Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Geir B

    Medlem
    Ble medlem
    17.01.2009
    Innlegg
    28
    Antall liker
    12
    Sted
    Rogaland
    Ser ut som det går unna hos Roar for tiden så mine nye kreasjoner kan komme i hus før mnd er over ;)
    Så at det lå ett bilde ute her av MI-15 balansert print. Har mine mistanker om at det var bilde av mitt print :)
    Kommet bilder når herligheten er ferdig montert å levert…
    Ha en god MI søndag alle sammen!!
    Hei Soojonny

    Ser fram til bilder, og forhåpentligvis lytterinntrykk fra deg:)

    Mvh,
    Geir
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Bilder kommer så fort forsterkerne er levert til meg... Gleder meg som ett lite barn til det er klart til levering :)
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Da er jeg for alvor fullverdig medlem av MI-klanen, og ikke bare aspirant lenger. Jeg har overtatt Petre`s MI9.1 i dag. Har ikke fått luftet den så mye ennå - vil jo ikke vekke hele huset, men sitter likevel her å gaper. For en dybde! For et perspektiv. For et nærvær!

    Foreløpig kjører jeg Hegel HD20 som forforsterker, men snart får jeg prøvd en MI11 eller MI16 også. Må bare få besøkt guruen.

    Om det er sant det dere sier om at forforsterkerne til RM virkelig er mesterverkene, så kjenner jeg at jeg gleder meg til akkurat det.

    Mine KEF LS50 ser forresten ut til å storkose seg med den nye kompisen. Jeg lukter allerede en antydelse til godmatch her. Vurderer også å teste de ut på et par Amphion-høyttalere etterhvert. Og så må jo mine Rogers LS3/5A få lufte seg nå og da.
     
    Sist redigert:

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Da har min kjære 9.1 reist, den har funnet seg et nytt hjem.
    Gratulerer til den nye eieren, enjoy!
    Jeg lover å ta godt vare på den, Petre. Og du kan selvsagt få lov til å besøke den når som helst, om du savner den.

    Men om den er sunn for meg, vet jeg ikke. Det var litt av en bragd å komme seg opp trappene til 3. etasje. Jeg trenger brokkbind! *ler*

    Kanskje det er en idè å få laget spesialsydde ryggsekker eller noe? Roar har tilbudt meg å se over den og stille tomgangsstrømmen, men nå lurer jeg på om jeg vil utsette meg for den trappen en gang til.

    Den nye samboeren min er likevel tilgitt alle helseplager den måtte ha påført meg. Se over...
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.724
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Siggerud
    Da har min kjære 9.1 reist, den har funnet seg et nytt hjem.
    Gratulerer til den nye eieren, enjoy!
    Jeg lover å ta godt vare på den, Petre. Og du kan selvsagt få lov til å besøke den når som helst, om du savner den.
    Roar har tilbudt meg å se over den og stille tomgangsstrømmen, men nå lurer jeg på om jeg vil utsette meg for den trappen en gang til.
    Ja, kanskje jeg kikker innom om en stund og ser til at du behandler den bra? Uansett hyggelig å høre at du er fornøyd så langt.
    Det haster neppe med noen justering av strømmen da jeg skrudde den ned til ca halv guffe og brukte en del tid på å få kanalene like. Da blir den ikke så glovarm og det er helt greit å la den stå på over tid. Du vil nok oppleve at den har rikelig kl. A effekt likevel. Å dundre løs skikkelig utløser på ingen måte noen astmatiske eller anemiske tendenser. Tro meg, jeg har virkelig prøvd. 9.1 drar det meste og litt til.
    Spander på deg en best mulig MI forforsterker nå, så har du et svært kompetent forsterkersett du kan leve godt og lenge med.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Da har min kjære 9.1 reist, den har funnet seg et nytt hjem.
    Gratulerer til den nye eieren, enjoy!
    Jeg lover å ta godt vare på den, Petre. Og du kan selvsagt få lov til å besøke den når som helst, om du savner den.
    Roar har tilbudt meg å se over den og stille tomgangsstrømmen, men nå lurer jeg på om jeg vil utsette meg for den trappen en gang til.
    Ja, kanskje jeg kikker innom om en stund og ser til at du behandler den bra? Uansett hyggelig å høre at du er fornøyd så langt.
    Det haster neppe med noen justering av strømmen da jeg skrudde den ned til ca halv guffe og brukte en del tid på å få kanalene like. Da blir den ikke så glovarm og det er helt greit å la den stå på over tid. Du vil nok oppleve at den har rikelig kl. A effekt likevel. Å dundre løs skikkelig utløser på ingen måte noen astmatiske eller anemiske tendenser. Tro meg, jeg har virkelig prøvd. 9.1 drar det meste og litt til.
    Spander på deg en best mulig MI forforsterker nå, så har du et svært kompetent forsterkersett du kan leve godt og lenge med.
    Det eneste problemet nå er at sikringene går når jeg bruker vanlige nettkabler. Når jeg bruker et par Nordost filterkabler hoder det akkurat, men lyset blinker i oppstarten. Dessuten er det en svak transistordur, som trolig stammer fra et problem med nettet også. Disse forsterkerne er ikke bare avslørende på musikkilder, men også på nettet, forstår jeg?

    Spørs om ikke jeg trenger litt elektriker-assistanse. Trenger en ny kurs.

    Det er uansett deilig å se hvordan forsterkeren får KEF`s jubileumshøyttalere til å blomstre.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.724
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Siggerud
    Høres ut som en god deal. Bruker du MI-12 balansert som pre? Hvordan er lyden i forhold til det gamle settet med MI-16/MI-9.1?
    Ja, siste versjon, 12.1. Denne med både SE og bal ut.
    Etter å ha prøvd en rekke av MI sluttrinn var det den originale 10 jeg likte best. Den hadde dog akkurat litt for lite krefter selv om høyttalerne mine ikke er så tungdrevne. Jeg, gamle mannen er ikke eldre enn at jeg liker f.eks. Deep Purple på realistiske nivåer innimellom. 10.1 SE+++ i ulike varianter har mer power, men de ble jeg aldri helt fortrolig med. Gode, men ikke helt som 10'ern. 9.1 var den jeg fant mest vellydende av de med mye power, så den kunne jeg utmerket godt leve med. Den drar uanstrengt og oppfattes ikke lys/overenergisk i toppen. Heller silkemyk, detaljert og luftig. Når jeg så fikk prøve puristens blokker var løpet kjørt for min del; de låter minst like godt som 10 når jeg kjørte de SE og orker betraktelig mer, faktisk nok til mitt bruk. Selv om jeg ikke har fått sammenlignet direkte ( A/B testet ) synes jeg 12 og 16 låter ganske så likt, så det byttet ble gjort for å kunne kjøre blokkene balansert.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.724
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Siggerud
    Da har min kjære 9.1 reist, den har funnet seg et nytt hjem.
    Gratulerer til den nye eieren, enjoy!
    Jeg lover å ta godt vare på den, Petre. Og du kan selvsagt få lov til å besøke den når som helst, om du savner den.
    Roar har tilbudt meg å se over den og stille tomgangsstrømmen, men nå lurer jeg på om jeg vil utsette meg for den trappen en gang til.
    Ja, kanskje jeg kikker innom om en stund og ser til at du behandler den bra? Uansett hyggelig å høre at du er fornøyd så langt.
    Det haster neppe med noen justering av strømmen da jeg skrudde den ned til ca halv guffe og brukte en del tid på å få kanalene like. Da blir den ikke så glovarm og det er helt greit å la den stå på over tid. Du vil nok oppleve at den har rikelig kl. A effekt likevel. Å dundre løs skikkelig utløser på ingen måte noen astmatiske eller anemiske tendenser. Tro meg, jeg har virkelig prøvd. 9.1 drar det meste og litt til.
    Spander på deg en best mulig MI forforsterker nå, så har du et svært kompetent forsterkersett du kan leve godt og lenge med.
    Det eneste problemet nå er at sikringene går når jeg bruker vanlige nettkabler. Når jeg bruker et par Nordost filterkabler hoder det akkurat, men lyset blinker i oppstarten. Dessuten er det en svak transistordur, som trolig stammer fra et problem med nettet også. Disse forsterkerne er ikke bare avslørende på musikkilder, men også på nettet, forstår jeg?

    Spørs om ikke jeg trenger litt elektriker-assistanse. Trenger en ny kurs.

    Det er uansett deilig å se hvordan forsterkeren får KEF`s jubileumshøyttalere til å blomstre.
    Jordet nett, nettfiltre? Det profiterer den på. Om du orker trappen ned og opp igjen ( ta det som et ledd i treningen? ) kan du godsnakke med RM om softstart, da røsker'n ikke så mye i sikringsboksen når du fyrer'n opp. Eller pass på å slå av evt panelovner og annet som trekker strøm på samme kursen når du slår på.

    Edit: Bluesound'en spiller fint, den. Skulpturell design, definitivt anderledes. Selv om jeg fikk besøk litt senere rakk jeg jo å prøvespille litt etter at wifey satte den opp på nettverket. Mangler bare å finne shared discs. Wimp HiFi låter bedre enn både SBT og ATV, men jeg vet jo ikke ennå hvordan biblioteket er ift MiniMac/Amarra. Interfacen er litt småkjip i forhold til Wimps padløsning, men det kommer jo updates hele tiden, så det bedrer seg nok.
     
    Sist redigert:

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Ja, kanskje jeg kikker innom om en stund og ser til at du behandler den bra? Uansett hyggelig å høre at du er fornøyd så langt.
    Det haster neppe med noen justering av strømmen da jeg skrudde den ned til ca halv guffe og brukte en del tid på å få kanalene like. Da blir den ikke så glovarm og det er helt greit å la den stå på over tid. Du vil nok oppleve at den har rikelig kl. A effekt likevel. Å dundre løs skikkelig utløser på ingen måte noen astmatiske eller anemiske tendenser. Tro meg, jeg har virkelig prøvd. 9.1 drar det meste og litt til.
    Spander på deg en best mulig MI forforsterker nå, så har du et svært kompetent forsterkersett du kan leve godt og lenge med.
    Det eneste problemet nå er at sikringene går når jeg bruker vanlige nettkabler. Når jeg bruker et par Nordost filterkabler hoder det akkurat, men lyset blinker i oppstarten. Dessuten er det en svak transistordur, som trolig stammer fra et problem med nettet også. Disse forsterkerne er ikke bare avslørende på musikkilder, men også på nettet, forstår jeg?

    Spørs om ikke jeg trenger litt elektriker-assistanse. Trenger en ny kurs.

    Det er uansett deilig å se hvordan forsterkeren får KEF`s jubileumshøyttalere til å blomstre.
    Jordet nett, nettfiltre? Det profiterer den på. Om du orker trappen ned og opp igjen ( ta det som et ledd i treningen? ) kan du godsnakke med RM om softstart, da røsker'n ikke så mye i sikringsboksen når du fyrer'n opp. Eller pass på å slå av evt panelovner og annet som trekker strøm på samme kursen når du slår på.
    Kursen på lytterrommet er dessverre ujordet. Men har en mistanke om at det er en jordingsfeil ett eller annet sted i nærheten. Har hatt problemer med brumming som ikke forsvinner på rørforsterkere før også. Electrocompanietforsterkeren min har imidlertid ikke det samme problemet.

    Hvor mye måtte du ut for den egne kursen du la inn? Holdt det med 16A?
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.724
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Siggerud
    Ja, kanskje jeg kikker innom om en stund og ser til at du behandler den bra? Uansett hyggelig å høre at du er fornøyd så langt.
    Det haster neppe med noen justering av strømmen da jeg skrudde den ned til ca halv guffe og brukte en del tid på å få kanalene like. Da blir den ikke så glovarm og det er helt greit å la den stå på over tid. Du vil nok oppleve at den har rikelig kl. A effekt likevel. Å dundre løs skikkelig utløser på ingen måte noen astmatiske eller anemiske tendenser. Tro meg, jeg har virkelig prøvd. 9.1 drar det meste og litt til.
    Spander på deg en best mulig MI forforsterker nå, så har du et svært kompetent forsterkersett du kan leve godt og lenge med.
    Det eneste problemet nå er at sikringene går når jeg bruker vanlige nettkabler. Når jeg bruker et par Nordost filterkabler hoder det akkurat, men lyset blinker i oppstarten. Dessuten er det en svak transistordur, som trolig stammer fra et problem med nettet også. Disse forsterkerne er ikke bare avslørende på musikkilder, men også på nettet, forstår jeg?

    Spørs om ikke jeg trenger litt elektriker-assistanse. Trenger en ny kurs.

    Det er uansett deilig å se hvordan forsterkeren får KEF`s jubileumshøyttalere til å blomstre.
    Jordet nett, nettfiltre? Det profiterer den på. Om du orker trappen ned og opp igjen ( ta det som et ledd i treningen? ) kan du godsnakke med RM om softstart, da røsker'n ikke så mye i sikringsboksen når du fyrer'n opp. Eller pass på å slå av evt panelovner og annet som trekker strøm på samme kursen når du slår på.
    Kursen på lytterrommet er dessverre ujordet. Men har en mistanke om at det er en jordingsfeil ett eller annet sted i nærheten. Har hatt problemer med brumming som ikke forsvinner på rørforsterkere før også. Electrocompanietforsterkeren min har imidlertid ikke det samme problemet.

    Hvor mye måtte du ut for den egne kursen du la inn? Holdt det med 16A?
    Jeg jukset bare litt, for å prøve. Jeg strakk en feit skjøtekabel fra blomsterpotta, eh, nei, kjøkkenets 16A for å få jord til anlegget, og brukte nettfilter i tillegg. Ingen brum, hverken før eller etter det. 16A virket tilstrekkelig.
    Men jeg ligger i dialog med en halvbekjent elektriker om å jorde hele første etasjen. Sjefen i huset fikk et anfall og snudde opp/ned på alt, så akkurat nå er det ujordet igjen.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Har også opplevd trafobrum på MI effekt trinn, men bare i kombinasjon med ujordetkurs… Med jordet kurs har mine effekt trinn alltid vært tyste…
    Har man problemer under oppstart er det bare å få montert inn softstart :cool:
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Hmmm... Virker som at jeg blir nødt til å engasjere en elektriker, ja.

    Begynner å angre på at det ble gymnaset i stedet for yrkesskolen, gitt! :rolleyes:
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Hmmm... Virker som at jeg blir nødt til å engasjere en elektriker, ja.

    Begynner å angre på at det ble gymnaset i stedet for yrkesskolen, gitt! :rolleyes:

    Strakk skjøteledning fra nærmeste jordet kontakt, med 16A kurs. Simsalabim - brummingen var borte vekk.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.724
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Siggerud
    Gratulerer Petre

    Du har nå de beste effekttrinnene MI til nå har laget.
    Håper de står til forventningene?
    Din nye MI-12.1 er en glimrende makker.
    Da mangler du "bare" nye høyttalere og duganes signalkilder?

    Mvh
    puristen
    Jotakk, jeg er nå godt dekket på forsterkerfronten. Nå er det jo sånn at nær sagt uansett hvor duganes høyttalere jeg anskaffer, det være seg svære B&W, Wilson, ProAc, Marten, Magico, Klipsch eller hva som helst annet, vil det alltids være noen som lett hoderystende ytrer/tenker at akkurat de skulle du aldri kjøpt. Hvorfor kjøpte du ikke heller....
    Men lån meg gjerne en feit DAC så jeg hører hvor mye jeg går glipp av med dagens løsning.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hei Audirvana!
    Gratulerer med supertrinnet MI 9.1, og velkommen til MI-klanen. ;)
    Denne forsterkeren fortjener en skikkelig preamp. F. eks. MI 11, gjerne oppgradert med MI 16 kretser.

    Angående tendenser til trafobrum, her er en erfaring som jeg gjorde med min MI 9.1:
    Ved overgang fra MI 9 til MI 9.1 kunne jeg merke antydning til en svak trafobrum fra 9.1. Mitt lytterom har ujordet kurs, og jeg hadde koblet forsterkeriet til et dobbelt veggstikk slik: Kilder og preamp via en Isotek strømrenser, og MI 9.1 koblet direkte til den andre utgangen i veggstikket.

    Hos meg var løsningen enkel: Jeg koblet MI 9.1 til et eget nettstikk på naboveggen, og voila! - den svake trafobrummingen var borte. Spør meg ikke om en teknisk forklaring, det klarer jeg ikke. Jeg ville bare opplyse om mine erfaringer...

    Mvh Salty
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Audirvana
    Gratulerer med et kompetent sluttrinn

    Dere må være så snill og koble alle komponentene
    deres sammen på samme kurs, ellers er faktisk
    salty sin løsning god.(jordingssløyfer)

    Petre, du skal få låne en av "verdens beste" Dacer
    etter at M1 har lånt den.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.724
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Siggerud
    Hei Audirvana
    Gratulerer med et kompetent sluttrinn

    Dere må være så snill og koble alle komponentene
    deres sammen på samme kurs, ellers er faktisk
    salty sin løsning god.(jordingssløyfer)

    Petre, du skal få låne en av "verdens beste" Dacer
    etter at M1 har lånt den.
    Ringer banken nå....
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.724
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Siggerud
    Petre

    Hvis negativt svar, BYTT BANK!!!!!
    Skallebank! En av verdens beste dacer, det høres ikke nødvendigvis ut som en av verdens billigste dacer? Ikke si at jeg tar feil ( igjen! ) ?
    Edit: Har du flere, in case M1 finner den så god at han beholder den?
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    Spørsmål fra en ubalansert novise om den balanserte verden;
    - MI18 kan jo også leveres som monoblokker, men samtidig kan man også få en såkalt MI18 balanced. Det vil vel si balansert stereo i ett kabinett ?

    Nå ser jo MI18 Balanced rimelig grom ut ift. vanlig MI18 x 2, men bortsett fra det, - er det noe fordel å putte alt i et kabinett ? Vil man ikke f.eks. oppnå bedre kjøling med to kabinetter ? (Rett og slett større overflate som kan avgi varme samt mer plasseringsvennlig i de fleste rack/møbler).
    Og ikke minst,- hvordan er prisen på 2 stk MI18 monoblokker ift MI18 Balanced ?

    MI18:
    MI-18-10.jpg


    MI18 Balanced:
    MI-18-Balanced-OB-7.jpg
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Petre

    The Analog Dac med volumkontroll,analog inngang alle spdif innganger(Toslink,coax og AES/EBU),usb
    Og MSB's network inngang. Dog med std. Powersupply og balanserte og se utganger. Sort utgave.
    Denne ble bestilt slik av den norske importøren Audio Art .
    Alle Dacer fra MSB Technology skreddersys til deg. Du velger innganger/utganger,powersupply's ,volumkontroll
    og farge.
    Dette er min anbefaling for digital signalkilde til Musical Innovation' beste forsterkere.


    Denne MSB Dac kan prøves av inntresserte .
    Evnt. utlån skjer med avtale til Audio Art.
     
    Sist redigert:

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    2.126
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Ja slik kan den se ut
    Eller dere kan sjekke ut H.R sin tråd eller figern sin tråd om hvordan de kan gjøres annerledes.
    Har F5 selv jeg, men akkurat nå står den på boden. Ikke for at den er dårlig, men jeg trenger mer gain.

    Håvard
    Da har Nelson Pass og Roar Malmin iallfall en ting til felles. :p

    Her er et nakenbilde av en F5, av merket First Watt.

    Vis vedlegget 226664
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.724
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Siggerud
    @Petre

    MSB dacen har også single ended utganger, beklager at jeg overså dem.
    Allright, du er under tvil tilgitt, for denne gangen.
    Litt frem i tid, f.o.m. om ca 2 uker er jeg klar. Veldig klar, selv om jeg innser at det medfører økonomisk ruin, som alltid.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Var innom verkstedet til guruen i dag. Da han fikk høre at jeg hadde problemer med brum og sikringer, tilbød han seg sporenstreks å bygge inn DC-felle og softstart - gratis. Makan til service!

    (Lener seg tilbake og ser gutta gå i den åpenbare oppgraderingsfellen til puristen... 8))

    Er ikke dette en "perfekt" fjernkontroll til MI forresten? Det er jo bare volum opp og ned man får styrt uansett?

    http://www.whathifi.com/review/one-for-all-zapper

    http://www.elkjop.no/product/tv-lyd...one-for-all-universal-fjernkontroll-zapper-tv
     
    Sist redigert:

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Det som er "problemet" med Roar er han stadig utvikler nye ting å når han sier det er bedre så er det bedre!!!
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Jeg vasser ut med dere :) Fortsatt like blid!!! Å nå blir det snart balansert så får vi se om det hjelper å få livet i balanse...
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    ...og gamle Salty vasser også med...! :)

    Jeg har allerede sett kabinettene... balanserte monoblokker... med MI på fronten.

    Og jeg som egentlig er kjempefornøyd med superkomboen MI 16 / MI 9.1... Finnes det noen fornuft i dette da...? :confused:

    Mvh Salty
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Møtte puristen i Horten å han sa at RM sine forsterkere var bra å de balanserte bare enda bedre :cool: Kjøper heller noen supre håndbygde forsterkere fra Hokksund enn å kjøpe svindyre ting på Soundgarden/HIFI-klubben osv.. Føler selv jeg får mer igjen for pengene og at lyden er bedre :)
    Å det er min egen følelse av lyden som teller mest...
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    ...og gamle Salty vasser også med...! :)

    Jeg har allerede sett kabinettene... balanserte monoblokker... med MI på fronten.

    Og jeg som egentlig er kjempefornøyd med superkomboen MI 16 / MI 9.1... Finnes det noen fornuft i dette da...? :confused:

    Mvh Salty

    Jeg vil også vasse!

    Oh.....balanserte MI monoblokker..........Lekkert :)

    Mvh.
    Maxtor
    knapt svømmedyktig, men forbannet blid :)
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.724
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Siggerud
    Det kalles "progresjon"... :).. Samt at RM driver business..
    Fremgang er generelt bra for alle, men er du sulten og tar deg en brødskive, så er det alltids en eller annen jævel som skal tjene penger på det.
    Jeg bidrar gjerne etter fattig evne til å holde liv i audioverdenens underskog. Heller det enn de store marmorpalassene.
     
    Sist redigert:

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    Har ikke jeg hat problemer med noen av forsterkerne mine, og virker ikke som andre har det heller. Men de få som er uheldige og har fått et eller annet problem får det jo fikset Asap. Enda en grunn til velge MI. Det og eie et MI produkt gir så mye mere enn bare musikken. Jeg er vekke i fra anlegget i 4 uker, og jeg kjenner at eiergleden er like stor. Jeg er rett og slett stolt av og eie MI produkter, og når andre snakker om dyre kjente merker så syns jeg mere synd på de enn misunnelse.....:cool::cool:

    Den STOOOORE ulempen med MI, er at jeg vil ha mer,, mere enn hva lommeboka sier ja til;););)
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    ...og gamle Salty vasser også med...! :)

    Jeg har allerede sett kabinettene... balanserte monoblokker... med MI på fronten.

    Og jeg som egentlig er kjempefornøyd med superkomboen MI 16 / MI 9.1... Finnes det noen fornuft i dette da...? :confused:

    Mvh Salty

    Jeg vil også vasse!

    Oh.....balanserte MI monoblokker..........Lekkert :)

    Mvh.
    Maxtor
    knapt svømmedyktig, men forbannet blid :)
    DU trenger da ikke vasse!?

    Vi har da balansert amp, vi? ;)

    -Ole
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Sant nok, Ole :)

    Og pokker hvor fornøyd jeg er! Det hørtes bare litt moro ut å vasse........

    Mvh.
    Maxtor
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    MI venner, dere som "har sett lyset" etter dere får MI inn i stua, som lar oss andre:

    1. Tro dere er mer eller mindre hjernevasket...
    2. Gjør oss andre nysgjerrige!

    Hva med å la f.eks. gutta i Oslo Audio Society få teste ut MI hvordan det låter i forhold til annet!?

    Å høre på hver av dere, i deres egne lokale stuer med utstyr mange ellers ikke er vant med, og i deres egne subjektive angivelser av utstyret blir noen ganger vel lokalt - forstå meg rett!

    Jeg innrømmer allikevel å ha STOR tro på MI ut i fra hva dere sier om utstyret!
    Men, siden MI ikke akkurat befinner seg i nedre delen av prisskalaen, ja så tror jeg både Malmin og hans disipler ville være tjent med noe mer "objektiv synsing" av hvordan det står seg mot "ikke-undegrunn-produkter." Kan tro mange av dere nå blir forbannet, av min siste setning, men dette er tross alt produkter i hvert fall ikke jeg finner inn under offentlighetens lys.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    MI venner, dere som "har sett lyset" etter dere får MI inn i stua, som lar oss andre:

    1. Tro dere er mer eller mindre hjernevasket...
    2. Gjør oss andre nysgjerrige!

    Hva med å la f.eks. gutta i Oslo Audio Society få teste ut MI hvordan det låter i forhold til annet!?

    Å høre på hver av dere, i deres egne lokale stuer med utstyr mange ellers ikke er vant med, og i deres egne subjektive angivelser av utstyret blir noen ganger vel lokalt - forstå meg rett!

    Jeg innrømmer allikevel å ha STOR tro på MI ut i fra hva dere sier om utstyret!
    Men, siden MI ikke akkurat befinner seg i nedre delen av prisskalaen, ja så tror jeg både Malmin og hans disipler ville være tjent med noe mer "objektiv synsing" av hvordan det står seg mot "ikke-undegrunn-produkter." Kan tro mange av dere nå blir forbannet, av min siste setning, men dette er tross alt produkter i hvert fall ikke jeg finner inn under offentlighetens lys.
    Dette er megainteressant, min godeste MusicBear!!! ;)

    Jeg låner prompte ut mitt MI-sett, bestående av MI 16 preamp og MI 9.1 sluttrinn, til dette edle formål!
    Dette regnes å være den beste SE-komboen fra MI. Det kunne også være interessant å stille med et balansert sett. Anyone?

    Det hadde vært moro å se en mannjevning med "de store gutta"...

    Mvh Salty
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn