musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt25555

Gjest
    Hösten er også boktid...ett par böker og litt humor for de mörke kveldene fremover!

#5 i serien...

#1 i en ny serie, KB er en slags favoritt både som komponist/pianist og forfatter! bok #2 er sluppet i disse dager og skal også anskaffes!

..og litt hverdags humor, dette er n´bok #15 i denne serien, godt for humöret og lattermusklene...

la mörkret komme! :cool:

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lesing er en nobel ting å gjøre. Samt en nødvendig ting om ens intellektuelle stand skal vedlikeholdes. Selv blir det mye dokumentar som gir meg boklig glede. I helgen er det tre fete bind av Trygve Lie som studeres. God helg! :)

U

utgatt25555

Gjest
    Ja så nå er det bare å ta tiden og mulighetene i akt og begynne lese seg opp, god helg! :)

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du trenger da ikke begrunne det ytterligere, Karmana! Jeg er forøvrig helt enig.8)
    Men når det er sagt, det er ganske voldsom forskjell på ferdigmalt kaffe og den du kjøper i bønneform og maler selv....naturligvis.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du trenger da ikke begrunne det ytterligere, Karmana! Jeg er forøvrig helt enig.8)
    Men når det er sagt, det er ganske voldsom forskjell på ferdigmalt kaffe og den du kjøper i bønneform og maler selv....naturligvis.
    En anstendig kvern koster ikke skjorta, så det er et av de beste rådene en kaffe-elsker kan få. :D

U

utgatt25555

Gjest
    Mer musikk på inngående..

Paal Flaata ”Wait by the fire” songs of Chip Taylor...

og

Paal Flaata ”Bless us all” The songs of Mickey Newbury

..og her skal jeg definitivt gå etter orginalen også...

God helg!

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.941
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Paal Flaata, ja. Hadde store forventninger da han covered den store TVZ . Falt dessverre ikke i smak. Altfor pent, glatt og forseggjort håndverk.
    (Beklager å være litt surmaga i tråden din, musicus)

U

utgatt25555

Gjest
    Det er med en viss skam å melde at fyren er ny for meg, dette burde jeg ha fått med meg underveis, men! nu skal det botaniseres litt i katalogen hans som kompensasjon :cool:...

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    ECM er en trofast leverandör av kvalitets underholdning, to på vei igjen, samtidig som man får kompletert artistene i samlingen her hjemme.

...og mens man venter, lar man Masabumi Kikuchi underholde med denne live solo piano skiva, sär men spennende fyr dette...

Förste kvelden hjemme etter arbeid. Da er det deilig å jekke opp en flaske god rödt og frese ett par Entrecoter i panna, med fersk sopp og nypoteter, selv om det bare er tirsdag, som forövrig er en like god dag som noen annen å nyte på underveis i livet, ha en fortreffelig kveld! 8)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Har vel aldri vært den store fansen, men etter en snar tur på Bengans idag ble denne handlet på cd, den har vært innom hjemmet i forskjellige vinyl versjoner opp igjennom, men...

mvh

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.172
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser noen skrukker på nesa til Flaatas TVZ -skive. Det gjør ikke jeg.
    Det var jo aldeles meningen å lage noe som ikke var FOR likt de originale låtene. (De har vi jo fra før:))
    Helt perfekt foran peisen i sene nattetimer. Fruen smiler hver gang den legges på platetallerknen.:)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    ^ Jeg var vel ikke overvettes imponert over PF gjøre Chip Taylor, venter i spenning på Mickey Newbury skiva og kjenner jeg meg selv rett, havner nok TvZ skiva her også, ellers er jeg enig i dine betraktninger ang orginalen vs kopisten, bare man ikke voldfører seg på orginal materialet, og det tror jeg knappest man kan si PF gjør :)

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.941
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det var jo aldeles meningen å lage noe som ikke var FOR likt de originale låtene. (De har vi jo fra før:))
    Helt perfekt foran peisen i sene nattetimer. Fruen smiler hver gang den legges på platetallerknen.:)

mvh
    Må være meg du sikter til, blues.

Klart at en tolkning bør være annerledes enn originalen. Men annerledes er ikke nok til at jeg bruker penger på produktet. Det som er annerledes må tilføre noe mer, noe nytt og de nye elementene må også være attraktivt for meg. Og her kommer seff personlig preferanser inn.:)

U

utgatt25555

Gjest
    hehe så den nu, tenkte vel heller at det får duge digitalt enn ikke noe, og se å få en analog variant inn i heimen igjen snart siden det er slags personlig favoritt av fyren ;)

mvh

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.172
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

mvh
    Må være meg du sikter til, blues.

Klart at en tolkning bør være annerledes enn originalen. Men annerledes er ikke nok til at jeg bruker penger på produktet. Det som er annerledes må tilføre noe mer, noe nytt og de nye elementene må også være attraktivt for meg. Og her kommer seff personlig preferanser inn.:)
    Ja.Det var deg gunner.:)
    Har brukt penger på adskillig verre ting gitt!:cool:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En finfin rekke Sylvian i kveld, musicus. Må ha meg en lignende kveld, jeg også. Og jeg vil ta med en liten dash Japan også for å gjøre det helt komplett. Tidlig på kvelden, selvsagt. :D

U

utgatt25555

Gjest
    En finfin rekke Sylvian i kveld, musicus. Må ha meg en lignende kveld, jeg også. Og jeg vil ta med en liten dash Japan også for å gjøre det helt komplett. Tidlig på kvelden, selvsagt. :D
    Jeg tror de fleste Japan & DS skivene står her hjemme ifm sølvdisker, det handler om hvor en vil gjøre innhoppet og starte temaet for dagen, synes absolutt du burde ta en slik dag :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Tv´n er slengt siden 1.5 år siden og før kveldens film kjøres, avslutter jeg dagens musikk økt med denne....alle skiver som spilles her hjemme er av fysisk format, måtte bare si det ;)

mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er på slutten av disk en av Gone To Earth, og det har vært et herlig gjenhør. Men når den er over har jeg lovet å sjekke en annen låt for å gi en referansekommentar fra krypten. :rolleyes:

U

utgatt25555

Gjest
    Gjenhør er ofte av det gode i livet når det gjelder musikk, skal bli interessant å røre seg inn i krypten igjen og lese kommentaren :D

mvh

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn