musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt25555

Gjest
    Og siste mann ut er ”filteret” eller choken, iaf den som tar seg av strømmen, eneste, iaf det beste jeg har testet som ikke gir meg noe negativ opplevelse i lyden, jeg har pr idag lillebroren RGPC 400 Pro, 1200C er to stk 400 Pro i ett lekkert Art Deco chassie...dette veide inn på ca 20 kg vil jeg minnes....

Vis vedlegget 361495

mvh

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.689
    Torget vurderinger
    27
    Inside out pic of HP200P, meget bra integrert riaa, satte ett par Telefunken S801 rør i den (om jeg minns røret rett) det var en match made in heaven!!
    Riaa-delen i HP-200 er transistorbasert mener jeg å huske.

U

utgatt25555

Gjest
    Inside out pic of HP200P, meget bra integrert riaa, satte ett par Telefunken S801 rør i den (om jeg minns røret rett) det var en match made in heaven!!
    Riaa-delen i HP-200 er transistorbasert mener jeg å huske.
    Det er mulig du har rett, og husker bedre enn meg, jeg ble litt usikker nu....iaf! Tfk 801 eller 803 (husker ikke hvilket) med HP200P var en match made in heaven :)...

Edit: Du har rett Fosse, transistor i riaa trinnet og rørene for linje trinnene ;)...

mvh

Sist redigert av en moderator:
    U

utgatt25555

Gjest
    Er det slike som jeg sprengte hos karmana... Usj.. :p

Hehe vet ikke om det var Mileséne hans eller Bird du var uvøren med ;) Det jeg minns iaf, var at jeg ofte hørte på Marten og Einstein, det var en bra kombinasjon, som jeg også forsøkte skaffe meg uten å lykkes som jeg ville...

mvh

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.330
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hørte på Marten hos deg, men husker ikke om det var Hovland elektronikk? Likte det godt, liker Marten jeg.
    Tight tørr lyd med kontant bass, som jeg husker det.

U

utgatt25555

Gjest
    Hørte på Marten hos deg, men husker ikke om det var Hovland elektronikk? Likte det godt, liker Marten jeg.
    Tight tørr lyd med kontant bass, som jeg husker det.
    Tror det må ha vært Hovland ja, etterpå kom jo Accuphase, men er faktisk litt usikker nu, har jo tatt feil før idag. Men av de jeg koblet opp på Marten så var Hovland det beste, bare synd med de reparasjonene. Det var ikke holdbart i min hverdag.

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.723
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Estetikken har vært i høysete de siste dagene i tråden, men nå tar jo både det visuelle og det audiofile helt av :cool:;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.442
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Hvordan ser foresten et knust kjærringmikk element ut, karmana? Tok du noen bilder når det gikk på dine?

U

utgatt25555

Gjest
    Estetikken har vært i høysete de siste dagene i tråden, men nå tar jo både det visuelle og det audiofile helt av :cool:;)
    Jo det var en tid, man kunne hengi seg nesten ubetenksomt, men etter at Jr meldte sin ankomst for ca 8 år siden (han er 7 nu), ble det begynnelsen på slutten og mer moderate tilstander :cool:

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.723
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jo det var en tid, man kunne hengi seg nesten ubetenksomt, men etter at Jr meldte sin ankomst for ca 8 år siden (han er 7 nu), ble det begynnelsen på slutten og mer moderate tilstander :cool:

mvh
    Hehe, men Marten er jo småbarnshøyttalere med barnesikring og greier :)

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    Hehe, men Marten er jo småbarnshøyttalere med barnesikring og greier :)
    Jo, jeg tenkte mer på økonomiske og plassmessige prioriteringer, det var mye som skjedde i de dager, bytte av kjerring mm bl.a :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Men, før Marten Miles III og med samme elektronikk var det noen andre høyttalere som dominerte, de er vel det paret jeg har hatt lengst, 5 år med forskjellige amper, men i tospann med ett visst merke blomstret de spesiellt godt, jeg kommer dit! Her avbildet på ut for å gi plass for Marten Miles III.
    Kanvel med hånden på hjertet si at jeg angret litt på at byttet de, det viser vel også det faktum at jeg pr idag er tilbake hos WB med lillebroren Vertex, en ørkenvandring under tiden fra da til nå...m.a.o...

Wilson Benesch Discovery

Vis vedlegget 361737

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Spesielle i sin form og utforming, de hadde en isobar bass hengende ned under kassa, WB kalte de forøvrig en ”mini floorstander” siden man ikke kunne separere stativ og kasse noe forøvrig Vertex også har arvet. Fortsatt på vei å bli pakket ned.

Vis vedlegget 361740

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    WB Discovery/SME 10-SME V/Meridian 588/Hovland HP200P-Hovland Radia/RGPC 1200C

Discovery funker greit med Hovland, men med fasit i hand så var det nok med Audionet jeg synes magien oppstod i denne konstellsjonen..

Vis vedlegget 361765

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Mine Discovery kom vel i 2000-2001, de tilhørte da Odyssey serien....

Litt bilder fra WB på Isobaren Discovery...

Vis vedlegget 361763

Vis vedlegget 361764

De fikk en re-launch i slutten av 2015 som Discovery II, nu tilhørende Geometry serien, og en real pris høyning, fra 70K (2001) til nu ca 190K (2015) :eek: unødvendig å si at jeg drømmer om en oppgradering...

Discovery II

Vis vedlegget 361754

Vis vedlegget 361756

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    På den tiden gikk det nesten helt utelukkende i Cardas Golden Reference, en kabel jeg i ettertid, ved å ha testet den mot andre finner ”clear as mud” den er blitt parkert!

Vis vedlegget 361804

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Nå nærmer det seg slutten, eller begynnelsen på denne Svenske fasen min...

AMP II MAX blokkene kjøpte jeg brukt etter kort tid her i Gbg, sendte de så til Tyskland for da seneste oppgradering..

Vis vedlegget 361833

Med meg fra Norge i 2003 hadde jeg..

- WB Discovery
    - SME 10A
    - Audionet PAM
    - Audionet ART
    - BAT VK 300SE

Vis vedlegget 361834

Vis vedlegget 361835

..og der var vel den ganske så spede begynnelsen, tror knapt jeg hadde digitalkamera før det så jeg kan dokumentere utstyr fra før den tid :cool:

Nå tid igjen!!

Dette systemet har stått slik mer el mindre i 3.5 år nu, med unntak av litt fin tuning med kabler, Vertere er inne og det testes LiveLines fra ASI....

Så man er ”hjemme” igjen med Audionet & WB, det handles musikk, mye musikk!!, og det, er vel hva det handler om til sist! :cool:

- Wilson Benesch Vertex
    - Wilson Benesch Circle m/Nanotube One/Ortofon 2M Black
    - Audionet VIP G2
    - Audionet SAM V2
    - Vertere ht & ic kabler
    - Franck Tchang (Acoustics System Int´l) LiveLines powercables (på vei inn)
    - RGPC 400 Pro
    - Quadraspire Q4 Sandblasted Glas
    - SD (Sonic Design) gummiføtter under ht & rack.

Vis vedlegget 361837

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fin gjennomgang. Takk for at du deler litt. I møte med ulike valg får en sterkere preferanser. Noe du viser på en god måte :)

U

utgatt25555

Gjest
    Mer Keith Jarrett og gutta...

3cd Box..

Vis vedlegget 362024

Setting Standards' brings together three classic albums 'Standards Vol. 1', 'Standards Vol. 2' and 'Changes.' Recordings made at the beginning of Keith Jarrett's "Standards" project with Gary Peacock and Jack DeJohnette in a sustained burst of creativity in New York in 1983.

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du har et lass med fantastiske skiver i de hyllene dine, musicus. Helt tydelig at musikken er viktigst, selv om anlegget er utsøkt .

U

utgatt25555

Gjest
    Du har et lass med fantastiske skiver i de hyllene dine, musicus. Helt tydelig at musikken er viktigst, selv om anlegget er utsøkt .
    Takker! det er hyggelige og varmende ord impulse! apropos den Rainbow Session til Ketil Björnstad nevnt over her, så er tidligere omtalet Börja, Neby & Kongshaug omtalt i forordet med tanke på historien bak og ideen med de innspillingene, nydelig solo piano av en mine absolutte Norske favoritter, Mr K.Björnstad, som jeg vet du også uppskattar, men det har du vel antagelig oversikt over :) ....

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du tenker på flygelhistorien og Erling Nebys rolle i den? Joda, den har jeg oversikt over. Jeg har hørt endel morsomme anekdoter om den også.

U

utgatt25555

Gjest
    Du tenker på flygelhistorien og Erling Nebys rolle i den? Joda, den har jeg oversikt over. Jeg har hørt endel morsomme anekdoter om den også.

Regnet med det, KB fortalte litt historie tilbake til 70 tallet om gamle Rainbow Studio, der dukket bl.a uhildet positiv omtale av Börja opp også, interessant lesning om man er interessert i det historiske her, ikke minst siden jeg er total fasinert av hvordan han trakterer piano/flygel, det er en klang og spillestil som går rett til hjertet på undertegnede :)

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Helt enig! Jeg kom over Bjørnstads "Tredje dag" da jeg var femten, og siden har han vært på favorittlista. Han er en utrolig hyggelig fyr, en unik musiker og en tidvis glimrende forfatter.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn