musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.770
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Clutch er tøft, Bowie er Bowie og Suede er så nærmt Bowie man kan komme når man ser på hvem som har influert dem. Godt å se at du også krydrer med kvalitet fra andre landskap enn de musikalske stiene du for tiden vandrer :)

U

utgatt25555

Gjest
    Clutch er tøft, Bowie er Bowie og Suede er så nærmt Bowie man kan komme når man ser på hvem som har influert dem. Godt å se at du også krydrer med kvalitet fra andre landskap enn de musikalske stiene du for tiden vandrer :)
    Det handler om humör og modus! går jo mye i Jarrett for tiden men må jo brekke av litt innimellom :cool:

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.408
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hepp...denne her kan du bare springe ned å kjøpe NÅ tvert, garanterer stjernetreff;)

Om du itte liker`n kan du jo om itte anna se på coveret...:cool:
    gismo

U

utgatt25555

Gjest
    Hehe, hörte så vidt på det og det kan godt lyttes til, behagelig om enn ikke så utfordrende, skal innom Bengan´s igjen snart og får ta en runde via jazz seksjonen og sjekke! :)

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.770
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det handler om humör og modus! går jo mye i Jarrett for tiden men må jo brekke av litt innimellom :cool:

mvh
    Det må jo bety at humør og modus er på oppadgående :rolleyes::)

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    Hehehehe noen vil kanskje si det, men jeg vet ikke helt jeg, det (humöret) er vel i grunn ganske stabilt bra om dagen, kunne tenkt meg litt mer sol og varme bare, men det kommer jo etterhvert det også :D

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.770
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh
    Hehehehe noen vil kanskje si det, men jeg vet ikke helt jeg, det (humöret) er vel i grunn ganske stabilt bra om dagen, kunne tenkt meg litt mer sol og varme bare, men det kommer jo etterhvert det også :D

mvh
    Mens jeg skulle ønske jeg var på et sted hvor jeg bare kunne spenne på meg skiene utenfor huset. Hadde vel gått over etter en uke eller to, og så hadde jeg lengtet sørover. Aldri fornøyd ;)

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    Mens jeg skulle ønske jeg var på et sted hvor jeg bare kunne spenne på meg skiene utenfor huset. Hadde vel gått over etter en uke eller to, og så hadde jeg lengtet sørover. Aldri fornøyd ;)
    Der ser man, den flotte kalde hvite vinteren vi hadde her i Gbg forrige uke har smeltet bort nu og hva som er igjen er liksom ingenting, grått, lett tåke, lett yr og fuktig, m.a.o typisk vestlands vär :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Mitt förste Bowie album som 11 åring var ”Lodger”, kanskje ikke så uventet at jeg da trives best blandt hans ”Berlin triologi” skiver...

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Eno er forfriskende greier , musicus. Og Eno / Byrne er en strålende og tidløs klassiker. Angstfunk for evigheten.

U

utgatt25555

Gjest
    Eno er forfriskende greier , musicus. Og Eno / Byrne er en strålende og tidløs klassiker. Angstfunk for evigheten.
    Hehe jo sånn den den også omtales, spennende musikk som jeg ble påminnet om igjen, takket väre konstellasjonen Bowie/ Eno :)

Trodde jeg hadde denne, men den har tydeligvis forsvunnet på veien, så det ble kompletering idag også, på cd...

Vis vedlegget 362335

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Et testament verdig et av vår tids største renessansemennesker, skulle jeg mene.

U

utgatt25555

Gjest
    Et testament verdig et av vår tids største renessansemennesker, skulle jeg mene.
    Jo selv avgangen her ble jo spektakulær, må jo innrømme at det han leverte de siste årene før denne ikke har dratt til seg så mye av min oppmerksomhet (forutenom The Next day) så dette var ett verdig farvel!!

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Kveldens siste so fanget min oppmerksomhet for ikke så lenge siden :cool: ...

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Det er deilig å bli overrasket, når man har skrudd av/ned forventningene til noe og det som kommer er over forventning!
    Som nevt tidligere er mine Supra LoRad her på midlertidig oppholdstillatelse, det henger vel bare på at jeg ikke har giddet nok å engasjere meg for å teste noen potensielle alternativer...Men jeg fikk ved en overraskelse og tilfeldighet anledning til å teste noen Livelines powercords fra en kar som heter Franck Tchang/Acoustic System Int´l, noen som kjenner har erfaring med mannen/disse?
    Første inntrykket ved oppkobling er meeget positivt ifht Supra, disse solidcore ledningene fortjener navnet sitt.

The LiveLine cables are different too. They combine solid-core copper conductors for the hot run, solid-core silver for the return, then add 2mm splices of the five resonator alloys to all ends. The sequencing of splices is different for the send/receive ends, different for the hot and return legs.

Vis vedlegget 360703
    Vis vedlegget 360704

Jeg kjører test noen dager :cool: ...

mvh

Vis vedlegget 362951

Vis vedlegget 362950

Det er deilig å kunne melde at jeg hörer forskjell på strømkabler!! Forskjellen var så stor at jeg innvilger Franck Tchang´s (ASI) Liveline powercords, fast oppholdstillatelse! Ut med Supra LoRad.
    I disse stunder der noen ikke synes å høre forskjell på noen ting, om det koster penger, må jeg si at lyd-opplevelsen bare går fra klarhet til klarhet ettersom jeg bl.a klarer finne de dempe-putene som gir meg best av-isolering mot underlaget, de beste kablene som gir økt nytelsen av opplevelsen kring musikk gjengivelsen...ikke har jeg tatt meg bryet å måle noe som helst, ikke føler jeg meg rævkjørt av bransjen heller, ikke trenger jeg noen som forteller meg hva jeg egentlig burde høre når jeg hevder jeg hører det jeg hører, det er deilig å bedrive egen hobby, og ikke forsøke leve opp til det andre mener jeg burde, livet som halvstudert, googlende rævdilter faller meg vanskelig og særdeles unyttig bruk av egen lytte tid, folk burde stole mer på seg selv og sine sanser, leve forskjellene!! :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Jeg skal innrømme noe, jeg har de to siste dagene testet WB Circle´n med tre forskjellige powerkabler, og jeg mener meg høre forskjell! Jeg sliter litt med å forstå hvordan, da har jeg vel igrunn to valg, fornekte det hele som placebo eller annet fanteri, eller godta det, men det rasjonelle i meg vil jo gjerne ha en forklaring, mens det emosjonelle har bestemt seg for hva jeg liker. Jeg tror jeg velger det emosjonelle her og går for kabelen som oppleves mest foredlende for opplevelsen, det er liksom litt mer 3D over den, de to andre kom ikke så langt de stoppet på 2D, for å bruke bilde språk, lissom....

Men du verden, hvor deilig det er når det sitter!! :D

Skiva det er testet med...

Vis vedlegget 362990

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.770
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekt du er fornøyd :) For de gode opplevelsene er jeg ikke i tvil om at det emosjonelle trumfer det rasjonelle. På samme måte som at den subjektive opplevelsen knuser den objektive virkeligheten. At det også oppleves forskjellig, eller ikke høres i det hele tatt er bare et spennende krydder i hverdagen. Enjoy :)

That said, jeg skjønner ofte ikke at mange lar seg provosere av de forskjellige synspunktene, meningene, tullet eller det provokative på HFS. HFS reflekterer vel resten av samfunnet, og sammenlignet med hva en ser andre steder er det kanskje ikke så ille. Ytterpunktene vil alltid være der, og fullstendig enighet vil selvfølgelig ikke forekomme og er vel heller ikke nødvendigvis ønskelig. Lykken er at tråder som er kverulerende eller provoserende kan en bare lett hoppe over. Jeg tror det er utopisk og tro at man ved hjelp av argumenter endrer ytterpunktene her inne. Uavhengig av enighet eller mangel på enighet blir den subjektive opplevelsen til syvende og sist den samme, og det er nå en gang det som teller :)

Ikke les det ovennevnte som om at jeg sitter her i rødvinsrus og fotformsko og ikke blir provosert innimellom. Handler bare mer om at jeg heller forsøker å se på HFS kun som personlig læring og underholdning. Som oftest funker det og av og til buklander det :)

U

utgatt25555

Gjest
    Kjekt du er fornøyd :) For de gode opplevelsene er jeg ikke i tvil om at det emosjonelle trumfer det rasjonelle. På samme måte som at den subjektive opplevelsen knuser den objektive virkeligheten. At det også oppleves forskjellig, eller ikke høres i det hele tatt er bare et spennende krydder i hverdagen. Enjoy :)

That said, jeg skjønner ofte ikke at mange lar seg provosere av de forskjellige synspunktene, meningene, tullet eller det provokative på HFS. HFS reflekterer vel resten av samfunnet, og sammenlignet med hva en ser andre steder er det kanskje ikke så ille. Ytterpunktene vil alltid være der, og fullstendig enighet vil selvfølgelig ikke forekomme og er vel heller ikke nødvendigvis ønskelig. Lykken er at tråder som er kverulerende eller provoserende kan en bare lett hoppe over. Jeg tror det er utopisk og tro at man ved hjelp av argumenter endrer ytterpunktene her inne. Uavhengig av enighet eller mangel på enighet blir den subjektive opplevelsen til syvende og sist den samme, og det er nå en gang det som teller :)

Ikke les det ovennevnte som om at jeg sitter her i rødvinsrus og fotformsko og ikke blir provosert innimellom. Handler bare mer om at jeg heller forsøker å se på HFS kun som personlig læring og underholdning. Som oftest funker det og av og til buklander det :)
    Jeg bruker å si, iaf tenker jeg det, ”at enighet, i seg selv ikke nødvendigvis er noe mål, men det er respekt” respekt for at andre har og tar andre valg enn en selv og respekt for andres meninger, og det skal jeg innrømme, at jeg kan buklande ifht å ikke la meg irritere over det jeg til tider opplever som arroganse og disrespekt! Sånn sett synes jeg faktisk det var litt, bedre før (har vel vært mer inn og ut her de siste 12 årene).
    Men det er ikke verdt å la det få ta for mye oppmerksomhet, det er jo tross alt det emosjonelle, subjektive og opplevelsene som ennu en stund iaf, trumfer det objektive selv om tendensen rent generellt synes å bli mer teknokratisk, objektivistisk og mindre opplevelses basert, tror jeg, kanskje...:cool:

Deg i fotformsko?!, hehehe den sliter jeg litt med, rødvins rus derimot, er enklere å forestille seg ;)

mvh

Sist redigert av en moderator:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.331
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Angående tweaks og opplevelsen av bedre lyd. Hvor ofte gir et tweak negativ effekt?
    Husker du hadde en runde hvor alle tweak ble fjernet og tilbake til start, ser du for deg en ny sånn runde om en stund?
    Kult å lese om opplevelsene dine, høres ut som anlegget passer deg godt.

U

utgatt25555

Gjest
    Angående tweaks og opplevelsen av bedre lyd. Hvor ofte gir et tweak negativ effekt?
    Husker du hadde en runde hvor alle tweak ble fjernet og tilbake til start, ser du for deg en ny sånn runde om en stund?
    Det er vel i utgangspunktet 50/50 sjans for at det ikke er vellykket, det er ikke lenge siden jeg testet noe som ikke fikk oppholdstillatelse, husker ikke farta hva det var for noe, skriver vel mer positivt selvfølgelig om det som passer!
    Næh, tror ikke det nærmer seg det nivået igjen, verken med så mange tweaks eller testingen av de, det er lett å tweake seg bort, sånn sett har jeg tweaket meg ferdig, men har en siste fin tuning nu på å velge de rette putene under høyttalerene, de rette spikeshoene under høyttalerene og racket, det er små marginelle forskjeller jeg snakker om, men kjenner man oppsettet sitt godt! så oppleves det og høres om man endrer på noe. Vet ikke om noen skulle hørt de samme forskjellene på bare en ”drop in” å så vurdere! men, det er jo fordelen med å kjenne sitt eget ut og inn!

Jo som jeg har sagt, og mener det vel enda mer ettersom jeg ser tendensene her inne, at det er viktig å glede seg å våge innrømme samt akseptere for seg selv om man tror seg oppdage noen forskjeller....jeg/vi/man trenger ikke bekreftelse fra andre enn seg selv, om det er musikk opplevelsen som er det viktigste! den dagen jeg slutter å bry meg om det på den måten og begynner å måle meg fram, eller, søke noens anerkjennelse for å få sjelefred, da slutter jeg med hifi, selger musikksamlingen og kjøper meg ett par trådløse høyttalere til Eplefonen!...det kommer nok ikke skje!! ;)

Anlegget er meg, dvs min smak, mine prioriteringer, i mitt rom og for mine musikalske preferanser, jo det passer meg nok godt! :cool:

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.770
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    U

utgatt25555

Gjest
    Hah..da kom jeg på hva som ble testet men ikke fikk oppholdstillatelse, tror jeg la en kommentar om det forresten på Euphonia, disse kjenner vi igjen, men denne gangen falt ikke effekten av de meg i smak, tross både tidligere gode erfaringer og enkelt å bra konsept! ;)

Atacama Spikeshoes
    Vis vedlegget 363269

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.770
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var jo til å bli glad av dette. Bør nok sjekkes ut :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.770
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var absolutt bra denne polske kvintetten din. Liker best den siste platen deres som er (hvordan skal jeg forklare det) mer ettertenksom og dvelende enn det albumet du linket til. Har fått sansen for dette, foruten når de sklir helt utpå i frijazzen, noe de gjør innimellom på begge platene. Bra tips :)

Vis vedlegget 363859

U

utgatt25555

Gjest
    Jo ved närmere ettertanke så finns det faktisk endel Polsk jazz hjemme i hylla, det er dyktige musikere så begrepet Polsk frijazz har for meg iaf, oftest en positiv mening! :)

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.770
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jo ved närmere ettertanke så finns det faktisk endel Polsk jazz hjemme i hylla, det er dyktige musikere så begrepet Polsk frijazz har for meg iaf, oftest en positiv mening! :)

mvh
    Smak og behag, vettu :) Kan like noe frijazz jeg også, men ikke når det blir for hektisk.....

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    Smak og behag, vettu :) Kan like noe frijazz jeg også, men ikke når det blir for hektisk.....
    Presis! det var engang begrepet ikke var positiv ladet for undertegnede heller :D

mvh

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn