musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Takker! og hyggelig at du dropper innom med musikk tips Petterone, vet ikke om det bare er meg men jeg får mer sånn westcoast/club feelings enn jazz av gutta, men det svinger jo dritfett, takk for tipset :D

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ett annet orkester som ofte er spillt og verdtsatt höyt her hjemme, denne (skiva med samme navn) er er en liten ”under dog” imo :cool:


    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.189
    Antall liker
    67.541
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Pulp er staslig musikk det :)

    Forsøkte å skaffe Zoega Skånerost her i Nederland uten suksess. Ser jeg kan få sendt fra Sverige, men forsendelsen koster jo en liten formue selv om jeg bare skal ha en liten smaksprøve. Har du peiling på om det er forretninger i Norge, fortrinnsvis Bergen, hvor jeg kan hanke med meg et par poser neste gang jeg er hjemom?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Pulp er staslig musikk det :)

    Forsøkte å skaffe Zoega Skånerost her i Nederland uten suksess. Ser jeg kan få sendt fra Sverige, men forsendelsen koster jo en liten formue selv om jeg bare skal ha en liten smaksprøve. Har du peiling på om det er forretninger i Norge, fortrinnsvis Bergen, hvor jeg kan hanke med meg et par poser neste gang jeg er hjemom?
    Jeg har sett Skåne rost og Molbergs Blanding (også den verdt å teste) på Rema og Meny her i Norge, om det er å finne overalt vet jeg ikke men ellers kan jeg jo sende deg ett par pakker fra Gbg når jeg er hjemme igjen....

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.189
    Antall liker
    67.541
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Pulp er staslig musikk det :)

    Forsøkte å skaffe Zoega Skånerost her i Nederland uten suksess. Ser jeg kan få sendt fra Sverige, men forsendelsen koster jo en liten formue selv om jeg bare skal ha en liten smaksprøve. Har du peiling på om det er forretninger i Norge, fortrinnsvis Bergen, hvor jeg kan hanke med meg et par poser neste gang jeg er hjemom?
    Jeg har sett Skåne rost og Molbergs Blanding (også den verdt å teste) på Rema og Meny her i Norge, om det er å finne overalt vet jeg ikke men ellers kan jeg jo sende deg ett par pakker fra Gbg når jeg er hjemme igjen....

    mvh
    Takker for veldig hyggelig tilbud, men kona skal hjemover i slutten av neste uke. Billigere at hun får i oppgave å lete på Rema og Meny enn å shoppe i andre butikker :cool:;)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Pulp er staslig musikk det :)

    Forsøkte å skaffe Zoega Skånerost her i Nederland uten suksess. Ser jeg kan få sendt fra Sverige, men forsendelsen koster jo en liten formue selv om jeg bare skal ha en liten smaksprøve. Har du peiling på om det er forretninger i Norge, fortrinnsvis Bergen, hvor jeg kan hanke med meg et par poser neste gang jeg er hjemom?
    Jeg har sett Skåne rost og Molbergs Blanding (også den verdt å teste) på Rema og Meny her i Norge, om det er å finne overalt vet jeg ikke men ellers kan jeg jo sende deg ett par pakker fra Gbg når jeg er hjemme igjen....

    mvh
    Takker for veldig hyggelig tilbud, men kona skal hjemover i slutten av neste uke. Billigere at hun får i oppgave å lete på Rema og Meny enn å shoppe i andre butikker :cool:;)
    hehehe ja du sier noe :D

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ja nå leste jeg også at det visstnok ikke er nödvendig å kjöpe annet enn ett visst merke av höyttalere, og at andre som produserer höyttalere med spikes er charlantaner, er folk virkelig så lamme fra nakken og opp at de i fullt alvor hevder noe slikt?! jeg begynner alvorlig å lure her :confused: :cool:

    Vel, de om det, underlag kan (ikke nödvendigvis selvsagt) viktig for om man er fornöyd med slutt resultatet, for meg er det viktig! og testingen fortgår for å hanke hjem de derre siste prosentene av total tilfredshet...

    Og testingen har fört meg til ennu en Svensk produsent, mer kjent for andre ting enn dette kanskje, men det er av det materiale (aluminium) jeg har best resultat hittils i letingen, så nu er det masse spilling og nerde lytting! :cool: ...

    Spike Shoes fra Solid Tech (alu/messing) i svart, om ikke annet så stilige...

    Vis vedlegget 366026
    (lånt bilde)

    ..og etter en tur ute på en av öyene her idag fant man jammen også mer av disse god sakene, nesten så man skulle lagre litt som årgangs kaffe dette :D



    Så, livet er ikke så allervärst i vintersolen her sör :cool:

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Indignasjon over andres måte å utøve hobbyen på ,er tidvis resignasjon av fornuften og gleden..
    Jo og derfor er det viktigere å holde på med de tingene en selv finner gleden i og ved, for meg får folk bedrive presis hva de vil, men det lugger litt når det overgår i sekteriske og halvtomsete kvad om den absolutte sannheten om hifi :cool:

    mvh
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Den eneste måten å bevare blodtrykket på her inne, er å hoppe glatt over de mest tomsete trådene. Dessuten hjelper det med et lager av Zoegas juleblanding!
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Den eneste måten å bevare blodtrykket på her inne, er å hoppe glatt over de mest tomsete trådene. Dessuten hjelper det med et lager av Zoegas juleblanding!
    Der er jeg rungende uenig. Hvor ville vi vært uten blodtrykk? Nei, oppsøk de mest tomsete trådene av hjertens lyst! ;)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Den eneste måten å bevare blodtrykket på her inne, er å hoppe glatt over de mest tomsete trådene. Dessuten hjelper det med et lager av Zoegas juleblanding!

    Det synes jo nesten ikke ende på tåpeligheter og absurde påstander som slenges rundt, man kan jo lure på om det er for de berömte 15 minuttenes skyld eller hva er det folk vil ha oppmerksomhet på.....at folk finner sin sannhet har jeg faktisk veldig respekt for, på samme måte som jeg har funnet min, men derfra til å drive det som den absolutte, nei da forsvinner hygge, glede og gode opplevelser :)

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Den eneste måten å bevare blodtrykket på her inne, er å hoppe glatt over de mest tomsete trådene. Dessuten hjelper det med et lager av Zoegas juleblanding!
    Der er jeg rungende uenig. Hvor ville vi vært uten blodtrykk? Nei, oppsøk de mest tomsete trådene av hjertens lyst! ;)

    hehehe, jeg har jo prövd meg, men det er visse spesielle som henger seg på rapporter knappen til moderatorene för de har lest hva det er jeg egentlig pröver si, mye skrik for lite mening, de er ikke verdt det de folka ;)

    mvh
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.398
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Spike shoes ja :) disse i titanium fra Herbie Lab ga meg faktisk ett løft,og så er de praktiske da de kan skyves på ved finjustering av plassering,bare ett tipe ….uten noen tweeks her og der hadde detta vert en død hobby imo

    Vis vedlegget 366067 Vis vedlegget 366068
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Spike shoes ja :) disse i titanium fra Herbie Lab ga meg faktisk ett løft,og så er de praktiske da de kan skyves på ved finjustering av plassering,bare ett tipe ….uten noen tweeks her og der hadde detta vert en død hobby imo

    Vis vedlegget 366067 Vis vedlegget 366068
    Der er vi helt på linje Petterone, det er de der siste detaljene, som kanskje ikke andre som er ukjente med oppsettet engang hörer, som gjör dette göy! Nå har jeg hatt mine greier 3-4 år og beynner etterhvert å kjenne oppsettet ut og inn, opp og ned, men jeg kan alikevel glede meg og forundres! over hva tildels små og ubetydelige ting kan ha å si for opplevelsen. Som nå med nye powercords og spikeshoes, jeg har ett ganske så bra antall liggende, men her er det de i aluminium som synes funke best, om det er dagsformen eller reelt? vel, for meg er det reelt nok til å mene at det iaf er forskjeller, og de forskjellene skal man finjustere og glede seg over!

    Ikke hört om de du presenterer der, men skal merke meg navnet om jeg snubler over det underveis...

    Hyggelig at du dropper innom forresten, legg gjerne fler musikk tips, det var coolt det forrige ;)


    mvh
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Den eneste måten å bevare blodtrykket på her inne, er å hoppe glatt over de mest tomsete trådene. Dessuten hjelper det med et lager av Zoegas juleblanding!

    Det synes jo nesten ikke ende på tåpeligheter og absurde påstander som slenges rundt, man kan jo lure på om det er for de berömte 15 minuttenes skyld eller hva er det folk vil ha oppmerksomhet på.....at folk finner sin sannhet har jeg faktisk veldig respekt for, på samme måte som jeg har funnet min, men derfra til å drive det som den absolutte, nei da forsvinner hygge, glede og gode opplevelser :)

    mvh
    Tiltredes! HCS skriver litt lenger opp her om indignasjon over andres måte å utøve hobbyen på. Min indignasjon går på akkurat dette. Det er ulike måter å drive med dette på; noen streber etter den lyden de liker best for å ha glede av musikken sin, andre er mer interessert i den mer tekniske siden av hifi, hvori opptatt målinger og slike ting. Det burde da være mulig å leve i fred med hverandre, og ha respekt for at man har ulike tilnærminger?

    Men, så er det slik at noen fra Trangvik, uansett tilnærming til hobbyen, blir indignert over at andre kan tillate seg å være uenig med dem. "Erru enig, eller erru iddiot?" Jeg nevner i fleng kabelkrangler, som det heldigvis ser ut til å blitt færre av.

    Slikt blir jeg indignert av! ;)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Den eneste måten å bevare blodtrykket på her inne, er å hoppe glatt over de mest tomsete trådene. Dessuten hjelper det med et lager av Zoegas juleblanding!

    Det synes jo nesten ikke ende på tåpeligheter og absurde påstander som slenges rundt, man kan jo lure på om det er for de berömte 15 minuttenes skyld eller hva er det folk vil ha oppmerksomhet på.....at folk finner sin sannhet har jeg faktisk veldig respekt for, på samme måte som jeg har funnet min, men derfra til å drive det som den absolutte, nei da forsvinner hygge, glede og gode opplevelser :)

    mvh
    Tiltredes! HCS skriver litt lenger opp her om indignasjon over andres måte å utøve hobbyen på. Min indignasjon går på akkurat dette. Det er ulike måter å drive med dette på; noen streber etter den lyden de liker best for å ha glede av musikken sin, andre er mer interessert i den mer tekniske siden av hifi, hvori opptatt målinger og slike ting. Det burde da være mulig å leve i fred med hverandre, og ha respekt for at man har ulike tilnærminger?

    Men, så er det slik at noen fra Trangvik, uansett tilnærming til hobbyen, blir indignert over at andre kan tillate seg å være uenig med dem. "Erru enig, eller erru iddiot?" Jeg nevner i fleng kabelkrangler, som det heldigvis ser ut til å blitt færre av.

    Slikt blir jeg indignert av! ;)

    Puhh!! godt det er flere av oss, da er det håp, eller hva de nå kaller det ;) ...

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Den eneste måten å bevare blodtrykket på her inne, er å hoppe glatt over de mest tomsete trådene. Dessuten hjelper det med et lager av Zoegas juleblanding!

    Det synes jo nesten ikke ende på tåpeligheter og absurde påstander som slenges rundt, man kan jo lure på om det er for de berömte 15 minuttenes skyld eller hva er det folk vil ha oppmerksomhet på.....at folk finner sin sannhet har jeg faktisk veldig respekt for, på samme måte som jeg har funnet min, men derfra til å drive det som den absolutte, nei da forsvinner hygge, glede og gode opplevelser :)

    mvh
    Tiltredes! HCS skriver litt lenger opp her om indignasjon over andres måte å utøve hobbyen på. Min indignasjon går på akkurat dette. Det er ulike måter å drive med dette på; noen streber etter den lyden de liker best for å ha glede av musikken sin, andre er mer interessert i den mer tekniske siden av hifi, hvori opptatt målinger og slike ting. Det burde da være mulig å leve i fred med hverandre, og ha respekt for at man har ulike tilnærminger?

    Men, så er det slik at noen fra Trangvik, uansett tilnærming til hobbyen, blir indignert over at andre kan tillate seg å være uenig med dem. "Erru enig, eller erru iddiot?" Jeg nevner i fleng kabelkrangler, som det heldigvis ser ut til å blitt færre av.

    Slikt blir jeg indignert av! ;)
    Nå var du søt Steinar.. Hehe. Og jeg er helt enig med deg..
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    hehehe, passer jo bra da med tanke på siste kommentarene her at jeg ramlet inn på en 80 talls bølge på tuben, de som er allergiske for får holde for ørene, det kommer komme flere...


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Disse hadde jeg med meg hjem en kassette fra USA i 85, som 17 åring var dette stort, noen rappa kassetten...


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Første gangen som pur ung ute i verden, rusler man inn på en bar i Antwerpen og ut av jukeboxen triller denne, er det rart man minnes, shit! angrer ikke på et av de sekunder man har vært på farten rundt om i verden, den var større før enn nu!!


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    men, man har kommet seg videre, også musikalsk, denne er ok..



    mvh
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Ser du har vært på åttitallskjøret så det holder her, kompis. Smakfull retur til jazzen og nåtiden! God formiddag!
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    hehe... jo ramler lett innpå memory lane når jeg sitter og lytter på tuben, mange minner der gitt :D

    Det er når jeg hører opptak som dette, jeg føler jeg får pay back på mine prioriteringer med kildetrohet som jeg kaller det...rå live innspilling og musikalsk ikke hennes værste :)...

    Vis vedlegget 366210

    mvh
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Vi er synkrone på mye, men Barber her sliter jeg med så det holder. Men det låter jo fint!
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Vi er synkrone på mye, men Barber her sliter jeg med så det holder. Men det låter jo fint!
    Jo det var vel mer for opptaket skyld denne gangen, bra innspilling! driver og sjekker ut litt underlag/spike shoe og jeg lurer på om ikke jeg begynner nærme meg noe her nå, det er noen år siden sist denne skiva ble snurret :D

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    ...og når det sitter er det dags å gå videre til den riktig gode musikken....en Japaner på piano, nydelig trio skive...

    Vis vedlegget 366231

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Skal gi det noen flere dager, men jeg tror, jeg har en vinner her, Solid Tech (alu/messing) spike shoe på SD føttene, gir meg den klangen jeg vil ha.



    Jeg må si jeg finner det lett ironisk å tenke tanken om det er jeg som hører forskjeller, eller de som hevder ikke finns forskjeller, som har havnet rett med tanke på hobby, vel! her trumfer iallefall opplevelsen teorien og det er meget nytbart når man kjenner det sitter, dagsformen til tross ;)

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ett ferskt oversiktsbilde, hmm tror kanskje jeg må investere i bedre optikk til 7D´n etterhvert :cool:



    mvh
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn