Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Corleone

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2013
    Innlegg
    59
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    1
    Hör väl till god ton att ringa tillbaka, eller är det undantaget vissa personer.🤔
    Helt enig og har selv vært i den enden med alt stress og bekymringer som hører til, så jeg vet hvordan det kan være. Tenker samtidig at det er greit å være litt generøs i andre retningen også :) Det er i alle fall mer effektivt etter min erfaring.
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Hei
    Noen her inne som har erfaring med 21.1?

    mvh. Ole G
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Snakket med Roar i dag. Helt ny konstruksjon ifht den «gamle» uten .1. Samme wattstyrken men balansert. Er forøvrig også presentert på MIs hjemmeside.

    mvh. Ole G
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Jeg skrev at 21.1 er balansert. Det er den ikke. Skjønner ikke hvor jeg tok det fra.
    Sånn, nå har jeg både lagt meg flat og krøpet til korset. Heldigvis var det ingen der til å henge meg opp.

    mvh. Ole G
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Jeg skrev at 21.1 er balansert. Det er den ikke. Skjønner ikke hvor jeg tok det fra.
    Sånn, nå har jeg både lagt meg flat og krøpet til korset. Heldigvis var det ingen der til å henge meg opp.

    mvh. Ole G
    Det var nok ønsketenkning.. og fikk meg nesten hekta igjen
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Hei
    Nei, slo den planen fra meg. Se PM

    Mvh. Ole G
     
    Sist redigert:

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    529
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Jeg syns vi skal forene oss i en stor takk, og gratulasjoner, til den som har betydd mye, både praktisk og med gode råd til Musical Innovation underveis.

    Til lykke med dagen Ole Petter Sparre, aka puristen

    R
     

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    439
    Antall liker
    567
    Sted
    Bærum
    Jeg syns vi skal forene oss i en stor takk, og gratulasjoner, til den som har betydd mye, både praktisk og med gode råd til Musical Innovation underveis.

    Til lykke med dagen Ole Petter Sparre, aka puristen

    R
    Gratulerer Ole Petter ! Hyggelig og kunnskapsrik person som gjerne deler sin kompetanse :)
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Velkommen attende @Maxtor! 😊

    Er den med eller uten display? Uansett er det ein kanonbra pre!

    Mvh Arild 😊

    Hjertelig takk, Arild :)

    Dette er versjonen uten display - gleder meg stort til den kommer i hus noe som muligens skjer rett etter høstferien. Har eid et utall MI-forforsterkere opp gjennom tidene, men aldri en MI16 så det skal bli artig.

    Mvh.
    Maxtor
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Etter noen års fravær i "menigheten" er det mulig jeg vender tilbake med en slik en:
    Velkommen tilbake, @Maxtor! Jeg leser denne nyheten først nå (tirsdag), og jeg vil benytte anledningen til å sitere deg: «Det er lykke på en tirsdag det, karer!» :)(y)

    Mvh Salty
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Velkommen tilbake, @Maxtor! Jeg leser denne nyheten først nå (tirsdag), og jeg vil benytte anledningen til å sitere deg: «Det er lykke på en tirsdag det, karer!» :)(y)

    Mvh Salty
    Hjertelig takk, Salty :)

    Da det er noen år siden sist jeg hadde et MI-apparat i hendene gleder jeg meg stort til å gjenoppleve eierskapet til et MI-produkt. At det i tillegg er en forforsterker jeg ikke tidligere har hatt et forhold til gjør jo gleden enda større. Håper og tror MI16 innfrir forventningene.

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Endelig oppgradert til MI 23.5.A🙂
    Denne slutter aldri og imponerere🎻
    Det oppsettet ditt låter garantert himmelsk! Hadde selv 23.5A og Prestige 3 samt en Coda no.8 en stund. Match in heaven.
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Dette var da et usedvanlig flott oppsett, X3!

    Kan bare drømme om hvor godt det låter...........

    Mvh.
    Maxtor
    Veldig godt fornøyd🙂 Hadde ett anlegg i ekstrem klassen tidligere (prismessig) men mye mere fornøyd med dette.
    Føler også MI og Vera audio passer meget godt sammen.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Veldig godt fornøyd🙂 Hadde ett anlegg i ekstrem klassen tidligere (prismessig) men mye mere fornøyd med dette.
    Føler også MI og Vera audio passer meget godt sammen.
    Mi 23.5 passer egentlig til absolutt alt, vil jeg påstå. Omtrent akkurat sånn skal en preamp drive et hvilket som helst effekttrinn. Skulle like å høre det om noen har funnet et effekttrinn den ikke spilte gulle godt med, og hvilken pre som i så tilfelle var bedre.
     

    rellingsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Innlegg
    357
    Antall liker
    232
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Min effekt har inngangs imp på rolige 600ohm, og spurte RM om det ville være et problem, da fikk jeg et ''hånlig men godlynnet'' hah den pre'en kan drive kjøleskapet ditt om så var! (MI23.5 med store psu'en)

    Har naturligvis aldri testet om det går, men den driver OAL'en som en lek, åkkesom xD
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Min effekt har inngangs imp på rolige 600ohm, og spurte RM om det ville være et problem, da fikk jeg et ''hånlig men godlynnet'' hah den pre'en kan drive kjøleskapet ditt om så var! (MI23.5 med store psu'en)

    Har naturligvis aldri testet om det går, men den driver OAL'en som en lek, åkkesom xD
    Her kan man jo fort få noen ideer 🤣
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Da endte jeg opp med en 23,5. Bra førsteinntrykk dette, men skal teste den opp mot Audio Research ref 5 når den kommer tilbake fra service. Må si den låter bra. Ikke A utgave.
    Blir en spennende test. Ref. 5 er virkelig ingen sinke, anses som en "verdensreferanse" av mange, og kostet dobbelt så mye som dagens 23.5-pris allerede i 2010!!

    Jeg har vel en teori om hvem som går seirende ut av den duellen, men tenker ikke si noe om det. :)
     

    Bjørnendrestad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    174
    Antall liker
    355
    Sted
    Karmøy
    Blir en spennende test. Ref. 5 er virkelig ingen sinke, anses som en "verdensreferanse" av mange, og kostet dobbelt så mye som dagens 23.5-pris allerede i 2010!!

    Jeg har vel en teori om hvem som går seirende ut av den duellen, men tenker ikke si noe om det. :)
    Leste testen som du skrev, det var vel 23,5A du testet. Men dette låter bra må jeg si.
     

    jakr

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Innlegg
    756
    Antall liker
    111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Da jeg endret oppsettet mitt testet jeg ut Ref 5SE mot 23.5 + mot 23.5 med stor PSU på Ref 250. Granske close rase mot 23.5 dog med sistnevte i tet. Med stor PSU var det ikke den helt store tvilen.

    JAKr
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det er nå duket for retur til MI for min del atter en gang. Siden dette er 3. eller 4. gang jeg kommer tilbake må man vel snart ta hintet :)

    MI23 og MI9 i herlig sort. Må få ryddet litt på benken
    IMG_0511.jpeg


    MI9 var meget flott innvendig :)
    IMG_0514.jpeg
     

    teafortwo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2008
    Innlegg
    175
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    4
    Leveres forforsterkeren MI 16 både med og uten display? Har sett bilder både med og uten. På hjemmesiden er det nokså sparsommelig med informasjon og kun et bilde, av innmat. Sto heller ikke noe om fjernkontroll.
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    529
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    MI 16 etterfulgte MI 11, delvis pga kretsløsninger, delvis pga overgang fra WBT til Cardas kontakter gav mulighet for flere innganger, HTB og doble utganger.

    MI 25 er stort sett MI 16 med digital styring. Det finnes noen ganske få preamper med MI 16 på printet OG digital styring.

    MI 16 hadde som standard fjernkontroll av volum. Mutefunksjonen ble brukt for å komme i HTB modus. Dette for å unngå enda en bryter, noe som ville brutt symmetrien på fronten.

    R
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn