musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt25555

Gjest
    En ofte spillt trio skive i år, sær den Japsen på pianoet, me like!! :cool:

Masabumi Kikuchi Trio ”Sunrise”

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Steven Wilson er en allsidig og uhyre kreativ og dyktig mann...denne er fra ett av hans prosjekt...med Tim Bowness

no-man ”Schoolyard ghosts”

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    ...gamle helter spiller opp igjen med nytt 2016 album...

Lambchop ”Flotus” (For Love Often Turns Us Still)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Lambchop tror jeg har servert undertegnede ett av årets beste album med FLOTUS, Lambchop goes electronica med beats og samples, vel! høres ikke bra ut i utgangspunktet, men dette gjør Kurt & Co bra, meget bra!! Fra ett band som har holdt det gående i 30 år, er dette fornyende og spennende! Deres beste album siden ”Is A Woman” i 2002, imho :cool: ....

Lambchop are back! Their new album, For Love Often Turns Us Still (in short FLOTUS … yes FLOTUS), arrives just in time for the bands' 30th Anniversary and in time for one of the most tumultuous years in history; not least in American history. Kurt Wagner is still painting musical miniatures as well as dramatic landscapes like no-one else right now. Though this year something is different, the fragile songs are as much about the tiny details of living in a struggling neighborhood in Nashville, which faces new challenges, as it is about the grand scheme of things without naming them. Musically, the devil is in the details. The stylistic sound of Lambchop is thriving but it’s made out of pieces unheard of before. 2016 is a new chapter for a lot of people and a lot of bands and is certainly a new chapter for Lambchop, returning with their most ambitious and important record to date. Be surprised and be carried away by this quiet and beautiful masterpiece where it’s intensity rings louder than sirens.

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.447
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jøss, hadde tenkt å forbigå Lambchop i stillhet, men må vel gjøre et forsøk når du er så kokfornøyd :)

U

utgatt25555

Gjest
    Jo, de har jo ikke gjort så mye å rope hurra for siden ”Is a woman” i 2002, men dette likte jeg, rolig, interessant, skuldrene senker seg og jeg vil ha mer...og..ennu mer :cool:

Selvsagt er det jo litt sammenfallende med at jeg spiller endel ambient, electronica o.lign om dagen, men her gjør som sagt Kurt & Co en meget god jobb med litt ny sound, fornyelse! men samtidig umiskjennelig Lambchop! Helt klart en av årets beste for meg, en gjennomført skive!

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    ^ Ja, da drar det seg ihop og man har en konkret plan for vinylspilling fremover. Riaa´n ankommer i slutten av måneden og med meg hjem fra jobb denne gangen...kommer denne!

Soundsmith ”The Voice”.

The Voice | Soundsmith

Først var det egentlig en annen Japansk klassisk pu som var tenkt å komme, denne viste seg etter samtaler med selger å kunne være ”ikke helt optimal” for min arm...så kom samtalen inn på Soundsmith. Jeg har hørt Carmen/Boheme ved noen anledninger tidligere og likt det jeg hørte, det er en Ortofon 2M Black som skal erstattes, hvilken jeg også var fornøyd med, men vil man ha mer, og har denne armen/riggen....er veien åpen for å klatre......

Ikke minst må jeg innrømmer at tanken på att mitt moderate integrerte Audionet (MM/MC) riaa duger (selvsagt kan alt kan bli bedre, men..) og at jeg dermed ikke trenger gå igang med nye innkjøp av bedre (dyrere) riaa og kabler..ikke minst er en potensiell re-ombygging i særklasse overkommelig (450$) om man en dag kommer dit. Disse statesmentene var også, sammen med annet man har lest seg opp om The Voice...med å tippe i dens retning, og som de fleste sikkert skjønner er det ett moment av usikkerhet siden slike pu´s ikke finns overalt og er tilgjengelig for å hjemme testing :cool:

"Our statement?? Ikebana. Less is more.

It overturns the myth that moving coil cartridges are the only path towards perfection. After all, what is the “advantage” of the moving coil type of cartridge? Low effective moving mass, right? We got less.

Much less. And if you understand moving mass, Less IS more.

Is a moving coil preamp required? No. “The Voice” is designed to be used with a Moving Magnet preamp. No transformers. No finicky multi-stage ultra high gain preamp required. Less is more here, too”.

Så her er man litt i ukjent terreng, men hey!! litt skal man jo våge for å følge magefølelsen og ta ett godt tilbud når det dukker opp!! :D

mvh

Sist redigert av en moderator:
    U

utgatt25555

Gjest
    To av denne månedens musikk innkjøp kvalifiserer til årets skive...har gitt denne noen runder de siste dagene, og den vokser fortsatt...

Radiohead ”A Moon shaped Pool”

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.447
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmm, må visst gi den en ny sjanse. Antar litt mer fokus enn at jeg tenker på middag, rødvin og knoter på HFS mens jeg lytter vil hjelpe :)

U

utgatt25555

Gjest
    Er nok ikke så dumt å gi den litt tid, egen tid om man vil si det slik ;)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Da har vinylsamlingen tat litt fart igjen...som en svoren MC fan ble denne bestillt i dag :D

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.447
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hadde helt klart samlet inn den nøtten der hvis jeg var et ekorn ;)

U

utgatt25555

Gjest
    hehehe, jo det der tror jeg blir en bra en, selv om de bare har tatt en refresh av den første skiva deres og døpt det til navnet på studioet der den ble innspillt, + litt bonus materiale da...;)

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.363
    Torget vurderinger
    1
    Alt handler om måten det hele pakkes inn før det presenteres, diskré..!

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.363
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Litt diplomatiske evner, kan komme godt med i de fleste sammenhenger.

U

utgatt25555

Gjest
    Litt finns det jo selvsagt, derimot er det greit å markere ett lite skille mellom å være diplomatisk og ”kissing ass”, sistnevnte synes jeg altfor mange bedriver i div sammenhenger :cool:

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.282
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bend over, så blir det ikke noe kiss ass.. Hehe.. Jeg gidder ikke moderere meg. Bare å trøkke til kompis :)

U

utgatt25555

Gjest
    hehehe, ”raka rör”liker det...ikke mye bend over eller kissing ass her heller, da står man igjen med??.....;)

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.447
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    HC og Musicus skal gi gass, uten filter......og kanskje samtidig. Har funnet frem vernemaske og hjelm :cool:;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS
    U

utgatt25555

Gjest
    Faller stadig tilbake på denne :cool:

Radiohead ”A moon shaped Pool”

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Sist jeg sjekket hadde jeg ca 40 skiver som Steven Wilson er delaktig på, med Porcupine Tree, no-man, Blackfield, Bass Communion & seg selv...denne PT skiva var det godt å få ett gjenhør med :cool:...

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    ^ Nice Cash!, er det en OK pressing/lyd tycker du? nu når det er ny pick up på G, funderer jeg på å se om jeg finner den på vinyl hos Bengan´s når jeg kommer hjem til Gbg igjen :)

mvh

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.433
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Pressen var fin og lyden litt sånn passe tatt av loudness W men enligt DR ikke så ille:) kjøp og sammenlign.

U

utgatt25555

Gjest
    Da blir det vinyl Radiohead når jeg kommer hjem, om den fortsatt er tilgjengelig :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Etter noen dager uten, var det deilig å komme hjem og sjekke om dettte albumet fortsatt holder seg iht förste inntrykket, som ett av årets beste for undertegnede...YES!! it does! :cool:

Lambchop ”FLOTUS”

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Mener jeg prikka dette albumet 17 februar i år, som noe av det beste jeg kom få i hus under 2016, og det står seg ennu :cool:...

mvh

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn