Moi ?jokris skrev:ertekroken ;DJanR skrev:Låter'n dårlig i 99 timer ?
/jan

/jan
Moi ?jokris skrev:ertekroken ;DJanR skrev:Låter'n dårlig i 99 timer ?
/jan
...det er jo selvsagt 99 timer og 59 minutter..! Klask-i-pannen...jokris skrev:ertekroken ;DJanR skrev:Låter'n dårlig i 99 timer ?
/jan
Selvsagt, dumme megStianbje skrev:...det er jo selvsagt 99 timer og 59 minutter..! Klask-i-pannen...jokris skrev:ertekroken ;DJanR skrev:Låter'n dårlig i 99 timer ?
/jan
Vel, sånn jeg forstår det greier denne 16 ampere og det er hele stereoanlegget ditt og mye mere til antakeligvis. Legg ut dette spørsmålet under "tech-hjørnet" og du vil få svarmaxtor skrev:Øh, litt hjelp?
Jeg har funnet ut at jeg sliter med strømnettet mitt og det forekommer derfor noe trafo-brumming. Har nå brukt en god del timer foran skjermen og surfet etter løsninger. Det jeg har fått anbefalt er et DC filter. Guru Malmin kunne installere et DC filter/DC felle i min MI 7, men jeg er usikker på når jeg får tatt turen til Hokksund
I mellomtiden tenkte jeg at jeg skulle lage et eget eksternt DC filter a la Dynamic Precision. Men jeg aner jo ikke hva slags egenskaper jeg skal se etter! Har funnet et interessant DC filter hos ELFA. Det er et DC filter fra Schaffner (FN 2410-16-44) med følgende spesifikasjoner:
Nominell strøm: 16 A
Nominell spenning: 250 VAC
Prøvespenning P/N-E: 2000 VAC
Tapseffekt: 3.5 W
Temperaturområde: -25...+100 °C
Lekkasjestrøm: < 3.4 mA mA
Er denne passe eller totalt overkill til min MI 7?
Alle forsøk på veiledning vil bli verdsatt.
Mvh.
RM skrev:Filteret ditt ser helt fint ut. Jeg er bare ikke så glad i å ha løse bokser med nettspenning på liggende og slenge.
Roar
Da har du vel koblet feil, flyttet ht., eller lytteposisisjon?jokris skrev:igår ankom MI her og jeg har latt den spille en del timer på lavt volum før jeg har begynt å lytte til den
vet ikke hvor mange timer den trenger for å våkne igjen etter å ha vært i stillstand noen mnd
så jeg skal ikke finlytte riktig enda, har dog bemerket meg at jeg overhodet ikke får roger waters amused to death til å "blomstre" får ingen bikkje på siden eller q sound lyder i det hele tatt, alt er veldig sentrert
har gått over, men skal gjøre det engang til, alt er ellers tilstede "korrekt" , virker bare litt "smal" i lydbildet, får slå av ta enkwil skrev:Da har du vel koblet feil, flyttet ht., eller lytteposisisjon?jokris skrev:igår ankom MI her og jeg har latt den spille en del timer på lavt volum før jeg har begynt å lytte til den
vet ikke hvor mange timer den trenger for å våkne igjen etter å ha vært i stillstand noen mnd
så jeg skal ikke finlytte riktig enda, har dog bemerket meg at jeg overhodet ikke får roger waters amused to death til å "blomstre" får ingen bikkje på siden eller q sound lyder i det hele tatt, alt er veldig sentrert
Selv en Trends T-amp til 1000-lappen på rimelige ht. fikser dette
Her må du sjekke!
Følger med i spenning 8)jokris skrev:alt er koblet riktig, ingenting flyttet på, ringte dog Guru og fikk beskjed om å bare la den spille videre så ville ting falle på plass
;D ;D
sitter ny strømforsyning i denne , så trenger litt tid imo, men klokka går, vil jo gjerne ja x antall timer med ferdig innkjørt forsterker før jeg tar avgjørelse ;DJanR skrev:Følger med i spenning 8)jokris skrev:alt er koblet riktig, ingenting flyttet på, ringte dog Guru og fikk beskjed om å bare la den spille videre så ville ting falle på plass
;D ;D
/jan
jokris skrev:alt er koblet riktig, ingenting flyttet på, ringte dog Guru og fikk beskjed om å bare la den spille videre så ville ting falle på plass
;D ;D
jeg er tålmodig når det gjelder innkjøring, noramllt sett koser jeg meg, men forsto det slik at det var snakk om en snau ukes lån jeg har fått, ville foretrukket ett par tre uker dogmaxtor skrev:jokris skrev:alt er koblet riktig, ingenting flyttet på, ringte dog Guru og fikk beskjed om å bare la den spille videre så ville ting falle på plass
;D ;D
Tror tid og tålmodighet er stikkordet her
Jeg hadde en merkbar endring etter omtrent 200 timer med min MI 11 Prototype forforsterker.
Mvh.
Hjerteknusere liker vi ikke! ;DRM skrev:Guru takker for omtanken, og bekrefter at hjertet fremdeles slår sterkt for alle MI venner.
Guru
La den stå på 24/7.jokris skrev:jeg er tålmodig når det gjelder innkjøring, noramllt sett koser jeg meg, men forsto det slik at det var snakk om en snau ukes lån jeg har fått, ville foretrukket ett par tre uker dogmaxtor skrev:jokris skrev:alt er koblet riktig, ingenting flyttet på, ringte dog Guru og fikk beskjed om å bare la den spille videre så ville ting falle på plass
;D ;D
Tror tid og tålmodighet er stikkordet her
Jeg hadde en merkbar endring etter omtrent 200 timer med min MI 11 Prototype forforsterker.
Mvh.
det skal jeg gjøre, gikk over koblinger istad, var fort gjort, alt sitter som det skal og veldig godt, perfekte høytalertermineringer på denne, de likte jeg veldig godt, hører potensialet, uten tvil, ellers hadde den vært koblet fra allerede.Destiny skrev:Som sagt her, sjekk koblingene! Her spiller 10.1SE stooort, den spiller godt ut i både bredden, dybden og høyden.
Jeg følte at den var litt trang de første timene, så ha den en progressiv periode mot det bedre fram til rundt 40timer, da syntes jeg at den lukka seg litt, og "proppen" slapp rundt 80timer, etter det så har jeg ikke tenkt noe mere over innspilling
Gjør som JanR sier: la den stå på 24/7.
Destiny..![]()
Godt du er grundig jokris. 200 timer er vel et slags minimum er det gjort store endringer på strømforsyninga. Men en hovedkarakter av lyden vil du fort danne deg, den endres ikke så lett når det gjelder passive komponeter, dvs ikke høytalere. Lykke til og kos deg med innspilligenjokris skrev:det skal jeg gjøre, gikk over koblinger istad, var fort gjort, alt sitter som det skal og veldig godt, perfekte høytalertermineringer på denne, de likte jeg veldig godt, hører potensialet, uten tvil, ellers hadde den vært koblet fra allerede.Destiny skrev:Som sagt her, sjekk koblingene! Her spiller 10.1SE stooort, den spiller godt ut i både bredden, dybden og høyden.
Jeg følte at den var litt trang de første timene, så ha den en progressiv periode mot det bedre fram til rundt 40timer, da syntes jeg at den lukka seg litt, og "proppen" slapp rundt 80timer, etter det så har jeg ikke tenkt noe mere over innspilling
Gjør som JanR sier: la den stå på 24/7.
Destiny..![]()
men vil da la tiden gå noen dager før jeg finlytter, som da må bli søndag mandag, for da er unga aktivisert alle som en
dette er test eksemplaret som håkon hadde, men det sitter som sagt en forbedret strømforsyning i den såvidt jeg forsto
klangmessig passer den godt til cwlll, er ikke der skoen trykker, skal ta med at jeg er bortskjemt med mc min også når det gjelder godlyd, men håper å få noen runder med MI "ferdig" før den eventuellt returneres
jeg bruker en ear 912 pre ,Destiny skrev:Hva er det du bruker som preamp da jokris? MI10.1SE har inngangsimpedans på 270k og 1v følsomhet.
Men impedansproblemer kan fort få lydbilde til å klappe litt sammen.
Destiny..![]()
spennendemaxtor skrev:Kom forresten til å tenke på at jeg og lydkompis Arne skal leke postbud i Hokksund kommende tirsdag ;D
Da skal min MI 7 få sin etterlengtede spa-time: Installasjon av et dedikert DC filter/DC felle!!!! Gleder meg. Spa-timen tar omtrent 60 minutter - det vil komme bilder fra denne seansen![]()
På veien hjem får jeg følge av en ny skapelse fra guru Malmins hender. Denne vil først bli avduket og omtalt når jeg har kommet hjem igjenOg tro meg - da kommer det også noen bilder.........
Mvh.
En MI-pakke, formoder jeg...?bjornh skrev:Tror posten har en pakke til meg.![]()