til å tipse de to om pure MI from Norway med kl. A - forsterkerprinsippet som spiller renere enn atomdrift & rør.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Da kommer det et par Palladium p17 som inngår i et bytte! Spent på hva Ml får ut av et par stativere
    Spennende å høre. Lest at en syns de er lite bass og trøkk og ikke kan sammenlignes med RF serien.
    Spennende..

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.252
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Da kommer det et par Palladium p17 som inngår i et bytte! Spent på hva Ml får ut av et par stativere
    Spennende å høre. Lest at en syns de er lite bass og trøkk og ikke kan sammenlignes med RF serien.
    Spennende..
    Mistenker at p17 vil blomstre godt.. og nei, det er ikke lite bass i dem, den er bare annerledes :)
    Mindre party og mere voksent/hifikorrekt ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.252
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Puristen er sikkert glad jeg tar kritikk bedre en Putin og Kim Jong-un.

R
    Bare å sende melding om du møter på vanskelige skapninger, så skal jeg gjøre både puttifar og kimmelims reaksjoner til skamme ;)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Spennende..
    Mistenker at p17 vil blomstre godt.. og nei, det er ikke lite bass i dem, den er bare annerledes :)
    Mindre party og mere voksent/hifikorrekt ;)
    Nei, jeg aner ikke annet enn jeg les.
    Blir grådig spennende å høre om dine.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.252
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Har i allefall for første gang totalt mistet lysten til å bytte høytalere :) eller kansje et sett p38 eller helst p39 kan endre det :)

Men på electronikk siden.. jeg vil ha mer MI :)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Har i allefall for første gang totalt mistet lysten til å bytte høytalere :) eller kansje et sett p38 eller helst p39 kan endre det :)

Hehe..
    Jeg og vil ha mer :)

carisma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Antall liker
    916

Hehe..
    RM har nok funnet formelen for avhengighet. Jeg hadde nærmere 6 timer i natt med kvalitets tid. Døgnet blir nesten for kort når man først får satt seg ned foran det som kan være noe av Norges beste lyd.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8

Hehe..
    RM har nok funnet formelen for avhengighet. Jeg hadde nærmere 6 timer i natt med kvalitets tid. Døgnet blir nesten for kort når man først får satt seg ned foran det som kan være noe av Norges beste lyd.
    Ja. Han har nok det utfra hvordan min pre spiller.
    Så det blir nok en effekt på meg også. :)

knuba

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    139
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    3
    Effektene til MI er også utrolig velspillende. Sammenliknet min MI 9.2 med et annet, svært godt effekttrinn jeg har, Advantage S150 (Bladelius). Det er liksom mere av alt når jeg spiller med MI 9.2. Bedre oppløsning, bedre dynamikk, større rom, bedre 3D, mere kropp, fra midbass og langt oppover i mellomtonen. Advantage S150 er et strålende effekttrinn, det er bare det at MI 9.2 er enda bedre:cool: Prismessig nye, ligger de ikke langt unna hverandre. Dvs: Kjøp MI - effekt også!

Hehe..

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Effektene til MI er også utrolig velspillende. Sammenliknet min MI 9.2 med et annet, svært godt effekttrinn jeg har, Advantage S150 (Bladelius). Det er liksom mere av alt når jeg spiller med MI 9.2. Bedre oppløsning, bedre dynamikk, større rom, bedre 3D, mere kropp, fra midbass og langt oppover i mellomtonen. Advantage S150 er et strålende effekttrinn, det er bare det at MI 9.2 er enda bedre:cool: Prismessig nye, ligger de ikke langt unna hverandre. Dvs: Kjøp MI - effekt også!

Takk for info.
    Lurt på det merket i flere år, hvordan det låter.

Ser de som har slike seriøse merker og enda dyrere opp til
    toppen skriv MI er bedre.
    Vanskelig å tro på det.
    Men er det som med pre, så vil jeg oppdage det når jeg får det i hus og lyttet til den.
    Blir grådig spennende.

MI 18 effekt blir det på meg.
    Bare vente på litt salg av ting og skattepenger :)

Dharmabum

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    1.575
    Torget vurderinger
    13

Takk for info.
    Lurt på det merket i flere år, hvordan det låter.

Ser de som har slike seriøse merker og enda dyrere opp til
    toppen skriv MI er bedre.
    Vanskelig å tro på det.
    Men er det som med pre, så vil jeg oppdage det når jeg får det i hus og lyttet til den.
    Blir grådig spennende.

MI 18 effekt blir det på meg.
    Bare vente på litt salg av ting og skattepenger :)
    MI18 er knallbra,du får mye glede ut av det trinnet!

carisma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Antall liker
    916
    Jeg har den balanserte utgaven av MI18. Eller dobbelt print som den kalles.
    En meget god forsterker.
    Mulig det er vanskelig å tro at MI skal være så bra. Det er de om man liker god lyd[emoji6].

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Vanskelig og tro når en les hele MI tråden.
    Men ser jo at det er det.
    Og fikk bekreftet det ved kjøp av pre :)

Ja jeg får glede meg til skattepengene kommer :)

Næss

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Antall liker
    1.773
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6
    Syns godt du kan prøve ;)
    Kan jo prøve, selv om jeg er dårlig å uttrykke meg skriftlig :)

Jeg spiller på ett aktivt system i dag (kan sees her), med følsomhet godt over 100dB på alle komponenter. Dette krever en del av elektronikken, både kilder og forsterkeri, da det meste av artifakter umiddelbart blir avslørt. Akkurat dette har vært ett tema på mellomtonen, som har den høyeste følsomhet på rundt 115dB.

Tidligere så har jeg testet 3 forskjellige forsterkere her, blant annet en Pass Labs XA30.8. Passen var den beste, men selv her så måtte jeg bruke ett L-pad filter mellom effekt og driver for å dempe nivået med flere dB (L-pad filteret har jeg brukt i noen år). Dette for å bli kvitt «ffffff» lyden som kom fra mellomtonen, og som kunne høres i fra lytteposisjon. Dette sjekket jeg og fikk bekreftet at kom fra effekt forsterkerne, kanskje bla. pga. høy gain men også fordi mange (de fleste?) effektforsterkere lager støy, det er bare som oftest ikke så lett å høre på høyttalere med lavere følsomhet (man kan høre det hvis en går helt frem og legger øret inntil høyttaleren).

Når MI 10.5 ble satt inn på mellomtonen (600-4000Hz), så kunne jeg fjerne dette dempeleddet på denne for første gang, og samtidig var det helt tyst i fra lyttepossisjon (når det ikke ble spilt musikk :rolleyes: ) Effektforsterkeren er med andre ord dønn tyst, noe som gir en sortere bakgrunn, selv på kompresjonsdrivere med 115dB følsomhet. Dette fører mye annet godt med seg også, blant annet så ble det mere ro, bedre dynamikk, bedre 3D, mere luft rundt instrumenter og vokalister, kort oppsummert.

Kunne sikkert bare skrevet den siste setningen/oppsummeringen, men kanskje noen syntes det er greit å få med hele sammenhengen også :)

olisn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    703
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    5
    Det var ikke småtteri. Gratulerer!

Mvh. Ole G

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.252
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Nei nei.. get yourself some MI! :p

Syns godt du kan prøve ;)
    Kan jo prøve, selv om jeg er dårlig å uttrykke meg skriftlig :)

Jeg spiller på ett aktivt system i dag (kan sees her), med følsomhet godt over 100dB på alle komponenter. Dette krever en del av elektronikken, både kilder og forsterkeri, da det meste av artifakter umiddelbart blir avslørt. Akkurat dette har vært ett tema på mellomtonen, som har den høyeste følsomhet på rundt 115dB.

Tidligere så har jeg testet 3 forskjellige forsterkere her, blant annet en Pass Labs XA30.8. Passen var den beste, men selv her så måtte jeg bruke ett L-pad filter mellom effekt og driver for å dempe nivået med flere dB (L-pad filteret har jeg brukt i noen år). Dette for å bli kvitt «ffffff» lyden som kom fra mellomtonen, og som kunne høres i fra lytteposisjon. Dette sjekket jeg og fikk bekreftet at kom fra effekt forsterkerne, kanskje bla. pga. høy gain men også fordi mange (de fleste?) effektforsterkere lager støy, det er bare som oftest ikke så lett å høre på høyttalere med lavere følsomhet (man kan høre det hvis en går helt frem og legger øret inntil høyttaleren).

Når MI 10.5 ble satt inn på mellomtonen (600-4000Hz), så kunne jeg fjerne dette dempeleddet på denne for første gang, og samtidig var det helt tyst i fra lyttepossisjon (når det ikke ble spilt musikk :rolleyes: ) Effektforsterkeren er med andre ord dønn tyst, noe som gir en sortere bakgrunn, selv på kompresjonsdrivere med 115dB følsomhet. Dette fører mye annet godt med seg også, blant annet så ble det mere ro, bedre dynamikk, bedre 3D, mere luft rundt instrumenter og vokalister, kort oppsummert.

Kunne sikkert bare skrevet den siste setningen/oppsummeringen, men kanskje noen syntes det er greit å få med hele sammenhengen også :)
    kort og greit oppsumert ja :)

RM

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    1.503
    Torget vurderinger
    2
    Det er veldig hyggelig å lese i tråden for tiden. Tydeligvis er det mange som liker produktene.

Jeg skrev sist at MI banneret skulle bli oppdatert med telefonnummer. Mangel på forandring ligger utenfor min rekkevidde, men sentralens sentrale ledelse mangler tilgang på noen viktige filer/programmer før øyeblikket. Jeg legger det derfor ut her så kommer det andre etter hvert.

Videre vil jeg, etter utallige oppfordringer tidligere, nå si fra at jeg blir borte noen dager. Fint om dere ikke ringer, men SMS og mail går fint.
    Skal svare så godt jeg kan.

Roar.jpg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn