Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.900
    Torget vurderinger
    23
    Vel... det ligger 238 forforsterkere på FINN akkurat nå, hvorav tre stk MI 23.5. Florerer er nok litt drøyt. Skulle gjerne hatt en slik selv.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.080
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Det var ikke min intensjon å antyde det. Men jeg er litt nysgjerrig på hvorfor "alle" bytter ut denne. Vanskelig å matche med andre ting? Tekniske problemer? Lite brukervennlig i det daglige? Støy? Jeg vurderte en slik men nå er jeg dessverre skeptisk 🙈.
    Den er dønn tyst her.
    Enkel i bruk og aldri noe feil.
    I tillegg kan du ringe konstruktøren og prate med ham. Det synes iallefall jeg er helt sjef.

Nadsokor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2020
    Antall liker
    392
    Sted
    Vest-Agder
    Jeg har en MI 23.5A som jo er helt ufattelig bra. Men den holdt på å vandre henn på Finn, da oppgradering av kjøkkenet er nødvendig. Men klarte rett og slett og ikke selge den. Så oppgradering av kjøkkenet lar vente på seg og lyden av anlegget er upåklagelig . Handler om rette prioriteringer 😊👍

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.154
    Torget vurderinger
    96
    Vel... det ligger 238 forforsterkere på FINN akkurat nå, hvorav tre stk MI 23.5. Florerer er nok litt drøyt. Skulle gjerne hatt en slik selv.
    Det er svært sjelden, jeg vil si nesten aldri, at forforsterkere i denne klassen har 3 stykk av samme modell på brukten samtidig. Men ok, point taken! Kanskje det er et tegn på at det går godt for MI også, hva vet jeg.

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    359
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Det var ikke min intensjon å antyde det. Men jeg er litt nysgjerrig på hvorfor "alle" bytter ut denne. Vanskelig å matche med andre ting? Tekniske problemer? Lite brukervennlig i det daglige? Støy? Jeg vurderte en slik men nå er jeg dessverre skeptisk 🙈.
    Den blir ikke dårligere av at andre selger sin.

Sonicfrontiers

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.169
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Som Rognlien skriver så er det ikke spesielt fornuftig ut fra et rent lydperspektiv.

Mi23.5 er latterlig god. Noe også målinger viser for de som lar sånt avgjøre sine valg.

Så økonomi eller den rene å skjære byttesyken og nysgjerrigheten er nok for det meste årsaken.

Eventuelt forenkling av oppsett fra separate til integrert :)

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    827
    Først, legg merke til at det er 23.5 som ligger ute, ikke 23.5A som er nyere og bedre. 23.5A selges som regel i løpet av noen få dager på Finn (ja, jeg har fulgt med, men prisen svir dessverre litt for meg nå. Dyrtid m.m).

Ellers har jeg vel bare 2 teorier. Kanskje en av verdens beste pre avslører litt svakheter i resten av anlegget og lytterommet? Kanskje spesielt i bassen?

En annen teori er at f.eks den lokale interiørarkitekten vil ha noe litt mere "praktisk" i stua? Dette er tross alt en ren pre, ingenting mere.

Kanskje et siste muligens irrelevant punkt. Den har vel ikke helt utseende med seg. Nærmest enhver japansk pre ser bedre ut!

Naturlig

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Antall liker
    351
    Sted
    Nevlunghavn
    Torget vurderinger
    1
    Enig med Håkon Rognlien, MI 23.5A er en ufattelig bra forforsterker.
    En kar testet min, ble sittende helt stille i en halvtime og lytte på musikk, bestilte deretter.
    Han brukte en kostbar DAC med tapsfri volum regulering som eneste kilde.

Nadsokor

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2020
    Antall liker
    392
    Sted
    Vest-Agder
    He he...Skjønner vedkommende så hjertens godt !..er "second to none pre" . Og som jeg nevnte tidligere i denne tråden, så vant musikkformidleren forran et kjøkken som ble laget det året Hendrix kom ut med sitt første album . Det burde jo si litt hvor bra den er for meg ivertfall!!

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.738
    Torget vurderinger
    2
    Som Rognlien skriver så er det ikke spesielt fornuftig ut fra et rent lydperspektiv.

Mi23.5 er latterlig god. Noe også målinger viser for de som lar sånt avgjøre sine valg.

Så økonomi eller den rene å skjære byttesyken og nysgjerrigheten er nok for det meste årsaken.

Eventuelt forenkling av oppsett fra separate til integrert :)
    Det interessante er at jo at jeg har lyttet til en pre som måler enda bedre, men som ikke er i stand til å formidle det samme musikalske utbyttet. Ikke en gang i nærheten.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.169
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Det interessante er at jo at jeg har lyttet til en pre som måler enda bedre, men som ikke er i stand til å formidle det samme musikalske utbyttet. Ikke en gang i nærheten.
    Trodde ikke det fantes noe som målte bedre ;)

Men det understreker jo det faktum at målinger er stortsett ikke verdt mer enn at de bekrefter at ting fungerer rett :)

Det er et utsagn fra Darren Myers, tidligere PS Audio, nå Parasound.. han bruker ikke målinger til noe annet enn å bekrefte at det ikke er noe humbug i designet som har sklidd igjenom.
    Når ting er målt så starter lyttingen og den egentlige design jobben :)

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    9.563
    Sted
    Ute i skauen i Våler i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Jeg spiller mest på vintage anleggene mine....... men hver gang jeg slår på det store anlegget, så er jeg veldig glad for at jeg ikke har solgt min 23.5a....... det er en keeper. Jeg har eid preamper i 300-400k klassen og savner absolutt ingenting lydmessig kontra 23.5a, snarere tvertimot og på toppen av det hele så slipper jeg svindyre rør bytter.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.169
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ah.. i see.

Vel.. det er jo bevist flere ganger at målinger ikke alltid er til så mye hjelp :)

Mange målemonstre låter ikke bra.

Og mange høytalere som måler så ille at gamlingen i stereophile lurte på om både reviewern som har gjort lyttingen og konstruktør har noen seriøse feilkoblinger 🤣

Men de får strålende reviews med tanke på lyd.. :)

Morro hobby dette 🤣 ikke for de mentalt ustabile.. og strengt tatt ikke for de stabile heller 🤣

elta

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2005
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    2
    Må bare legge meg til i listen over fornøgd 23.5a pre amp.rett og slett fantastisk produkt.speler nå i lag med Mi 21 monoblokker.fantastiske produkt

Corleone

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2013
    Antall liker
    38
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor selger alle som skaffer seg en 23.5 den vekk igjen? Det er stadig vekk en eller flere til salgs, nå er det hele 3 stk. på finn. Det er oppsiktsvekkende. Og prisen ser ut til å falle gradvis.
    Hifi-nevrose, simple as that! Folk vil oppgradere og MI23.5 er det "gamle". Jeg sitter fortsatt på MI23 og skjønner ikke at det kan være noe mer å hente der i gården 👌
    Jeg må vel også legge til at høsten er tiden da mange må ta ansvar for sine økonmiske utskeielser ila. sommermånedene, så du bør heller være bekymret hvis det ikke dukker opp "mye" til salgs ila. disse månedene.

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.960
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har lest innleggene om preampene MI 23, MI 23.5 og MI 23.5A med stor interesse. De har alle stått i kjellerstua mi. Sistnevnte, MI 23.5A (se bildet) har stått her i to og et halvt år, og oppgraderingsspøkelset har holdt seg på god avstand. Så fornøyd er jeg med denne preampen.

MI_23_5A.JPG

Mvh Salty

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.900
    Torget vurderinger
    23
    Hva er forskjellen på 23 og 23A egentlig?

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.080
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Og dere som har oppgratert, hva utgjør oppgraderingen i sonisk forbedring?

Hilsen fornøyd 23,5 eier.

arild

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Antall liker
    616
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hva er forskjellen på 23 og 23A egentlig?
    @Sluket - På bildet til @Salty Dog kan ein skimte ein kvit rektangulær ‘legokloss’ ved sidan av ein høgare blå ein. Dette er slik eg har forstått det ein (kostbar) ‘motstandspakke’ med svært gode spesifikasjonar på støy og forvrenging.
    Og så er printutlegga ytterligare forfina/utvikla i forhold til tidligare modellar.
    Og så fekk den store psu’en ytterlegare to trafoer - totalt seks (!), som gir eit galvanisk skille.
    Psu er tilbakompatibel for tidligare modeller.

Mvh Arild 😊

Dharmabum

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    1.561
    Torget vurderinger
    13
    Jeg ventet på den😄 Ikke helt relevant da, men ok..
    Ehh, jo, relevant. Er det solgt mange eksemplarer vil det også være enkelte som vil selge, kan ha med for eksempel økonomi å gjøre. 23.5 /23.5 A er enkel i bruk, finnes ikke støy og har ikke opplevd tekniske problemer. Aldri opplevd synergi problem med den og tro meg, har prøvd med mange ulike effekttrinn, også rør. En av verdens beste preamper, overgår svinedyre saker fra Aesthetix, BAT, Audio Research, Plinius ++som jeg har hatt i hus.

Dharmabum

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    1.561
    Torget vurderinger
    13
    Ah.. i see.

Vel.. det er jo bevist flere ganger at målinger ikke alltid er til så mye hjelp :)

Mange målemonstre låter ikke bra.

Og mange høytalere som måler så ille at gamlingen i stereophile lurte på om både reviewern som har gjort lyttingen og konstruktør har noen seriøse feilkoblinger 🤣

Men de får strålende reviews med tanke på lyd.. :)

Morro hobby dette 🤣 ikke for de mentalt ustabile.. og strengt tatt ikke for de stabile heller 🤣
    MI er målemonstre som låter bra, pose og sekk!

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.169
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ehh, jo, relevant. Er det solgt mange eksemplarer vil det også være enkelte som vil selge, kan ha med for eksempel økonomi å gjøre. 23.5 /23.5 A er enkel i bruk, finnes ikke støy og har ikke opplevd tekniske problemer. Aldri opplevd synergi problem med den og tro meg, har prøvd med mange ulike effekttrinn, også rør. En av verdens beste preamper, overgår svinedyre saker fra Aesthetix, BAT, Audio Research, Plinius ++som jeg har hatt i hus.
    Om man skal tro noe er dårlig med tanke på at de dukker opp brukt så tørr jeg ikke tenke på hvor dårlig Hegel er 🤣🤣

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.080
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Her også.
    Mindre sus i mi10 enn Valvtr SE transistorforsterker også.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn