^ Ja, da drar det seg ihop og man har en konkret plan for vinylspilling fremover. Riaa´n ankommer i slutten av måneden og med meg hjem fra jobb denne gangen...kommer denne!
Soundsmith ”The Voice”.
The Voice | Soundsmith
Først var det egentlig en annen Japansk klassisk pu som var tenkt å komme, denne viste seg etter samtaler med selger å kunne være ”ikke helt optimal” for min arm...så kom samtalen inn på Soundsmith. Jeg har hørt Carmen/Boheme ved noen anledninger tidligere og likt det jeg hørte, det er en Ortofon 2M Black som skal erstattes, hvilken jeg også var fornøyd med, men vil man ha mer, og har denne armen/riggen....er veien åpen for å klatre......
Ikke minst må jeg innrømmer at tanken på att mitt moderate integrerte Audionet (MM/MC) riaa duger (selvsagt kan alt kan bli bedre, men..) og at jeg dermed ikke trenger gå igang med nye innkjøp av bedre (dyrere) riaa og kabler..ikke minst er en potensiell re-ombygging i særklasse overkommelig (450$) om man en dag kommer dit. Disse statesmentene var også, sammen med annet man har lest seg opp om The Voice...med å tippe i dens retning, og som de fleste sikkert skjønner er det ett moment av usikkerhet siden slike pu´s ikke finns overalt og er tilgjengelig for å hjemme testing
"Our statement?? Ikebana. Less is more.
It overturns the myth that moving coil cartridges are the only path towards perfection. After all, what is the “advantage” of the moving coil type of cartridge? Low effective moving mass, right? We got less.
Much less. And if you understand moving mass, Less IS more.
Is a moving coil preamp required? No. “The Voice” is designed to be used with a Moving Magnet preamp. No transformers. No finicky multi-stage ultra high gain preamp required. Less is more here, too”.
Så her er man litt i ukjent terreng, men hey!! litt skal man jo våge for å følge magefølelsen og ta ett godt tilbud når det dukker opp!!
mvh