musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt25555

Gjest
    ^ Trenger det når høst influensaen herjer lett her, har jo fri alikevel, har vel egentlig fri halve året når jeg tenker meg om, men det er ikke så stas å bruke fridager på å ligge under teppet! :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Helgen innledes med matlagning, har fått smaken på god Entrecote og med en Innis & Gunn til samt spennende lydlandskaper fra denne gjengen, kan helgen bare starte.

god helg! :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Söndags musiseringen....för man går ut i den kjölige deilige höstluften en tur, via Bengans :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Takker!, var for tidlig ute mtp på söndags åpningstidene deres og det medförte en kaffekopp i solveggen mens man ventet den nödvendige halvtimen, en alldeles nydelig dag å bare sitte med en go kopp og se på livet rundt seg!

Det ble med to skiver hjem. Nå er ikke jeg så overbegeistret for slike ”goes symphonic” prosjekt, men denne fikk jeg gi en sjans! To av EST medlemmene gir sitt bidrag her.

mvh

Sist redigert av en moderator:
    U

utgatt25555

Gjest
    Ett annet prosjekt som ble med hjem idag...

Tonefloat TF100 på 180gr/Red vinyl, 0586/1000 ex....Steven Wilson w/friends...

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    ^^ Skulle fulgt intuisjonen og styrt unna slike ”symphonic” prosject, for ikke snakke om lyden, her hjemme låter det som micen er lagt i en boks og plassert midt i konsertsalen, imho! ikke ett prosjekt man som Esbjörn Svenson Trio (EST) tilhenger, liker m.a.o! selv ikke med 90 manns orkester, ok da, ett par låter var mindre plagsomme enn de andre!

^ Derimot var Tonefloat tf100 en positiv overraskelse, (begge skivene kjöpt på intuisjon), den gleder jeg meg å spille når snurra er på stell igjen...

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.496
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Joe Henry er en bra mann, selv om jeg må innrømme at jeg likte ham bedre før jazzen tok ham :cool:

U

utgatt25555

Gjest
    Joe Henry er en bra mann, selv om jeg må innrømme at jeg likte ham bedre før jazzen tok ham :cool:
    Hehe, jeg vet ikke når han ble tatt av jazzen men, har en 4-5 skiver av ham stående her, og ingen av de andre skivene treffer meg som denne ;)

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.363
    Torget vurderinger
    1

mvh
    I hule heite..? Et kort øyeblikk trodde jeg at det var et eller annet AK-47 relatert prosjekt du drev med...

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.496
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, jeg vet ikke når han ble tatt av jazzen men, har en 4-5 skiver av ham stående her, og ingen av de andre skivene treffer meg som denne ;)

mvh
    Scar er et veldig bra album! Fuse og Trampoline som er de to foregående før Scar er mer mot pop enn jazz. Har mange gode minner fra de to platene, samt en god konsert med mannen på Losjen i Bergen. Anbefales :)

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    I hule heite..? Et kort øyeblikk trodde jeg at det var et eller annet AK-47 relatert prosjekt du drev med...
    Huff ja, det var ikke så treffende med tanke på byen jeg lever i det skytes friskt her om dagene, men det skal väre noe slags kunstnerisk abstrakt uttrykk, musikken derimot treffer som bare det! :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    Scar er et veldig bra album! Fuse og Trampoline som er de to foregående før Scar er mer mot pop enn jazz. Har mange gode minner fra de to platene, samt en god konsert med mannen på Losjen i Bergen. Anbefales :)
    Har ”Short man´s room” & ”Fuse” fra för Scar og ”Tiny Voices” & ”Blood from mars” etter, men det er lissom Scar jeg har landet på mestadels når jeg har spillt ham, de jeg har lyttet på etter de siste her, har jeg ikke funnet så interessante at jeg har tatt dem hjem :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Nick var ett ett hyggelig gjenhör, fortsatte/r med denne triologien!

Nick Lowe ”The Brentford Trilogy” (The Impossible Bird, Dig my mood & The Convincer)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Må jazze litt igjen, en trio jeg finner særdeles velspillende og behagelig! Mener det er 4stk skiver i den konstellasjonen der, dette er skive #2..

Peter Erskine ”Time Being”

Sporet er fra #1 av de fire skivene ”You never know”.....

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Jo det var vel tidlig for de tonene, men det var den jeg kom på når snøen kom, hvitt på marken her sør nu, det har sin sjarm :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    En annen artist som nesten må regnes som sesong artist i denne heimen er Harry Connick Jr, liker dette vinterstid, når det er hvitt ute :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    ...og da var man tilbake til det normale Gøteborg´s været, kaldt 2.5 deg/Celsius og regn...da startes dagen med denne!!

Steve Jansen´s første solo skive...”Slope”..

Fra ”Slope” albumet...

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Plukket opp tipset på siste til Radiohead i en annen tråd, det ble en kjapp tur innom Bengans under dagens handletur. Snart dras det igang fårikål koking her og med litt Linie Akevitt er det ett av høstens obligatoriske måltider, godt selskap er det beste krydder lærte jeg for mange år siden, så dette ser man frem til... :D

Radiohead ”A Moon Shaped Pool”....

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    ^ var vel ikke så overvettes imponert over den der PF skiva heller, selvsagt annerledes enn orginalen, men her mener jeg orginalen langt og tydelig overgår dette :)...

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Fortsetter med denne, den fikk mange runder under gårsdagen, knall skive!! :D

Radiohead ”A Moon Shaped Pool”

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Ett annet veldig spennende kjøp iår!! (skiva er fra 2013)....

mvh

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn