O
om.s
Gjest
Noen som har synspunkter på siste Dream Theatre? selv finner jeg den etter noen få gjennom lyttinger kjedelig og uinspirerende :-\ 8) ....
mvh
mvh
Takker for tipsene, Riverside er nok "gammelt nytt" i denne tråden (husker ikke side nr) ....ducati skrev:Hei folkens
Sjekk også ut Riverside.http://www.riverside.art.pl/eng/main.html
Polsk prog med inspirasjon fråT,Opeth,Anathema og Pink Floyd.
Mvh
T A Fonn
Fikk stikk motsatt inntrykk fra min første gjennomspilling.Har ikke hatt noen kjennskap til dette bandet før. Dette var dermed en positiv overraskelse!(har gjenoppdaget progmusikk, og innsett at det også finnes andre enn King Crimson der ute..)om.s skrev:Noen som har synspunkter på siste Dream Theatre? selv finner jeg den etter noen få gjennom lyttinger kjedelig og uinspirerende :-\ 8) ....
mvh
Har nå spillt gjennom noen fler ganger, og dessverre, holder seg første inntrykket, balladene er det som holder, hyggelig at også Inter har en tilsvarende opplevelse av albumet...Back_Door skrev:Fikk stikk motsatt inntrykk fra min første gjennomspilling.Har ikke hatt noen kjennskap til dette bandet før. Dette var dermed en positiv overraskelse!(har gjenoppdaget progmusikk, og innsett at det også finnes andre enn King Crimson der ute..)om.s skrev:Noen som har synspunkter på siste Dream Theatre? selv finner jeg den etter noen få gjennom lyttinger kjedelig og uinspirerende :-\ 8) ....
mvh
Edit: Ved andre gangs gjennomlytting daler min entusiasme.. Et godt eksempel på at man ikke skal være for rask på avtrekkeren før man feller sin dom ;D
Må si meg ganske uenig her. Synes de har kommet ganske sterkt tilbake etter nedturen med Octavarium. Spesielt gledelig at de endelig klarer å lage noen roligere låter som holder mål. LaBries vokal har jeg aldri likt, heller ikke her, men han gjør til tross for det en ikke så aller værst jobb.om.s skrev:Noen som har synspunkter på siste Dream Theatre? selv finner jeg den etter noen få gjennom lyttinger kjedelig og uinspirerende :-\ 8) ....
mvh
Vi holdt på å falle over oss selv da vi fikk vite at PRR skulle varme opp for PT. ;D Lyden var ikke det helt store nei (skulle skrudd dem sjæl!) men var moro lell. Det var virkelig to fluer i en smekk!Sailor skrev:Pure Reason Revolution - The Dark Third
Har bare sjekket ut The Dark Third. Har du noen erfaring med noen av de andre albumene deres ?Inter skrev:Vi holdt på å falle over oss selv da vi fikk vite at PRR skulle varme opp for PT. ;D Lyden var ikke det helt store nei (skulle skrudd dem sjæl!) men var moro lell. Det var virkelig to fluer i en smekk!Sailor skrev:Pure Reason Revolution - The Dark Third
Så vidt jeg husker så har de kun en EP-utgivelse før denne plata. De nyere versjonene av skiva kommer med en del av det materialet på CD2 om jeg husker rett.Sailor skrev:Har bare sjekket ut The Dark Third. Har du noen erfaring med noen av de andre albumene deres ?Inter skrev:Vi holdt på å falle over oss selv da vi fikk vite at PRR skulle varme opp for PT. ;D Lyden var ikke det helt store nei (skulle skrudd dem sjæl!) men var moro lell. Det var virkelig to fluer i en smekk!Sailor skrev:Pure Reason Revolution - The Dark Third
8)
Dream Theater er dyktige og særs flinke på sitt område, uten tvil, men nå begynner de å gjenta seg selv til det kjedsommelige. Det som før var spennende og innovativt - mao. progressivt - er nå en saga blott. Vel, nyskapende har nok de aldri vært da, les Rush!om.s skrev:Noen som har synspunkter på siste Dream Theatre? selv finner jeg den etter noen få gjennom lyttinger kjedelig og uinspirerende :-\ 8) ....
mvh
Jeg hører vel til den som liker det mer nedstemte av Opeth, og da kommer jeg ikke utenom "Windowpane"... ahhh, hvilken herlig låt for oss som er prog-fan, og som får ståpels av mellotron!!!! ;DSailor skrev:FYI,
Ny.....Opeth - The Roundhouse Tapes - (Live, 2007)
CD1:
01. When
02. Ghost Of Perdition
03. Under The Weeping Moon
04. Bleak
05. Face Of Melinda
06. The Night And The Silent Water
CD2:
01. Windowpane
02. Blackwater Park
03. Demon of the Fall
8)
Enging med deg Veggen........Veggen skrev:Har et delt forhold til Opeth.
Musikalsk er det veldig bra, og mannen kan jo synge, men så fort han begynner med den fryktelige grøvlinga skjærer det seg fullstendig for meg. Helt talentløst, det ødelegger ellers gode låter desverre.
Dette gjelder dessverre så alt for mange grupper innen denne type musikk! Ikke rart at man kan lengte tilbake til King Crimson!Veggen skrev:Har et delt forhold til Opeth.
Musikalsk er det veldig bra, og mannen kan jo synge, men så fort han begynner med den fryktelige grøvlinga skjærer det seg fullstendig for meg. Helt talentløst, det ødelegger ellers gode låter desverre.
Da kan jeg i samme slengen anbefale SYLVAN - X-Rayed (Studio Album, 2004)Veggen skrev:Må bare takke for anbefalingene av Sylvan Posthumous silence.
Har hørt gjennom noen ganger nå og dette er meget bra saker!
Blir nok en favoritt.
Lastet ned i full CD kvalitet flac format fra www.mindawn.com for 9 dollar.
Godt det er noen nettsjapper som satser på lossless uten DRM til fornuftige priser.
Mye bra prog har de også, bl.a. er en av våre hjemlige helter, Magic Pie, en av de mestselgende artistene der.
Denne er også utrolig bra.....Sailor skrev:Da kan jeg i samme slengen anbefale SYLVAN - X-Rayed (Studio Album, 2004)Veggen skrev:Må bare takke for anbefalingene av Sylvan Posthumous silence.
Har hørt gjennom noen ganger nå og dette er meget bra saker!
Blir nok en favoritt.
Lastet ned i full CD kvalitet flac format fra www.mindawn.com for 9 dollar.
Godt det er noen nettsjapper som satser på lossless uten DRM til fornuftige priser.
Mye bra prog har de også, bl.a. er en av våre hjemlige helter, Magic Pie, en av de mestselgende artistene der.
Trenger vel ikke si noe særlig mer....
8)
FallenA skrev:Prøvde meg på en bestilling fra Mellotronen.
De hadde mye spennede, og for meg ny musikk.
Jeg bestillte:
- RITUAL, The Hemulic Voluntary Band
- MECKI MARK MEN, Marathon
- TRETTIOÅRIGA KRIGET, Elden av år
- MORTE MACABRE, Symphonic Holocaust
- TRETTIOÅRIGA KRIGET, Glorious War
- NOVEMBER, 6:e November
- LIFE, Life
Noen som kjenner til noe av dette?
FallenA skrev:Prøvde meg på en bestilling fra Mellotronen.
De hadde mye spennede, og for meg ny musikk.
Jeg bestillte:
- RITUAL, The Hemulic Voluntary Band
- MECKI MARK MEN, Marathon
- TRETTIOÅRIGA KRIGET, Elden av år
- MORTE MACABRE, Symphonic Holocaust
- TRETTIOÅRIGA KRIGET, Glorious War
- NOVEMBER, 6:e November
- LIFE, Life
Noen som kjenner til noe av dette?
Jeg synes generelt at progutgivelser ikke faller i "loudness war" kategorien og har mye bedre produksjon (og ofte også opptak) enn det meste av popmusikk som utgis.FallenA skrev:Alle platene fremstår som musikalske perler, og alle har en "ektehet" som er meget sjeldent å oppdrive nå om dagen.
Noen av platene har en fantastisk produksjon, og lydkvalitet, og noen har utrolig musikalske egenskaper.
Det som er felles for alle platene jeg bestilte er den fullstendig gode dynamikken. Her virker det som om de har spillt inn mastertapen direkte, og ikke redigert bort noen ting som helst.
Takker og bukker FA......FallenA skrev:Har spill platene noen ganger, og må si at jeg er meget godt fornøyd.
For ikke å snakke om super service og rask håndtering av Mellotronen.
Alle platene fremstår som musikalske perler, og alle har en "ektehet" som er meget sjeldent å oppdrive nå om dagen.
Noen av platene har en fantastisk produksjon, og lydkvalitet, og noen har utrolig musikalske egenskaper.
Det som er felles for alle platene jeg bestilte er den fullstendig gode dynamikken. Her virker det som om de har spillt inn mastertapen direkte, og ikke redigert bort noen ting som helst.
Det er helt klart at jeg skal handle MYE mer fra Mellotronen!!