musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt25555

Gjest
    Bryan Ferry og Roxy Music er blant mine absolutte favoritter, og har vært med meg helt siden før jeg begynte på skolen.
    Mitt förste, og sterkeste möte med BF er denne skiven, fra ca 78...og senere resten av katalogen, mannen har gitt ett inntrykk og leverer den dag idag :)

mh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Husker en av mine storebrødre kom trekkende hjem med denne plata:

5180e83b3e9942f7c20c325f77717f7a.jpg

U

utgatt25555

Gjest
    En annen favoritt fikk plutselig litt spilletid igjen..

Lloyd Cole ”Love Story”

41W9KDZNC9L.jpg

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.198
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå snakker vi! Strålende musikk, men et langt gjesp å være på konsert med karen :)

U

utgatt25555

Gjest
    Tror jeg hadde passet en konsert med fyren også, noen ganger slår det en att det funker bedre med innspilt musikk :D

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Da ble det en slik en.

REGA P6/Exact (fortrinnsvis i hvitt men..ellers svart) med REGA FONO MM

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.912
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    OI, her er det bevegelser. Grattis, OM! :)
    Hadde ikke du P3 fra før?
    Har gjort Rega-mann av deg, skjønner jeg. Et tap for WB :(

U

utgatt25555

Gjest

Yes Sir! med Tangospinner i midten også! men....WB bor i hjertet, nå er det Rega MM og Boggie faktoren som spiller inn, livet tar noen vendinger man ikke alltid kan forutse så prioriteringene står deretter :cool:

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Da ble det en slik en.

mvh
    Gratulerer! Det tror jeg ikke du blir å angre på. Rega P6 er en god platespiller. Jeg har Rega Fono MM, og den er bra! Særlig til prisen. MM og High Output MC har fått en del å velge på, og jeg er snart klar til å bestille en ny fra Audio Technica så snart feriepengene er på plass.

U

utgatt25555

Gjest
    Da ble det en slik en.

mvh
    Gratulerer! Det tror jeg ikke du blir å angre på. Rega P6 er en god platespiller. Jeg har Rega Fono MM, og den er bra! Særlig til prisen. MM og High Output MC har fått en del å velge på, og jeg er snart klar til å bestille en ny fra Audio Technica så snart feriepengene er på plass.
    Takker Björn! hadde tidligere en P3 og var i tenke boksen om en slik igjen, men med de oppgraderingene jeg vil ha så var det å gå for en P6, dette er boogie faktor for meg og det holder langt i valg av vinylspiller iht andre jeg har hatt tidligere... :)

mvh

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8

Yes Sir! med Tangospinner i midten også! men....WB bor i hjertet, nå er det Rega MM og Boggie faktoren som spiller inn, livet tar noen vendinger man ikke alltid kan forutse så prioriteringene står deretter :cool:

mvh
    P6 tror jeg blir kanon. Den har jo fått metall subplatter originalt også. :)
    Liker veldig godt lyden av Exact, så der tror jeg du har en musikkvinner. 8)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Ja jeg er enig i valget ditt der. Og MM fungerer svært godt synes jeg. Nå har jeg riktignok muligheten til å leke meg ganske enkelt med ulike pickup'er og etter å ha testet noen MM'er her og en HO MC så synes jeg at behovet for MC er "overdrevet".

MM'ene jeg har kjøpt blir stadig rimeligere, og jeg har funnet en favoritt under 2K jeg synes er et svært godt kjøp. Jeg har AT-VM95ML i siktet her nå, og så får vi se.

U

utgatt25555

Gjest
    Ja jeg er enig i valget ditt der. Og MM fungerer svært godt synes jeg. Nå har jeg riktignok muligheten til å leke meg ganske enkelt med ulike pickup'er og etter å ha testet noen MM'er her og en HO MC så synes jeg at behovet for MC er "overdrevet".

MM'ene jeg har kjøpt blir stadig rimeligere, og jeg har funnet en favoritt under 2K jeg synes er et svært godt kjøp. Jeg har AT-VM95ML i siktet her nå, og så får vi se.
    MM er det perfekte valget på det nivået jeg vil legge nu, og Rega´s Exact tror jeg er bang for the buck, kjører originalt inkl riaa, så dette er bokstavelig en pakkeløsning :)

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg er helt sikker på at det blir meget bra.

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    P6 tror jeg blir kanon. Den har jo fått metall subplatter originalt også. :)
    Liker veldig godt lyden av Exact, så der tror jeg du har en musikkvinner. 8)
    Ikke minst motorstyrningen deres og Exactén, tror dette blir en bra pakkeløsning...

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Det blir som sagt en paketløsning fra Rega, velger MM, bl.a siden jeg opplevde en formidabel formidlings evne på min tidligere P3 M/Elys 2, selvsagt ikke siste ordet i mange hifi-grener, men en boogie faktor og glede med avspilling som jeg ikke har hatt siden 80 tallet...føre man ble audiofil :cool: .....og som jeg har lengtet tilbake til med vinylen, den ufullkomne formidlingen av musikken som man opplevde den da, i det formatet man vokste opp med, nostalgi!!!.... :D...

Rega Exact

img-gallery-cart-exact.jpg

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    ....og som også på P3/Elys 2 blir det Rega Fono MM som skal ta seg av riaa oppgaven, pakkeløsning!! :cool:

fono-mm-offside-lifestyle.jpg

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    ....og som også på P3/Elys 2 blir det Rega Fono MM som skal ta seg av riaa oppgaven, pakkeløsning!! :cool:

Vis vedlegget 543523

mvh
    Jeg har samme riaa, og er veldig fornøyd med den. Likte den mye bedre enn Primare R32 jeg hadde, med unntak av at det ikke er mulighet for MC på Regaen. Men jeg har det artig med å bytte MM picpuper i ulike prisklasser.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.004
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

Vis vedlegget 543523

mvh
    Jeg har samme riaa, og er veldig fornøyd med den. Likte den mye bedre enn Primare R32 jeg hadde, med unntak av at det ikke er mulighet for MC på Regaen. Men jeg har det artig med å bytte MM picpuper i ulike prisklasser.
    Det kan jeg godt tenke meg Bjørn, R32 var helt ubrukelig :(

mvh

U

utgatt25555

Gjest

Vis vedlegget 543523

mvh
    Jeg var også veldig godt fornøyd med den, så fornøyd att jeg går for den igjen, vil jeg konvertere så ifinns jo Fono MC til ikke altfor mye penger, men Rega for meg er nok MM...

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Ja, prisen for de to er ikke i nærheten av hva Rega Aria med både MM og MC integrert koster.

Sist redigert:
    U

utgatt25555

Gjest
    Sjelden jeg faller for slike prosjekt som dette, men denne damen har røsten å bære mye, bestille på vinyl i dag!
    :cool:

Lissie ”When I’m alone: The piano Retrospective"

61vseNoV2yL._SL500_.jpg

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Den TV-reklamen der hun covrer Fleetwood Mac er en veldig bra versjon.

U

utgatt25555

Gjest
    Fant denne idag da jeg var innom Bengans for å hente noe annet, mannen har rocket seg opp :cool:!!

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Med dagens internett er det ingenting å skryte av at man ikke har TV. 😁

U

utgatt25555

Gjest
    Med dagens internett er det ingenting å skryte av at man ikke har TV. ??????
    Hehehe...ett godt poeng i seg det, men det holder hardt noen ganger, liker jo å se film da, så det har vært en liten prøvelse :D

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Litt slø acid/smooth jazz fra 1998...passer bra en regning søndag!...

Akasha ”Cinématique”

51F1RPSEdvL.jpg

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jøss, anlegg.. Ikke bare head - fi. Horten i år? Som alltid, små gode tips her.

U

utgatt25555

Gjest
    Thanks!!, så langt har jeg ikke tenkt, får se om hifi-viruset biter seg fast igjen eller om jeg klarer meg...

mvh

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Med dagens internett er det ingenting å skryte av at man ikke har TV. ������
    Hehehe...ett godt poeng i seg det, men det holder hardt noen ganger, liker jo å se film da, så det har vært en liten prøvelse :D

mvh
    Med Netflix og HBO, forsåvidt NRK appen så lar det seg fint gjøre.

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    ...gjøre og gjøre, bare litt kjedelig å se alt gjennom lille MacBook Pro bare, noen ganger letter å sette på radioen, stereo´n og plukke opp noe å lese på ;)...

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Denne ble plukket opp på bruktsjappe for en tid tilbake for nesten ingenting, under femtilappen mener jeg det var, men drit kul og knall dobbelt album!

61Z4SUMM26L._SL500_.jpg

Originally released on Studio !K7 Records in 1998, Peter Kruder and Richard Dorfmeister's groundbreaking release, 'The K&D Sessions' reset the bar for what could be achieved in a compilation. Across an array of original tracks, dubs and infamous ‘K&D Session’ remixes, the DJ and producer duo took the listener on a smoke-filled blunted journey that flowed flawlessly. Often compared to DJ Shadow's 'Endtroducing' for its similarly deft craft of rhythm and quoted by Allmusic as "the most blissfully blunted music the world has ever heard", the album has sold over 1,000,000 copies to date and was included in Spin’s ‘Top 20 albums of 1999’.

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1

mvh
    ...gjøre og gjøre, bare litt kjedelig å se alt gjennom lille MacBook Pro bare, noen ganger letter å sette på radioen, stereo´n og plukke opp noe å lese på ;)...

mvh
    Større skjerm finnes jo, og projektor. :cool:

U

utgatt25555

Gjest

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Lissie er ikke et dårlig valg.

U

utgatt25555

Gjest
    Hun har en fantastisk röst hennes tolkning av ”Dreams” på denne skiva synes jeg er bedre enn originalen :)

mvh

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn