Musikk for Prog intereserte

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Skink_123 skrev:
    vargen skrev:
    Det her skal sjekkes ut, vet jeg.
    Skink_123 skrev:
    vargen skrev:
    Skink_123 skrev:
    Alt med National Health!

    Driver å mekker en spilleliste til neste progkjeller som skal ta for seg keyboardisten Dave Stewart, og må kutte ned til 3 timer og 10 min på min bit!

    Skulle ikke vært lov å måtte ta bort så fine låter :D

    Har du hørt bandet? (National Health)
    Aldri hørt, skal jeg innrømme. Spørs om jeg må sjekke ut dette og.:) Hvordan er dette da?
    http://en.wikipedia.org/wiki/National_Health

    De må bare høres, om du bor i Oslo så er det jo bare å stikke innom cafe arte! Ligger i st olavs gt 7, gratis inngang :)
    Bor ikke i Oslo, men om jeg er der, skal jeg huske å ta turen innom.:)
    Glemte å si at deter på Onsdager det skjer! Halv 7 til halv 1 :)
    Det skal jeg ha i bakhodet.:) Har ikke fått sjekket ut National Health ennå, men de står på blokken min. Ser nå at retailversjonen av Insurgentes ikke kommer ut før 10.februar 2009. Moro for de som har bestilt spesialversjonen, som får den i slutten av november.:)
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Fått hørt littegrann på National Health nå. Må si at det for meg ennå er litt for spesielt, men virker absolutt som materiale som kan høres på etterhvert.:) Hørte litt på Egg i samme slengen. Det var kanskje noe mer lett å fordøye. Er nok musikk som evt blir kjøpt inn etterhvert, men først skal ny kilde inn i varmen.
    Takker for gode anbefalinger, selv om det kanskje ikke virker som jeg er fornøyd med det jeg har hørt. Det tar som regel litt tid og gjennomhøringer hos meg før det sakte, men sikkert glir inn.:)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    vargen skrev:
    Fått hørt littegrann på National Health nå. Må si at det for meg ennå er litt for spesielt, men virker absolutt som materiale som kan høres på etterhvert.:) Hørte litt på Egg i samme slengen. Det var kanskje noe mer lett å fordøye. Er nok musikk som evt blir kjøpt inn etterhvert, men først skal ny kilde inn i varmen.
    Takker for gode anbefalinger, selv om det kanskje ikke virker som jeg er fornøyd med det jeg har hørt. Det tar som regel litt tid og gjennomhøringer hos meg før det sakte, men sikkert glir inn.:)
    Hehe, i mine ører er egg litt vanskeligere å svelge, men jeg digger egg altså! :D

    list meg 5 band du forguder! Så blir det litt lettere å anbefale ;)
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Skink_123 skrev:
    vargen skrev:
    Fått hørt littegrann på National Health nå. Må si at det for meg ennå er litt for spesielt, men virker absolutt som materiale som kan høres på etterhvert.:) Hørte litt på Egg i samme slengen. Det var kanskje noe mer lett å fordøye. Er nok musikk som evt blir kjøpt inn etterhvert, men først skal ny kilde inn i varmen.
    Takker for gode anbefalinger, selv om det kanskje ikke virker som jeg er fornøyd med det jeg har hørt. Det tar som regel litt tid og gjennomhøringer hos meg før det sakte, men sikkert glir inn.:)
    Hehe, i mine ører er egg litt vanskeligere å svelge, men jeg digger egg altså! :D

    list meg 5 band du forguder! Så blir det litt lettere å anbefale ;)
    Ehm, skal vi se:

    Porcupine Tree
    no-man
    Opeth
    Anathema
    Katatonia

    må vel sies å være min topp 5 for tiden.:)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Oioi, hehe, har nesten ikke hørt på de banda ;o)

    Men jeg tror du kansje ville likt tidlig IQ
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Hehe:) Det er vel det som har blitt problemet hos meg, jeg har blirr veldig glad i den musikken jeg har, og har veldig lett for å sette på det. Og er som regel litt skeptisk til ny musikk. Men, skal ikke veldig mye til før jeg begynner å høre på det. Nå for tiden går det veldig mye i Ayreon. IQ hører jeg litt på i bilen. Veldig fin musikk det. Ellers går det litt i Pain of Salvation og lignende. Bare nevn navn i fleng, så skal jeg sjekke de ut.:)
     

    Steamhammer

    Medlem
    Ble medlem
    27.09.2007
    Innlegg
    19
    Antall liker
    3
    Noen tips!
    Time Machine
    Dream Theater
    Fates Warning
    Kamelot
    Symphony X
    Riverside
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Steamhammer skrev:
    Noen tips!
    Time Machine
    Dream Theater
    Fates Warning
    Kamelot
    Symphony X
    Riverside
    Dream Theater hører jeg litt på, samme med Kamelot. Symphony X har jeg ikke fått hørt så mye. Ellers skal Riverside og Fates Warning sjekkes ut:) Takker og bukker for tips!
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.751
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    35

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Pilsern skrev:
    vargen skrev:
    Steamhammer skrev:
    Noen tips!
    Time Machine
    Dream Theater
    Fates Warning
    Kamelot
    Symphony X
    Riverside
    Dream Theater hører jeg litt på, samme med Kamelot. Symphony X har jeg ikke fått hørt så mye. Ellers skal Riverside og Fates Warning sjekkes ut:) Takker og bukker for tips!
    Anbefaler å sjekke ut Redemption; http://www.youtube.com/watch?v=aeHttguLHZ8
    og Frost http://www.youtube.com/watch?v=YZlSrUOTSdA
    Meget bra :)
    Da plusser jeg på Redemption og Frost. Blir spennende å høre gjennom dette! Takker nok en gang for tips, og kjør på!:)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    vargen skrev:
    Hehe:) Det er vel det som har blitt problemet hos meg, jeg har blirr veldig glad i den musikken jeg har, og har veldig lett for å sette på det. Og er som regel litt skeptisk til ny musikk. Men, skal ikke veldig mye til før jeg begynner å høre på det. Nå for tiden går det veldig mye i Ayreon. IQ hører jeg litt på i bilen. Veldig fin musikk det. Ellers går det litt i Pain of Salvation og lignende. Bare nevn navn i fleng, så skal jeg sjekke de ut.:)
    Sjekk denne linken, når jeg shoppa plater i sommer så gikk jeg slavisk etter denne!

    http://www.elkraft.ntnu.no/~eilif/Progrock.pdf
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Skink_123 skrev:
    vargen skrev:
    Hehe:) Det er vel det som har blitt problemet hos meg, jeg har blirr veldig glad i den musikken jeg har, og har veldig lett for å sette på det. Og er som regel litt skeptisk til ny musikk. Men, skal ikke veldig mye til før jeg begynner å høre på det. Nå for tiden går det veldig mye i Ayreon. IQ hører jeg litt på i bilen. Veldig fin musikk det. Ellers går det litt i Pain of Salvation og lignende. Bare nevn navn i fleng, så skal jeg sjekke de ut.:)
    Sjekk denne linken, når jeg shoppa plater i sommer så gikk jeg slavisk etter denne!

    http://www.elkraft.ntnu.no/~eilif/Progrock.pdf
    Den var ikke dum! Så mye ukjent der, og også kjente ting. Hatfield and the North, satt og så på det på burningshed.com her om dagen. Spennende! Den lista skal faktisk skrives ut, og oppbevares ett eller annet sted nær meg.:) Proghåndboka!!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    vargen skrev:
    Skink_123 skrev:
    vargen skrev:
    Hehe:) Det er vel det som har blitt problemet hos meg, jeg har blirr veldig glad i den musikken jeg har, og har veldig lett for å sette på det. Og er som regel litt skeptisk til ny musikk. Men, skal ikke veldig mye til før jeg begynner å høre på det. Nå for tiden går det veldig mye i Ayreon. IQ hører jeg litt på i bilen. Veldig fin musikk det. Ellers går det litt i Pain of Salvation og lignende. Bare nevn navn i fleng, så skal jeg sjekke de ut.:)
    Sjekk denne linken, når jeg shoppa plater i sommer så gikk jeg slavisk etter denne!

    http://www.elkraft.ntnu.no/~eilif/Progrock.pdf
    Den var ikke dum! Så mye ukjent der, og også kjente ting. Hatfield and the North, satt og så på det på burningshed.com her om dagen. Spennende! Den lista skal faktisk skrives ut, og oppbevares ett eller annet sted nær meg.:) Proghåndboka!!
    Hehehe, prog B... :D
     

    Steamhammer

    Medlem
    Ble medlem
    27.09.2007
    Innlegg
    19
    Antall liker
    3
    Hvis dere går tilbake i denne tråden så ligger det mange bra tips om prog.rock band.Ligger også linker til nettbutikker,vil nevne en av disse:www.recordheaven.net som er en butikk der jeg selv har kjøpt noen hundre cd,er.Meget god service og et utvalg uten like.

    Mvh.
    Steamhammer
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    T A F skrev:
    Hei

    Det er på tide dykk sjekker ut The Watch. ;) http://www.thewatch.it/discography.php

    TAF
    Takker, den skal sjekkes ut den og.:)

    Steamhammer skrev:
    Hvis dere går tilbake i denne tråden så ligger det mange bra tips om prog.rock band.Ligger også linker til nettbutikker,vil nevne en av disse:www.recordheaven.net som er en butikk der jeg selv har kjøpt noen hundre cd,er.Meget god service og et utvalg uten like.

    Mvh.
    Steamhammer
    Den er ikke dum. Får kaste av meg det giddaslause, og ta en kikk gjennom i kveld.:)

    recordheaven.net er notert. Kan kaste meg på og anbefale burningshed.com, kjempeside med gode priser.
     

    AndreWerdenskrieg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.05.2007
    Innlegg
    178
    Antall liker
    11
    vargen skrev:
    ... Fates Warning sjekkes ut:) Takker og bukker for tips!
    Fates Warning har noen forskjellige perioder.
    The Spectre Within og Awaken The Guardian er mere god, gammel Progressive Metal med vokalist John Arch. Vokalstilen er unik.
    No Exit er også Progressive Metal, men med ny vokalist som kan minne litt om Tony Harnell (TNT), bare mye mere Heavy Metal.
    Fra Perfect Symmetry og utover er stilen närmere Prog rock alá Rush, men selvsagt enda med endel Heavy metal i seg.
    De tre nevnte skivene er mine favoritter av bandet.
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    AndreWerdenskrieg skrev:
    vargen skrev:
    ... Fates Warning sjekkes ut:) Takker og bukker for tips!
    Fates Warning har noen forskjellige perioder.
    The Spectre Within og Awaken The Guardian er mere god, gammel Progressive Metal med vokalist John Arch. Vokalstilen er unik.
    No Exit er også Progressive Metal, men med ny vokalist som kan minne litt om Tony Harnell (TNT), bare mye mere Heavy Metal.
    Fra Perfect Symmetry og utover er stilen närmere Prog rock alá Rush, men selvsagt enda med endel Heavy metal i seg.
    De tre nevnte skivene er mine favoritter av bandet.
    Takker, det er greit å vite på forhånd det der:) Skal ha det i bakhodet når jeg sjekker de ut, prøve å få hørt litt på de før jeg evt kjøper. De to førstnevnte høres ganske interessante ut.
    Ï det siste har jeg falt litt tilbake til Opeth. Så på liveDVD'n deres, Lamentations, og siden det har det gått veldig mye i det. Så nydelig,kompleks musikk som det skal man lete lenge etter, mener nå jeg.

    Takker og bukker for alle tips!
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Porcupine Tree er visst i gang med innspilling av nytt album. Det kan bli veldig spennende. Så får vi håpe de tar turen over neste år. :)
     

    wilbur-x

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.07.2006
    Innlegg
    844
    Antall liker
    1
    Tips til ELP fans: kshacklett (Kerry Shacklett) på YouTube.
    Han byr også på Jethro Tull..
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Etter en oppløftende session med folk, bl.a med Vashti Bunyan og Fairport Convention, så har jeg hoppet over til det jeg mener bør kunne kalles prog; Christine Perfect (McVie for de som kjenner henne fra den senere Fleetwood Mac-perioden. Som var lang.)



    http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID=31905

    LP'en fra Pure Pleasure har fått mye (svært berettiget) skryt. Jeg tror det ligger an til mer prog på tallerkenen etter denne; både May Blitz og Affinity lyser mot meg fra platehylla. Det er saker det :)

    Mvh Vidar P
     

    Ramses

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2007
    Innlegg
    629
    Antall liker
    22
    Det tyske selskapet Repertoire Records gjennutgir bl.a. mye deilig obskur
    prog.rock fra stilartens gullalder.
    Mange band og innspillinger som har gått i manges glemmebok, men som tåler
    en ny runde finnes i katalogen til Rep. Rec.
    Det kan jo være at selskapet er nevnt tidligere i tråden. Det får i såfall stå sin prøve.

    Her er link til deres hjemmeside: http://www.repertoirerecords.com/
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    Har dere fått med dere denne da.....

    STEVEN WILSON, — Insurgentes



    For de som ikke skjønner en dritt, så er dette vokalisten i Porcupine Tree.....

    8)
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    3.602
    Torget vurderinger
    1
    Ramses skrev:
    Det tyske selskapet Repertoire Records gjennutgir bl.a. mye deilig obskur
    prog.rock fra stilartens gullalder.
    Mange band og innspillinger som har gått i manges glemmebok, men som tåler
    en ny runde finnes i katalogen til Rep. Rec.
    Det kan jo være at selskapet er nevnt tidligere i tråden. Det får i såfall stå sin prøve.

    Her er link til deres hjemmeside: http://www.repertoirerecords.com/
    Sjekket ut denne nå. Fant bl.a. 4 album med norske Titanic m/bonusspor og greier. Ikke verst!
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Sailor skrev:
    Har dere fått med dere denne da.....

    STEVEN WILSON, — Insurgentes



    For de som ikke skjønner en dritt, så er dette vokalisten i Porcupine Tree.....

    8)
    Den er et must! Nydelig musikk, har du fått hørt gjennom låtene der?
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    3.602
    Torget vurderinger
    1
    Skink_123 skrev:
    vargen skrev:
    Hehe:) Det er vel det som har blitt problemet hos meg, jeg har blirr veldig glad i den musikken jeg har, og har veldig lett for å sette på det. Og er som regel litt skeptisk til ny musikk. Men, skal ikke veldig mye til før jeg begynner å høre på det. Nå for tiden går det veldig mye i Ayreon. IQ hører jeg litt på i bilen. Veldig fin musikk det. Ellers går det litt i Pain of Salvation og lignende. Bare nevn navn i fleng, så skal jeg sjekke de ut.:)
    Sjekk denne linken, når jeg shoppa plater i sommer så gikk jeg slavisk etter denne!

    http://www.elkraft.ntnu.no/~eilif/Progrock.pdf
    Fin liste. Er selvsagt ikke komplett, men mange kan nok plukke opp et og annet herfra. Men de terningkastene hans kan dere ta med en spade salt.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    3.602
    Torget vurderinger
    1
    Skink_123 skrev:
    Å, hva du er uenig i? :D
    Vel, for å nevne et par eksempler:
    -Han gir Yes Tales Of Topografic Ocean terningkast 5, som etter mitt skjønn er den svakeste av alle Yes platene på 70-tallet. Mens Going For The One "kun" får 4.
    -Ingen av Frank Zappa sine studioalbum får 6.
    -Han verdsetter heller ikke Beatleskatalogen så høyt som jeg og mange andre.
    Etc.

    Men som sagt, prisverdig at han laget denne oversikten. Han har samlet en drøss av facts og gjort seg flid med skriveriene og det hele er gratis og fritt å lese. Så 3 ganger hurra for forfatteren. Ikke meningen å være surmaget. Jeg fant flere interessante ting. Men noen "bibel" er det ikke, kanskje vi kan kalle den Første Mosebok? He-he
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Det har med hvor "progressive" de er, masse fantastisk musikk som står til 6 i karakter som ikke er progressive i det hele tatt, og som ville ha fått 0 på lista ;) Sånn sagt litt på spissen.
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Da er min første Rush-plate kjøpt inn. Permanent Waves heter'n. Denne er vel noen år gammel.. Likte sounden på den, god produksjon er det og. Blir nok flere innkjøp fra den kanten.:)
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Og da var 2112 og Moving Pictures fra samme gruppe kjøpt inn. Og sitter ennå og koser meg:)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.143
    Antall liker
    8.509
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Etter en oppløftende session med folk, bl.a med Vashti Bunyan og Fairport Convention, så har jeg hoppet over til det jeg mener bør kunne kalles prog; Christine Perfect (McVie for de som kjenner henne fra den senere Fleetwood Mac-perioden. Som var lang.)



    http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID=31905

    LP'en fra Pure Pleasure har fått mye (svært berettiget) skryt. Jeg tror det ligger an til mer prog på tallerkenen etter denne; både May Blitz og Affinity lyser mot meg fra platehylla. Det er saker det :)

    Mvh Vidar P

    Hmmm. Jeg ante ikke at Christine Perfect's album var prog. Har aldri hørt den dog.
    May Blitz og Affinity var litt av noen valg ;). Jeg tror ikke May Blitz vil bli regnet som prog etter dagens standard. Har du originalpressingene av May Blitz og Affinity er du en holden mann. ;D
    Hvis du liker Vashti Bunyan og Fairport Convention, bør du sjekke ut Trees, Mellow Candle, Tudor Lodge og Comus. Noe her for både folk og prog fans. Og har du originalpressingene av disse er du også en holden mann.... ;D
    ..ja og førsteplata til Mr.Fox samt Fotheringay (med Sandy Denny).
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.143
    Antall liker
    8.509
    Torget vurderinger
    1
    vargen skrev:
    Da er min første Rush-plate kjøpt inn. Permanent Waves heter'n. Denne er vel noen år gammel.. Likte sounden på den, god produksjon er det og. Blir nok flere innkjøp fra den kanten.:)
    Rush er vel en slags prog. Deres favorittplate er albumet Relayer av Yes. Sjekk ut Yes klassiske periode fra 1971-1977.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    pedal skrev:
    Skink_123 skrev:
    Å, hva du er uenig i? :D
    Vel, for å nevne et par eksempler:
    -Han gir Yes Tales Of Topografic Ocean terningkast 5, som etter mitt skjønn er den svakeste av alle Yes platene på 70-tallet. Mens Going For The One "kun" får 4.
    -Ingen av Frank Zappa sine studioalbum får 6.
    -Han verdsetter heller ikke Beatleskatalogen så høyt som jeg og mange andre.
    Etc.

    Men som sagt, prisverdig at han laget denne oversikten. Han har samlet en drøss av facts og gjort seg flid med skriveriene og det hele er gratis og fritt å lese. Så 3 ganger hurra for forfatteren. Ikke meningen å være surmaget. Jeg fant flere interessante ting. Men noen "bibel" er det ikke, kanskje vi kan kalle den Første Mosebok? He-he
    Eh, har ikke fulgt med i timen (les denne tråden). Og har ikke fått med meg at Beatles betegnes som prog. Beatles er popmusikk, om enn aldri så klassisk og nybrytende IMO...
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.143
    Antall liker
    8.509
    Torget vurderinger
    1
    gut_man skrev:
    Eh, har ikke fulgt med i timen (les denne tråden). Og har ikke fått med meg at Beatles betegnes som prog. Beatles er popmusikk, om enn aldri så klassisk og nybrytende IMO...
    Enkelte (ganske mange egentlig) regner Sgt. Pepper som det første prog albumet. Andre (lang færre) regner også met Beach Boys Pet sounds....
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Voff skrev:
    vargen skrev:
    Da er min første Rush-plate kjøpt inn. Permanent Waves heter'n. Denne er vel noen år gammel.. Likte sounden på den, god produksjon er det og. Blir nok flere innkjøp fra den kanten.:)
    Rush er vel en slags prog. Deres favorittplate er albumet Relayer av Yes. Sjekk ut Yes klassiske periode fra 1971-1977.
    Yes skal og sjekkes ut etterhvert. Rush fikk jeg i alle fall sansen for.:)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    vargen skrev:
    Voff skrev:
    vargen skrev:
    Da er min første Rush-plate kjøpt inn. Permanent Waves heter'n. Denne er vel noen år gammel.. Likte sounden på den, god produksjon er det og. Blir nok flere innkjøp fra den kanten.:)
    Rush er vel en slags prog. Deres favorittplate er albumet Relayer av Yes. Sjekk ut Yes klassiske periode fra 1971-1977.
    Yes skal og sjekkes ut etterhvert. Rush fikk jeg i alle fall sansen for.:)
    Relayer er konge, snurrer du cd eller vinyl btw?
     

    Pug-Nose

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    173
    Antall liker
    53
    vargen skrev:
    Og da var 2112 og Moving Pictures fra samme gruppe kjøpt inn. Og sitter ennå og koser meg:)
    De to beste platene til Rush etter min mening!

    Edit: Kan jo anbefale noe mens jeg er her inne...

    Mastodon - Blood Mountain er en fantastisk prog-metalplate. Kanskje ikke noe alle vil like, men det er vel ikke prog-sjangeren generelt heller...
     

    ansepe74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø

    Enigmatic:Calling

    Mitt favoritt Rush album er uten tvil signals:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn