musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.916
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Så du har Rick Astley i samlinga, attpåtil på vinyl?:eek:

U

utgatt25555

Gjest
    Yes Sir! guilty by pleasure..orginalen fra 80 tallet også gett :cool:

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.916
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Musicus, vi må ta en alvorsprat når vi treffes i Gøteborg!:eek:

U

utgatt25555

Gjest
    Det må vi kunne ordne, er forresten hjemme igjen fra ca 14 og utover på fredagen, skal en tur sörover til Skåne og hilse på en usedvanlig vakker kvinne, så humöret står vel godt etter ett slikt besök :cool:

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.916
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det må vi kunne ordne, er forresten hjemme igjen fra ca 14 og utover på fredagen, skal en tur sörover til Skåne og hilse på en usedvanlig vakker kvinne, så humöret står vel godt etter ett slikt besök :cool:

mvh
    Godt! En musicus i løssluppen og lystig humør kan fort spandere drinker og øl på de rundt seg, kan man regne med:D

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    Godt! En musicus i løssluppen og lystig humør kan fort spandere drinker og øl på de rundt seg, kan man regne med:D

Hehehe, guttungen er hos meg til helgen, da blir det nok lite av sånt, men under andre forhold så er det absolutt ett realistisk scenario :D

mvh

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.165
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Fra triojazz an mazz til Rick Astley og ABBA, skal si Persson påvirker musikkvalget ;D ;D ;D

U

utgatt25555

Gjest
    Fra triojazz an mazz til Rick Astley og ABBA, skal si Persson påvirker musikkvalget ;D ;D ;D
    hehehe, du vet jo att jo eldre man blir så går man proposjonalt tilbake til barndommen, ABBA og Rick er fra 70 & 80 tallet så jeg har da noen år igjen innen det blir riktig ille ;) :cool:

Men gammel vinyl låter bra på RGA, det skal de ha ;)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Da går det i digitalis igjen, denne datt inn døra nu, Tysk synth fra 73´ :cool:

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Wow! Edie Brickell! Kul dame som kunne få det til å svinge i det herrens år 1988! Vet du hvem hun er gift med, forresten?

U

utgatt25555

Gjest
    Vel, en slags oppsummering av Respons Grand Artist vs WB Vertex...for det første så er det en ujevn og urettferdig sammenligning, ikke minst da den ene er liten og den andre ”stor”.

Som antydet tidligere i tråden så opplever jeg Vertex bedre i toppen, men skulle gjerne hatt noe mer fundament nedover. RGA er en riktig så god høyttaler, den gjør veldig mye riktig, i det hele finner jeg den vel egentlig å ikke gjøre noen särlig feil i det hele tatt, og det igjen gjör meg litt betenkt!
    Jeg opplever ikke at den utfordrer meg som lytter på samme måte som WB. Jeg har lyttet på de begge frem og tilbake og skal forsøke meg på en slags beskrivelse av den opplevde forskjellen. Med WBV opplever jeg meg å være i det samme rommet som de/det på avspillingen, med RGA føler jeg att jeg lissom står litt på utsiden og ser inn, toppen og den viktige øvre mellom tone oppleves å ha minsket noe, det er ikke like åpent, like gjennomsiktig, ikke like ambient, tanken på at det låter ”boxy” er besnærende å bruke for å beskrive forskjellen de to imellom, men er vel ikke helt rettferdig da RGA er alt annet enn ”boxy”, de har bare en helt annen måte å presentere avspillingen på, i lengden finner jeg den manglende utfordringen i presentasjonen, som kanskje litt....kjedelig?!!
    Mens WBV på noen opptak kan väre briste eller bære, eller større hjerte og smerte!! i presentasjonen, det engasjerer meg mer!
    RGA er vel kanskje litt som Svensker generellt, diplomatiske og vil de fleste vel, men man mister noe utfordrende, synes jeg, de får mye av musikken til å låte pent, presentabel og pyntet! Jeg! vil ikke ha det sånn, jeg vil ha raka åpne rør, på godt og vondt fra innspillingen!
    RGA, er en gjennomført god og meget homogen formidler, og for noen er nok dette også svaret på alt, men ikke for meg!

Jeg er derimot blitt mer nysgjerrig på å teste WB´s gulvmodeller (Vector) for å se hva mer bass hos WB bringer til torgs og skal se om ikke det blir mulighet for tid å lytte meg opp litt på den...jeg kommer nok savne mellombassen/bassen på RGA, de er drit kule å spille gammel vinyl på, men toppen på WB er i en klasse for seg, mer åpen, ambient og klangmessig riktig for meg! Ikke uten grunn att man har levd med WB i 10 år, så det er vel ikke en helt fair sammenligning, men! en mer opplevd ”nøytral" formidler enn WBV tror jeg skal vanskelig gjøres å finne innenfor de økonomiske rammene den befinner seg! Prisen på de to er sånn ca RGA= 75K Sek - WB Vertex= 60K Sek.

Dette er jo en høyst subjektiv erfaring, i mitt rom, med min elektronikk og mine preferanser, og bør leses kun som det :cool:

Vis vedlegget 427142

mvh

Sist redigert av en moderator:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.916
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det er interessant med forventningsbias, synes jeg. Ser folk SET, så forventer de nesten at mellomtonen skal være magisk på alle plater. Og er HT store, så forventer de at bassen er der uansett innspilling. Man kan nesten se på ansiktet deres at de sitter og venter på at det skal skje, og litt av skuffelsen når det ikke dukker opp (jeg er antagelig likedan selv:rolleyes:). Men noen ganger hadde det faktisk vært helt ålreit å ha en HT/anlegg som spiller "jevn" og homogen på det meste av musikken. Uærlig, slør? Tja, det er da en type illusjon, det også. Men kanskje kjedelig i lengden som du påpeker.

U

utgatt25555

Gjest
    Det er interessant med forventningsbias, synes jeg. Ser folk SET, så forventer de nesten at mellomtonen skal være magisk på alle plater. Og er HT store, så forventer de at bassen er der uansett innspilling. Man kan nesten se på ansiktet deres at de sitter og venter på at det skal skje, og litt av skuffelsen når det ikke dukker opp (jeg er antagelig likedan selv:rolleyes:). Men noen ganger hadde det faktisk vært helt ålreit å ha en HT/anlegg som spiller "jevn" og homogen på det meste av musikken. Uærlig, slør? Tja, det er da en type illusjon, det også. Men kanskje kjedelig i lengden som du påpeker.
    Du har rett, det hadde gjort hifi livet enklere og mindre frustrerende, men dessverre! kjenner jeg meg selv for godt til å kunne trives med ett slikt oppsett i lengden, musikken skal for meg, utfordre, koble bort, koble til, være rolig, være voldsom, kort sagt følge sinnets stemninger og da nytter det ikke med noe hifi-kosmetikk eller uærlighet for min del, som det forøvrig gjelder i andre områder av/om livet. Jeg omgås heller en selverklært drittsekk, han vet jeg hvor jeg har og hvem han er, enn en falsk faen som vil være en annen enn den han virkelig er! litt sånn med hifi også, for min del!
    Uten at jeg ved dette tillegger RGA verken hifi-kosmetikk eller annen hifi uærlighet ;)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Siden dette er en tråd om opplevelser, der man ikke nödvendigvis må/skal dokumentere alt! Så ser jeg det er litt liv i diskusjonen om vibrasjonsdemping, igjen!

Selv har jeg vel pendlet frem og tilbake, fra hardt til mykt og har havnet nå på noe midt imellom...

Skulle gjerne kjört spikene hardt ned i parketten, men det velger jeg å ikke gjöre, så da har det värt testet endel lösninger, SD fötter har vunnet godt i min hifi-verden de siste årene, men! jeg synes de bygger for mye opp som systemet er nu, da ble det en kombinasjon av hardt, SolidTech foten er i aluminium med spike punktet i messing, på undersiden har jeg klippt til en 1mm tykk Oyaide butyl-gummi matte og lagt under, funker gött! :cool:

Vis vedlegget 427440

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Dette/denne mannen har värt spillt for lite merker jeg...

Songs Ohia/Jason Molina

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Jason Molina ”Let Me Go, Let Me Go, Let Me Go” på vinyl! :cool:

mvh

Sist redigert av en moderator:
    U

utgatt25555

Gjest

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    God fredag til deg, kompis! Long time!
    Mye utsøkt på inngående her, må jeg si...

U

utgatt25555

Gjest
    God fredag og kveld til Hölen også :)

Jo, det ska bli godt å komme hjem om ett par dager å spille seg inn på dette, det er hektiske men hyggelige tider om dagene ;)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Midt i all Jason Molina/Songs Ohia/ Magnolia Electric Co så drypper det inn annet også...

Ett flott duett album med fler av de beste kvinnelige vokalistene...

Vis vedlegget 430814

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Store musikalske hopp mot den forrige :)

Fantastisk kontemplativt og spennende electronica/ambient av den tidligere Japan/Porcupine Tree keyboardisten :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Innimellom en en relativt progressiv bestillings takt den siste uka, så sniker det inn seg noe fra sidelinjen, som en gave fra ex’n :cool:

Sophie Zelmani ”my song”

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    En av de kuleste/beste live låtene jeg har hört på lenge!! :cool:

Magnolia Electric Co ””Such pretty eyes for a snake”

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Det er ikke noe jeg hengir meg til for ofte, å fotografere maten jeg skal innta, mener jeg! men jeg må si jeg virkelig ser fram imot å nyte av disse vinene, ostene, skinkene mm....imorgen aften. Den nye kaffen fra Zoega testes nu! Og i selskap med den flotteste Damen i Sør-Sverige må det jo bare bli en alldeles flott aften å se fram imot :cool:

Vis vedlegget 431135

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du har åpenbart planlagt å både spise og drikke "Den flotteste damen i Sør-Sverige" under bordet så det holder, kompis.
    Lykke til! 8)

U

utgatt25555

Gjest
    Du har åpenbart planlagt å både spise og drikke "Den flotteste damen i Sør-Sverige" under bordet så det holder, kompis.
    Lykke til! 8)

Hehehe, man begynner så smått smakingen imorgen kveld og slår den utover resten av helgen, nytes skal det!, på lørdag blir det besøk på en byens (imo) beste biff restauranter, damen har jobbet på slott tidligere med vin og mat bl.a så får jeg velge sted/type mat så velger hun resten, en helg jeg så absolutt ser fram imot! :D

mvh

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn