musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt25555

Gjest
    Litt kvalitets pop fra 90 & 00 tallet! Også en gave fra min Österrikske venninne!

mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Style Council fikk ikke den anerkjennelsen de fortjente i sin tid, men var store favoritter for meg. I alle fall de to første albumene.

U

utgatt25555

Gjest
    Enig, spilte de endel selv, men fikk ikke inntrykk av att de helt tok av, om jeg kan si det slik! :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Da var det bestemt, ikveld kommer det ett par höyttalere på besök, mer som kompis testing og nysgjerrighet siden han har oppgradert til större og siste modell innen samme merke! enn tanke på å bytte ut Vertexéne, de står sterkt fortsatt!! :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Ikke den mest spilte Stones skiva, men det er en knall låt eller to på den...

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Smakte med litt Stones nu, fortsetter med denne :cool:

mvh

Sist redigert av en moderator:
    U

utgatt25555

Gjest
    Da har man fått installert gjestene midlertidig og gjort en liten å pröve lytting, de blir stående noen dager siden eieren har oppgradert til störste og siste versjon av Respons og ikke savner disse!

Jeg har derimot värt så heldig å få låne disse Respons Grand Artist (siste utgave/oppgradering) av ham en tid framover, om det er forskjeller mot WB Vertex? absolutt!!, både pro´s and con´s :rolleyes: :cool:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Alltid likt Respons... Tipper det kan bli høyttalere for meg når jeg blir gammel og treg og vil ha meg et transistor trinn, platespiller og noe tjafs å henge på veggene.. :)

U

utgatt25555

Gjest
    Jo, har noen hifi kompiser her nede som er svorne fans, så det var vel bare tidsspörsmål för de fikk lurt noen innenfor dören min som en personlig smyg intro :D
    Når det er sagt, så må jeg også si att jeg har hatt ett godt öre de til over tid! ;)

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Veldig fine høyttalere, men de trenger et veritabrelt kraftverk for å låte noe i nærheten av dynamisk.Jeg kjenner dem godt, siden Respons er og blir Knut Vadseths favoritthøyttalere, og de fleste toppmodellene de siste ti årene har stått i Fidelitys lytterom. Det beste jeg har hørt på disse, er Adyton Cordis 1.8 Signatur og Conrad-Johnson Premier 12. De låter fort bakpå og innelukket om de ikke får nok pulver.

Sist redigert:
    U

utgatt25555

Gjest
    Jo du sier noe, har i grunn mer lytterfaring med de störste enn disse mindre, men SAM G2 overrasket gjengen som var og leverte de, med å kunne spille overraskende bra på lavt volum, og her i stua spilles det jo relativt rolig sånn generellt! Det skal bli noen interessante dager fremover med lytting og testing, kan jo med en gang si att jeg liker det fundamentet de spiller opp ifht Vertex, men så har Vertex noen andre forcer igjen, skal se om det holder seg ifht förste inntrykket :)
    Er jo egentlig ikke ute etter å bytte, men bare teste og dra noen nye erfaringer!

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Får utsette de for noe heftig og sär ECM jazz först som sist :cool:

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.925
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kondolerer/gratulerer, musicus, du er i ferd å bli hektet av gigantomani, som meg!:(

Jeg hadde monitorer i utallige varianter. Unntaket var to små 2-veis gulvstående i Vienna Mozart og Patos Symphonic 2 AMT, før disse svære 3-veis Impulse Ta'us kom rekende på ei fjøl.

Snart drar du inn uberschwære beist av forsterkere for å få liv i Responsene. Jeg tipper Krell! :cool:

Sist redigert:
    U

utgatt25555

Gjest
    Kondolerer/gratulerer, musicus, du er i ferd å bli hektet av gigantomani, som meg!:(

Jeg hadde monitorer i utallige varianter. Unntaket var to små 2-veis gulvstående i Vienna Mozart og Patos Symphonic 2 AMT, før disse svære 3-veis Impulse Ta'us kom rekende på ei fjøl.

Snart drar du inn uberschwære beist av forsterkere for å få liv i Responsene. Jeg tipper Krell! :cool:
    Hehehehe, det var en dystopisk hifi framtid du spår meg gunner ;) nej jeg er nok også monitor mann, men jeg skjönner nå mer av hvorfor mange bekjente har snakket om en sub til Vertexéne! hmmm...

Når to av ens beste hifi kompiser her nede lenge har värt Respons fans, så var det nok bare ett tidspm för jeg gikk på en hjemmetest!! Og de tilförer helt klart noe i det nedre (skulle jo bare mangle forövrig) men ikke dermed sagt att alt er Honky Dory med Respons vs WB! :D

Krell?! phyyy!, nei!, never been there, never will :cool:

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du som bor der du bor burde få til en tur hos konstruktør. Kunne vært lærerikt :)

U

utgatt25555

Gjest
    Du som bor der du bor burde få til en tur hos konstruktør. Kunne vært lærerikt :)

Har värt der, riktignok ble det ikke mye lytting siden jeg skulle hente en höyttaler for kompisen, men det ble pratet mye, og interessant, guttungen bor på samme holmen som konstruktören ;)

mvh

• Liker
    Reaksjoner: HCS
    U

utgatt25555

Gjest
    Drar gjennom litt variert musikk her for å gjöre meg kjent med Responsene og hvordan de handterer forskjellig typer musikk og stiler...

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjenner jeg er litt spent på hvordan du kommer til å beskrive forskjellene :)

Gjetter på at du er mest fornøyd med dine egne oppover, men nedover ender det med at det bare er et tidsspørsmål før det står en sub eller to i casa Musicus.....

U

utgatt25555

Gjest
    hehe, du er inne på noe der Karmana, enten det eller så har WB en modell som heter Vector, en litt större bror av Vertex, det er en 2.5 veis golvare som det også skulle värt meget meget spennende å teste, kjenner jeg :cool:

Skulle det värt sub så har jo WB sin egen Taurus, subsonic generator, det må nesten väre WB så man ikke sitter å hörer på to forskjellige tilnärminger til samme lösningen som en större golvare av samme merke ville gitt..”drinking by the label”, som det visstnok også heter...

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Litt mer heavy saker fra Frk Von Hausswolff og hennes kirkeorgel...

Anna Von Hausswolff ”The Miraculous”

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    I tillegg til lyden, skal jeg väre så ärlig å innrömme at designet kan väre en avgjörende faktor.

Carbon vs kirsebär :rolleyes: hmmm.....

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.446
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter min smak burde kirsebær forbli et bær (under sterk tvil), men forbys som farge! :cool:

U

utgatt25555

Gjest
    Etter min smak burde kirsebær forbli et bær (under sterk tvil), men forbys som farge! :cool:
    hehehe, enig! har brukt de siste årene på sluse ut noen hyller i den fargen, og er sterkt tvilende til å fylle på igjen med höyttalere, som jeg i tillegg skal sitte å se og höre på...

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.925
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Enig! Mine Ta'us er i kirsebær. Ikke yndlingsfinishen, kan man si. Heldigvis er jeg ingen fanatiker hva interiør&design angår, så jeg har likegodt anskaffet et par vegghengende HT - i kirsebær - som jeg fester til veggen bak hovedHT. If you can't beat 'em, join 'em!:rolleyes:

Ellers, for meg er klangen og størrelsen på lydbildet viktigere enn mengden bass. Sikkert derfor jeg har holdt meg til monitorer i så mange år. Sånt sett høres gulvstående fra WB som en strålende ide!

U

utgatt25555

Gjest
    Enig! Mine Ta'us er i kirsebær. Ikke yndlingsfinishen, kan man si. Heldigvis er jeg ingen fanatiker hva interiør&design angår, så jeg har likegodt anskaffet et par vegghengende HT - i kirsebær - som jeg fester til veggen bak hovedHT. If you can't beat 'em, join 'em!:rolleyes:

Ellers, for meg er klangen og størrelsen på lydbildet viktigere enn mengden bass. Sikkert derfor jeg har holdt meg til monitorer i så mange år. Sånt sett høres gulvstående fra WB som en strålende ide!

Måten man lytter på vil sette standarden for hvilke höyttalere og typer man velger! Jeg har også värt mer el mindre monitor mann når jeg ser i bakspeilet, og det er klang, rom og det jeg opplever som, ärlighet! det er jo höyst subjektivt, hva det er i hifi sammenheng selvsagt! men jeg vil bli utfordret på/av opptaket og dets kvalitet, og ikke la det hele falle inn i en ”husklang", som jeg mistenker visse merker representerer! sånn kort fortalt!!

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    ..og her datt myntet for alvor ned som forklarte meg hvorfor jeg har levd med mine Vertex i snart 5 år og (WB i 10)! ^-^

mvh

Sist redigert av en moderator:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.925
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    ..og her datt myntet for alvor ned som forklarte meg hvorfor jeg har levd med mine Vertex i snart 5 år og (WB i 10)! ^-^

mvh
    Min favoritt RA! Har den på CD (er ellers ingen stor fan av mye av det han gir ut, men liker også "Cold Roses"). Tok den frem nå - har ikke spilt den på lenge - og syntes bassen var i overkant mye og pløsete på flere spor. Hm, vanskelig å bedømme siden sist gang jeg hørte på den, var flere år siden, og da på monitorer.

"Why Do they Leave" er givende, som alltid. Snufs!:(

Sist redigert:

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.198
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gleder meg til å lese dine inntrykk, musicus!

U

utgatt25555

Gjest
    Vel, Rick Astley på vinyl höres iaf bedre ut på Respons GA enn WB Vertex! så kan man jo dra visse konklusjoner av det igjen, både for og imot det ene og det andre :cool:

mvh

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn