For å være ærlig har jeg aldri sett noe som ikke dumpes på bruktmarkedet. Uansett merke.
Og uansett så er det jo høyest frivillig dette. Og jeg har ikke noe tro på at Mi eiere er mindre smarte enn andre. Så dette er nok med i beregningen .
De som får bygd MI i andre chassis... har så langt sett i Parasound, Doxa, dp og Vincent, de ønsker å spare seg noen kr tydeligvis.. Men har de vurdert videresalgsverdien? Jeg bare observerer at de som har lagt ut ovennevnte for slag har måttet dumpe prisene for å få solgt.
I mitt hode blir dette det samme som å ofte armen for å berge hånda si..(LES: ulogisk) Vet det sies i mange sammenhenger at "kunden har alltid rett", men i slike tilfeller er jeg heller tvilsom.
IMO
mvh
Jeg bare tatt fram det jeg har sett...MEN; Når prisen varen annonseres for er en liten brøkdel av oppgitt nypris, så er det en av to alternativer, enten er prisen dumpet for å få den solgt, eller så er nyprisen misvisende. Anklager ingen for noe. Jeg har bare
observert børsen på HFS og FinnDOTno.
Og, en diskusjon på iQ vs merke forsterker man kjøper, er selvsagt totalt unødig. Ikke det som var min intensjon...
...men for å presisere min vinkling; Gjenbruk er vel og bra... Samfunnet idag genererer jaggu nok søppel (LES: kasting av 2mill FM radioer pga noen politikere)... men JEG ville ha enten brukt et tomt forsterker chassis til et DIY prosjekt, eller solgt det til noen som trengte et chassis til et prosjekt.
Fordi; hvem i all verden er det som går inn på Soundgarden og bestiller seg en McIntosh amp, men han har et chassis fra en kortsluttet Parasound (eks..) og vil gjerne ha McIntoshen bygd i denne.. fordi det er bra med gjenbruk.... ehh.... sorry, makes no sence.
Men RM har allerede besvart, og f.o.m 2019 blir det inhouse chassis på alt, og det syns jeg er bra. Det har noe med eierglede/merkevaren å gjøre, IMO.
Lykke til videre, både "skaperen" og nye eiere.
mvh