Musikk for Prog intereserte

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Stivert

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2003
    Innlegg
    644
    Antall liker
    3
    Hur är det med ljudkvaliteten på denna? Har hört att ljudet skall vara dåligt, vilket är enda anledningen till att jag inta köpt den ännu. Väntar på en bättre utgåva, men det är kanske att hoppas för mycket.

    Har du deras tidigare? Min favorit är nog Sacrament.

    Jag lyssnade faktiskt på Sotos för en timme sedan!!!  Har bara deras första, "Sotos". Ganska avant-garde, men helt i min smak. Du får gärna komma med en jämförelse mellan de två Sotos-skivorna när du hört dem.

    Det låter så!


    PS Stivert: Jag har sänt dig ett par nya meldinger.
    Har ikke hørt så veldig mye på skivene eggentlig...... Men lydkvaliteten på Osanna skiva er bra den. Kjøpte Japansk utgaven. Den høres bra ut! Blir mere lytting utover natten kone-pone er på jobb........

    mvh
     

    aplodon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2004
    Innlegg
    135
    Antall liker
    0
    Noen som har hørt Univers Zero? Sitter og hører på det akkurat nå. Belgisk kammers rock som jeg liker og kalle det! Knall bra band...
    Ett av mina favoritband. Har väl 7-8 skivor med dem. Den första från 1977, den sista från 2004, så de har vart igång ett tag. Tror jag håller UZED som min favorit men det är ett svårt val.
     

    Stivert

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2003
    Innlegg
    644
    Antall liker
    3
    Ett av mina favoritband. Har väl 7-8 skivor med dem. Den första från 1977, den sista från 2004, så de har vart igång ett tag. Tror jag håller UZED som min favorit men det är ett svårt val.
    Hehe et av mine favorit band også. Bruker og glemme de en gang i blant, men så setter jeg det på....... syktbra. Har nesten alle skivene men mangler UZED. Den bestillte jeg på fredan. Kan vel kansje nevn et band til som er ganske likt, Present. Meget bra det også

    Akkurat nå står Opeth: My Arms, Your Hearse på, steinbra e dein!

    mvh
     

    HelgeK

    Medlem
    Ble medlem
    21.10.2005
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Noen som har hørt Mahavishnu Orchestra da? Har 2 skiver; Birds Of Fire og The Inner Mouinting Flame. Begge er meget bra!, spiller jazz-rock fusion. Men kan godt annbefales til folk som hører på prog.

    mvh
    Mine gamle favoritter! Sørg også for å få hørt på "Between nothingness & eternity", en ypperlig liveinnspilling, "The lost Trident sessions", en tape som var forsvunnet i 20 år før den ble gjenfunnet og utgitt på cd, og Billy Cobhams soloprosjekt "Spectrum". Alt dette er musikk som har tålt tidens tann på en utmerket måte!

    HelgeK
     

    aplodon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2004
    Innlegg
    135
    Antall liker
    0
    Mine gamle favoritter! Sørg også for å få hørt på "Between nothingness & eternity", en ypperlig liveinnspilling, "The lost Trident sessions", en tape som var forsvunnet i 20 år før den ble gjenfunnet og utgitt på cd, og Billy Cobhams soloprosjekt "Spectrum". Alt dette er musikk som har tålt tidens tann på en utmerket måte!

    HelgeK
    Kan bara hålla med.
    "The lost Trident sessions" tycker jag är i samma klass som de tidigare studioskivorna. Det var knappast för att de var undermåliga som de var bortglömda så länge.
     

    SvSig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    206
    Antall liker
    29
    Sted
    Vaksdal
    Er det noen som har hørt om et norsk band som heter Wobbler? Har lest litt om dem, de er blitt sammenlignet med band som King Crimson, Genesis, Gentle Giant, Anekdoten og Änglagård. Er dette noe å prøve seg på?
     

    Stivert

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2003
    Innlegg
    644
    Antall liker
    3
    Er det noen som har hørt om et norsk band som heter Wobbler? Har lest litt om dem, de er blitt sammenlignet med band som King Crimson, Genesis, Gentle Giant, Anekdoten og Änglagård. Er dette noe å prøve seg på?
    Kan absolutt anbefalle Wobbler Hinterland. Er en stund siden jeg har hørt på den nå men. Masse mellotron, moog, namnamnam.....

    mvh
     

    SvSig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    206
    Antall liker
    29
    Sted
    Vaksdal
    Kan absolutt anbefalle Wobbler Hinterland. Er en stund siden jeg har hørt på den nå men. Masse mellotron, moog, namnamnam.....
    Høres interessant nok ut det, ja. Den er herved bestilt. Takker for tipset :D :D :D.
     

    aplodon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2004
    Innlegg
    135
    Antall liker
    0
    Er det noen som har hørt om et norsk band som heter Wobbler? Har lest litt om dem, de er blitt sammenlignet med band som King Crimson, Genesis, Gentle Giant, Anekdoten og Änglagård. Er dette noe å prøve seg på?
    De hade tidigare ett par långa låtar på sin web-sida som man kunde ladda ner. Inte säker på om de finns där ännu, men kan vara värt att prova.
    Efter att skivan kom ut så fanns det de som tyckte att den inte riktigt höll vad demolåtarna lovade, utan att dessa var bättre än låtarna på skivan.
     

    SvSig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    206
    Antall liker
    29
    Sted
    Vaksdal
    De ligger der ennå, 2 låter, den lengste nesten 15 minutter. Høres ganske bra ut ved første gjennomhøring, men mp3-fil avspilt på en PC gjennom bittesmå høyttalere som ikke akkurat er egnet for formålet forringer nok opplevelsen en god del. Jeg ser ellers at disse to låtene ikke er på CD-en jeg har bestilt.

    Hvis andre skulle være interessert finnes låtene på http://www.wobblermusic.com/music/

    Mvh Sveinung
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    Ny "Blackfield II" skive kommer i Jan. 07.

    Vente, vente........... 8)

    Mer info og kutt for interesserte ligger her.......

    Blackfield II



    1. Once (4.03)
    2. 1,000 People (3.54)
    3. Miss U (4.13)
    4. Christenings (4.37)
    5. This Killer (4.06)
    6. Epidemic (4.59)
    7. My Gift of Silence (4.05)
    8. Some Day (4.22)
    9. Where is My Love? (2.59)
    10. End of the World (5.13)
     
    O

    om.s

    Gjest
    Ny "Blackfield II" skive kommer i Jan. 07.

    Vente, vente........... 8)

    Mer info og kutt for interesserte ligger her.......

    Blackfield II



    1. Once (4.03)
    2. 1,000 People (3.54)
    3. Miss U (4.13)
    4. Christenings (4.37)
    5. This Killer (4.06)
    6. Epidemic (4.59)
    7. My Gift of Silence (4.05)
    8. Some Day (4.22)
    9. Where is My Love? (2.59)
    10. End of the World (5.13)
    Dette er jo noe å vente på selv om en musikalsk kanskje er nærmere ett annet hjørne for tiden ;D ;D .....

    mvh
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    Dette er jo noe å vente på selv om en musikalsk kanskje er nærmere ett annet hjørne for tiden ;D ;D .....

    mvh
    Musikalske hjørner varierer mye hos meg også for tiden ......ofte med humøret man er i..........

    Det kommer også ny Porcupine Tree skive på nyåret...... Litt å glede seg til 8)

    Quote:
    Porcupine Tree re-signed to Atlantic Records for the US, but moved to the highly successful independent rock label Roadrunner for Europe. The band begin work on their next album later this year, for release in early 2007.
     
    O

    om.s

    Gjest
    Musikalske hjørner varierer mye hos meg også for tiden ......ofte med humøret man er i..........

    Det kommer også ny Porcupine Tree skive på nyåret......  Litt å glede seg til   8)

    Quote:
    Porcupine Tree re-signed to Atlantic Records for the US, but moved to the highly successful independent rock label Roadrunner for Europe. The band begin work on their next album later this year, for release in early 2007.
    Da skjer det iaf noe, folk bytter skivbolag, selv skulle jeg gjerne byttet "rederi", Mmm savner havet....

    mvh
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    Da skjer det iaf noe, folk bytter skivbolag, selv skulle jeg gjerne byttet "rederi", Mmm savner havet....

    mvh
    Havet er greit det, så lenge det er varmt og godt. Problemet mitt er at jeg ikke liker snø......
    Bare bryderi.....

    8)
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Noen som har tips om musikk i samme gate som Opeth?
    Prøv den nye til Daylight Dies. Kan bli litt monotont men det er verdt å høre, kan jo være du liker den.
     
    O

    om.s

    Gjest
    Havet er greit det, så lenge det er varmt og godt. Problemet mitt er at jeg ikke liker snø......
    Bare bryderi.....

    8)
    Höres ut slik jeg likte meg, og hadde det på slutten man seila, men har noen år igjen av papirene, men er redd fruen ikke blir helt fornöyd med ett evnt slikt valg, da har man det nest beste alternativet nå...

    Mer HiFi & Musikk blir det også  :D ....

    mvh
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    Höres ut slik jeg likte meg, og hadde det på slutten man seila, men har noen år igjen av papirene, men er redd fruen ikke blir helt fornöyd med ett evnt slikt valg, da har man det nest beste alternativet nå...

    Mer HiFi & Musikk blir det også  :D ....

    mvh
    Det er greit å ikke la papirene gå ut på dato. Det er mye styr å få dem tilbake........Er man fornøyd med alternativet, så er ingenting bedre.
    Gleder meg til å komme hjem til Musikken og anlegget 21 desember. Ligger og daffer rundt i Fansk Polynesia og har en sjøvannstemp. på 29 grader. Gruer meg til å komme hjem til snøslaps.....

    Mvh,
    8)
     
    O

    om.s

    Gjest
    Det er greit å ikke la papirene gå ut på dato. Det er mye styr å få dem tilbake........Er man fornøyd med alternativet, så er ingenting bedre.
    Gleder meg til å komme hjem til Musikken og anlegget 21 desember. Ligger og daffer rundt i Fansk Polynesia og har en sjøvannstemp. på 29 grader. Gruer meg til å komme hjem til snøslaps.....

    Mvh,
    8)
    Lid i beste velgående ;D ....

    mvh
     

    vikan2

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.05.2005
    Innlegg
    67
    Antall liker
    0
    Det er greit å ikke la papirene gå ut på dato. Det er mye styr å få dem tilbake........Er man fornøyd med alternativet, så er ingenting bedre.
    Gleder meg til å komme hjem til Musikken og anlegget 21 desember. Ligger og daffer rundt i Fansk Polynesia og har en sjøvannstemp. på 29 grader. Gruer meg til å komme hjem til snøslaps.....

    Mvh,
    8)
    Høres bedre ut enn å ligge i nordsjøen for tiden ihvertfall, her får vi jo stort sett ikke gjort noen ting med alle disse lavtrykka som kommer forbi kontinuerlig...
    Skal bli utrolig godt å komme hjem i passe tid før jul ja, masse god musikk ligger og venter på postkontoret også..
    Håper forøvrig jeg rekker å få kjøpt Blackfield før jeg må ut igjen.
     
    O

    om.s

    Gjest
    Høres bedre ut enn å ligge i nordsjøen for tiden ihvertfall, her får vi jo stort sett ikke gjort noen ting med alle disse lavtrykka som kommer forbi kontinuerlig...
    Skal bli utrolig godt å komme hjem i passe tid før jul ja, masse god musikk ligger og venter på postkontoret også..
    Håper forøvrig jeg rekker å få kjøpt Blackfield før jeg må ut igjen.
    Mine siste var på 0ver 300 000 dwt, og før det nordsjøen det var ikke noe kult på vinteren, men de store med reiser på en 30-33 døgn på varmen var ok, siden det noe ferje greier men det er ett annet kapittel, men kanskje en dag igjen..

    Noe godt er det ihvertfall igjen her hjemme, man får dyrke og spille musikk, selv er jobben 2 dager På og 3 dager av 365/24/7, men vi får se EU, har lagt seg i...

    mvh
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    Nytt Rush Album...... ;D.......Vente.....Vente...

    Fra Neil Peart News - RUSH INFO

    8)
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Nytt Rush Album...... ;D.......Vente.....Vente...

    Fra Neil Peart News - RUSH INFO

    8)
    Håper den blir bedre enn forrige.. var ikke så veldig happy med den plata. Jeg er f.eks mye gladere i Test for Echo. ei plate som mange fans hater. Kanskje jeg bare er rar. :)
     
    O

    om.s

    Gjest

    Blackfield II

    For fans av SW er nok denne ett must, kanskje litt "lettere" enn den forrige Blackfield, personlig liker jeg det jeg hører her, men den har ikke snurret lenge nok til å gi ett definitivt inntrykk...

    mvh
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    Blackfield II

    For fans av SW er nok denne ett must, kanskje litt "lettere" enn den forrige Blackfield, personlig liker jeg det jeg hører her, men den har ikke snurret lenge nok til å gi ett definitivt inntrykk...

    mvh[/quote]


    Her har den snurret i 2 uker.....jeg mener denne skiva er pensum.

    8)
     
    O

    om.s

    Gjest
    Blackfield II

    For fans av SW er nok denne ett must, kanskje litt "lettere" enn den forrige Blackfield, personlig liker jeg det jeg hører her, men den har ikke snurret lenge nok til å gi ett definitivt inntrykk...

    mvhHer har den snurret i 2 uker.....jeg mener denne skiva er pensum.

    8)
    Nå har den snurret noen dager her og, jeg holder sterkt med, personlig tror jeg også den tangerer den forrige....
    Ett must!

    :)

    mvh
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    Helt enig om.s......den er større enn den forrige. Fyren må være et geni.... !

    Mvh,
    8)
     
    O

    om.s

    Gjest
    Helt enig om.s......den er større enn den forrige. Fyren må være et geni.... !

    Mvh,
    8)
    Helt klart!, mannens uttrykk iform av Blackfield, no-man, Porcupine Tree +++... taler sitt klare musikalske språk....

    mvh
     

    disco_volante

    Fersking
    Ble medlem
    17.02.2007
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hei! Echolyn har jo gitt ut nokon glimrande prog-album, som: As the world, mei og Suffocating the bloom.

    Likeså franske Underground Railroad med, Through and Through
     

    Penta

    Medlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    16
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Hei

    Ser at Mahavishnu Orchestra er nevnt tidligere i tråden.
    Den suverent beste (etter min mening) er:
    "Visions of the Emerald Beyond"

    En annet band som jeg vil framheve er Collage - Moonshine.
    Polsk prog på høyt nivå!
    Luftige synther og gitarer.

    Penta
     

    Sailor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    598
    Antall liker
    10
    Ny skiv fra Porcupine Tree
    Fear of a Blank Planet


    1. Fear of a Blank Planet (7.28)
    2. My Ashes (5.07)
    3. Anesthetize (17.42)
    4. Sentimental (5.26)
    5. Way Out of Here (7.37)
    6. Sleep Together (7.28)

    UK magazine Classic Rock.

    Sitter og hører på et bootleg......dette er noe å glede seg til..... Alex Liefson (Rush) spiller gitar på Anesthetize..

    8)
     
    O

    om.s

    Gjest
    Ny skiv fra Porcupine Tree
    Fear of a Blank Planet


    1. Fear of a Blank Planet (7.28)
    2. My Ashes (5.07)
    3. Anesthetize (17.42)
    4. Sentimental (5.26)
    5. Way Out of Here (7.37)
    6. Sleep Together (7.28)

    UK magazine Classic Rock.

    Sitter og hører på et bootleg......dette er noe å glede seg til..... Alex Liefson (Rush) spiller gitar på Anesthetize..

    8)
    Notert! den er satt på bevåkning hos cdon ;) :) ....

    mvh
     

    liern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2003
    Innlegg
    252
    Antall liker
    2
    Trondheimsbandet Fig Leaf er ganske tøffe saker! Har kun en skive, og vil tro utgivelsene i dag dessverre er vanskelige å oppdrive...
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    511
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    4
    Bare nevner at både Opeth og Porcupine Tree skal spille på Ilosaarirock festivalen i Joensuu, Finland (ca. 450 km øst for Helsinki) 14. og 15.juli.

    Jeg og to andre skal selvsagt over. Kjøre til Stockholm, finskebåten til Helsinki, og sjangle videre til Joensuu. Blir nok en helt grei tur...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn