O
om.s
Gjest
Flower kings "The sum of all evil" fikk jeg i hus igår, ikke spesiellt revolusjonerende nytt, men ok¨å ta med seg for fansen....
mvh
mvh
Ville bare hinte om at en del snadder fra Mellotronen ligger ute på Youtube.FallenA skrev:Har spill platene noen ganger, og må si at jeg er meget godt fornøyd.
For ikke å snakke om super service og rask håndtering av Mellotronen.
Alle platene fremstår som musikalske perler, og alle har en "ektehet" som er meget sjeldent å oppdrive nå om dagen.
Noen av platene har en fantastisk produksjon, og lydkvalitet, og noen har utrolig musikalske egenskaper.
Det som er felles for alle platene jeg bestilte er den fullstendig gode dynamikken. Her virker det som om de har spillt inn mastertapen direkte, og ikke redigert bort noen ting som helst.
Det er helt klart at jeg skal handle MYE mer fra Mellotronen!!
Ask and ye shall receive. De har 3,5 plateutgivelser før Night, alle er verdt å ha.Sailor skrev:Norsk Prog......GAZPACHO - Night / Studio Album
Blanding av lettere prog enn Radiohead mikset inn med tyngre prog av Coldplay, med snev av PT og Marillion.
Må spilles høyt.....utrolig vin fiolin... Bør sjekkes ut......
Vet noen om tidligere album......???
Hører akkurat nå på Premiata Forneria Marconi - Storia Di Un Minuto. Dette er jammen riktig bra. Stemningsfult, dyktig og noe jeg absolutt skal høre mer av. Drømmemusikk. Ai så morro.Crimson skrev:Men folkens...si meg, er det ingen her som har nevnt PMF(Premiata Forneria Marconi). Italiensk prog av meget høy klasse. I samme åndedrag kan Genesis(før 1974), og Änglagård nevnes som referanse. Eller...vi kan snu på flisa. Det er Genesis og Änglagård som har PFM som referansepunkt.
Pastoral og spennende musikk som har en selvskreven plass i alle seriøse prog-platehyller!!!
Hei.Gjestemedlem skrev:Hører akkurat nå på Premiata Forneria Marconi - Storia Di Un Minuto. Dette er jammen riktig bra. Stemningsfult, dyktig og noe jeg absolutt skal høre mer av. Drømmemusikk. Ai så morro.Crimson skrev:Men folkens...si meg, er det ingen her som har nevnt PMF(Premiata Forneria Marconi). Italiensk prog av meget høy klasse. I samme åndedrag kan Genesis(før 1974), og Änglagård nevnes som referanse. Eller...vi kan snu på flisa. Det er Genesis og Änglagård som har PFM som referansepunkt.
Pastoral og spennende musikk som har en selvskreven plass i alle seriøse prog-platehyller!!!
Ligger noen smakebiter her: http://www.progarchives.com/artist.asp?id=289#freemp3T A F skrev:Kvar kjøper du Premiata Forneria Marconi ? Evt lydklipp?
TAF
Skal sjekke ut dette.T A F skrev:Da BØR du/dere sjekke ut The Watch. Italiensk prog ala Peter Gabriel/Genesis. Gode produksjoner og meget engasjerende.
http://www.thewatch.it/
TAF
PFM var ju ett av de största 70-talsbanden så alla butiker som säljer progressiv rock måste ha dem.T A F skrev:Kvar kjøper du Premiata Forneria Marconi ? Evt lydklipp?
TAF
Kjøpte denne i høst en gang, da den ble sluppet som flac nedlasting på burning shed. Den fortsetter i det samme harde sporet som fear of a blank generation, og det er vel naturlig siden de ble spilt inn i samme periode. Liker den godt, spesielt siste sporet, way out of here, er veldig bra, selv om jeg personlig liker den eldre mer melodisk/symfonisk/psykedeliske utgaven av PT bedre.Karma skrev:Bestilte Porcupine Tree "Nil Recurring" i går. Merkelig at denne begivenhet enda ikke er kommentert?
Du mener vel What Happens Now? Jeg er helt enig, dette er virkelig en bra låt!! Spesielt den utrolig interessante og noe vriene sekvensen mot slutten av låten der de spiller ulike taktarter samtidig. De spilte vel denne på Sentrum Scene og Gavin Harrison slo ikke feil én eneste gang.Veggen skrev:[snip] ...Liker den godt, spesielt siste sporet, way out of here, er veldig bra, selv om jeg personlig liker den eldre mer melodisk/symfonisk/psykedeliske utgaven av PT bedre.Karma skrev:Bestilte Porcupine Tree "Nil Recurring" i går. Merkelig at denne begivenhet enda ikke er kommentert?
Fikk först somlet meg til å få dette albumet i hus idag, og holder med, blandt deres beste imo, og det beste de har sluppet siden jeg begynte å höre på dem for 20 år sidenSailor skrev:RUSH - Snakes & Arrows
Hva er det å si om dette albumet.......OK jeg har vært stor fan av Rush siden tidenes morgen. Men for å være ærlig er de siste skivene før denne kun for hardcore fans (Vapour Trail, Test for Echoes, ect ). Denne skiven her derimot har et "spark" og det kunne likegjærne vært deres beste skive. For den vokser fortsatt når den spilles. Minner meg om 70 talls og tidlig 80 talls Rush. Anbefales på det varmeste...........
8)
Har du bestilt spesialeversjonen? Blir spennende å høre hva han har fått til, ligger noen smakebiter på Insurgentes-siden. En av låtene skal ligge på sampler-CD'n de nettopp har gitt ut. Er ellers enig med det du sier om den mannen. Gleder meg til neste gang de kommer til Norge igjen!Veggen skrev:Så godt som alt Steven Wilson har en finger borti er av toppkvalitet. Den mannen er et unikum med en helt utrolig arbeidskapasitet.
Ser frem til Insurgentes, håper han har gått litt mer tilbake i retning psykedelia og symfonisk ala tidligere Porcupine Tree.
Ting der skal sjekkes ut. Sto og så litt på en Ozric Tentacles-skive her om dagen, var usikker på om jeg skulle kjøpe. Ble no-man i stedet for. Skulle vel egentlig hørt på den og, hvordan høres dette ut?Vermin skrev:Noen "prog" favoritter
7for4
Naikaku
Ruins
El Grupo
Pravda
Ozric Tentacles
Crimson Sky
Jupiter
Procession
Pallas
Arjun
Deluc (til tider)
Burde sjekkes ut, finnes noe på youtube.com. Velg plater med omhuvargen skrev:Har du bestilt spesialeversjonen? Blir spennende å høre hva han har fått til, ligger noen smakebiter på Insurgentes-siden. En av låtene skal ligge på sampler-CD'n de nettopp har gitt ut. Er ellers enig med det du sier om den mannen. Gleder meg til neste gang de kommer til Norge igjen!Veggen skrev:Så godt som alt Steven Wilson har en finger borti er av toppkvalitet. Den mannen er et unikum med en helt utrolig arbeidskapasitet.
Ser frem til Insurgentes, håper han har gått litt mer tilbake i retning psykedelia og symfonisk ala tidligere Porcupine Tree.
Ting der skal sjekkes ut. Sto og så litt på en Ozric Tentacles-skive her om dagen, var usikker på om jeg skulle kjøpe. Ble no-man i stedet for. Skulle vel egentlig hørt på den og, hvordan høres dette ut?Vermin skrev:Noen "prog" favoritter
7for4
Naikaku
Ruins
El Grupo
Pravda
Ozric Tentacles
Crimson Sky
Jupiter
Procession
Pallas
Arjun
Deluc (til tider)
Nei, bestilte ikke spesialversjonen. Er ikke så opptatt av fancy innpakning som man ser på en gang og så pakker vekk og glemmer. Men skulle gjerne hatt albumet i DVD-A kvalitet. Håper det dukker opp 24 bits flac versjon for nedlasting.vargen skrev:Har du bestilt spesialeversjonen? Blir spennende å høre hva han har fått til, ligger noen smakebiter på Insurgentes-siden. En av låtene skal ligge på sampler-CD'n de nettopp har gitt ut. Er ellers enig med det du sier om den mannen. Gleder meg til neste gang de kommer til Norge igjen!
Steven Wilson skrev:A lot of people are asking what will be included in the regular retail CD edition of Insurgentes, and the truth is that no decision has been made on this yet (so by all means voice your opinions). Of course the album, and possibly some of the bonus material too, but certainly not all. Though we will try to make the standard CD version of the album as beautifully packaged as we can (given the restrictions of keeping it affordable), the deluxe versions are the definitive editions of Insurgentes. Music is Art and it should be presented as such, not as a set of compressed computer files or a basic disc in a disposable crystal case. It's this way of thinking that forms one of the main themes running through Lasse Hoile's film "Insurgentes", which is why you will see SW destroying so many iPods in the movie!
Mener å ha hørt om disse før, men trur jeg aldri har hørt noe av de. "Abba-prog" lyder i mine ører negativt, men jeg skal ikke dømme før jeg har hørt de. Så de skal nok sjekkes ut, takker for info!Skink_123 skrev:Kan anbefale de 3 første albumma til et band fra nederland som heter Kayak, de er fantastisk, nesten litt "abba prog" uten at det er negativ. Mouldy Wood f.eks fra "See see the Sun" som er førsteskiva deres fra 1973 er en bassdreven låt som på det meste går i 3 forskjellige tonearter på en gang og veksler mellom å være kul og fantastisk melodiøs!
For å nevne en liten glemt skatt. De holder på enda i Nederland, og har gitt ut og hatt opptreden med to rocke opera bare på 2000 talet, pluss flere skiver, imponerende!
Hehe Steven har vel aldri vært glad i nedlasting. Måtte le første gangen jeg så den kommentaren der. Spesiell kar, det er han. Spiller barføtt ogVeggen skrev:Nei, bestilte ikke spesialversjonen. Er ikke så opptatt av fancy innpakning som man ser på en gang og så pakker vekk og glemmer. Men skulle gjerne hatt albumet i DVD-A kvalitet. Håper det dukker opp 24 bits flac versjon for nedlasting.vargen skrev:Har du bestilt spesialeversjonen? Blir spennende å høre hva han har fått til, ligger noen smakebiter på Insurgentes-siden. En av låtene skal ligge på sampler-CD'n de nettopp har gitt ut. Er ellers enig med det du sier om den mannen. Gleder meg til neste gang de kommer til Norge igjen!
Steven Wilson er visst ikke så glad i nedlasting, han vil heller selge kunstverk, den pretensiøse jævelen.
Steven Wilson skrev:A lot of people are asking what will be included in the regular retail CD edition of Insurgentes, and the truth is that no decision has been made on this yet (so by all means voice your opinions). Of course the album, and possibly some of the bonus material too, but certainly not all. Though we will try to make the standard CD version of the album as beautifully packaged as we can (given the restrictions of keeping it affordable), the deluxe versions are the definitive editions of Insurgentes. Music is Art and it should be presented as such, not as a set of compressed computer files or a basic disc in a disposable crystal case. It's this way of thinking that forms one of the main themes running through Lasse Hoile's film "Insurgentes", which is why you will see SW destroying so many iPods in the movie!
Du vil nok bli mer positiv overrasket på grunn av den negative klangen skal du sevargen skrev:Mener å ha hørt om disse før, men trur jeg aldri har hørt noe av de. "Abba-prog" lyder i mine ører negativt, men jeg skal ikke dømme før jeg har hørt de. Så de skal nok sjekkes ut, takker for info!Skink_123 skrev:Kan anbefale de 3 første albumma til et band fra nederland som heter Kayak, de er fantastisk, nesten litt "abba prog" uten at det er negativ. Mouldy Wood f.eks fra "See see the Sun" som er førsteskiva deres fra 1973 er en bassdreven låt som på det meste går i 3 forskjellige tonearter på en gang og veksler mellom å være kul og fantastisk melodiøs!
For å nevne en liten glemt skatt. De holder på enda i Nederland, og har gitt ut og hatt opptreden med to rocke opera bare på 2000 talet, pluss flere skiver, imponerende!
Ja, burde vel ha bestilt den. Ekstramaterialet er sikkert verdt det. Og DVD-A sporene kunne jeg ha rippet. Nuvel, det er for sent nå.vargen skrev:Hehe Steven har vel aldri vært glad i nedlasting. Måtte le første gangen jeg så den kommentaren der. Spesiell kar, det er han. Spiller barføtt og
Jeg bestilte den, for det første får en jo albummet lange før alle andre, det kommer ikke vanlig versjon i salg før ut på nyåret en gang. Dessuten så er det jo med en ekstra CD med låter som ikke kom med på hovedCD'n. I tillegg til DVD'n, som har en masse kule ting. Men sprøs om det ikke blir en vanlig versjon og, for å kunne spille livet av.
Forresten, noen som har sjekket ut John Wesley? Han spiller jo med PT på konserter, men er vel ikke en del av bandet opprinnelig. På hjemmesida hans kan man laste ned omtrent alt han har utgit gratis. Fant mye fint der.
De får jeg da håpe Skal uansett sjekkes ut.Skink_123 skrev:Du vil nok bli mer positiv overrasket på grunn av den negative klangen skal du sevargen skrev:Mener å ha hørt om disse før, men trur jeg aldri har hørt noe av de. "Abba-prog" lyder i mine ører negativt, men jeg skal ikke dømme før jeg har hørt de. Så de skal nok sjekkes ut, takker for info!Skink_123 skrev:Kan anbefale de 3 første albumma til et band fra nederland som heter Kayak, de er fantastisk, nesten litt "abba prog" uten at det er negativ. Mouldy Wood f.eks fra "See see the Sun" som er førsteskiva deres fra 1973 er en bassdreven låt som på det meste går i 3 forskjellige tonearter på en gang og veksler mellom å være kul og fantastisk melodiøs!
Pluteslig dukker den opp på en auksjonsside for en billig penge. De var vel heller ikke direkte billig fra Insurgentes-sida, betalte rundt 38£ +/- inkl frakt.Veggen skrev:Ja, burde vel ha bestilt den. Ekstramaterialet er sikkert verdt det. Og DVD-A sporene kunne jeg ha rippet. Nuvel, det er for sent nå.vargen skrev:Hehe Steven har vel aldri vært glad i nedlasting. Måtte le første gangen jeg så den kommentaren der. Spesiell kar, det er han. Spiller barføtt og
Jeg bestilte den, for det første får en jo albummet lange før alle andre, det kommer ikke vanlig versjon i salg før ut på nyåret en gang. Dessuten så er det jo med en ekstra CD med låter som ikke kom med på hovedCD'n. I tillegg til DVD'n, som har en masse kule ting. Men sprøs om det ikke blir en vanlig versjon og, for å kunne spille livet av.
Forresten, noen som har sjekket ut John Wesley? Han spiller jo med PT på konserter, men er vel ikke en del av bandet opprinnelig. På hjemmesida hans kan man laste ned omtrent alt han har utgit gratis. Fant mye fint der.
John Wesley liker jeg veldig godt. Absolutt verdt en gratis nedlasting, har til og med kjøpt noen album for å ha i full CD kvalitet.
En ganske annen stil enn PT, ikke så hardt og progget, men veldig fine melodier og arrangementer, vakkert og flott. Anbefales.
Aldri hørt, skal jeg innrømme. Spørs om jeg må sjekke ut dette og. Hvordan er dette da?Skink_123 skrev:Alt med National Health!
Driver å mekker en spilleliste til neste progkjeller som skal ta for seg keyboardisten Dave Stewart, og må kutte ned til 3 timer og 10 min på min bit!
Skulle ikke vært lov å måtte ta bort så fine låter
Har du hørt bandet? (National Health)
http://en.wikipedia.org/wiki/National_Healthvargen skrev:Aldri hørt, skal jeg innrømme. Spørs om jeg må sjekke ut dette og. Hvordan er dette da?Skink_123 skrev:Alt med National Health!
Driver å mekker en spilleliste til neste progkjeller som skal ta for seg keyboardisten Dave Stewart, og må kutte ned til 3 timer og 10 min på min bit!
Jeg har to plater med dem og bandet burde være med i enhver progsamling. Husker ikke titlene i farta.Skink_123 skrev:Alt med National Health!
Bor ikke i Oslo, men om jeg er der, skal jeg huske å ta turen innom.Skink_123 skrev:http://en.wikipedia.org/wiki/National_Healthvargen skrev:Aldri hørt, skal jeg innrømme. Spørs om jeg må sjekke ut dette og. Hvordan er dette da?Skink_123 skrev:Alt med National Health!
De må bare høres, om du bor i Oslo så er det jo bare å stikke innom cafe arte! Ligger i st olavs gt 7, gratis inngang
Glemte å si at deter på Onsdager det skjer! Halv 7 til halv 1vargen skrev:Det her skal sjekkes ut, vet jeg.Bor ikke i Oslo, men om jeg er der, skal jeg huske å ta turen innom.Skink_123 skrev:http://en.wikipedia.org/wiki/National_Healthvargen skrev:Aldri hørt, skal jeg innrømme. Spørs om jeg må sjekke ut dette og. Hvordan er dette da?Skink_123 skrev:Alt med National Health!
De må bare høres, om du bor i Oslo så er det jo bare å stikke innom cafe arte! Ligger i st olavs gt 7, gratis inngang