musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt25555

Gjest
    Nå er det Ale tid, den første ølen man smaker på 3 uker, så sammen med litt snacksen mat, en bra film og denne ”kvelden før kvelden” er reddet og kverket!

Og impulse!!! den Richard Barbieri skiva er verdt å hente hjem ;)

m,vh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.368
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Høres ut som du har en flott helg fremfor deg! Bra at det fremdeles er plass til Pondus i hylla. Står ikke tilbake for noe fra det store utland. Kos deg :)

U

utgatt25555

Gjest
    Høres ut som du har en flott helg fremfor deg! Bra at det fremdeles er plass til Pondus i hylla. Står ikke tilbake for noe fra det store utland. Kos deg :)
    Pondus er det alltid plass til! Og helgen som begynner i kveld, tror jeg meget på ;)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    En allerede bra fredag blir til en alldeles lysende bra når postmannen dumper inn tre efterlengtede skiver sånn på etter middagen..

Molina & Johnson
    Vis vedlegget 431265

Jason Molina/Magnolia Electric Co ”What comes after the blues”
    Vis vedlegget 431267

Steve Hogarth (Marillion) & Richard Barbieri (Japan/Porcupine Tree) ”Arclight”

mvh

aircanada

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Antall liker
    320
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Aldri feil med god musikk :)

Kate Bush er en av mine "guilty pleasures". Vurderte London-tur i 2014, men dårlig timing...blei heller Gilmour i RAH året etter.

U

utgatt25555

Gjest
    Godt poeng! :)

Eller som en musikk/hifi kompis av meg sa det så treffende ” musik er en del av livet, själarnas dans på jorden” det har iaf for undertegnede, en större betydning enn bare å digge litt rytmer ;)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Det er lönsomt å holde seg inne med exén, fikk denne idag, PLM er imo, en av Sveriges beste låtskrivere, litt mer melankolsk og mörk denne enn mye av det andre, men siden han har lovet å ikke gi ut fler skiver, tas den imot med takk! :cool:

Vis vedlegget 431554

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Etter å ha lyttet til Porcupine Tree i ca 20 år og senere på front mann Steven Wilson´s solo/bi prosjekter, må det erkjennes att han er en av mine absolutte favoritter, avnytes ikveld på vinyl..

Steven Wilson ”Transience”

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Det er en deilig mandag når det drösser inn mye musikk, både via besök på Bengans og via Postmannen......

Disse to, som jeg personlig kan synes er blandt mannens beste, kom inn på vinyl via Bengans..

og denne på cd, blues synes jeg generellt er kjedelig, men denne tok jeg meg tiden å lytte gjennom, og flere ganger ligger det an til...

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Postmannen dumpet disse inn döra idag (bokstavelig talt) :cool:

Denne snurrer nu, så vakkert att gåsehuden er i fare med å bli permanent, ennu en skive å plukke hjem impulse ;-) ....

..og denne live skiven, gleder jeg meg til å legge i cdp´n, den har noen heftig gode låter :D

Magnolia Electric Co ”Trials and errors”

...så etter en helt fantastisk helg er det godt å kunne synke inn i musikken igjen og gledes å tenke over det virkelig gode og fine i livet! Möte med vakre mennesker, god mat, og gode stunder, sammen!! :cool:

mvh

Sist redigert av en moderator:
    U

utgatt25555

Gjest
    Var en tur innom bruktsjappa idag, for å kjöpe noen ordentlige lp covere, man tar det sedvanlige overblikket siden sist man var der, og jammen var det ikke en på den personlige ”wish list” der, denne har jeg hatt för, men i ett halvmörkt öyeblikk latt gå med i en bytte handel---nu er den tilbake og samlingen komplett, om enn ikke på vinyl!! :D

Rickie Lee Jones ”Girl at her volcano”

Vis vedlegget 432001

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Litt vel tidlig å konkludere, men for undertegnede kan dette vel bli ett av årets vakreste skiver/beste kjöp! så vakkert og kontemplativt att gåsehuden ikke vil gi seg...

Vis vedlegget 432037

In 1978 Japan released their debut album Adolescent Sex and kick started a career that would span decades. With Steve Jansen on drums the band enjoyed huge success whilst simultaneously creating a back catalogue of music that still inspires today. Fast forward to 2007 and after many years working and collaborating with artists such as Richard Barbieri, Yukihiro Takahashi, Ryuichi Sakamoto & Bernd Friedmann, Steve released his debut, solo album Slope. Steve Jansen's second solo album Tender Extinction was an evocative blend of songs and instrumentals enlisting some of the singer/songwriters that appeared on Jansen s previous solo work Slope . The Extinct Suite is a reinterpretation of the more ambient and orchestral elements of this last album Tender Extinction . Not a remix by any means, some familiar passages are woven together with additional pieces to create a suite of instrumentals lasting over 55 minutes as one single track. Written, performed, produced & mixed by Steve Jansen. Steve Jansen - Piano, Synths, Sampled Instruments, String Arrangements, Sound Design. Additional contributors: Melentini Toila - Trumpet. Seigen Tokuzawa - Cello. Thomas Feiner - Background Vocals. Stelios Romaliadis - Flute. Giorgos Varoutas - Guitar Treatments. Track listing : The Extinct Suite (55 mins)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Trist lesing! Etter å ha lest om en hifi bekjent på ett annet forum, som har bygd seg opp ett oppsett i flere millionklassen og nå plutselig står der og föler seg ”lost”! har satt ut hele oppsettet til salgs, mistet gleden og glöden, innrömmer at han ikke har lyttet på musikk som gjör han glad på 4-5 år, kjenner han vil kvitte seg med alt på cd, filer og vinyl, vel! dessverre kommer det ikke som ett sjokk! Jeg både kan og mener mye om hvorfor det skjer. Man skal skynde seg langsomt og väre trofast mot seg selv og sine egne idealer uansett hvor musikk/hi-fi vinden blåser, for blåse vil og gjör den!...som en refleksjon over egen historie, det er ikke uten grunn at man tidligere har dumpet såkalte hifi korrekte/audiofile innspillinger og kjöper kun musikk jeg vet vil bli spillt! uten tanke på de audiofile kvalitetene, de er isf en bonus om de kommer!

Håper vedkommende finner igjen musikk gleden, den! er berikende, hifién er bare middelet i så måte.

Blackfield V

Vis vedlegget 432072

mvh

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    787
    Torget vurderinger
    5
    Flott tråd dette, musicus. Har plukket opp mange gode musikktips og synes det er mange fine refleksjoner om ymse temaer i tråden. Noe passer meg godt, mens andre ting om ikke annet utvider horisonten og nysgjerrigheten uten at det nødvendigvis samsvarer med egne preferanser.
    En av de bedre trådene her inne, imo.

U

utgatt25555

Gjest
    Flott tråd dette, musicus. Har plukket opp mange gode musikktips og synes det er mange fine refleksjoner om ymse temaer i tråden. Noe passer meg godt, mens andre ting om ikke annet utvider horisonten og nysgjerrigheten uten at det nødvendigvis samsvarer med egne preferanser.
    En av de bedre trådene her inne, imo.

Takker for de meget hyggelige ordene Holmium, tråden fölger vel kanskje tidens mote med å mere inta en slags blog karakter, men det var intensjonen når den ble startet, å skrive ned ens opplevelser og tidvis, funderinger underveis, litt av alt! Ikke minst er det hyggelig når andre legger igjen tanker og meninger, for og imot! liker å bli utfordret selv på egne meninger, det er via andre man ser seg selv best noen ganger! :)

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.916
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Söndag eftermiddag er vinyltid, på original vinylen....

Vis vedlegget 431729

mvh
    Har ikke mye av PG, men denne har jeg. Aner ikke om den er sk "original vinyl", men hvordan finner man ut av det? Uansett, flotte skiver!
    Kanskje er jeg litt utenfor her men med orginal mener jeg att den er fra tiden rundt da den ble sleppt, og ingen ny eller re issue!..

mvh
    Vi er enige, spm mitt var kun et forsøk på å finne ut om mitt eks var originalt eller en re.

U

utgatt25555

Gjest
    Söndag eftermiddag er vinyltid, på original vinylen....

Vis vedlegget 431729

mvh
    Har ikke mye av PG, men denne har jeg. Aner ikke om den er sk "original vinyl", men hvordan finner man ut av det? Uansett, flotte skiver!
    Kanskje er jeg litt utenfor her men med orginal mener jeg att den er fra tiden rundt da den ble sleppt, og ingen ny eller re issue!..

mvh
    Vi er enige, spm mitt var kun et forsøk på å finne ut om mitt eks var originalt eller en re.
    Discogs!! Mitt ex (kjöpt for en rimelig peng på brukten) er Charisma/Virgin og det stemmer med 1983, om man sjekker mot den koden som står stamped på selv skiven...så viser det nok at det ikke er ett förste opplag, men 1983 reissue.

https://www.discogs.com/Peter-Gabriel-Plays-Live/master/29893

Förtydligar att jeg vel i förste hand tenkte meg ny-reissue, som noe som er trykt nu de seneste årene, etter at vinyl bölgen på nytt skyller over oss :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Ble litt interessert her, og gikk inn og sjekket mitt andre bruktkjöp av PG IV...

Original vinyl fra 82, Scandinavien edt..en Charisma 6302 201 utgivelse, det står t.o.m [Team-Trykk Oslo] på baksiden av coveret, om det betyr noe :cool: ...

Vis vedlegget 432168

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Om coveret er trykket i hovedstaden, er det vel rimelig å anta at du har en norsk pressing, skulle jeg mene. Det minner meg på at jeg må ut å lete etter denne. Mitt eks ble lånt bort til en kamerat for mange år siden. Han likte nok skiva såpass at han har fortrengt hvem som eier den..

U

utgatt25555

Gjest
    Om coveret er trykket i hovedstaden, er det vel rimelig å anta at du har en norsk pressing, skulle jeg mene. Det minner meg på at jeg må ut å lete etter denne. Mitt eks ble lånt bort til en kamerat for mange år siden. Han likte nok skiva såpass at han har fortrengt hvem som eier den..
    Du får skramle sammen til den Gbg turen så kan vi samles til noe seriös botanisering på brukten, det er mye hyggeligere å lete vinyl blant brukte enn nye, slo det meg riktig hardt når jeg var innom Andra Lång og fant RLJ igår :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Det fortsetter å ramle inn skiver, John Prine er for meg ett nytt, men särdeles hyggelig nytt bekjentskap! Denne fortsetter der den forrige slapp, med flotte duetter, nydelige historier og fortalt enkelt og rett fra hjertet, me like!! :)

Vis vedlegget 432213

Höyttaler plassering er en övelse i tålmodighet og omtanke, tok fram laseren og duppeditter og gjorde meg litt flid med å vinkle Vertexéne ut litt litte grann ifht den vinklingen de har hatt det siste halv året, det var verdt ventingen, og noe man ikke snakker så meget om nu for tiden, kan man tycka! det med å sette opp höyttalere mener jeg, men belönningen er god om man tar seg tid og tålmodighet :)

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du får skramle sammen til den Gbg turen så kan vi samles til noe seriös botanisering på brukten, det er mye hyggeligere å lete vinyl blant brukte enn nye, slo det meg riktig hardt når jeg var innom Andra Lång og fant RLJ igår :)

mvh
    Det skal jeg virkelig gjøre, musicus. Tenkte faktisk på det bare for noen timer siden..!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.916
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Så lyder mitt eks av PG:

Plays Live ‎(2xLP, Album) Charisma, Phonogram 812 445-1 France 1983

U

utgatt25555

Gjest
    Så lyder mitt eks av PG:

Plays Live ‎(2xLP, Album) Charisma, Phonogram 812 445-1 France 1983
    Sjekket det opp mot linken litt lengre opp? Det er ikke ett förste UK opplag/trykk, men kan jo alikevel väre ett förste France opplag :)

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.916
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nå skjønner jeg ingenting (uheldigvis skjer det rett så ofte!).

På coveret står det øverst 812 445-1. Nederst står det "1983 Charisma Records Ltd. U.K."

På plate 1 står det 812 446-1. På plate 2 står det 812 447-1. På begge står det "Charisma Records Ltd. London".

:confused:

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn