Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo oks81.

    EC'en har fortsatt mye å by på - ingen tvil om det :) Mye lytting gjenstår, men ser allerede nå konturene av hva den balanserte verden har å tilby! Og det ser ut til at EC'en vokser mye på å bli parret med en effektforsterker av klasse.

    Og min erfaring så langt med MI 18 Balanced vitner om en rå muskelbunt med raffinement og finesse av vanvittig høy klasse!

    Mvh.
    Maxtor
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.350
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sa det var en god pre, Maxtor..hehe..personlig foretrekker jeg den MED svarte "klær" PÅ!! Men en interessant tilnærming til forklaringen, det der. Skulle ønske flere produsenter kunne lage så enkle preamper som 4,5 eller Doxa 012..Uansett er du visst fornøyd- ingenting er bedre enn det. Gleder meg til en lytt, jeg! Flere år siden jeg lytta til 4,5- det blir som å møte en gammel venn. Og tro meg: Settet ditt vokser med oppgaven.
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Jeg sa det var en god pre, Maxtor..hehe..personlig foretrekker jeg den MED svarte "klær" PÅ!! Men en interessant tilnærming til forklaringen, det der. Skulle ønske flere produsenter kunne lage så enkle preamper som 4,5 eller Doxa 012..Uansett er du visst fornøyd- ingenting er bedre enn det. Gleder meg til en lytt, jeg! Flere år siden jeg lytta til 4,5- det blir som å møte en gammel venn. Og tro meg: Settet ditt vokser med oppgaven.

    Hallo Auditor.

    Helt enig - synes EC 4.5 har vist seg å være overraskende god. Bedre enn forventet egentlig :)

    Har lest mye om den på nett og det er selvfølgelig de som synes den ikke er verdt knottene den står på, mens mange har meget gode erfaringer. Det jeg kunne lese ut i fra dette var at de som hadde gode resultater også hadde brukt mye tid og penger på gode kabler og gode effekttrinn - rett og slett tatt seg bryet med god systemmatching. Egentlig en selvfølge, men det er utrolig hvor mange som "slumser" med dette.

    Med MI 18 Balanced har jeg fått et helt fantastisk balansert effekttrinn som både kan vokse med oppgavene og som lar andre komponenter vokse. Jeg har brukt mye tid på å finne de "riktige" kablene og med Black Magic Intro-serien har jeg funnet nettopp det. Kombinasjonen av MI og disse kablene fungerer helt etter mine preferanser. Med et slikt "tunet" oppsett er det en ganske takknemlig oppgave å sette andre komponenter inn. Slik sett tror jeg utgangspunktet var lagt for at EC 4.5 kunne fungere godt. Og det gjør den :) Og som deg digger jeg konseptet med å lage komponenter så enkle som mulig - da er det ofte rom for produsenten å heller putte pengene andre steder hvor de kommer bedre til nytte hva angår lydkvalitet!

    Tross en flott, velfungerende og vellydende EC 4.5 begynner nå mitt siste prosjekt: Oppsparing av midler. Målet: En MI 12 :) Årsak: Å oppleve MI 18 Balanced i balansert modus (slik den er tiltenkt og designet) har vært intet mindre enn en åpenbaring! Hva skjer ved systemmatching med MI som balansert forforsterker også?

    Gleder meg til jeg kommer hjem igjen - forhåpentligvis blir det tid til litt musikkopplevelser i dag også!

    Mvh.
    Maxtor
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    923
    Antall liker
    547
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hei!

    Viser til innlegget til Mr Basund.
    Ein ting som var rimelig åpenbart under utprøving av mitt MI-utstyr på hans høgtalere, var at MI 12 var vesentlig meir åpen og dynamisk enn hans EC 4,7.

    No veit eg ikkje kordan EC 4,5 står seg mot EC 4,7, men noke seier meg at du har noke å sjå fram til når du får MI 12 i hus Maxtor!😃

    Mvh Arild
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg skal hilse MI-folket fra RM. Han er ved godt mot! :)

    Jeg kommer akkurat nå fra verkstedet hans, med en MI 16 under armen...

    (Det er min kjære preamp MI 11 som har gjennomgått en forvandling til MI 16).

    Jeg får nok ikke anledning til å koble opp og få lyttet noe i kveld, dessverre.

    Men jeg kommer sterkere tilbake, med nakenbilder og det hele!

    Mvh Salty
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Jeg skal hilse MI-folket fra RM. Han er ved godt mot! :)

    Jeg kommer akkurat nå fra verkstedet hans, med en MI 16 under armen...

    (Det er min kjære preamp MI 11 som har gjennomgått en forvandling til MI 16).

    Jeg får nok ikke anledning til å koble opp og få lyttet noe i kveld, dessverre.

    Men jeg kommer sterkere tilbake, med nakenbilder og det hele!

    Mvh Salty

    Dette gleder vi oss voldsomt til å både høre mer om og se mer av, Salty!

    Gratulerer så mye :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg skal hilse MI-folket fra RM. Han er ved godt mot! :)

    Jeg kommer akkurat nå fra verkstedet hans, med en MI 16 under armen...

    (Det er min kjære preamp MI 11 som har gjennomgått en forvandling til MI 16).

    Jeg får nok ikke anledning til å koble opp og få lyttet noe i kveld, dessverre.

    Men jeg kommer sterkere tilbake, med nakenbilder og det hele!

    Mvh Salty

    Dette gleder vi oss voldsomt til å både høre mer om og se mer av, Salty!

    Gratulerer så mye :)

    Mvh.
    Maxtor
    Tusen takk for det, Maxtor! :)

    Jeg klarte ikke å la være; snek meg litt unna, og har nå koblet opp komboen MI 16 (pre) og MI 9.1 (effekt). De står nå og varmer opp, og jeg kommer til å foreta den første, forsiktige lytten om en stund.

    Sånn ser et standard MI 11 print ut:
    MI_11_3.JPG


    ...og sånn ser det nye printet ut, etter oppgradering til MI 16 kretser. Ikke så store synlige forandringer kanskje...
    MI_16_1.JPG


    Her er et nærbilde, der det nye printet presenterer seg:
    MI_16_2.JPG


    Jeg må si at jeg er spent på lyden. Ifølge Petre og hifipuristen så er det noen skritt opp fra en standard MI 11. Og det sier ikke så lite... :cool:

    Mvh Salty
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Vakkert, Salty, rett og slett vakkert!

    Dette unner jeg deg virkelig :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Maxtor og Salty Dog med hendholdsvis balanserte forsterkere og ny MI-16.(highend single ended preamp)

    Tipper det blir en glad MI helg som kommer?
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har nå foretatt den første, forsiktige lytten på min oppgraderte preamp MI 16 (MI 11 med nytt print).

    Det er alt for tidlig å forsøke å beskrive lyden, imo.

    Men èn ting kan jeg si: Dette er en helt annen forforsterker enn MI 11.

    Jeg skal bruke de nærmeste dagene til å bli bedre kjent med den, og jeg skal forsøke å beskrive de forskjellene som jeg opplever.

    Mvh Salty
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Mange takk til Maxtor og hifipuristen for gratulasjoner!

    Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med den nyankomne MI 16.

    Mvh Salty
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.724
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Siggerud
    Gratulaziones herfra også, Salt. Som du nok har fått en forsmak på har du svært positive overraskelser i vente.
    Vi er foreløpig en esklusiv liten gruppe som innehar 16/9.1.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.102
    Antall liker
    14.758
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Men èn ting kan jeg si: Dette er en helt annen forforsterker enn MI 11.
    Grattis med "ny" forforsterker. :)


    Er ikke det litt synd egentlig når man normalt ved oppgraderinger innen samme merke vil ha mer av det samme og ikke en helt annen forforsterker?
    Joda, det er spøk, og vi har jo de fleste av oss uvanen å forstørre endringer og forbedringer vi opplever i hobbyen. ;)

    Kjapt spørsmål:
    Musical Innovation MI 11_WBT_Holco_Rev 02 = Musical Innovation MI 16?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    VIKTIG NYHET FRA MUSICAL INNOVATION!

    Til alle MI'ere som kjøper/kjøpte både preamp og poweramp.

    Har overtalt RM til og tilpasse ingangsimpedans på sluttrinnene til deres preamp.

    Dvs. at de som ønsker dette har mulighet for og ta med deres signalkabel mellom

    forforsterker og sluttrinn, og tilpasse inngangsimpedans på deres sluttrinn rimelig optimalt.

    Kunder som ikke har MI preamp kan få ingangsimpedans på sluttrinnet etter ønske.

    MENER DETTE ER ET KONKURANSE FORTRINN SOM MEG BEKJENT INGEN ANDRE GJØR?

    Med dette har man mulighet for å "luke" ut umulige kombinasjoner?

    Takk for oppmerksomheten
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    @RoDa

    Du skal få et kjapt svar!

    JA,MI-11 WBT Holco rev2 er nye MI-16.

    Grunnen til dette er at på nye MI-16, sitter det nå Cardas terminaler, med doble utganger og Home Theathre Trough.

    De som oppgraderer MI-11 til MI-16, beholder sine originale inn/utganger i WBT.

    Dette har da en annen layout enn det originale MI-16, men ellers likt.

    Derfor dette "navnet" på printet.
     

    kanaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.760
    Antall liker
    1.662
    Sted
    Fetsund
    Jeg ønsker å gratulere dere med nye forsterkere.

    Etter å ha eid MI1/MI3 i snart 2 uker, kan jeg bare si at jeg digger dette oppsettet, Har derfor full forståelse for at dere oppgraderer. For det er noe med at man vil ha mer av dette. Mer av akkurat dette.


    mvh
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Men èn ting kan jeg si: Dette er en helt annen forforsterker enn MI 11.
    Grattis med "ny" forforsterker. :)
    Takk for det, RoDa! :)

    Er ikke det litt synd egentlig når man normalt ved oppgraderinger innen samme merke vil ha mer av det samme og ikke en helt annen forforsterker?
    Joda, det er spøk, og vi har jo de fleste av oss uvanen å forstørre endringer og forbedringer vi opplever i hobbyen. ;)
    Semantiske øvelser - slutt og kjemp mot, RoDa - bli en MI-er du også...! Jeg ser i en annen tråd at du har slått MI i fra deg. Vend om, det er ingen skam å snu! :cool:

    Kjapt spørsmål:
    Musical Innovation MI 11_WBT_Holco_Rev 02 = Musical Innovation MI 16?
    Hifipuristen besvarte dette, ser jeg.

    Mvh Salty
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.047
    Antall liker
    34.353
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har nå foretatt den første, forsiktige lytten på min oppgraderte preamp MI 16 (MI 11 med nytt print).

    Det er alt for tidlig å forsøke å beskrive lyden, imo.

    Men èn ting kan jeg si: Dette er en helt annen forforsterker enn MI 11.

    Jeg skal bruke de nærmeste dagene til å bli bedre kjent med den, og jeg skal forsøke å beskrive de forskjellene som jeg opplever.

    Mvh Salty
    Jøss, fikk du ikke igjen den samme Salty:cool::cool:
    Nei da, spøke kan vi, men jeg vil heller gratulere deg!!
    Vil tro at dette er en skritt videre på veien til MI-himmelen;)
    Kos deg, la den få varmen i kroppen, lytt og nyt, så får vi noen inntrykk etter en stund.

    gismo
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    God morgen, Godtfolk.

    SMS'et litt med RM i går om forforsterkere generelt og fikk tilsendt ferske bilder av en MI 15 han holder på å sette sammen. MI 15 er en forforsterker (single-ended) jeg har sterke følelser for - dette er rett og slett, i mine øyne, en fantastisk vellydende forforsterker! Kommende versjoner er utstyrt med RCA-kontakter fra Cardas - slettes ikke et ille syn dette heller :)

    IMG_2416.jpg


    IMG_2417.jpg


    IMG_2420.jpg


    Ah, pokker som jeg savner MI 15.........

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    MI 16 er på plass!

    Jeg ser at noen har mistolket mitt svært så upresise utsagn om den nye preampen MI 16: "Dette er en helt annen forforsterker enn MI 11".

    MI 16 har stått og spilt kontinuerlig siden i går ettermiddag, og er ikke lenger rykende ferskvare. Jeg har lyttet nærmere til den (sammen med effekten MI 9.1), og kan presisere lytteinntrykket en god del (alt imho, selvsagt):

    • Bassen har større kraft og tyngde. Men den er stram og veldefinert, helt etter mitt eget basshue. Deilig. Den virker ikke for dominerende, den bare er der når den skal være det. På en ubesværet måte. I mitt oppsett og mitt rom ble det ikke "for mye av det gode", sånn som Petre opplevde det, før han fikk justert seg inn.
    • Klarhet/åpenhet. Pass på, her kommer en floskel: "Det er som om et slør er blitt fjernet fra musikken". Æresord, helt sant, det er sånn jeg opplever det. Bedre oppløsning, kanskje...?
    • Kjapphet. Jeg opplever mer "smekk" i lydbildet. Jeg tror at komboen MI 16/9.1 får fram det beste i hverandre.
    • Det siste punktet er kanskje litt overraskende: Med komboen MI 11/9.1 lå mitt "komfortnivå" på volumet rundt kl 11. Med MI 16 på plass, så opplever jeg at "komfortnivået" ligger nærmere kl 12. Dette kunne tyde på at utsignalet fra preampen er blitt svakere. Dette har jeg imidlertid fått avkreftet fra kompetent hold. Så da er det kanskje renheten i lyden (mindre forvrengning) som gjør at jeg får lyst til å vri på knappen...?
    Denne presiseringen innebærer at den nye preampen MI 16 ikke bryter med tidligere preamper fra MI. (Fortsatt imho). Lydsignaturen er i samme gate, men mange parametre er forbedret. Samlet vil jeg si at dette er "to trinn opp på stigen". MI 16 er en preamp som absolutt kan måle seg med "de store gutta" der ute... :)

    Jeg koser meg med musikken min, og føler at jeg er kommet "i mål". Ihvertfall kommer paret MI 16/9.1 til å stå lenge på lytterommet mitt. Men en skal aldri si aldri, med den audiofile nevrosen som mange av oss sliter med... :cool:

    Mvh Salty

    PS.
    Dette innlegget er skrevet i en tilstand av lett eufori. Siden dette er en vennetråd, ber jeg om romslighet til å la det passere...
    Mer eufori her, fra de glade desemberdagene da MI 9.1 kom i hus: http://www.hifisentralen.no/forumet...21677-musical-innovation-248.html#post1486679
    DS.

    MI_16_2.JPG
     
    Sist redigert:

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.724
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Siggerud
    Vel formulert, Salt, og jeg kjenner igjen mye av dette, særlig biten med økt komfortnivå.
    En følge av lavere forvrengning er at man spiller høyere uten egentlig å merke det.
    Et godt eksempel; i går kveld spilte vi bl.a. noe Donald Fagen, ganske høyt, men slett ikke unormalt høyt.
    Først når wifey ved siden av meg i sofaen prøvde å si et eller annet og det knapt nok var mulig å høre hva, gikk det opp for meg hvor høyt vi egentlig spilte.
    Nok en fordel, det siste der, vil kanskje mange mene...
    Uansett, når det spiller så bra som det gjør, slår jeg meg til ro på forsterkerfronten ( en god stund ) og konsentrerer innsatsen andre steder i kjeden.
     

    Geir B

    Medlem
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    12
    Sted
    Rogaland
    God morgen, Godtfolk.

    SMS'et litt med RM i går om forforsterkere generelt og fikk tilsendt ferske bilder av en MI 15 han holder på å sette sammen. MI 15 er en forforsterker (single-ended) jeg har sterke følelser for - dette er rett og slett, i mine øyne, en fantastisk vellydende forforsterker! Kommende versjoner er utstyrt med RCA-kontakter fra Cardas - slettes ikke et ille syn dette heller :)

    Vis vedlegget 203515

    Vis vedlegget 203516

    Vis vedlegget 203517

    Ah, pokker som jeg savner MI 15.........

    Mvh.
    Maxtor
    Hei igjen Maxtor

    Flotte bilder, ja sjønner godt du savner denne..
    DSC01094.jpg


    Fantastisk lyd, selv om jeg langt fra har hørt hele potensialet. Tar bare signal foreløpig ut fra en Marantz blu ray spiller. Hegel hd 25 er bestilt til etter ferien.
    Så da har jeg noe å se fram til og, etter tur i ny bobil på Franske alpeveier, og Tour det France:)
    Kommer tilbake med lytterinntrykk da.

    Mvh Geir
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo GeirB.

    Jeg savner'n noe så inn i hampen! Fantastisk pre :) Men jeg er overmåte glad på dine vegne - nyt den!

    Gleder meg til å høre om dine erfaringer når HD25 er i hus og TdF er unnagjort. Misunner deg det også, jeg da.....

    Mvh.
    Maxtor
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg synes det er flott at det nå fokuseres også på preampene fra MI, ikke bare på sluttrinnene.

    Med den nye serien av forforsterkere mener jeg at MI har tatt noen steg opp på stigen.

    @Maxtor: Hifipuristen rangerer nye MI 12 et par knepp over min nyervervelse MI 16. Så du har virkelig noe å glede deg til...! Du vil få hørt hva effektforsterkeren MI 18 Balanced er god for, tipper jeg. :)

    Mvh Salty
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.684
    Antall liker
    8.069
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Dette forklarer påstander som kan dukke opp fra tid til annen om at en gammel Kenwood receiver fra -77 låter minst like bra som hva som helst av MI.



    Nå vet da både du og jeg at Kenwood recivere fra 1977 er uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuutrolig gode :cool:
    ......... tror joggu jeg må blåse støvet av min gamle KR9600 og la den komme ut fra glemslen.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.724
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Siggerud
    Dette forklarer påstander som kan dukke opp fra tid til annen om at en gammel Kenwood receiver fra -77 låter minst like bra som hva som helst av MI.
    Nå vet da både du og jeg at Kenwood recivere fra 1977 er uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuutrolig gode :cool:
    ......... tror joggu jeg må blåse støvet av min gamle KR9600 og la den komme ut fra glemslen.
    Ja, stort bedre enn det blir det bare ikke. Husker det når du nevner det, du har blandt mye annet noe Kenwood stæsh stående.
    Jeg dukker nok plutselig opp med 16/9.1 på innerlomma for en ny combat med hva som for øyeblikket måtte befinne seg i lytterommet ditt.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.102
    Antall liker
    14.758
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Semantiske øvelser - slutt og kjemp mot, RoDa - bli en MI-er du også...! Jeg ser i en annen tråd at du har slått MI i fra deg. Vend om, det er ingen skam å snu! :cool:
    Hehe, det er ikke mye som er definitivt og absolutt i min verden. Men at jeg aldri kommer til å eie et produkt fra MI er garantert.
    Moro å titte i denne tråden deres en gang i blant, men produktene gir meg ikke fot på verken den ene eller andre måten. Beklager ærligheten.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Semantiske øvelser - slutt og kjemp mot, RoDa - bli en MI-er du også...! Jeg ser i en annen tråd at du har slått MI i fra deg. Vend om, det er ingen skam å snu! :cool:
    Hehe, det er ikke mye som er definitivt og absolutt i min verden. Men at jeg aldri kommer til å eie et produkt fra MI er garantert.
    Moro å titte i denne tråden deres en gang i blant, men produktene gir meg ikke fot på verken den ene eller andre måten. Beklager ærligheten.
    Siden du er så ærlig, RoDa: Hva ligger bak det bastante utsagnet ditt om at du garantert aldri kommer til å eie et produkt fra MI...? :confused:

    Mvh Salty
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.970
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Semantiske øvelser - slutt og kjemp mot, RoDa - bli en MI-er du også...! Jeg ser i en annen tråd at du har slått MI i fra deg. Vend om, det er ingen skam å snu! :cool:
    Hehe, det er ikke mye som er definitivt og absolutt i min verden. Men at jeg aldri kommer til å eie et produkt fra MI er garantert.
    Moro å titte i denne tråden deres en gang i blant, men produktene gir meg ikke fot på verken den ene eller andre måten. Beklager ærligheten.
    Siden du er så ærlig, RoDa: Hva ligger bak det bastante utsagnet ditt om at du garantert aldri kommer til å eie et produkt fra MI...? :confused:

    Mvh Salty
    Ikke sikkert det er det lureste spm. i en vennetråd....?

    Btw. Jeg liker sommerampen fra MI godt.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Det kan godt tenkes at det ikke var det lureste spørsmålet.

    Men jeg blir litt provosert av RoDa som i en vennetråd kommer med flere innlegg som i hvert fall jeg oppfatter som uvennlige.

    Mvh Salty
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.102
    Antall liker
    14.758
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har sendt PM, Salty Dog, og skal holde meg unna å skrive innlegg i tråden heretter.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Semantiske øvelser - slutt og kjemp mot, RoDa - bli en MI-er du også...! Jeg ser i en annen tråd at du har slått MI i fra deg. Vend om, det er ingen skam å snu! :cool:
    Hehe, det er ikke mye som er definitivt og absolutt i min verden. Men at jeg aldri kommer til å eie et produkt fra MI er garantert.
    Moro å titte i denne tråden deres en gang i blant, men produktene gir meg ikke fot på verken den ene eller andre måten. Beklager ærligheten.[/QUOTE
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hm.....merker at feel-good stemningen i tråden er under litt hard skyts for tiden. Ytterst trist at enkeltindivider ikke klarer å se RM for annet enn fortiden og ikke hva nåtid og fremtiden har i gjære av positive endringer. Slik sett blir det jo vanskelig for RM å kvitte seg med et fordoms stempel.

    Det som kanskje er mest trist i så måte er at noen av en så enkel grunn som nevnt ovenfor velger å ikke gjøre seg kjent med produktene fra MI og hvilken utrolig postiv effekt disse har for musikkgleden! Nei, sikkert ikke for alle, men trolig for mange. Jeg er en av de som gir fullstendig f.... i hva andre måtte ha av meninger om RM - for mitt vedkommende er det produktene som jeg virklig har festet meg ved. Etter at jeg ble kjent med de første MI-produktene for 4-5 år siden har jeg blitt fullstendig bergtatt av måten disse produktene skjøv meg nærmere musikk og hvordan jeg opplevde at musikken ble formidlet. Kontra småsnakk fra butikkansatte under lyttetest (hvor man nærmest ble stemplet som avvikende dersom man ikke hørte at ".....dette er det beste produktet fordi den fokuserer så godt på sibilantene.......", ".......dette produktet kan ingen overgå grunnet dens evne til å formidle basstonene så inderlig korrekt........." o.s.v.) var det utrolig befriende å besøke RMs hule, få en kort forklaring på hvordan ting er skapt og skrudd sammen og med en avsluttende setning om ".......ta den med deg hjem, prøv den og se hva du synes.....".

    Og så til det som er mitt mål med dette innlegget:

    Når man har et MI-produkt hjemme er det en fantastisk verden som oppstår. Og det er av den grunn jeg er oppglødd når man snakker om produkter fra MI. Jeg dr.... fullstendig i om "....sibilantene er korrekte eller om basstonene er 100% naturtro eller om diskanten er ditt eller datt....." dersom utstyret, og herved måten de kommuniserer musikken på, ikke beveger meg følelsesmessig. I mine øyne er det dette som virkelig er force'en til MI-produktene. De evner å bevege meg når jeg hører musikk! Grisebusten reiser seg ukontrollert til Moussorgsky, tårekanalene flyter over av Wagner, sinne koker over å høre på Opeth, det kiler under fotbladene når Black Sabbath dundrer ut. Det er dette det dreier seg om for meg.

    I dette henseendet opplever jeg Musical Innovation som enestående. Nei, jeg har ikke hørt alt, men har hatt dette som hobby i snart 25 år og har hørt mye. Mye har beveget meg, men ikke i så stor grad som MI.

    Fortsatt god kveld.

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Mange takk, Maxtor.

    Det gjorde godt å lese innlegget ditt.

    Mvh Salty
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    @Rocker: Dette er en vennetråd for MI.

    I din egen tråd har du lagt fram din oppfatning/versjon av saken.

    Av årsaker som du ikke er kjent med, så har det drøyd med å høre den andre sidens versjon.

    Denne vil sannsynligvis bli kjent i løpet av kort tid.

    I mellomtiden kan du jo fortsette å henge ut navngitte personer som svindlere, på et åpent forum.

    Men vennligst gjør det i din egen tråd, ikke her.

    Salty
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.176
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Hm.....merker at feel-good stemningen i tråden er under litt hard skyts for tiden. Ytterst trist at enkeltindivider ikke klarer å se RM for annet enn fortiden og ikke hva nåtid og fremtiden har i gjære av positive endringer. Slik sett blir det jo vanskelig for RM å kvitte seg med et fordoms stempel.

    Det som kanskje er mest trist i så måte er at noen av en så enkel grunn som nevnt ovenfor velger å ikke gjøre seg kjent med produktene fra MI og hvilken utrolig postiv effekt disse har for musikkgleden! Nei, sikkert ikke for alle, men trolig for mange. Jeg er en av de som gir fullstendig f.... i hva andre måtte ha av meninger om RM - for mitt vedkommende er det produktene som jeg virklig har festet meg ved. Etter at jeg ble kjent med de første MI-produktene for 4-5 år siden har jeg blitt fullstendig bergtatt av måten disse produktene skjøv meg nærmere musikk og hvordan jeg opplevde at musikken ble formidlet. Kontra småsnakk fra butikkansatte under lyttetest (hvor man nærmest ble stemplet som avvikende dersom man ikke hørte at ".....dette er det beste produktet fordi den fokuserer så godt på sibilantene.......", ".......dette produktet kan ingen overgå grunnet dens evne til å formidle basstonene så inderlig korrekt........." o.s.v.) var det utrolig befriende å besøke RMs hule, få en kort forklaring på hvordan ting er skapt og skrudd sammen og med en avsluttende setning om ".......ta den med deg hjem, prøv den og se hva du synes.....".

    Og så til det som er mitt mål med dette innlegget:

    Når man har et MI-produkt hjemme er det en fantastisk verden som oppstår. Og det er av den grunn jeg er oppglødd når man snakker om produkter fra MI. Jeg dr.... fullstendig i om "....sibilantene er korrekte eller om basstonene er 100% naturtro eller om diskanten er ditt eller datt....." dersom utstyret, og herved måten de kommuniserer musikken på, ikke beveger meg følelsesmessig. I mine øyne er det dette som virkelig er force'en til MI-produktene. De evner å bevege meg når jeg hører musikk! Grisebusten reiser seg ukontrollert til Moussorgsky, tårekanalene flyter over av Wagner, sinne koker over å høre på Opeth, det kiler under fotbladene når Black Sabbath dundrer ut. Det er dette det dreier seg om for meg.

    I dette henseendet opplever jeg Musical Innovation som enestående. Nei, jeg har ikke hørt alt, men har hatt dette som hobby i snart 25 år og har hørt mye. Mye har beveget meg, men ikke i så stor grad som MI.

    Fortsatt god kveld.

    Mvh.
    Maxtor
    Halleluja!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn