musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    M

    musicus

    Gjest
    Ingenting gleder meg mer enn at Fruen deltar i nytelsen i avspilt musikk hjemme, og da hun kom over disse får det stå til...man må jo sitte ordentlig må vite, så disse (x2) erstatter noen ikke så velfungerende...med fotpall og gynge funksjon, samt kompletterer Accordo'ene i sort/krom.....kan jo bli en hyggelig vinter foran stereon 😊

    Bröderna Anderssons Cleo m/pall



    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Litt vinyl snacks på inngående til man er hjemme etter helgen :cool:

    Patricia Barber "Higher" ( Impex Records)




    Cowboy Junkies "The Trinity session" (Analogue Prod)




    Ett par klassiske gamle helter på cello & piano...

    Denna skiva spelades in i juli 1961 i Walthamstow Assembly Hall i London och i juni 1962 i Rosenhügel Studios i Wien.
    Utgåvan från Speakers Corner är mastrad från originalbanden.




    ...og ettersom jeg nu har mulighet på 570'n til SACD tester jeg denne, for ett stjernelag på denne skiva...


    Graham Nash "If I could Only Remember my name"



    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Det er kostbart med nattarbeid, blir fort litt vinyl hamstring 🙈 :cool:

    At Carnegie Hall är en liveskiva med Dave Brubeck Quartet. Den spelades in 22:a februari 1963 och släpptes senare samma år.
    Denna utgåva från Speakers Corner är mastrad från originalbanden.





    Bill Evans at the Town Hall spelades in på The Town Hall i New York 21:a februari 1966 och släpptes senare under samma år.
    Denna utgåva är en del av Acoustic Sounds Series återutgivningar av Verve/Universal Music Enterprises katalog.
    Skivan är mastrad från originalbanden av Ryan K. Smith.





    Trio ’65 med Bill Evans spelades in 3:e februari 1965 och släpptes i juni samma år.
    Denna utgåva är en del av Acoustic Sounds Series återutgivningar av Verve/Universal Music Enterprises katalog.
    Skivan är mastrad från originalbanden av Ryan K. Smith.




    Lee Konitz Plays with the Gerry Mulligan Quartet är en skiva med inspelningar från 1953 som ursprungligen släpptes på 10-tums skivorna Lee Konitz Plays with the Gerry Mulligan Quartet och Lee Konitz and the Gerry Mulligan Quartet
    Skivan är mastrad från originalbanden av Kevin Gray, och är en del i återutgivningsserien The Blue Note Tone Poet Serie





    In A Silent Way är inspelad den 18 februari 1969 i CBS 30:th Street Studio i New York, och släpptes 30 juli samma år. Denna skiva anses vara början på Miles Davis elektriska period och hans första ”fusion”-inspelning.
    Detta är en hybrid SACD från Mobile Fidelity.





    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Svimmelt dyr denne nattjobbingen, men det er kult å snurre vinyl igjen så da så :cool:

    Porcupine Tree "Closure/Continuation Live" (Clear vinyl)




    no-man "Together we're Stranger" (Steven Wilson & Tim Bowness) min favoritt skive med denne duoen....




    Steve Jansen & Maiya Hershey "Neither present Nor absent" Nydelig ambient & meditativ skive fra bl.a broren til David Sylvian og ex Japan medlemmet...



    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Dette er kontemplativ rekreasjon nu i mørketiden, sammen med en god Ale & Malt ved siden av så kan jo dette bli riktig så nytelsesfullt! :cool:



    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    ETA i jan 24 men lagt bestilling nå :cool:

    no-man "housekeeping & Swagger" (bundle of No-Man's Housekeeping 5CD boxset along with the CD and limited sky blue vinyl editions of Swagger.
    Comes with an exclusive signed art print.)







    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.464
    Antall liker
    38.679
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Spørs om du har råd til å jobbe i det hele tatt, litt av en bestilling du har lagt til det siste døgnet. Stilig.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Jeg er lat, bekvem og vil ha mest mulig ut av de to ukene jeg er hjemme fra jobb og siden jeg har begynt å synes det er kult å spille mer vinyl igjen må det jo vaskes, helst automatisk iaf så mye det går....Humminguruén har introdusert meg for ultralydens påvirkning av en nyvasket lp, det gir mersmak...mot en mer automatisk sak, så det ble bestilt en Degritter Mk II idag, tror den vil tilfredstille latskapen og gi meg motivasjonen til å vaske og spille mer vinyl :cool:




    ...så om noen er interessert i en nesten ny Humminguru (ca 75 vasker) så send meg en pm...(solgt!)

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.722
    Antall liker
    55.115
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Jeg er lat, bekvem og vil ha mest mulig ut av de to ukene jeg er hjemme fra jobb og siden jeg har begynt å synes det er kult å spille mer vinyl igjen må det jo vaskes, helst automatisk iaf så mye det går....Humminguruén har introdusert meg for ultralydens påvirkning av en nyvasket lp, det gir mersmak...mot en mer automatisk sak, så det ble bestilt en Degritter Mk II idag, tror den vil tilfredstille latskapen og gi meg motivasjonen til å vaske og spille mer vinyl :cool:




    ...så om noen er interessert i en nesten ny Humminguru (ca 75 vasker) så send meg en pm...

    mvh
    @Atlerovik
     
    M

    musicus

    Gjest
    Service? Joda av det bedre slaget! fikk låne selgers private Degritter mens jeg venter på den bestilte, dette funker bedre for bekvemligheten min enn hva Humminguru gjør (selv om resultet der også er flott) automatisk vs manuelt!! Takk til Endpoint :cool:

    IMG_7503.jpeg


    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Yes yes yes... da klarte jeg endelig hanke inn en veldig lenge etterlengtet vinyl, dyrt men bra som en av 5 öde öy, eller brann i leiligheten skiver ... så kommer denne endelig i eget eie! ! Har den på det beste av det beste digitalt og nå etterhvert på originalt analogt vinyl!! Deilig når drömmer går i oppfyllelse :cool: (lånt bilde)

    Roger Waters "Amused to death"



    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Hadde vel egentlig satt ned foten for ytterligere vinylhandling for en stund, har hanket inn mye av det jeg hatt på short & long listen...men det er i sine egne bein en snubler! Gikk på en smell med denne, som jeg nesten ranker litt høyere enn Kind of Blue...



    Julian Cannonball Adderley's only Blue Note album, Somethin' Else, would likely forever be famous in music lore if just for the presence of Miles Davis. The iconic composer/trumpeter steps into the role of sideman on the 1958 set, one of just a handful of times he'd make such a move after the calendar passed the mid-1950s. Yet evaluating Somethin' Else strictly on Davis' involvement misses the big picture. Plain and simple, Adderley's jubilant work remains a jazz landmark due to the chemistry of its Hall of Fame personnel, enthusiasm of its participants, and sophistication of its arrangements – not to mention the reference-grade production and inclusion of the definitive renditions of two all-time jazz standards.

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Guttungen skal på videregående fra høsten, etter å pratet han bort fra ett liv på sjøen så var det andre mekaniske muligheter, åpen skole idag...interessant!
    Så etter en relativt hektisk lørdag...til lørdag å være...er det godt å komme hjem, hive en ribbe i ovnen og jekke en Aass, devierer fra satte vaner nå, men til en hyggelig Svensk pris på 29,- for denne mørke deiligheten kan resten av kvelden bare komme ;)
    IMG_7505.jpeg


    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Det vaskes og byttes, gamle innerpåsar og foderal som byttes ut og det står igjen nyvaskede skiver!

    .
    IMG_7509.jpeg


    ..mot nye og fresche MoFi foderal, originalen fra skiva følger med ved siden om.

    IMG_7510.jpeg


    Degritter er gøy!!

    mvh
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.840
    Antall liker
    22.587
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Veldig vanskeligt å gå lei i en Degritter. ;)


    Dette er kontemplativ rekreasjon nu i mørketiden, sammen med en god Ale & Malt ved siden av så kan jo dette bli riktig så nytelsesfullt! :cool:



    mvh
    Jada..... Tenker, at lite "weed" kan gå bra med den musikken også 🥰
     
    M

    musicus

    Gjest
    Det blir fort mørkt om dagen, til glede og forargelse! Selv kan jeg finne det vakkert de minuttene mellom lyst og mørkt! Her fra god stolen med utsikten, skjærgården er vakker :love:
    Nå lukter det sesongens første pinnekjøtt fra kjøkkenet og litt Joe Lovano fra stereo'n, gjestene kommer om ett par timer til godt drikke og god mat, tror det kan bli en enda flottere kveld!

    fra innsiden...
    IMG_7517.jpeg

    fra utsiden...
    IMG_7518.jpeg

    Ha en fin kveld dere som titter innom! ☺

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    M

    musicus

    Gjest
    Ett lite sidespor....eller ikke! kabler er det som det er..men att det bidrar (om man har nogenlunde frisk hörsel o vilje) til å få på plass de der siste detaljene så ble det idag bestilt to til dette oppsettet, brukte litt tid til å sammenligne Gris med Orange (vi er på fransk nå) så var det påtagelige forskjeller...kona likte best de Grå og jeg de Oragne...og da tar man steget opp til toppen hos Lunacables og bestilte deres top notch Rouge power (skammer meg ikke ett sek eller mindre) powercable idag! :cool:





    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Var litt spent på denne Peter Gabriel, det lille jeg hadde hørt i forkant var vel ikke sånn allverden...men etter å ha fått noen runder igår kveld så vokser den fort og herlig! Liker nok Dark-side mixen best, for min del, veldig nytbart 😊

    Peter Gabriel I"/O"



    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.718
    Antall liker
    107.272
    Torget vurderinger
    23
    BTW, ankommer Strømstad i morgen, regner med du står klar med gløgg & pepperkaker på brygga! :)
     
    M

    musicus

    Gjest
    BTW, ankommer Strømstad i morgen, regner med du står klar med gløgg & pepperkaker på brygga! :)
    Näh..er litt beskjeden av meg, trives ikke så åpenlyst i public...men du kan få en kopp kaffe og eller en liten snaps og öl eller annet godt om du tar steget over broen nordover og tusler 100 meter, velkommen er du! 😉

    mvh
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.718
    Antall liker
    107.272
    Torget vurderinger
    23
    Takker for tilbudet men reiser ikke alene så jeg får ev. ha det til gode til en solfylt sommerdag!
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn