mediakjendis
Hi-Fi freak
Hvorfor ikke la den stå på hele tiden?Aner ikke. Slo på mitt i går og syns det spilte litt bedre når det ble lunket etter et par timer. Om det er innbilning eller ikke får andre avgjøre.
Hvorfor ikke la den stå på hele tiden?Aner ikke. Slo på mitt i går og syns det spilte litt bedre når det ble lunket etter et par timer. Om det er innbilning eller ikke får andre avgjøre.
Fordi.Hvorfor ikke la den stå på hele tiden?Aner ikke. Slo på mitt i går og syns det spilte litt bedre når det ble lunket etter et par timer. Om det er innbilning eller ikke får andre avgjøre.
Du er hjertelig velkommen, MusicBear! Jeg gleder meg til å få monoblokkene i hus. De skal drive et par Usher Dancer Mini Two Diamond, som får hjelp av en Arendal Sound Subwoofer 2 i de nedre regioner.Grattis Salty Dog, trodde det var det fine gulvteppet utstyret stod på, som var nytt hos deg, at du hadde alt av det råeste av MI for lengst siden du bodde få steinkast fra Malmin-kjelleren
Når du får monoblokkene, mulig for en eks-Drammenser å komme innom en ettermmiddag for en tre fire spor av Kari Bremnes eller Bjørn Eidsvåg? Well, kan vi da i så fall snakke om når den tid nærmer seg. Hva spiller du på av høyttalere, forresten?
Enig der... Uslåelig anleggDersom noken har fått litt igjen på skatten,-, så bør ein snarast kontakte Mala Audio (MI 12 til kr 10 000,-) og amason (MI 22 til kr 23 000,-)!!!
Eg berre nevner det...
Mvh Arild
Gled deg, jeg er kjempefornøyd med mine. De trenger endel timer med varme for og få fram godlyden.Den blir maken til din. Dvs kraftig.Det regnet jeg med,Kos deg med preampen.mens du venter, hvor kraftig blir din mi17?^ Roar overtar min gamle MI 9.1 når han er ferdig med de nye MI 17 monoblokkene mine.
Mvh Salty
Det jeg har erfart: Skrur du på forforsterkeren MI23 og begynner å spille umiddelbart så kan det låte merkelig. Etter en stund spiller det bra og deretter bedre og bedre ettersom kretsene blir varme. Jeg drar kun ut kontakten hvis jeg skal på ferie eller et tordenvær blir alt for nærgående. Samme prinsippet bruker jeg på DAC.Forandrer lyden seg i MI forforsterkerne fra den kobles til strøm, til den har stått en tid?
Klasse A som bruker veldig lite strøm og ikke blir varm når den står på?For å si det sån. Den låter glimrende allerede med en gang. Men....
Selvom den har klasse A drift bruker den veldig lite strøm. Og således blir den ikke varm akkurat.
Det er snakk om en forforsterker (pre-amp)Klasse A som bruker veldig lite strøm og ikke blir varm når den står på?For å si det sån. Den låter glimrende allerede med en gang. Men....
Selvom den har klasse A drift bruker den veldig lite strøm. Og således blir den ikke varm akkurat.
Hvordan henger dette sammen?
Ah so! Passelig mye mer fattbart med en gang. Takk. Da bør den i alle fall stå på permanent hele tida.Det er snakk om en forforsterker (pre-amp)Klasse A som bruker veldig lite strøm og ikke blir varm når den står på?For å si det sån. Den låter glimrende allerede med en gang. Men....
Hvordan henger dette sammen?
Bare les en gang til[emoji3]
Og strømforsyning i egen kabinettet. Så pre-amp delen blir aldri varm.
.
Den kommentaren har jeg ventet på etter ar bildet blir tatt,skal rydde opp når jeg får preampen,da må jeg bak der.Forsterkerne er av ypperste klasse..
Flotte saker Tore ! !
Men... Kabelspaghetti. ?????? ??????
Jada, jeg ser den,men de er jamen ikke lett og få det til med full surround og masse duppeditter.Jeg skal legge ut nye bilder når det er gjort, men det kan ta litt tid.Jeg koser meg med nye amper.Gratulerer så mye med flotte amper og ja det trengs litt opp ryddig i kablene
mvh
Har selv ikke hørt disse, men har hatt andre klasse A forsterkere, sist to stykker (!) hvor hver av dem var på 2 x 100 Watt i klasse A. Har bare lyst til å legge til nærmest for å bekrefte det du sier, at kjører man med overdimesjonert klasse A drift så er dette så magisk at det er vanskelig å fortelle andre hva man opplever... Noen mener det drar mye strøm - jovisst - men har man en hobby så er de få hundrelappene per år hobbyen verdt.Etter at jeg selv fikk MI17 monoblokker i hus ( 2x650 va/80 000 uf pr.blokk) er det blitt ekstremt vanskelig å løsrive seg fra anlegget. vanedannende,rett og slett. Anbefaler alle å prøve ekte MI klasse A. Det er kanskje en klisjee,men det blir som å oppleve musikksamlingen på nytt og kanskje til og med sjekker musikk man vanligvis ikke hører på.Jeg har hørt en hel masse på Tchaikovsky i dag, nærmeste jeg har kommet å være i en konsertsal hjemme fra kjellerstua! totalt uforvrengt, stort og mektig lydbilde som bare vokser i alle retninger dess mer man skrur opp lyden. Storslagent=)
Det vil jeg si lyden har løftet seg betraktelig, det blir som vokalisten står i full størrelse foran meg og ikke en meter høy.Det kommer stadig innformasjon fra platene som jeg ikk kan huske at jeg har hørt før.og et stereo perspektiv som jeg aldri har hørt før.Når jeg hører på MI.så får jeg en live førelse,dette er meget bra.Flaskhalsen blir prosseoren,det blir sikkert et nytt løft når jeg får 23.5.Og hva med lyden. Blitt noen forandringer i positiv retning [emoji6]
Heftig kondensatorkapasitet=)
Lurer på hva jeg har i vente med 6000 VA og 940000 ufEtter at jeg selv fikk MI17 monoblokker i hus ( 2x650 va/80 000 uf pr.blokk) er det blitt ekstremt vanskelig å løsrive seg fra anlegget. vanedannende,rett og slett. Anbefaler alle å prøve ekte MI klasse A. Det er kanskje en klisjee,men det blir som å oppleve musikksamlingen på nytt og kanskje til og med sjekker musikk man vanligvis ikke hører på.Jeg har hørt en hel masse på Tchaikovsky i dag, nærmeste jeg har kommet å være i en konsertsal hjemme fra kjellerstua! totalt uforvrengt, stort og mektig lydbilde som bare vokser i alle retninger dess mer man skrur opp lyden. Storslagent=)
Regner med du får mere enn det jeg har og litt til,vet du når du får din?Lurer på hva jeg har i vente med 6000 VA og 940000 ufEtter at jeg selv fikk MI17 monoblokker i hus ( 2x650 va/80 000 uf pr.blokk) er det blitt ekstremt vanskelig å løsrive seg fra anlegget. vanedannende,rett og slett. Anbefaler alle å prøve ekte MI klasse A. Det er kanskje en klisjee,men det blir som å oppleve musikksamlingen på nytt og kanskje til og med sjekker musikk man vanligvis ikke hører på.Jeg har hørt en hel masse på Tchaikovsky i dag, nærmeste jeg har kommet å være i en konsertsal hjemme fra kjellerstua! totalt uforvrengt, stort og mektig lydbilde som bare vokser i alle retninger dess mer man skrur opp lyden. Storslagent=)
... Da kan du slå til på Dynaudio Consequence som ligger på torget =)Lurer på hva jeg har i vente med 6000 VA og 940000 ufEtter at jeg selv fikk MI17 monoblokker i hus ( 2x650 va/80 000 uf pr.blokk) er det blitt ekstremt vanskelig å løsrive seg fra anlegget. vanedannende,rett og slett. Anbefaler alle å prøve ekte MI klasse A. Det er kanskje en klisjee,men det blir som å oppleve musikksamlingen på nytt og kanskje til og med sjekker musikk man vanligvis ikke hører på.Jeg har hørt en hel masse på Tchaikovsky i dag, nærmeste jeg har kommet å være i en konsertsal hjemme fra kjellerstua! totalt uforvrengt, stort og mektig lydbilde som bare vokser i alle retninger dess mer man skrur opp lyden. Storslagent=)
Siste jeg har fått vite er i løpet av denne mnd.Regner med du får mere enn det jeg har og litt til,vet du når du får din?Lurer på hva jeg har i vente med 6000 VA og 940000 ufEtter at jeg selv fikk MI17 monoblokker i hus ( 2x650 va/80 000 uf pr.blokk) er det blitt ekstremt vanskelig å løsrive seg fra anlegget. vanedannende,rett og slett. Anbefaler alle å prøve ekte MI klasse A. Det er kanskje en klisjee,men det blir som å oppleve musikksamlingen på nytt og kanskje til og med sjekker musikk man vanligvis ikke hører på.Jeg har hørt en hel masse på Tchaikovsky i dag, nærmeste jeg har kommet å være i en konsertsal hjemme fra kjellerstua! totalt uforvrengt, stort og mektig lydbilde som bare vokser i alle retninger dess mer man skrur opp lyden. Storslagent=)
Har Apogee Duetta så jeg er veldig fornøyd .... Da kan du slå til på Dynaudio Consequence som ligger på torget =)Lurer på hva jeg har i vente med 6000 VA og 940000 ufEtter at jeg selv fikk MI17 monoblokker i hus ( 2x650 va/80 000 uf pr.blokk) er det blitt ekstremt vanskelig å løsrive seg fra anlegget. vanedannende,rett og slett. Anbefaler alle å prøve ekte MI klasse A. Det er kanskje en klisjee,men det blir som å oppleve musikksamlingen på nytt og kanskje til og med sjekker musikk man vanligvis ikke hører på.Jeg har hørt en hel masse på Tchaikovsky i dag, nærmeste jeg har kommet å være i en konsertsal hjemme fra kjellerstua! totalt uforvrengt, stort og mektig lydbilde som bare vokser i alle retninger dess mer man skrur opp lyden. Storslagent=)
Hvorfor eller hva er tanken bak å designe den høyttaleren opp ned?... Da kan du slå til på Dynaudio Consequence som ligger på torget =)Lurer på hva jeg har i vente med 6000 VA og 940000 ufEtter at jeg selv fikk MI17 monoblokker i hus ( 2x650 va/80 000 uf pr.blokk) er det blitt ekstremt vanskelig å løsrive seg fra anlegget. vanedannende,rett og slett. Anbefaler alle å prøve ekte MI klasse A. Det er kanskje en klisjee,men det blir som å oppleve musikksamlingen på nytt og kanskje til og med sjekker musikk man vanligvis ikke hører på.Jeg har hørt en hel masse på Tchaikovsky i dag, nærmeste jeg har kommet å være i en konsertsal hjemme fra kjellerstua! totalt uforvrengt, stort og mektig lydbilde som bare vokser i alle retninger dess mer man skrur opp lyden. Storslagent=)
Tikk takk [emoji16]Siste jeg har fått vite er i løpet av denne mnd.Regner med du får mere enn det jeg har og litt til,vet du når du får din?Lurer på hva jeg har i vente med 6000 VA og 940000 ufEtter at jeg selv fikk MI17 monoblokker i hus ( 2x650 va/80 000 uf pr.blokk) er det blitt ekstremt vanskelig å løsrive seg fra anlegget. vanedannende,rett og slett. Anbefaler alle å prøve ekte MI klasse A. Det er kanskje en klisjee,men det blir som å oppleve musikksamlingen på nytt og kanskje til og med sjekker musikk man vanligvis ikke hører på.Jeg har hørt en hel masse på Tchaikovsky i dag, nærmeste jeg har kommet å være i en konsertsal hjemme fra kjellerstua! totalt uforvrengt, stort og mektig lydbilde som bare vokser i alle retninger dess mer man skrur opp lyden. Storslagent=)
Da er det bare og glede seg, den er det nok ikke mange amper som klare og holde følge. Hvor mange watt?Siste jeg har fått vite er i løpet av denne mnd.Regner med du får mere enn det jeg har og litt til,vet du når du får din?Lurer på hva jeg har i vente med 6000 VA og 940000 ufEtter at jeg selv fikk MI17 monoblokker i hus ( 2x650 va/80 000 uf pr.blokk) er det blitt ekstremt vanskelig å løsrive seg fra anlegget. vanedannende,rett og slett. Anbefaler alle å prøve ekte MI klasse A. Det er kanskje en klisjee,men det blir som å oppleve musikksamlingen på nytt og kanskje til og med sjekker musikk man vanligvis ikke hører på.Jeg har hørt en hel masse på Tchaikovsky i dag, nærmeste jeg har kommet å være i en konsertsal hjemme fra kjellerstua! totalt uforvrengt, stort og mektig lydbilde som bare vokser i alle retninger dess mer man skrur opp lyden. Storslagent=)
100 kl A, fullbalansert.Da er det bare og glede seg, den er det nok ikke mange amper som klare og holde følge. Hvor mange watt?Siste jeg har fått vite er i løpet av denne mnd.Regner med du får mere enn det jeg har og litt til,vet du når du får din?
Blir spennende og høre om de er lik mine.Hei alle MI venner
Nå er faktisk Roar ferdig med Professorens
MI-17 monoblokker.??????
Her er bilde fra gangen til Roar:
De er helt like dine Mediakjendis, bortsett fra fargen på frontplatene.Blir spennende og høre om de er lik mine.Hei alle MI venner
MI-17 monoblokker.
Bortsett fra at jeg har en 250volt trafo.De er helt like dine Mediakjendis, bortsett fra fargen på frontplatene.??????Blir spennende og høre om de er lik mine.Hei alle MI venner
MI-17 monoblokker.??????
250?Bortsett fra at jeg har en 250volt trafo.De er helt like dine Mediakjendis, bortsett fra fargen på frontplatene.������Blir spennende og høre om de er lik mine.Hei alle MI venner
MI-17 monoblokker.������